Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Πόσο κοστίζει η ανοχή της κυβέρνησης στα φαινόμενα βανδαλισμών στις αστικές συγκοινωνίες;

Ερώτηση

Προς:
- τον Υπουργό Εσωτερικών
[Υπόψη Αναπληρωτή Υπουργού αρμοδίου για θέματα Προστασίας του Πολίτη]
- τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Πόσο κοστίζει η ανοχή της κυβέρνησης στα φαινόμενα βανδαλισμών στις αστικές συγκοινωνίες;

Η Νέα Δημοκρατία κρούει συνεχώς στην κυβέρνηση τον κώδωνα του κινδύνου για τα συνεχιζόμενα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Σας επισημαίνουμε με κάθε τρόπο, πως η ανοχή που δείχνετε στα φαινόμενα αυτά, όχι μόνο δεν επιλύουν το όλο πρόβλημα, αλλά αντιθέτως τα κρούσματα κινδυνεύουν να λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Ανοχή, που εκφράζεται από τις «καθησυχαστικές» απαντήσεις του κ. Τόσκα περί της υιοθέτησης ενός «Ειδικού Σχεδίου Αστυνόμευσης», το οποίο στηρίζεται σε μια νέα αντίληψη στη λογική αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και των παραβατικών συμπεριφορών «που έχει ως στόχο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Αστυνομίας και την ουσιαστικότερη προσέγγιση του πολίτη».
Δυστυχώς, όμως για την κυβέρνηση, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής γεγονότα:
- Την πυρπόληση ενός τρόλεϊ τον Μάιο του ’16.
- Την πυρπόληση ενός τρόλεϊ και ενός λεωφορείου τον Ιούνιο του ’16.
- Την πυρπόληση τριών (3) τρόλεϊ τον περασμένο Δεκέμβριο.
Σημειώνουμε δε, πως όλα τα παραπάνω έλαβαν χώρα επί της οδού Πατησίων, έξω από το κτίριο του Πολυτεχνείου.
Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα συνεχόμενα κρούσματα βανδαλισμών ακυρωτικών μηχανημάτων. Σας θυμίζουμε πως μόνο σε μια ημέρα, στις 18 Ιουνίου 2016, καταστράφηκαν από ομάδες αναρχικών και αντιεξουσιαστών 514 τέτοια μηχανήματα.
Ο μακρύς αυτός κατάλογος, ολοκληρώνεται – προσωρινά δυστυχώς – με την προχθεσινή κλοπή 21 μηχανημάτων, από λεωφορεία σταθμευμένα έξω από την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.
Ο στόχος τους είναι απλός. Να εμποδιστεί η λειτουργία του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), ενός συστήματος που άρχισε να υλοποιείται το 2014 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Και εδώ, όμως, την ευθύνη τη φέρει ακέραια η κυβέρνηση, διότι όλες αυτές οι καταστροφές γίνονται με το πρόσχημα του «Δεν Πληρώνω», ενός κινήματος που τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ έτρεφε και στήριζε με κάθε δυνατό μέσο.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το κόστος των συνεχιζόμενων αυτών κρουσμάτων εμπρησμών και βανδαλισμών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς;
2. Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το γεγονός ότι τα φαινόμενα αυτά λαμβάνουν χώρα σε περιοχές που «καλύπτονται» από το Πανεπιστημιακό Άσυλο;
3. Ποιο είναι το ύψος των διαφυγόντων κερδών από την καθυστέρηση εφαρμογής του ΑΣΣΚ;
4. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά τα δεδομένα, θεωρεί η κυβέρνηση πως το νέο της «Ειδικό Σχέδιο Αστυνόμευσης» αποδίδει καρπούς;

Αθήνα 3/2/2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών
Μπουκώρος Χρήστος – Ν. Μαγνησίας
Βορίδης Μάκης – Αττικής
Κακλαμάνης Νικήτας – Α’ Αθηνών
Κεφαλογιάννη Όλγα – Α’ Αθηνών
Κικίλιας Βασίλης – Α’ Αθηνών
Μπακογιάννη Ντόρα – Α’ Αθηνών
Τσιάρας Κώστας – Ν. Καρδίτσας
Χαρακόπουλος Μάξιμος – Ν. Λαρίσης

Read more...

“ΚΛΕΙΝΕΙ” ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: “ΚΛΕΙΝΕΙ” ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΣΕ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ;

Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, η κατάσταση στο χώρο της δημόσιας υγείας είναι σε εξαιρετικά άσχημη κατάσταση και δυστυχώς επιδεινώνεται καθημερινά. Πρόσφατο κρούσμα τα όσα συμβαίνουν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.

Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας (εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 31.01.17) το Μικροβιολογικό Εργαστήριο της Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, προχώρησε σε «αναστολή λειτουργίας» λόγω ελλείψεων σε υλικά και προσωπικό. Το εργαστήριο «αδυνατεί να υλοποιήσει όχι μόνον εξειδικευμένες εξετάσεις, όπως αυτή για τη γρίπη, αλλά και εκείνες που γίνονται σε κάθε απλό Κέντρο Υγείας και ιδιωτικό εργαστήριο, όπως η καλλιέργεια ούρων». Μάλιστα, καθώς εδώ και ένα τρίμηνο δεν διενεργείται ο ουρολογικός έλεγχος ηπατιτίδων «υπάρχει δυσκολία όχι μόνο για τη διερεύνηση των ασθενών αλλά και τη διερεύνηση του προσωπικού σε περίπτωση ατυχημάτων από βιολογικούς παράγοντες».

