Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Η Αυτοδιοίκηση στο στόχαστρο της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ


ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Τον Υπουργό Εσωτερικών


Θέμα: Η Αυτοδιοίκηση στο στόχαστρο της ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ.
Το τελευταίο διάστημα η Αυτοδιοίκηση βρίσκεται στο στόχαστρο της Κυβέρνησης.

1. Μειώθηκε η χρηματοδότηση, καθώς στον προϋπολογισμό του 2017 προβλέπεται η χαμηλότερη χρηματοδότηση για τους Δήμους των τελευταίων ετών, ενώ δεν έχει καν ξεκινήσει η συζήτηση για την απόδοση της νέας γενιάς παρακρατηθέντων.
2. Δια της μη χρηματοδότησεώς τους, οι Δήμοι οδηγούνται σε κλείσιμο δομών για την καταπολέμηση της φτώχειας, ενώ δεν έχει δημιουργηθεί «γέφυρα» χρηματοδότησής τους με το ΕΣΠΑ.
3. Με την νομοθεσία περί κινητικότητας των υπαλλήλων, αποψιλώνονται οι μικροί ορεινοί και νησιωτικοί Δήμοι από το προσωπικό τους, ενώ διακινδυνεύεται και η ορθολογική στελέχωση των λοιπών, οι δε μετακινήσεις αυτές γίνονται χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη των Δημάρχων.
4. Έχει νομοθετηθεί αντισυνταγματικά η εκ του νόμου ανανέωση των συμβάσεων συμβασιούχων ορισμένου χρόνου στην καθαριότητα των Δήμων, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες και οικονομικές δυνατότητες του κάθε Δήμου, αλλά και χωρίς να έχει διασφαλιστεί εκ των προτέρων η πληρωμή τους, με αποτέλεσμα να έχουν οδηγηθεί σε ομηρία οι εργαζόμενοι, και σε οικονομική πίεση οι Δήμοι που υποχρεώνονται να ανανεώσουν συμβάσεις, χωρίς να έχουν οικονομική δυνατότητα.
5. Δεν έχει τροποποιηθεί το άρθρο 20 του Ν. 4387/2016, με αποτέλεσμα σήμερα να μην υφίσταται η δυνατότητα σε δεκάδες αιρετούς να προσφέρουν αμισθί τις υπηρεσίες τους σε θέσεις ευθύνης (αντιδήμαρχοι, μέλη σε Δ.Σ. Νομικών Προσώπων).
6. Καθυστερεί αδικαιολόγητα το ζήτημα της παραχώρησης της χρήσης των παραλιών στους Δήμους.
7. Έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στη δημοπράτηση έργων και στη λειτουργία των Δήμων, με την εφαρμογή του Ν.4412/2016, που αφορά τη σύναψη δημόσιων συμβάσεων.

8. Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, με απόλυτη ευθύνη και υπαιτιότητά της, η Κυβέρνηση αφενός αφήνει και διαρρέουν σχέδια για αλλαγές που θα οδηγήσουν στην πλήρη αδυναμία διακυβέρνησης των Δήμων, ενώ ταυτόχρονα προκλητικά περιφρονεί τον διάλογο με τους Δημάρχους και το όργανο που τους εκπροσωπεί, την ΚΕΔΕ.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός

1. Θα ξεκινήσει άμεσα τον διάλογο με την ΚΕΔΕ προκειμένου να συζητηθεί αναλυτικά πριν την κατάθεση οποιουδήποτε νομοσχεδίου, η ανακατονομή πόρων και αρμοδιοτήτων στους Δήμους, αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο διακυβέρνησής τους; Στον διάλογο αυτό η Κυβέρνηση θα προσέλθει αποκαλύπτοντας τις προθέσεις της, σταματώντας να κρύβεται πίσω από προτάσεις επιτροπών;
2. Τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση για την απόδοση των παρακρατηθέντων πόρων της Αυτοδιοίκησης;
3. Τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση με την απλοποίηση του ελεγκτικού πλαισίου στην αυτοδιοίκηση;
4. Τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση για την χρηματοδότηση των δομών για την καταπολέμηση της φτώχειας;
5. Πώς και πότε προτίθεται η Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει το ζήτημα της παραχώρησης χρήσης και αξιοποιήσεως των παραλιών;
6. Προτίθεται η Κυβέρνηση να δώσει την δυνατότητα στους αιρετούς να προσφέρουν αμισθί τις υπηρεσίες τους σε θέσεις ευθύνης;
7. Προτίθεται η Κυβέρνηση να αναθεωρήσει το θεσμικό πλαίσιο δημοπράτησης έργων από τους Δήμους;
8. Προτίθεται η Κυβέρνηση να τροποποιήσει τις διατάξεις για την κινητικότητα των υπαλλήλων των ΟΤΑ ώστε να μην κινδυνεύουν οι μικροί νησιωτικοί και ορεινοί δήμοι να μένουν χωρίς προσωπικό;

ΑΘΗΝΑ, 05.04.2017

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

1. Βορίδης Μαυρουδής (Μάκης)
2. Χαρακόπουλος Μάξιμος
3. Γκιουλέκας Κωνσταντίνος
4. Τσιάρας Κωνσταντίνος

5. Ασημακοπούλου Άννα-Μισέλ

6. Βαρβιτσιώτης Μιλτιάδης
7. Βούλτεψη Σοφία
8. Γεωργαντάς Γεώργιος
9. Καραγκούνης Κωνσταντίνος
10. Καρασμάνης Γεώργιος
11. Κυριαζίδης Δημήτριος
12. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος
13. Τζαβάρας Κωνσταντίνος
14. Φωτήλας Ιάσων

Read more...

Αρωγή στους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Θέμα: Αρωγή στους Χριστιανούς της Μέσης Ανατολής και δράσεις για την επιστροφή των Χριστιανών προσφύγων στις εστίες τους.