Οι ελλείψεις σε υλικά και προσωπικό έχουν εγκαίρως επισημανθεί στη Διοίκηση του Νοσοκομείου και τη διοίκηση της 5ης ΥΠΕ. Με κατεπείγουσα επιστολή της από τις 23.01.17, η διευθύντρια του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου, καθηγήτρια Ευθυμία Πετεινάκη (thessaliatv.gr 26.01.17), εκτός από τις ελλείψεις επισημαίνει ότι «αν δεν υπάρξει άμεση προμήθεια υλικών τότε το Μικροβιολογικό θα κλείσει για πολλοστή φορά».

Επιπλέον, ο διευθυντής της Παθολογικής Κλινικής, καθηγητής κ. Νταλέκος, είχε επισημαίνει (ΘΕΣΣΑΛΙΑ τηλεόραση), ότι «η Παθολογική θα υπολειτουργεί αν κλείσει το Μικροβιολογικό Εργαστήριο» λόγω της αδυναμίας προμήθειας υλικών.

Τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια περίοδο που υπάρχει έξαρση των ιώσεων, όπως ιογενούς γαστρεντερίτιδας και γρίπης, ενώ το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρης της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου «ουδέποτε τέθηκε θέμα για αναστολή λειτουργίας του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου». Ωστόσο, και η ίδια ομολογεί ότι «πρόβλημα παρουσιάστηκε σε εξειδικευμένες εξετάσεις από την έλλειψη αντιδραστηρίων, τα οποία όμως παραγγέλθηκαν και η προμήθεια θα γίνει μέσω εξωσυμβατικής διαδικασίας έπειτα από αποφάσεις της διοίκησης». Επιπροσθέτως αναγνωρίζει ότι «οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάδειξη προμηθευτών για αντιδραστήρια των εργαστηρίων του Πανεπιστημιακού είναι στο τελικό στάδιο και τους επόμενους μήνες αναμένεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων».

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο, ενώ υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση από τους ιατρούς τους Π.Ν. Λάρισας για τις ελλείψεις σε υλικά, δεν απετράπη η «αναστολή λειτουργίας» σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ή το «πρόβλημα σε εξειδικευμένες εξετάσεις» σύμφωνα με τη διοίκηση, του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου;
2. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα προμηθειών έτσι ώστε να μην παρατηρούνται ελλείψεις που θέτουν σε αδυναμίας λειτουργίας το Μικροβιολογικό Εργαστήριο;
3. Προτίθεσθε να καλύψετε τα κενά στο Π.Ν. Λάρισας ώστε να λειτουργήσει πλήρως το Μικροβιολογικό Εργαστήριο, δεδομένου ότι οι ανάγκες είναι αυξημένες λόγω της επιδημίας της γρίπης;

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Άλλος ένας Γολγοθάς των πολιτών με τους νέους δασικούς χάρτες


ΕΡΩΤΗΣΗ
 Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: Άλλος ένας Γολγοθάς των πολιτών με τους νέους δασικούς χάρτες