Οι Χριστιανοί στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής αποτελούν μια διαρκή και αδιάλειπτη πραγματικότητα για δύο χιλιάδες χρόνια. Δυστυχώς, ο αιματηρός πόλεμος σε Ιράκ και Συρία, ο οποίος έχει προκαλέσει μια άνευ προηγουμένου ανθρωπιστική καταστροφή, απειλεί τον χριστιανικό πληθυσμό με ολοκληρωτική εξαφάνιση. Τα μεγέθη της μείωσης λόγω των θανάτων και της μαζικής φυγής είναι τέτοια που προσομοιάζουν με συνέχιση της γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής, που έλαβε χώρα στις αρχές του 20ού αιώνα στα εδάφη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και της Τουρκίας. Είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας και αφορούν στο Χαλέπι. Στη μεγαλύτερη πληθυσμιακά πόλη της Συρίας και εμπορική της πρωτεύουσα, το 2010 ζούσαν περίπου 250 χιλιάδες χριστιανοί όλων των δογμάτων (Ορθόδοξοι, Αρμένιοι, Μαρωνίτες, Καθολικοί, Συροϊακωβίτες, Μελχίτες και Χαλδαίοι) που είχαν έντονη πολιτισμική και οικονομική παρουσία, δίνοντας, μαζί με τον μουσουλμανικό πληθυσμό, ένα υψηλό δείγμα πολυπολιτισμικής και πολυθρησκευτικής ειρηνικής συμβίωσης. Σήμερα, υπολογίζεται ότι την πόλη την έχουν εγκαταλείψει περί τις 210 χιλιάδες Χριστιανών, πολλοί εκ των οποίων είναι πρόσφυγες στις γειτονικές χώρες και στην Δ. Ευρώπη, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, ενώ οι ναοί και τα ίδρυμά τους έχουν καταστραφεί από την μανία του θρησκευτικού φανατισμού.
Παρά το γεγονός ότι συνεχίζονται οι σφοδρές συγκρούσεις σε διάφορα μέτωπα, και το Ισλαμικό Κράτος είναι ακόμη ισχυρό, ήδη αχνοφέγγει η ελπίδα του τέλους του πολέμου. Σ’ αυτήν τη συγκυρία, όπου πολλές δυνάμεις προσπαθούν να αναμειχθούν στην μεταπολεμική διευθέτηση σε Ιράκ και Συρία, η Ελλάδα, λόγω σχετικής γειτνίασης και πολιτισμικών δεσμών, δεν μπορεί να είναι αμέτοχη. Ιδιαιτέρως για τους Χριστιανούς της περιοχής, με τους οποίους ο ελληνισμός διατηρεί μακραίωνες και στενές σχέσεις και απολαμβάνει υψηλής αποδοχής, οφείλει να αναπτύξει μια δραστηριότητα, που θα στοχεύει στην ενίσχυση του χριστιανικού στοιχείου στις εστίες του, στην προστασία του από τις παραβιάσεις των δικαιωμάτων του, και στην επιστροφή σταδιακά όσων εξαναγκάστηκαν να πάρουν το δρόμο της προσφυγιάς. Οι Χριστιανοί πρέπει να βοηθηθούν να επιστρέψουν στις πατρογονικές τους εστίες και να συμβάλουν στην ανασυγκρότηση της Μέσης Ανατολής, συνεχίζοντας την μακρά παρουσία τους σε αυτά τα εδάφη.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Υπάρχει σχέδιο για την ενεργότερη παρουσία του ελληνικού κράτους στην ενίσχυση της προστασίας των Χριστιανών της Συρίας και του Ιράκ και της επιστροφής των Χριστιανών προσφύγων απ’ αυτές τις χώρες στις πατρογονικές τους εστίες;
2. Ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει για να αναδείξετε τα προβλήματα των Χριστιανών της Μέσης Ανατολής, που προκύπτουν από τις πολεμικές συγκρούσεις; Υφίστανται δίαυλοι συνεργασίας με τις τοπικές Εκκλησίες και ιδιαιτέρως με το Πατριαρχείο Αντιοχείας;
3. Γνωρίζετε πόσοι είναι οι Χριστιανοί πρόσφυγες, κάθε δόγματος, από τη Συρία και το Ιράκ στην Ελλάδα; Έχετε εκπονήσει σχέδιο για την επιστροφή τους στις χώρες τους σε περίπτωση επίτευξης της ειρήνης, εφόσον το επιθυμούν και οι ίδιοι;

Αθήνα, 12 Απριλίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Συνεχείς παλινωδίες του ΥΠΑΑΤ για το Μέτρο Βιολογικές Καλλιέργειες και εμπαιγμός χιλιάδων δικαιούχων

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς
Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Κ. Ευάγγελο Αποστόλου


Θέμα: «Συνεχείς παλινωδίες του ΥΠΑΑΤ για το Μέτρο «Βιολογικές Καλλιέργειες και εμπαιγμός χιλιάδων δικαιούχων»

Κύριε Υπουργέ,
Μεγάλη αναστάτωση στον αγροτοκτηνοτροφικό κόσμο της χώρας προκάλεσε η προχθεσινή (5-4-2017) απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναφορικά με τη διαχείριση του Μέτρου «Βιολογικές Καλλιέργειες» στο νέο ΠΑΑ 2014-2020, που ως αποτέλεσμα είχε τον αποκλεισμό από αυτό, όλων των κτηνοτρόφων (ζωική παραγωγή) καθώς και χιλιάδων δικαιούχων αγροτών (φυτική παραγωγή).

Με τις 3 παρατάσεις για την υποβολή των αιτήσεων στο Μέτρο (21-2-2017, 28-2-2017 και 3-3-2017), και με το αίολο - όπως αποδείχθηκε - «τέχνασμα» της μεγάλης αύξησης στη στρεμματική ενίσχυση της κτηνοτροφίας, που εξαγγέλθηκε με την 3η παράταση, η Κυβέρνηση ανοίγοντας άκριτα «τις πόρτες» για την πρόκληση χιλιάδων δικαιούχων, «κατόρθωσε» τελικά να αποκλείσει και τους πρώτους αιτηθέντες. Καθώς ο αιτηθείς προϋπολογισμός ξεπέρασε τελικά – σύμφωνα και με δικές σας δηλώσεις στο πρόσφατο αγροτικό συνέδριο της Ναυτεμπορικής - το 1,5 δις ευρώ και ο αριθμός των αιτηθέντων παραγωγών τους 64.016 ενώ τα προϋπολογισθέντα χρήματα για το Μέτρο ήταν 443 εκατ. ευρώ.

Ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, σας είχαμε προειδοποιήσει εγκαίρως με όλα τα μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου ότι με τους αψυχολόγητους χειρισμούς σας θα αναγκαστείτε τελικά να θέσετε σε εφαρμογή αυστηρότατα κριτήρια επιλογής δικαιούχων (κόφτη), όπως τελικά έγινε, «ρίχνοντας» τελικώς «στο κενό» το αναγκαίο αυτό Μέτρο ενδυνάμωσης και αναπτυξιακής προοπτικής της πρωτογενούς παραγωγής.

Και ομολογήσατε το «ναυάγιο» σας με προχθεσινή σας ανακοίνωση (5-4-2017) «εξοστρακίζοντας» τελικά από το Μέτρο όλους τους δικαιούχους ζωικής παραγωγής ανεξαιρέτως και όλους τους δικαιούχους φυτικής παραγωγής, εκτός αυτών που βρίσκονται σε περιοχές Natura. Συρρικνώνοντας έτσι έναν διαθέσιμο προϋπολογισμό 443 εκατ. ευρώ στα μόλις 200 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, οι αντιφάσεις στις οποίες συνεχίζει να πέφτει το Υπουργείο σας συνεχίζονται, επιτείνοντας την αγωνία και την αγανάκτηση του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου. Γιατί ενώ αρχικά με σχετική ανακοίνωση δεσμευθήκατε για νέα προκήρυξη 400 εκατ. ευρώ για τους αδικηθέντες κτηνοτρόφους αποκλειστικά, αμέσως μετά, με νέα ανακοίνωση τη διευρύνατε για όλους τους δικαιούχους, με νέα κριτήρια!

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1. Στις 22/2/2017, που έληξε η αρχική πρόσκληση, πόσοι ήταν οι δικαιούχοι ανά κατηγορία και πόσος ο αιτηθείς προϋπολογισμός συνολικά και ανά κατηγορία δικαιούχων;

2. Γιατί δώσατε 3 παρατάσεις στο Μέτρο;

3. Γιατί εξαγγείλατε στην 3η παράταση, την αύξηση της τιμής της κτηνοτροφίας στα 45 ευρώ το στρέμμα βοσκοτόπου ανά έτος, αφού τελικά αποκλείσατε όλους τους κτηνοτρόφους;

4. Πότε θα γίνει η επόμενη προκήρυξη; Με ποιον προϋπολογισμό και ποιους θα αφορά; Μόνο τους κτηνοτρόφους ή όλους τους δικαιούχους με άλλα κριτήρια;

5. Ποια θα είναι αυτά τα νέα κριτήρια, που αναφέρατε στην ανακοίνωσή σας και ποιους θα αφορούν; Γιατί – εφόσον θεωρείτε ότι είναι τα ενδεδειγμένα – δεν τα υιοθετήσατε στην παρούσα προκήρυξη;

6. Τι θα γίνει με τους δικαιούχους που αποκλείστηκαν; Θα χάσουν τελικά τα χρήματα του 2017 και το πρώτο έτος εφαρμογής του Προγράμματος ή θα το αποτρέψετε; Και πώς;

7. Από πού θα εξασφαλίσετε τα πλεονάζοντα 157 εκατ. ευρώ (400 εκ ευρώ - 243 εκατ. ευρώ, που υπολείπονται = 157 εκατ. ευρώ) από το αρχικό Μέτρο;

Αθήνα 11-4-2017


Οι ερωτώντες βουλευτές

Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Σερρών ΝΔ
Γεωργιάδης Άδωνις Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Αυγενάκης Λευτέρης Βουλευτής Ηρακλείου ΝΔ
Τσιάρας Κωνσταντίνος Βουλευτής Καρδίτσας ΝΔ
Στύλιος Γεώργιος Βουλευτής Άρτας ΝΔ
Αντωνιάδης Ιωάννης Βουλευτής Φλώρινας ΝΔ
Γεωργαντάς Γεώργιος Βουλευτής Κιλκίς ΝΔ
Μπούρας Αθανάσιος Βουλευτής Αττικής ΝΔ
Αθανασίου Χαράλαμπος Βουλευτής Λέσβου ΝΔ
Καράογλου Θεόδωρος Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Γιόγιακας Βασίλειος Βουλευτής Θεσπρωτίας ΝΔ
Οικονόμου Βασίλης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ
Καραμανλή Άννα Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Ανδριανός Ιωάννης Βουλευτής Αργολίδας ΝΔ
Αναστασιάδης Σάββας Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Φωτήλας Ιάσων Βουλευτής Αχαΐας ΝΔ
Κεδίκογλου Συμεών Βουλευτής Εύβοιας ΝΔ
Κυριαζίδης Δημήτριος Βουλευτής Δράμας ΝΔ
Κέλλας Χρήστος Βουλευτής Λάρισας ΝΔ
Βαγιωνάς Γιώργος Βουλευτής Χαλκιδικής ΝΔ
Καλαφάτης Σταύρος Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Δημοσχάκης Αναστάσιος Βουλευτής Έβρου ΝΔ
Βλάχος Γιώργος Βουλευτής Αττικής ΝΔ
Βούλτεψη Σοφία Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Μπουκώρος Χρήστος Βουλευτής Μαγνησίας ΝΔ
Κουκοδήμος Κώστας Βουλευτής Πιερίας ΝΔ
Παναγιωτόπουλος Νίκος Βουλευτής Καβάλας ΝΔ
Δαβάκης Αθανάσιος Βουλευτής Λακωνίας ΝΔ
Δήμας Χρίστος Βουλευτής Κορινθίας ΝΔ
Σκρέκας Κωνσταντίνος Βουλευτής Τρικάλων ΝΔ
Αντωνίου Μαρία Βουλευτής Καστοριάς ΝΔ
Χαρακόπουλος Μάξιμος Βουλευτής Λάρισας ΝΔ

Read more...

Ενίσχυση του ελληνισμού της Μαριούπολης για να μην εγκαταλείψει τις εστίες του

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Θέμα: Ενίσχυση του ελληνισμού της Μαριούπολης για να μην εγκαταλείψει τις εστίες του

Μετά από τρία χρόνια εμφυλίου πολέμου στην ανατολική Ουκρανία, δυστυχώς, παρά τις διεθνείς παρεμβάσεις οι συγκρούσεις συνεχίζονται και ο άμαχος πληθυσμός, ιδιαίτερα στη ζώνη των συγκρούσεων ζει συνεχώς εν κινδύνω, και πολλοί είναι αυτοί που αποφασίζουν να φύγουν ως πρόσφυγες.
Ως γνωστόν, ανάμεσα στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής είναι και οι Έλληνες της Μαριούπολης, οι οποίοι αποτελούν μια εκ των παλαιότερων πληθυσμιακών ομάδων στο χώρο, καθώς εγκαταστάθηκαν εκεί μετά την μετοικεσία τους από την Κριμαία, το 1768. Ιδιαίτερα, μάλιστα, στην περιφέρεια του Ντονιέτσκ είναι η τρίτη σε μέγεθος εθνική ομάδα, μιας και σύμφωνα με παλαιότερες απογραφές η ελληνική κοινότητα αριθμούσε έως 80 χιλιάδες άτομα, ενώ στην ευρύτερη περιοχή τα 100 χιλιάδες.
Οι πολεμικές συγκρούσεις είχαν ως αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες και πρόσφυγες, εν μέσω της αύξησης του μίσους και των εθνικιστικών παθών. Αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί τίθεται σε κίνδυνο η παρουσία του ελληνισμού στην περιοχή, που ήδη μετρά αρκετά θύματα ανάμεσά του, ενώ φαίνεται ότι πολλοί είναι αυτοί που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες τους για να βρουν αλλού, ως πρόσφυγες ασφαλές καταφύγιο.
Η ελληνική πολιτεία, η οποία για δεκαετίες είχε, δυστυχώς, λησμονημένους αυτούς τους συμπατριώτες μας, που κράτησαν την ελληνική τους συνείδηση αλώβητη για αιώνες παρά τις διαρκείς αντιξοότητες που αντιμετώπισαν στην ιστορική τους διαδρομή, οφείλει να συνδράμει με αποτελεσματικό τρόπο, ώστε οι Έλληνες της Μαριούπολης να ανταπεξέλθουν στις παρούσες δυσκολίες και να μην εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Διαθέτει το υπουργείο Εξωτερικών επεξεργασμένο σχέδιο ενίσχυσης των Ελλήνων της Μαριούπολης, που βρίσκονται στην εμπόλεμη ζώνη της ανατολικής Ουκρανίας; Αν ναι, εχει τεθεί αυτό σε ισχύ;
2. Υπάρχουν πληροφορίες για προσφυγικές ροές Ελλήνων της περιοχής Μαριούπολης προς την Ελλάδα ή άλλες περιοχές;