Η διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών σε εφαρμογή του Νόμου 4389/2016, αφήνει για άλλη μια φορά έκθετη την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό στους πολίτες. Αν και πρόκειται για ένα ζήτημα μείζονος σημασίας, προχειρότητες και έλλειψη σχεδιασμού στο στάδιο της κατάρτισης των δασικών χαρτών, αλλά και προσήλωση σε φοροεισπρακτικές τακτικές τύπου «παράβολο», οδηγούν χιλιάδες ιδιοκτήτες στην απόγνωση, καθώς αρκετοί καλούνται να πληρώσουν ένα νέο χαράτσι από 45 ευρώ έως 3.600, για αυτό που έως σήμερα θεωρούσαν ιδιοκτησία τους.
Ειδικότερα, για τις περιοχές όπου έχει γίνει ήδη ανάρτηση, όπως οι Περιφερειακές Ενότητες Πιερίας, Καβάλας Μεσσηνίας και Ηλείας, οι παραλείψεις και τα λάθη που διαπιστώνονται είναι πολλά: στον Πύργο Ηλείας εμφανίζονται αναδασωτέα ακόμη και κτήματα με κατοικίες, ευρύτερα στην Ηλεία αγροτεμάχια εμφανίζονται ως δασικά, ενώ στην Μεσσηνία «εξαφανίζονται» σπίτια και περιουσίες με καλλιεργούμενες αγροτικές εκτάσεις σε όλους τους Δήμους. Οι στρεβλώσεις αυτές οφείλονται στη χρήση αεροφωτογραφιών δύο μόνο χρονικών οριζόντων (1945 και 2008) και όχι όσων είναι διαθέσιμων και απεικονίζουν με σαφήνεια ενδιάμεσες καταστάσεις, καθώς και στο γεγονός ότι δεν προηγήθηκε επαρκές και ξεκάθαρο στάδιο διαβούλευσης.
Πλέον μοναδική άμυνα των πολιτών είναι η κατάθεση αντιρρήσεων σε ηλεκτρονική μορφή εντός εξήντα ημερών (ή ογδόντα εάν διαμένουν στο εξωτερικό) από το άνοιγμα της σχετικής εφαρμογής και η αξιολόγησή τους από τις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων του Δασικού Χάρτη. Επιπλέον, για την εξέταση της αντίρρησης καλούνται να καταβάλουν ένα υψηλότατο παράβολο, φορομπηχτικού χαρακτήρα, κατά τη συνήθη πρακτική της Κυβέρνησης- που κυμαίνεται από 45 ευρώ (για έκταση έως ένα στρέμμα) έως 3.600 ευρώ ανάλογα με την έκταση - προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα στην περιουσία τους.
Η απόφαση δε των Επιτροπών επί των αντιρρήσεων είναι τελεσίδικη: ο ιδιοκτήτης δεν έχει τη δυνατότητα μιας δεύτερης κρίσης για τη διαφωνία του με το κράτος.
Είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες αγροτικής γης να βλέπουν τις περιουσίες τους μέσα σε μια νύχτα να χάνονται και να μην μπορούν να προσφύγουν σε δευτεροβάθμιο όργανο εξέτασης ενστάσεων για να βρουν το δίκιο τους.
Ως εκ τούτου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Δεδομένου ότι διαπιστωμένα υπάρχει μεγάλος αριθμός λαθών, προτίθεστε να αποσύρετε τους αναρτημένους χάρτες, ώστε να γίνουν διορθώσεις με το σύνολο των γεωγραφικών δεδομένων που είναι διαθέσιμα και με ικανοποιητικό διάστημα εκ νέου διαβούλευσης με τους πολίτες;
2. Πώς εγγυάστε το αδιάβλητο της διαδικασίας εκδίκασης των αντιρρήσεων από τις αρμόδιες Εξεταστικές Επιτροπές, όταν μάλιστα δεν υπάρχει δυνατότητα δευτεροβάθμιας προσφυγής;
3. Δεδομένου ότι οι διαδικασίες αντιρρήσεων γίνονται ηλεκτρονικά και απαιτούν σημαντικό όγκο υλικού τεκμηρίωσης, προτίθεστε να δώσετε περισσότερο χρόνο στους πολίτες από το ασφυκτικό πλαίσιο των εξήντα ημερών;
4. Προτίθεστε να αναθεωρήσετε το τέλος αντιρρήσεων προς τα κάτω ή να προωθήσετε ρύθμιση για την επιστροφή του σε περίπτωση δικαίωσης του πολίτη, καθώς τότε θα πρόκειται για δαπάνη από σφάλμα της διοίκησης;

Αθήνα, 25-1-2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
1. Κώστας Σκρέκας
2. Αντώνης Σαμαράς
3. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
4. Κώστας Αχ. Καραμανλής
5. Ελευθέριος Αυγενάκης
6. Γεώργιος Γεωργαντάς
7. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
8. Ιωάννης Κεφαλογιάννης
9. Δημήτρης Κυριαζίδης
10. Ιωάννης Ανδριανός
11. Σίμος Κεδίκογλου
12. Γεώργιος Καρασμάνης
13. Βασίλειος Γιόγιακας
14. Γεώργιος Κασαπίδης
15. Χρήστος Μπουκώρος
16. Αναστάσιος Δημοσχάκης
17. Γεώργιος Βαγιωνάς
18. Γεώργιος Κουμουτσάκος
19. Θεόδωρος Καράογλου
20. Σάββας Αναστασιάδης
21. Στέργιος Γιαννάκης
22. Χρήστος Κέλλας
23. Νικήτας Κακλαμάνης
24. Γεώργιος Βλάχος
25. Σοφία Βούλτεψη
26. Μάξιμος Χαρακόπουλος
27. Αθανάσιος Μπούρας
28. Απόστολος Βεσυρόπουλος
29. Ιωάννης Αντωνιάδης
30. Έλενα Ράπτη
31. Ανδρέας Κατσανιώτης
32. Αθανάσιος Καββαδάς
33. Γεώργιος Στύλιος
34. Φωτεινή Αραμπατζή
35. Όλγα Κεφαλογιάννη
36. Νίκος Παναγιωτόπουλος
37. Βασίλης Οικονόμου
38. Ιωάννης Βρούτσης

 

Read more...

ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΑ 13 ΠΕΡΙΦ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗ FRAPORT

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ
TON ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(ΥΠΟΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

ΘΕΜΑ: ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΑ (13) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ “FRAPORT”