Αθήνα, 6 Απριλίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Επιστροφή ενισχύσεων από δικαιούχους του Προγράμματος Δάσωσης και καθυστερήσεις στις πληρωμές

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Επιστροφή ενισχύσεων από δικαιούχους του Προγράμματος Δάσωσης
και καθυστερήσεις στις πληρωμές

Οι κοινοποιήσεις, σε δικαιούχους του προγράμματος δάσωσης, αποφάσεων απένταξης από το πρόγραμμα, με την υποχρέωση να επιστρέψουν το σύνολο των ενισχύσεων που έχουν λάβει, γιατί δεν είχαν τον αρχικώς ορισθέντα αριθμό δένδρων ανά στρέμμα, έχουν δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις σε αρκετές περιοχές, όπως στο Μεγάλο Ελευθεροχώρι Λάρισας. Η απαίτηση επιστροφής από τους δικαιούχους του συνόλου του ποσού που εισέπρατταν για κάποια χρόνια -και μάλιστα μέσα σε χρονικό διάστημα μερικών ημερών- είναι πρακτικά αδύνατη, με αποτέλεσμα να βεβαιώνονται οι οφειλές στην εφορία, ενώ καταγγέλλονται και περιστατικά δέσμευσης λογαριασμών, που προκαλούν οικονομική ασφυξία και εύλογες διαμαρτυρίες.
Η πολιτεία αναγνωρίσασα ότι ήταν πρακτικά αδύνατο να υπάρχει ο αρχικά ορισθείς ελάχιστος αριθμός δένδρων προχώρησε σε τροποποίησή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης. Με προηγούμενη ερώτησή μου για το ίδιο θέμα στις 19.07.2016, είχα τονίσει την αναγκαιότητα να υπάρξει η κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση ώστε η υπ. αριθμ. 800/21-1-2015 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β/128) των Υπουργών Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, που διευθετούσε προβλήματα που εμφανίστηκαν κατά την πρακτική εφαρμογή του προγράμματος δάσωσης, να έχει αναδρομική ισχύ. Μια τέτοια πρωτοβουλία θα διόρθωνε τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει όσοι καλούνται να επιστρέψουν ενισχύσεις χιλιάδων ευρώ, καθώς θα μπορούσαν και αυτοί να χρησιμοποιήσουν τις ευεργετικές διατάξεις της ΚΥΑ για τη μείωση του απαιτούμενου αριθμού δένδρων.
Επιπροσθέτως, έντονος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις των δικαιούχων του προγράμματος δάσωσης για τις μεγάλες καθυστερήσεις στις πληρωμές και τη συγκεχυμένη ενημέρωση επ’ αυτών. Σύμφωνα με το Σύλλογο Καλλιεργητών Δάσωσης των Φαρσάλων «το Περιβάλλον», παρότι διανύουμε το 2017, εκκρεμούν πληρωμές για το 2015 και ολόκληρο το 2016. Οι διαδικασίες των δηλώσεων εφαρμογής και των αιτήσεων πληρωμής για τα προαναφερόμενα έτη έχουν γίνει σύμφωνα με τις διαδικασίες. Πληρωμές, ωστόσο, δεν υπήρξαν και τα ερωτήματα, για το τι συμβαίνει και αυτές έχουν βαλτώσει, πληθαίνουν συνεχώς.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να προβείτε στην απαιτούμενη νομοθετική ρύθμιση, ώστε η υπ. Αριθμ. 800/21-1-2015 ΚΥΑ να έχει αναδρομική ισχύ, επιτρέποντας να λυθεί το πρόβλημα με τους παλαιότερους δικαιούχους που απεντάχθηκαν και καλούνται να επιστρέψουν το σύνολο της ενίσχυσης που είχαν λάβει;
2. Για ποιο λόγο δεν έχουν πληρωθεί δικαιούχοι για το 2015 και το 2016 και ποιο το χρονοδιάγραμμα πληρωμής τους;

Αθήνα, 6 Απριλίου 2017


Ο ερωτών βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Εκπρόθεσμη συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου Κοινοτικού Κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά ΠΓΕ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς
τους Υπουργούς:

• Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

• Οικονομίας και Ανάπτυξης
κ. Δημήτρη Παπαδημητρίου

• Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
κ. Βαγγέλη Αποστόλου


Θέμα: «Εκπρόθεσμη συζήτηση στη Βουλή του σχεδίου Κοινοτικού Κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης-ΠΓΕ»

Κύριοι Υπουργοί,
Στις 30 Μαρτίου 2017 σε κοινή συνεδρίαση της Ειδικής Διαρκούς Επιτροπής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων και Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής συζητήθηκε το νέο Σχέδιο του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά Γεωγραφικής Ένδειξης.
Αντικείμενο της συζήτησης σύμφωνα με την κοινοτική διαδικασία υιοθέτησης της πρότασης Κανονισμού, ήταν η διατύπωση γνώμης, αντιρρήσεων ή και ενστάσεων της χώρας μας ως κράτους – μέλους της ΕΕ στις νέες ρυθμίσεις του υπό συζήτηση σχεδίου.
Υπενθυμίζεται ότι, έχουν αναγνωριστεί στην κατηγορία των γεωγραφικών επωνυμιών (κανονισμός 110/2008) το «Τσίπουρο Μακεδονίας», το «Τσίπουρο Θεσσαλίας», το «Τσίπουρο Τυρνάβου» και η «Τσικουδιά Κρήτης», η «Μαστίχα Χίου» ενώ αναγνωρίστηκε ως αποκλειστική επωνυμία, η επωνυμία ούζο.
Ωστόσο με έκπληξη πληροφορηθήκαμε εκ των υστέρων, ότι η Κυβέρνηση έφερε την εν λόγω συζήτηση στη Βουλή μετά το πέρας της προβλεπόμενης προθεσμίας (10-3-2017) που όριζε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως καταληκτική! Ενδεικτικό της σοβαρότητας με την οποία αντιμετωπίζει το ζήτημα η Κυβέρνηση και της σημασίας που δίνει στα εν λόγω προϊόντα.

Έστω και έτσι, την ανικανότητα και την αβελτηρία της κυβέρνησης την κάλυψε η υπεύθυνη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Που στη συζήτηση στη Βουλή επικεντρώθηκε σε αλλαγές του σχεδίου κανονισμού που να ενισχύουν την προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων και όχι να την αποδυναμώνουν. Και αναδείξαμε τρία, κυρίως, σημεία, που χρήζουν βελτίωσης:
• τη διαφύλαξη της υφιστάμενης ευελιξίας στο κοινοτικό κανονιστικό πλαίσιο, με σεβασμό στην ιδιαιτερότητα των αγροτικών προϊόντων, ώστε να μην επιβαρύνεται με υπέρμετρο διοικητικό βάρος, γραφειοκρατία και οικονομικό κόστος η αναγνώριση γεωγραφικών ενδείξεων.
• τη διασφάλιση της προστασίας υφιστάμενων γεωγραφικών ενδείξεων μέσω του σχετικού μητρώου, το οποίο θα μπορεί να αναθεωρείται όχι μόνο από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά με τη συνεργασία Συμβουλίου και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως επιβάλλουν οι αρχές δημοκρατικής νομιμοποίησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• τον σεβασμό στις ευρωπαϊκές δικαστικές αποφάσεις, αναφορικά με την δυνατότητα εμφιάλωσης στον τόπο παραγωγής, ώστε και η γεωγραφική προέλευση να προστατεύεται και η αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας να μην παραβιάζεται. Άλλωστε, οι αρμόδιοι φορείς προειδοποιούν για τον κίνδυνο νοθείας, αντιγραφής ή υποβάθμισης των ελληνικών παραδοσιακών ποτών εξαιρετικής ποιότητας, από το σχέδιο του εν λόγω κανονισμού εξ αιτίας της ταύτισης των 2 διακριτών εννοιών, της συσκευασίας και της εμφιάλωσης.
Σε κάθε περίπτωση, τα ζητήματα που εγείρονται είναι τα ακόλουθα:
Εάν η Κυβέρνηση σε γνώση της έφερε τη συζήτηση εκπρόθεσμα, τότε εμπαίζει την Εθνική Αντιπροσωπεία καλώντας την να γνωμοδοτήσει εκ των υστέρων, ως μη ακουόμενη.
Εάν πάλι αγνοούσε ότι έχασε την προθεσμία, τότε η ανικανότητά της καθίσταται επικίνδυνη.
Το μόνο βέβαιο δυστυχώς, είναι ότι με απόλυτη ευθύνη της στέρησε από τη χώρα μας την ευκαιρία να διαμορφώσει εγκαίρως τις ελληνικές θέσεις για τον Κανονισμό και να ζητήσει ουσιαστικές τροποποιήσεις για τα εθνικά μας συμφέροντα, όπως το έκαναν άλλα κράτη – μέλη (Ιρλανδία, Ιταλία).

Κατόπιν τούτων και επειδή:
Το σχέδιο του νέου κοινοτικού κανονισμού αφορά άμεσα τον κλάδο παραγωγής αλκοολούχων ποτών της χώρα μας. Έναν κλάδο κατ’ εξοχήν εξαγωγικό, με ποσοστό της τάξης του 65%, έναν κλάδο, το 70% της συνολικής παραγωγής του οποίου, αντιπροσωπεύεται από τα αλκοολούχα ποτά Γεωγραφικής Ένδειξης
Δεν πρέπει να τεθούν σε κίνδυνο οι 21.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας του κλάδου στην Ελλάδα, ούτε να μεταφερθεί εκτός χώρας σημαντική προστιθέμενη αξία.
Οι γνωμοδοτήσεις των Εθνικών Κοινοβουλίων συν-διαμορφώνουν τις θέσεις των κρατών – μελών και του κοινοτικών οργάνων.
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:
1. Γιατί φέρατε προς συζήτηση το Σχέδιο Κανονισμού της ΕΕ εκπρόθεσμα, 20 ολόκληρες ημέρες μετά την καταληκτική προθεσμία που έδινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (10-3-2017);
2. Ποιες ήταν οι ελληνικές θέσεις που διατυπώθηκαν (αν διατυπώθηκαν) στα κοινοτικά όργανα κατά τη διάρκεια του αρχικού σχεδιασμού του Κοινοτικού Κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά; Παρακαλούμε για την κατάθεση των σχετικών πρακτικών και εγγράφων.
3. Πώς σκοπεύετε να διασφαλίσετε, έστω και στο και 5’ την προστασία των Γεωγραφικών Ενδείξεων στα ελληνικά παραδοσιακά αλκοολούχα ποτά στο πλαίσιο των ως άνω προτάσεων της αξιωματικής αντιπολίτευσης για βελτίωση του σχετικού Κοινοτικού Κανονισμού;

Αθήνα 04-04-2017

Οι ερωτώντες βουλευτές
Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Σερρών ΝΔ
Βεσυρόπουλος Απόστολος Βουλευτής Ημαθίας ΝΔ
Στύλιος Γεώργιος Βουλευτής Άρτας ΝΔ
Αντωνιάδης Ιωάννης Βουλευτής Φλώρινας ΝΔ
Γεωργιάδης Σπυρίδων - Άδωνις Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Κεφαλογιάννη Όλγα Βουλευτής Α’ Αθηνών ΝΔ
Καραμανλή Άννα Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Μηταράκης Παναγιώτης Βουλευτής Χίου ΝΔ
Οικονόμου Βασίλης Βουλευτής Επικρατείας ΝΔ
Γεωργαντάς Γιώργος Βουλευτής Κιλκίς ΝΔ
Καράογλου Θεόδωρος Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Σκρέκας Κώστας Βουλευτής Τρικάλων ΝΔ
Κουμουτσάκος Γεώργιος Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Γκιουλέκας Κωνσταντίνος Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Φωτήλας Ιάσων Βουλευτής Αχαΐας ΝΔ
Κέλλας Χρήστος Βουλευτής Λάρισας ΝΔ
Δημοσχάκης Αναστάσιος Βουλευτής Έβρου ΝΔ
Χαρακόπουλος Μάξιμος Βουλευτής Λαρίσης ΝΔ
Βούλτεψη Σοφία Βουλευτής Β’ Αθηνών ΝΔ
Αντωνίου Μαρία Βουλευτής Καστοριάς ΝΔ
Αναστασιάδης Σάββας Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης ΝΔ
Κόνσολας Μάνος Βουλευτής Δωδεκανήσου ΝΔ
Μπούρας Αθανάσιος Βουλευτής Αττικής ΝΔ
Ανδριανός Γιάννης Βουλευτής Αργολίδος ΝΔ
Γιαννάκης Στέργιος Βουλευτής Πρεβέζης ΝΔ
Μπουκώρος Χρήστος Βουλευτής Μαγνησίας ΝΔ
Βαγιωνάς Γεώργιος Βουλευτής Χαλκιδικής ΝΔ

Read more...

ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΔΕΝΔΡΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ


ΘΕΜΑ: ΓΡΗΓΟΡΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΙΡΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΔΕΝΔΡΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ

Στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Αγιάς και γύρω από το Καλοχώρι του Δήμου Τεμπών, η πτώση της βραδινής θερμοκρασίας από την 1-3 Απριλίου και ιδιαίτερα το βράδυ της 2 Απριλίου, παρότι κυμάνθηκε οριακά κάτω από το μηδέν, επηρέασε δυσμενώς την παραγωγή σε βερίκοκα, κεράσια, ροδάκινα, νεκταρίνια, αμύγδαλα και ενδεχομένως σε μήλα και αχλάδια.
Η πλειοψηφία των δένδρων αυτό τον καιρό βρισκόταν στα πλέον ευαίσθητα στάδια, από την πτώση πετάλων στα όψιμα μέχρι την καρπόδεση στα πιο πρώιμα είδη και ποικιλίες. Ως εκ τούτου, όπως διαπιστώνου οι παραγωγοί, τοπικά, ιδιαίτερα στις περιοχές της Ανάβρας, της Πρινιάς και του Αετόλοφου του Δήμου Αγιάς και πέριξ του Καλοχωρίου στο Δήμο Τεμπών, η ζημιά που έχει προκληθεί είναι πολλή μεγάλη, μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις η παραγωγή έχει εκμηδενιστεί.
Το γεγονός αυτό δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στους παραγωγούς που ζημιώθηκαν, οι οποίοι για άλλη μια χρονιά βλέπουν τους κόπους τους να «πάνε στράφι», από την αρχή κιόλας της καλλιεργητικής περιόδου.
Όπως είναι εύλογο, οι συγκεκριμένοι αγρότες απευθύνονται τώρα στον αρμόδιο φορέα, δηλαδή τον ΕΛΓΑ, για την εκτίμηση του μεγέθους της ζημιάς, και εναποθέτουν τις ελπίδες τους στη γρήγορη διεκπεραίωση των διαδικασιών από πλευράς της πολιτείας, τόσο σε τοπικό όσο κυρίως σε κεντρικό επίπεδο, προκειμένου να τύχουν δίκαιων αποζημιώσεων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Ποιες θα είναι οι ενέργειές σας προκειμένου να αποτυπωθούν γρήγορα οι ζημιές και να καταβληθούν έγκαιρα οι αποζημιώσεις στους πληγέντες παραγωγούς;
2. Πότε θα αποζημιωθούν οι δενδροκαλλιεργητές, των οποίων τα δένδρα επλήγησαν από τον παγετό; Θα αποζημιωθούν εντός τριμήνου από τη συγκομιδή, όπως συνέβαινε στο παρελθόν;

Αθήνα, 4 Απριλίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΕΠΑΓΓΕΛΤΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΕΠΑΓΓΕΜΑΤΙΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝ;

Από το καλοκαίρι του 2016, τόσο οι συνταξιούχοι όσο και οι εν δυνάμει συνταξιούχοι αγρότες είναι σε σύγχυση αν μπορούν να συνεχίσουν να καλλιεργούν χωρίς να περικοπούν οι συντάξεις τους, δεδομένου ότι στο νόμο 4387/2016 δεν είναι σαφές το θέμα, ενώ έκτοτε δεν έχουν υπάρξει οι απαραίτητες διευκρινήσεις. Η σύγχυση των αγροτών είναι μεγάλη, καθώς ενώ στο ζήτημα εμπλέκονται οι αρμοδιότητες τριών Υπουργείων –του Εργασίας για τη σύνταξή τους, του Αγροτικής Ανάπτυξης για τη δήλωση καλλιέργειάς τους (ΟΣΔΕ), και του Οικονομικών για τη φορολογική τους δήλωση- μέχρι στιγμής επίσημη, γραπτή διευκρίνιση για τα θέματα αυτά δεν έχει εκδοθεί από κανένα.
Συγκεκριμένα, στην περίπτωση που θα περικοπεί η σύνταξη του αγρότη, αν κάνει δήλωση καλλιέργειας το 2017, θα πρέπει να προγραμματίσει σε ποιόν θα μεταβιβάσει την εκμετάλλευσή του, καθώς και τα δικαιώματα της βασικής ενίσχυσης, σε μια καλλιεργητική περίοδο που ήδη έχει αρχίσει. Η διαδικασία των δηλώσεων καλλιέργειας έχει ξεκινήσει, όπως και αυτή των μεταβιβάσεων των δικαιωμάτων και λήγουν σε προκαθορισμένες ημερομηνίες. Καθότι δεν έχουν όλοι οι αγρότες κάποιο διάδοχο έτοιμο, η ανυπαρξία ξεκάθαρων διευκρινήσεων για το θέμα ευνοεί την αναποφασιστικότητα και το ενδεχόμενο σωρείας λαθών προς το τέλος της διαδικασίας του ΟΣΔΕ και των μεταβιβάσεων.
Επιπροσθέτως, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των εν λόγω αγροτών που «κρατάνε βιβλία», είναι δηλαδή σε κανονικό καθεστώς ΦΠΑ. Πολλοί από αυτούς μάλιστα, λόγω του ότι το 2016 έλαβαν ενισχύσεις άνω των 5.000 ευρώ, ποσά προερχόμενα από άθροισμα ενισχύσεων της χρονιάς και υπόλοιπα προηγούμενων ετών, πρέπει να «κρατήσουν βιβλία» για πρώτη φορά το 2017. Έστω και αν αυτό θα είναι το έτος συνταξιοδότησής τους. Έτσι αντιμετωπίζουν το εξής πρακτικό πρόβλημα: Εφόσον δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση που να ξεκαθαρίζει την κατάσταση, οι εν λόγω αγρότες έχουν μεριμνήσει για τα απαραίτητα παραστατικά εσόδων-εξόδων για το πρώτο τρίμηνο του 2017. Σε περίπτωση που θα περικοπούν οι συντάξεις τους, πρέπει να μεταβιβάσουν δικαιώματα και εκμετάλλευση για το 2017, μέχρι το πέρας των δηλώσεων ΟΣΔΕ. Όταν, όμως, στη φορολογική δήλωση το 2018, θα δηλωθούν τα εισοδήματα του 2017, παρότι θα έχουν μεταβιβάσει την εκμετάλλευσή τους για το έτος αυτό, ενδεχομένως να εμφανιστεί εκ των υστέρων πρόβλημα, αν έχουν έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2017. Φοβούνται, δηλαδή, για περικοπή στις συντάξεις τους χωρίς υπαιτιότητά τους. Από την άλλη πλευρά, αν μεταβιβάσουν άρον-άρον την εκμετάλλευσή τους μέσα στο 2017 σε κάποιο μέλος της οικογένειάς τους γιατί δεν βρίσκουν άλλη λύση άμεσα, προβληματίζονται για το φορολογικό βάρος που θα επωμιστεί ο αποδέκτης της εκμετάλλευσης.
Επειδή η προηγούμενη ερώτησή μου προς τα αρμόδια Υπουργεία από τον Οκτώβριο του 2016, ουσιαστικά την αρχή της καλλιεργητικής περιόδου με τη σπορά των σιτηρών, που «έκρουε τον κώδωνα» για το ίδιο θέμα δεν απαντήθηκε μέχρι σήμερα, και επειδή όσο περνάει ο καιρός η απαίτηση για απαντήσεις γίνεται πιο επείγουσα

ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Πότε επιτέλους θα εκδοθούν διευκρινιστικές ανακοινώσεις, αναλυτικά ανά περίπτωση, τι πρόκειται να γίνει με τους συνταξιούχους αγρότες; Τελικώς, θα περικοπούν οι συντάξεις αυτών που συνταξιοδοτούνται μέσα στο 2017 και δηλώσουν ότι καλλιεργούν;
2. Τι θα ισχύσει για τους συνταξιούχους προηγουμένων ετών αν καλλιεργήσουν το 2017;
3. Όσοι συνταξιοδοτήθηκαν μέσα στο 2016 κινδυνεύουν με περικοπές αν καλλιεργήσουν το 2017;
4. Θα έχουν εκ των υστέρων πρόβλημα, μέσα στο 2018 όσοι εν δυνάμει συνταξιούχοι του 2017, έχουν παραστατικά με έσοδα το πρώτο τρίμηνο του 2017;
5. Προτίθεστε να διευκρινίσετε απλά και κατανοητά τι ισχύει και για παλαιούς ή εν δυνάμει συνταξιούχους των άλλων (πρώην) ταμείων που εντάχθηκαν στον ΕΦΚΑ (πχ δημόσιο, ΟΑΕΕ κ.λπ.) αν καλλιεργήσουν από το 2017 και μετά; Μειώνεται η σύνταξή τους ή όχι;


Αθήνα, 3 Απριλίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Ποιος ήταν ο σκοπός του ταξιδιού του κ. Παππά στη Βενεζουέλα

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους:
1. Πρωθυπουργό, κ. Αλέξη Τσίπρα,
2. Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, κ. Νίκο Παππά


ΘΕΜΑ: Ποιος ήταν ο σκοπός του ταξιδιού του κ. Παππά στη Βενεζουέλα με τον δικηγόρο ειδικό για τις Offshore κ. Αρτεμίου;

Μετά τις συγκλονιστικές αποκαλύψεις της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος της Κυριακής» ο ελληνικός λαός πρέπει να μάθει ποιος ήταν ο πραγματικός σκοπός ταξιδιού του κ. Παππά με το δικηγόρο των offshore και των Panama Papers, κ. Αρτεμίου, στη Βενεζουέλα το καλοκαίρι του 2013.
Μετά το χθεσινό δημοσίευμα, είναι απολύτως βέβαιο ότι οι κύριοι Παππάς και Αρτεμίου δεν βρέθηκαν στο Καράκας για ζαρζαβατικά, όπως αρχικά υποστήριξε ο υπουργός - καναλάρχης και τον διέψευσε ο κ. Αρτεμίου, αλλά είχαν σειρά συναντήσεων με διαφόρους εκπροσώπους της Κυβέρνησης Τσάβες και επιχειρηματίες, τις οποίες ο κ. Παππάς – για δικούς του λόγους – επιχείρησε να κρατήσει κρυφές.
Θυμίζουμε ότι ο κ. Παππάς με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και αφού προηγουμένως έκανε λόγο για ευφάνταστα δημοσιεύματα, υποχρεώθηκε να επιβεβαιώσει τη γνωριμία τους μετά τη δημοσίευση φωτογραφίας του κ. Αρτεμίου να βγαίνει από το Μέγαρο Μαξίμου στις 10 Οκτωβρίου 2016. Το ίδιο έπραξε και για το κοινό τους ταξίδι στο Καράκας, το οποίο επιβεβαίωσε μόνο αφού προηγουμένως δημοσιεύθηκαν οι σχετικές φωτογραφίες.
Μετά το χθεσινό αποκαλυπτικό δημοσίευμα, είναι πλέον ξεκάθαρο σε όλους ότι ο κ. Αρτεμίου, που αν και μπαινόβγαινε στο Μέγαρο Μαξίμου έκαναν στην αρχή πως δεν τον γνώριζαν, ταξίδεψε παρέα με τον κ. Παππά στο Καράκας εν γνώσει του κ. Τσίπρα.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, οι δυο τους ταξίδεψαν με το ιδιωτικό αεροσκάφος του επιχειρηματία Μαχέντ Χαλίλ, που σύμφωνα με το δημοσίευμα εμπλέκεται σε πολύ σκοτεινές υποθέσεις και έχει προνομιακές σχέσεις με το καθεστώς του κ. Μαδούρο, στο νησί Μαργαρίτα της Καραϊβικής, όπου και έμειναν σε πολυτελές κατάλυμα ιδιοκτησίας του.
Θυμίζουμε ότι το διάστημα εκείνο ο κ. Παππάς – όπως ο ίδιος έχει αποδεχτεί – συμμετείχε στην αποστολή με την ιδιότητα του Διευθυντή του Γραφείου του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα. Οι Έλληνες πολίτες πρέπει επιτέλους να μάθουν την αλήθεια. Ιδίως για τον πραγματικό σκοπό του ταξιδιού των κυρίων Παππά και Αρτεμίου στη Βενεζουέλα το 2013, που όπως είναι γνωστό στο παρελθόν έχει εμπλακεί σε χρηματοδοτήσεις αριστερών ευρωπαϊκών κομμάτων, προκειμένου να προωθήσουν την μπολιβαριανή επανάσταση.
Για το μυστικό ταξίδι των κυρίων Αρτεμίου και Παππά έχουν κατατεθεί σειρά ερωτήσεων για τις οποίες ουδεμία απάντηση έχει μέχρι σήμερα υπάρξει.

Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΌΣ

1. Ποιος ήταν ο λόγος της επίσκεψης του κ. Αρτεμίου στις 10 Οκτωβρίου 2016 στο Μέγαρο Μαξίμου;
2. Ποιο ήταν το αντικείμενο της συνάντησης και για ποιο λόγο βρέθηκε ο συγκεκριμένος δικηγόρος, εμπλεκόμενος στα Panama Papers, στο Μέγαρο Μαξίμου
3. Ποια τεχνογνωσία κομίζει ο κ. Αρτεμίου - ειδικευμένος στις offshore - στους κυρίους Τσίπρα και Παππά, κατά τις επισκέψεις του στο Μέγαρο Μαξίμου, και για ποιο λόγο;
4. Ποιος πλήρωσε το ταξίδι του κ. Παππά στη Βενεζουέλα;
5. Χρηματοδοτήθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο ο ΣΥΡΙΖΑ από την Κυβέρνηση της Βενεζουέλας ή άλλη επιχείρηση της Βενεζουέλας;
6. Συναντήθηκε ο κ. Παππάς με τον κ. Μαχέντ Χαλίλ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του στη Βενεζουέλα και αν ναι με ποιο αντικείμενο; Υπήρξε κάποια πρόταση συνεργασίας και αν ναι, ποια ήταν αυτή;
7. Το ιδιωτικό αεροσκάφος με το οποίο ταξίδεψαν οι κύριοι Παππάς και Αρτεμίου στο νησί Μαργαρίτα της Καραϊβικής, ανήκει ναι ή όχι στον κ. Μαχέντ Χαλίλ;
8. Ο κ. Μαχέντ Χαλίλ είχε οποιαδήποτε συνάντηση με στελέχη της Κυβέρνησης μετά τις 25 Ιανουαρίου 2015;
9. Τι συνδέει τον κ. Παππά με το δικηγόρο των offshore κ. Αρτεμίου και το μεγαλοεπιχειρηματία που βρίσκεται στη μαύρη λίστα των αμερικανικών αρχών;

Αθήνα 3 Απριλίου 2017

Οι ερωτώντες Βουλευτές:

1. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
2. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΛ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
3. ΣΑΜΑΡΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ
4. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
5. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ
6. ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
7. ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
8. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
9. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
10. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ – ΜΙΣΕΛa
11. ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
12. ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
13. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
14. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
15. ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
16. ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
17. ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ)
18. ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ
19. ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
20. ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
21. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ - ΑΔΩΝΙΣ
22. ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
23. ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ
24. ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
25. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
26. ΔΑΒΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
27. ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚOΛΑΟΣ - ΓΕΩΡΓΙΟΣ
28. ΔΗΜΑΣ ΧΡIΣΤΟΣ
29. ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (ΤΑΣΟΣ)
30. ΚΑΒΒΑΔΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
31. ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ ΝΙΚΗΤΑΣ
32. ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
33. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
34. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ
35. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΑΧ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
36. ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
37. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
38. ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
39. ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
40. ΚΑΤΣΑΦΑΔΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
41. ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΣΥΜΕΩΝ (ΣΙΜΟΣ)
42. ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
43. ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΝΙΚΗ
44. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ
45. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
46. ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
47. ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ (ΜΑΝΟΣ)
48. ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
49. ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
50. ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
51. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
52. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡIΟΣ
53. ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
54. ΜΕΪΜΑΡΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ – ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
55. ΜΗΤΑΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΝΟΤΗΣ)
56. ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (ΝΤΟΡΑ)
57. ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
58. ΜΠΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
59. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
60. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
61. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ – ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
62. ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
63. ΡΑΠΤΗ ΕΛΕΝΗ
64. ΣΑΛΜΑΣ ΜΑΡΙΟΣ
65. ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
66. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
67. ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
68. ΣΤΥΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
69. ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
70. ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
71. ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
72. ΤΡΑΓΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
73. ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
74. ΦΩΤΗΛΑΣ ΙΑΣΩΝ
75. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ
76. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ (ΚΩΣΤΗΣ)

Read more...

Μετατροπή του διατροφικού επιδόματος των νεφροπαθών σε εισόδημα και φορολόγησή του

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Θέμα: «Μετατροπή του διατροφικού επιδόματος των νεφροπαθών σε εισόδημα και φορολόγησή του»

Είναι γνωστός ο Γολγοθάς που περνούν οι νεφροπαθείς, λόγω της ασθένειάς τους, ο οποίος μάλιστα έγινε ακόμη πιο δυσβάστακτος στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Το κράτος οφείλει απέναντι σε αυτήν την κατηγορία των συνανθρώπων μας να επιδείξει την μεγαλύτερη δυνατή αλληλεγγύη, αντιλαμβανόμενο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Το διατροφικό επίδομα δίνεται στους νεφροπαθείς για την κάλυψη μέρους του πρόσθετου κόστους που συνεπάγεται η διαχείριση της πάθησής τους, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις συνέπειές της με αξιοπρέπεια προς την υγεία τους, την οικογένειά και το κοινωνικό τους περιβάλλον και δεν έχει χαρακτηριστικά εισοδήματος.

Παρ’ όλα αυτά η Υπουργική Απόφαση (1034/2017) περί φορολόγησης του διατροφικού επιδόματος των νεφροπαθών ακυρώνει τις διατάξεις του Ν. 4387/16 (άρ. 93, παρ. 2) και ταυτοχρόνως ακυρώνει τον χαρακτηρισμό και τον λόγο για τον οποίο χορηγείται, μετατρέποντας την πρόνοια της πολιτείας σε εισόδημα. Έτσι, οι νεφροπαθείς επιβαρύνονται και με ειδική εισφορά αλληλεγγύης, ενώ ακυρώνονται και οι φοροαπαλλαγές και οι παροχές που έχουν λόγω αναπηρίας (π.χ. ΕΝΦΙΑ-ΕΚΑΣ κ.λπ.).

Ενώ είναι άγνωστο το οικονομικό όφελος για τα δημόσια ταμεία από την εφαρμογή της απόφασης, τα προβλήματα που θα επιφέρει έχουν προκαλέσει την εύλογη αντίδραση των νεφροπαθών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Νεφροπαθών Λάρισας π. Γεώργιος Ντάρδας σε σχετική επιστολή του “ο σκληρός καθημερινός αγώνας των νεφροπαθών καθίσταται τραγικά άνισος μετά από τρία μνημόνια στο σημερινό περιβάλλον οικονομικής κρίσης όπου οι μισθοί και οι συντάξεις των νεφροπαθών αλλά και των άλλων αναπήρων έχουν συρρικνωθεί δραματικά, οδηγώντας στην οικονομική εξαθλίωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. (…) Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως σε μια χώρα στην οποία το προσδόκιμο ΖΩΗΣ ξεπερνά τα 80 χρόνια, το προσδόκιμο ΖΩΗΣ των νεφροπαθών μετά βίας πλησιάζει τα 10 χρόνια”.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Ποιοι οι λόγοι μετατροπής του διατροφικού επιδόματος των νεφροπαθών σε εισόδημα -που επιφέρει τη φορολόγησή του- όταν είναι γνωστά τα σοβαρά προβλήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας συμπολιτών μας, τα οποία έχουν επιδεινωθεί από την οικονομική κρίση;
2. Ποιο είναι το κόστος του διατροφικού επιδόματος στους νεφροπαθείς, και ποιο είναι το ποσό το οποίο θα εξοικονομήσει το κράτος από τη φορολόγησή του;
3. Προτίθεσθε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας για την φορολόγηση του διατροφικού επιδόματος των νεφροπαθών;

Αθήνα, 28 Μαρτίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...