Μετά την παραχώρηση της εκμετάλλευσης δεκατριών (13) περιφερειακών αεροδρομίων στην εταιρεία “FRAPORT” υπεγράφη Συμφωνία μεταξύ του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και της εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών πυρόσβεσης – διάσωσης από το Πυροσβεστικό Σώμα στα αεροδρόμια. Πρόκειται συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια στη Σούδα Χανίων, τη Ρόδο, την Κω, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Σκιάθο, τη Σάμο, τη Μυτιλήνη, την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα και τη Χρυσούπολη Καβάλας.
Επίκειται δε η υπογραφή Σύμβασης, με την οποία θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και θα ξεκινά η υποχρέωση του Πυροσβεστικού Σώματος να αναλάβει την πυρασφάλεια των παραπάνω Αεροδρομίων, η οποία βάσει των Συμφωνιών, έχει ως ημερομηνία έναρξης την 31η/01/2017, δηλαδή μόλις σε 10 ημέρες.
Η στελέχωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί με τη μετάθεση πυροσβεστών χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο. Η μετακίνηση, όμως, προσωπικού στα αεροδρόμια ενδέχεται να αποδυναμώσει τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και να πλήξει σοβαρά την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Σώματος.
Επιπλέον, οι εν δυνάμει μετατιθέμενοι βρίσκονται ξαφνικά σε δεινότατη θέση, καθώς ανατρέπεται ο οικογενειακός τους προγραμματισμός στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν έχουν ακόμη μονιμοποιηθεί οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να συνδράμουν στη στελέχωση των Π.Υ. στα αεροδρόμια.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Πώς θα αντιμετωπίσετε το πλήγμα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος, από το γεγονός ότι αποδυναμώνονται οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες από τις οποίες θα μετατεθούν πυροσβέστες προς τα περιφερειακά αεροδρόμια;
2. Έχετε διασφαλίσει αντικειμενικό και αξιοκρατικό κανονισμό μεταθέσεων για τους πυροσβέστες που θα κληθούν να μετατεθούν στα αεροδρόμια αυτά;
3. Έχουν διασφαλισθεί πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου; Η εταιρεία Fraport θα αναλάβει το σύνολο του μισθολογικού κόστους των πυροσβεστών, συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών;
4. Έχει προβλεφθεί η εταιρεία Fraport να αναλάβει το κόστος του συνόλου των μέσων ατομικής προστασίας των πυροσβεστών, του κόστους εκπαίδευσής τους και του κόστους των μεταθέσεων των πυροσβεστών που θα μετακινηθούν στα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και των πυροσβεστών που θα μετατεθούν προς τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της νησιωτικής χώρας για να καλύψουν τις θέσεις αυτών που θα μετακινηθούν, για παράδειγμα από την Π.Υ. Σάμου προς την Π.Υ. αεροδρομίου Σάμου;
5. Πώς θα αντιμετωπίσετε το θέμα της διαμονής των πυροσβεστών ειδικά στα νησιά (Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο, Σάμο, Κω, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ρόδο, Μυτιλήνη) όπου είναι δύσκολη η ανεύρεση κατοικίας και το κόστος ενοικίασης αυτής είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με το μισθό του πυροσβέστη;
6. Έχετε διασφαλίσει ότι στα αεροδρόμια αυτά θα υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις για τη στέγαση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που θέτει η Τεχνική Υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια του πυροσβεστικού προσωπικού;
7. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, εφόσον και όταν μονιμοποιηθούν, θα συνδράμουν στη στελέχωση των Π.Υ. των αεροδρομίων;

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτώντες βουλευτές:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μάκης Βορίδης

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Σοφία Βούλτεψη

Γιώργος Γεωργαντάς
Κώστας Γκιουλέκας
Γιώργος Καρασμάνης
Δημήτρης Κυριαζίδης
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Κώστας Τζαβάρας

Read more...

ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ DEMINIMIS ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΓΕΤΟ;

 


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ DEMINIMS ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΓΕΤΟ;

Η αγελαδοτροφία, είναι ένας ιδιαίτερα δυναμικός κλάδος που συνεισφέρει σημαντικά στην αγροτική παραγωγή της χώρας μας. Τα τελευταία καιρικά φαινόμενα με τις παρατεταμένες πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, έχουν επηρεάσει αρνητικά και την αγελαδοτροφία, και ιδιαίτερα την γαλακτοπαραγωγό.
Οι κύριες επιπτώσεις από τις καιρικές συνθήκες συνοψίζονται στην περιορισμένη προμήθεια των ζώων με ζωοτροφές λόγω προβλημάτων στην πρόσβαση -ειδικά στις περιπτώσεις των κρεοπαραγωγών μονάδων ελευθέρας βοσκής- στην επιβαρυμένη υγεία των ζώων από τις χαμηλές θερμοκρασίες που μπορεί κατά περίπτωση να οδήγησε σε θανάτους ζώων και κυρίως στην μείωση της παραγωγής γάλακτος.
Σύμφωνα με τον ο πρόεδρο του Συνδέσμου Αγελαδοτρόφων Λάρισας και αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Αγελαδοτρόφων Ελλάδας κ. Αποστόλη Μωραΐτη, καταγράφεται σημαντική μείωση στην ποσότητα του παραγόμενου γάλακτος και οφείλει η πολιτεία να άμεσα να στηρίξει τον κλάδο που, επιπλέον, δοκιμάζεται από τη μείωση των τιμών παραγωγού, μετά και την απελευθέρωση της διάρκειας ζωής του φρέσκου γάλακτος.
Επιπροσθέτως, υπάρχει θέμα με την πληρωμή των αγελαδοτρόφων που επέλεξαν να λαμβάνουν το ποσό των δικαιωμάτων τους, μέσω της συνδεδεμένης ενίσχυσης. Ουσιαστικά υπάρχουν αγελαδοτρόφοι γαλακτοπαραγωγής «δύο ταχυτήτων». Αυτοί που έχουν λάβει τις ενισχύσεις τους κανονικά και όσοι επέλεξαν να τις λάβουν μέσω συνδεδεμένης ενίσχυσης, οι οποίοι αναμένουν ακόμα και δεν ξέρουν τι μέλλει γενέσθαι. Ιδιαίτερα για τους τελευταίους, είναι πολύ δυσκολότερο να ανταποκριθούν στα προβλήματα που προέκυψαν από την παγωνιά και το χιόνι, στην επιδιόρθωση των ζημιών, στην απώλεια ζώων και στην προμήθεια των ακριβότερων ζωοτροφών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα υπάρξει ενεργοποίηση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας deminimis για τους πληγέντες αγελαδοτρόφους που εκτός από τις μειωμένες τιμές το τελευταίο διάστημα βιώνουν και μείωση στην παραγωγή του γάλακτος;
2. Για ποιο λόγο δεν έχουν λάβει τις ενισχύσεις τους όσοι από τους αγελαδοτρόφους επέλεξαν τη συνδεδεμένη ενίσχυση ως τρόπο καταβολής της πρώην «ενιαίας ενίσχυσης» και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα πληρωμής τους;

Αθήνα, 19 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΨΥΧΟΣ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟ ΨΥΧΟΣ

Κατά το πρόσφατο κύμα κακοκαιρίας στη Θεσσαλία, εκτός από χιονόπτωση υπήρξαν και υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες -τοπικά μάλιστα πολλούς βαθμούς υπό το μηδέν για αρκετές ημέρες- γεγονός που δημιούργησε προβλήματα στους κτηνοτρόφους με απώλεια παραγωγής.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας κ. Νίκο Παλάσκα, αλλά και υπόμνημα του Προέδρου του Συνεταιρισμού Αιγοπροβατοτρόφων Ελασσόνας “Γάλα Ελλάςς” κ. Γιώργο Μηλιώνη, η κύρια ζημιά που έχει προκληθεί είναι η μείωση στη γαλακτοπαραγωγή. Καθώς αυτήν την περίοδο η παραγωγή γάλακτος είναι στο ζενίθ της, ο έντονος παγετός προκάλεσε σημαντική μείωσή της, ενώ υπήρξαν προβλήματα που αφορούν και στο ζωικό κεφάλαιο, όπως θανάτους αιγοπροβάτων και νεογέννητων. Επιπλέον, δεν έλειψαν οι ζημιές στις εγκαταστάσεις των κτηνοτροφικών μονάδων, ενώ όξυνση των ανωτέρω δημιουργήθηκε και από την αδυναμία πρόσβασης, λόγω χιονιού, των κτηνοτρόφων σε στάβλους, υπόστεγα και καταλύματα για να ταΐσουν τα ζώα.
Κύρια ανησυχία των κτηνοτρόφων είναι ότι η μείωση στην παραγωγή γάλακτος, στο ανώτερο σημείο της γαλακτοπαραγωγικής περιόδου, (μείωση της παραγωγής 30% σε σχέση με την αντίστοιχη παραγωγή άλλων ετών, σύμφωνα με τον “Γάλα Ελλάςς”) δεν πρόκειται να επανέλθει στα φυσιολογικά επίπεδα για την υπόλοιπη περίοδο. Σε αυτό συνηγορεί και το ότι είναι πιθανό τμήμα του ζωικού κεφαλαίου να νοσήσει, καθώς κατά τόπους, όπως στη Ελασσόνα και τα Φάρσαλα οι χαμηλές θερμοκρασίες και η χιονόπτωση συνεχίζονται.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα δοθούν αποζημιώσεις στους πληγέντες παραγωγούς που έχουν χάσει σημαντικό κομμάτι της παραγωγής γάλακτος, κι αν ναι με ποιο τρόπο;
2. Έχουν προβλεφθεί κονδύλια ώστε να μπορούν να αποζημιωθούν οι κτηνοτρόφοι για έκτακτες περιπτώσεις με ενισχύσεις ήσσονος σημασίας de minimis, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν;
3. Θα αποζημιωθούν για την απώλεια του ζωικού κεφαλαίου, κυρίως νεογέννητων που δεν άντεξαν στις ακραίες καιρικές συνθήκες ψύχους;

Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΜΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΑΔΙΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΡΟΤΥΠΟΥ TETRA

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: ΜΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΑΔΙΟΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΡΟΤΥΠΟΥ TETRA

Με απόφαση του υπουργού των Οικονομικών από τις 11-12-14 έγιναν αποδεκτές δύο συναφείς δωρεές προς το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη. Πρόκειται για τη δωρεά της εταιρείας «Lamas Pinto Consultants Corps» ενός σύγχρονου συστήματος ραδιοεπικοινωνιών, προτύπου TETRA για την κάλυψη των επικοινωνιακών αναγκών της Ελληνικής Αστυνομίας στη γεωγραφική περιοχή της Αττικής, και τη δωρεά της εταιρίας "Sepura PLC" της Εθνικής Κλείδας Κρυπτογράφησης, των αδειών χρήσης του συστήματος και συντήρησης και υποστήριξης του εν λόγω συστήματος για ένα έτος.
Παρά το γεγονός, όμως, ότι η Ελληνική Αστυνομία θα είχε τη δυνατότητα τουλάχιστον από το δεύτερο εξάμηνο του 2015, αν είχε εγκαίρως υλοποιηθεί η από 22-12-14 υπογραφείσα σύμβαση δωρεάς, να χρησιμοποιεί το αναβαθμισμένο επικοινωνιακό σύστημα, μέχρι σήμερα το σύστημα αυτό, περιέργως, δεν έχει παραλειφθεί και δεν χρησιμοποιείται. Αποτέλεσμα της παράλειψης αυτής είναι η επικοινωνία μεταξύ των αστυνομικών υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων και των υπηρεσιών ασφαλείας, και του προσωπικού τους να είναι ελλιπέστατη και επισφαλής. Το αναλογικό σύστημα που χρησιμοποιείται σήμερα, είναι πεπαλαιωμένο και παρέχει μόνον υπηρεσίες φωνής. Είναι δε από απόψεως ασφαλείας ευάλωτο, αφού ο καθένας έχει τη δυνατότητα να γίνεται συνακροατής ή και παρεμβαίνων στις απορρήτου χαρακτήρα αστυνομικές επικοινωνίες με όλες τις ευνόητες δυσάρεστες συνέπειες για την ασφάλεια των αστυνομικών επιχειρήσεων, τη ζωή και τη σωματική ακεραιτότητα του αστυνομικού προσωπικού και την υποβάθμιση της αποτελεσματικότητας του έργου της Ελληνικής Αστυνομίας σε σχέση με την αντιμετώπιση της συνεχώς αυξανόμενης εγκληματικότητας, ενόψει μάλιστα των διεθνών προκλήσεων και κινδύνων (τρομοκρατικές απειλές, μεταναστευτικές ροές, διεθνή κυκλώματα οργανωμένων εγκληματικών ροών).

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Ποια είναι τα αίτια της μη παραλαβής και χρησιμοποίησης τού ως άνω δωρηθέντος, σύγχρονου και αναβαθμισμένου από απόψεως παροχής υπηρεσιών και ασφαλείας, επικοινωνιακού συστήματος;
2. Προτίθεσθε να επιλύσετε το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με το πεπαλαιωμένο σύστημα ενδοεπικοινωνίας που δεν παρέχει ασφάλεια έναντι του οργανωμένου εγκλήματος;

Αθήνα, 16 Ιανουαρίου 2017

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1. Μάξιμος Χαρακόπουλος
2. Μάκης Βορίδης
3. Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου
4. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
5. Σοφία Βούλτεψη
6. Γιώργος Γεωργαντάς
7. Κώστας Γκιουλέκας
8. Δημήτρης Κυριαζίδης
9. Νίκος Παναγιωτόπουλος
10. Κώστας Τζαβάρας

 

Read more...

Έρευνα του Οικονομικού Εισαγγελέα σε ΠΑΣΕΓΕΣ-ΓΕΣΑΣΕ-ΣΥΔΑΣΕ. Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ. για Πορίσματα Ελέγχου

ΕΡΩΤΗΣΗ
και ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς
α) τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλη Αποστόλου
β) τον Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (υπόψη του Αναπληρωτή Υπουργού κ. Δημητρίου Παπαγγελόπουλου, αρμόδιου για θέματα διαφθοράς)

ΘΕΜΑ: Έρευνα του Οικονομικού Εισαγγελέα σε ΠΑΣΕΓΕΣ-ΓΕΣΑΣΕ-ΣΥΔΑΣΕ. Γνωμοδότηση Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για Πορίσματα Ελέγχου.

Από τις 26 Σεπτεμβρίου 2012, υπήρξε εντολή του τότε Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμου Χαρακόπουλου για οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο στις Αγροτικές Οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ, ΓΕΣΑΣΕ και ΣΥΔΑΣΕ για τη διαχείριση της κρατικής επιχορήγησης προς αυτές από το 1994 έως το 2011, ύψους σχεδόν 60 εκατομμυρίων ευρώ, για τις οποίες δεν έδωσαν ποτέ λογαριασμό.
Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν:
α) από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, Διεύθυνση Οικονομικού Ελέγχου και Επιθεώρησης του ΥπΑΑΤ και
β) από τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους κατόπιν εντολής και του Οικονομικού Εισαγγελέα.

Στις 18 Μαρτίου 2014, λίγο πριν την παραίτησή του από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού ο κ. Χαρακόπουλος γνωστοποίησε με ανακοίνωση ότι έλαβε το τελευταίο πόρισμα ελέγχου και διαβίβασε το σύνολο των πορισμάτων με όλη τη σχετική αλληλογραφία στον τότε υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη με σχέδιο ερωτήματος προς υποβολή στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) για τις ενδεδειγμένες ενέργειες του Δημοσίου επί της υποθέσεως. Και τούτο διότι η αρμοδιότητα υποβολής ερωτήματος στο ΝΣΚ ήταν στον υπουργό και όχι στον αναπληρωτή.

Έκτοτε αν και έχουν υπάρξει κατ’ επανάληψη ερωτήσεις βουλευτών για το θέμα, η ηγεσία του ΥπΑΑΤ δεν απάντησε αν έχει αποστείλει τα πορίσματα ελέγχου για γνωμάτευση στο ΝΣΚ για το δέον γενέσθαι από πλευράς δημοσίου.

Επειδή η διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος είναι υπεράνω κομματικών ή προσωπικών στρατηγικών,

Επειδή, πέραν του ενδεχόμενου ποινικού μέρους της υπόθεσης που διερευνά ο Οικονομικός Εισαγγελέας, υπάρχει το οικονομικό μέρος της υπόθεσης και της ενδεχόμενης διεκδίκησης από το δημόσιο των χρημάτων που έχουν χορηγηθεί στις ανωτέρω οργανώσεις,

Ερωτάται ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

1. Έχει υποβληθεί ερώτημα στο ΝΣΚ με το οποίο ζητείται η γνωμάτευσή του για το δέον γενέσθαι από πλευράς δημοσίου; Αν ναι, ποιο το συγκεκριμένο ερώτημα που υποβλήθηκε και ποια η απάντηση που έχει ληφθεί από το ΝΣΚ; Να κατατεθούν τα σχετικά αντίγραφα της αλληλογραφίας με τους αριθμούς πρωτοκόλλου.

2. Αν δεν έχει κατατεθεί ερώτημα στο ΝΣΚ, ποιοι οι λόγοι που δεν συνέβη αυτό και ποιοι από τους αρμοδίους φέρουν την ευθύνη αυτής της ολιγωρίας;

3. Στην περίπτωση που δεν έχει κατατεθεί ερώτημα στο ΝΣΚ, προτίθεστε εσείς να αποκαταστήσετε την τάξη αποστέλλοντας άμεσα σχετικό ερώτημα;

Προς πληρέστερη ενημέρωσή σας το σχέδιο ερωτήματος, όπως είχε διαβιβαστεί στον τότε υπουργό κ. Τσαυτάρη είχε ως εξής:

«α) Ποια πρέπει να είναι η περαιτέρω τηρητέα πορεία και με βάση ποιες διατάξεις για την αναζήτηση των, τυχόν κατά παράβαση των διατάξεων, διαχειρισθέντων ποσών των ενισχύσεων;

β) Σε περίπτωση καταλογισμού, αν ο καταλογισμός ή η δικαστική επιδίωξη επιστροφής των ενισχύσεων με αγωγή θα γίνει από το ΥπΑΑΤ ή τον ΕΛΓΑ.

γ) Τα ποσά των αναζητούμενων ενισχύσεων θα καταλογισθούν συνολικά σε βάρος των οργανώσεων και των μελών του τελευταίου Δ.Σ. ή των μελών όλων των Δ.Σ. αυτών κατά την περίοδο 1994-2011 σε κάθε ένα για τα ποσά που αντιστοιχούν στο χρόνο θητείας τους;

δ) Αν απαιτείται, μετά την κίνηση της διαδικασίας έρευνας των υποθέσεων από τον Οικονομικό Εισαγγελέα, η αποστολή των πορισμάτων στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

ε) Αν είναι συμβατή με το καταστατικό της ΠΑΣΕΓΕΣ η ίδρυση Ανωνύμων Εταιριών ή/και η συμμετοχή της σε Ανώνυμες Εταιρίες.

στ) Αν κατά τους όρους της παραχώρησης ακινήτου από το ΥΠΑΑΤ στην ΠΑΣΕΓΕΣ δικαιολογείται η από μέρους της ΠΑΣΕΓΕΣ είσπραξη χρημάτων από αναγκαστική απαλλοτρίωση τμήματος του παραχωρηθέντος ακινήτου και αν κατά τους όρους της αυτής παραχώρησης είναι συμβατή η εκμίσθωση κτιρίων επί του μη απαλλοτριωθέντος τμήματος του ιδίου ακινήτου».

4. Ποιο το τίμημα απαλλοτρίωσης του ακινήτου που παραχωρήθηκε στην ΠΑΣΕΓΕΣ από το δημόσιο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης;

5. Είναι σύννομο για ακίνητο που παραχωρήθηκε από το δημόσιο στη συνέχεια να δίνεται αποζημίωση από το δημόσιο για απαλλοτρίωση μέρους του ακινήτου που το ίδιο παραχώρησε;

6. Τι προτίθεστε να πράξετε για τον έλεγχο της νομιμότητας της ανωτέρω παραχώρησης και της αναζήτησης των τυχών διαφυγόντων περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου; Να κατατεθεί η σύμβαση παραχώρησης του ακινήτου της Θέρμης στην ΠΑΣΕΓΕΣ για να γίνουν γνωστοί οι όροι της παραχώρησης.


Ερωτάται ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων:

1. Ολοκληρώθηκε η έρευνα του Οικονομικού Εισαγγελέα στις Αγροτικές Οργανώσεις; Αν ναι, ασκήθηκε δίωξη για την υπόθεση ή έχει οδηγηθεί στο αρχείο;

2. Είναι σύννομο για ακίνητο που παραχωρήθηκε από το δημόσιο στη συνέχεια να δίνεται αποζημίωση από το δημόσιο για απαλλοτρίωση μέρους του ακινήτου που το ίδιο παραχώρησε;

3. Τι προτίθεστε να πράξετε για τον έλεγχο της νομιμότητας της ανωτέρω παραχώρησης και της αναζήτησης των τυχών διαφυγόντων περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου;

Αθήνα, 11 Ιανουαρίου 2017

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1. Μάξιμος Χαρακόπουλος

2. Γιώργος Κασαπίδης

3. Νίκος Παναγιωτόπουλος

4. Κώστας Τζαβάρας

5. Γιάννης Κεφαλογιάννης

6. Μαρία Αντωνίου

Read more...

Με αδιαφάνεια και αναξιοκρατία η Κυβέρνηση διογκώνει συνεχώς το Δημόσιο

Επίκαιρη Επερώτηση
προς την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Θέμα: «Με αδιαφάνεια και αναξιοκρατία η Κυβέρνηση διογκώνει συνεχώς το Δημόσιο»

Η Κυβέρνηση από την πρώτη εκλογή της έως σήμερα κάνει λόγο για την ανάγκη βαθιάς αλλαγής των διαδικασιών της Δημόσιας Διοίκησης, ώστε να στηριχθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας. Δέσμευση της Κυβέρνησης ήταν οι «συγκρούσεις με κατεστημένες νοοτροπίες, με βαθιές πελατειακές δομές και με δίκτυα μικρών και μεγάλων εξουσιών, συγκρούσεις με ριζωμένες ιδιοτελείς πρακτικές». Αντί αυτών, η Κυβέρνηση έχει καταστρατηγήσει κάθε έννοια αξιοκρατίας και χρηστής διακυβέρνησης, αγνοώντας το δημόσιο συμφέρον, μεγεθύνοντας το δημόσιο χωρίς κανένα σχεδιασμό και στέλνοντας το λογαριασμό στον Έλληνα φορολογούμενο.

Από την αρχή της διακυβέρνησης παρατηρείται μια στοχευμένη πολιτική για την άλωση του Δημόσιου τομέα μέσω της θέσπισης μέτρων, τακτικών και μεθόδων με κύριο στόχο τη διατήρηση και επέκταση της φάμπρικας του πελατειακού κράτους. Κοινός παρονομαστής όλων είναι η αδιαφάνεια, η αναξιοκρατία, ο ανορθολογισμός και τελικά η υπέρμετρη και αδικαιολόγητη δημοσιονομική επιβάρυνση του Δημοσίου και κατά συνέπεια του πολίτη.

Παρά τις υποσχέσεις περί αποκομματικοποίησης, η Κυβέρνηση συνεχίζει με προσήλωση την κομματική επέλαση στο Δημόσιο με επιλογές αντίθετες στην αξιοκρατία και τη διαφάνεια. Κάθε επιλογή έχει έναν και μοναδικό στόχο: Τη δημιουργία εξαρτώμενων και κομματικοποιημένων υπαλλήλων. Με σειρά μέτρων και παρεμβάσεων, αδιαφορώντας για το δημοσιονομικό κόστος, η Κυβέρνηση προχωρά βήμα-βήμα στο χτίσιμο του πελατειακού της οικοδομήματος. Προσφιλές εργαλείο της πολιτικής αυτής, συνεχίζει να είναι η κατάθεση βουλευτικών τροπολογιών είτε για τη μετατροπή εργασιακών σχέσεων με στόχο τη μονιμοποίηση υπαλλήλων από την πίσω πόρτα, είτε για τη συνεχή παράταση συμβάσεων με σκοπό να οδηγήσει σε τέτοιου είδους μονιμοποιήσεις. Παράλληλα συνεχίζεται η πρόσληψη μετακλητών υπαλλήλων και η δημιουργία νέων δομών.

Συμβάσεις εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου

Με την υπ’ αριθμ. 1827/7-12-2016 Ερώτηση 33 Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας ζητήθηκαν απαντήσεις στο ζήτημα της μετατροπής εργασιακών σχέσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή έργου εργαζομένων με το Δημόσιο σε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου. Ουσιαστικά επιτυγχάνεται έτσι η μονιμοποίηση τους κατά παράβαση γενικών και ειδικών διατάξεων αλλά και κάθε κανόνα αξιοκρατίας και ίσων ευκαιριών. Ως γνωστόν, τέτοια μετατροπή αντίκειται στην διάταξη της παραγράφου 8 του άρθρου 103 του Συντάγματος αλλά και στα άρθρα 14 και 15 του ν.2190/1994 που προβλέπουν ότι η πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου γίνεται μέσω ΑΣΕΠ.

Η υπ΄ αριθμ. ΤΚΕ/Φ2/32803 Απάντηση του αρμόδιου Υπουργείου στην παραπάνω Ερώτηση παραδέχεται την πρόσληψη 1.756 υπαλλήλων Ι.Δ.Α.Χ κατόπιν «αμετάκλητων» δικαστικών αποφάσεων και την πρόσληψη άλλων 468 υπαλλήλων Ι.Δ.Α.Χ από τον Σεπτέμβριο 2015 έως τον Οκτώβριο 2016. Η απάντηση όμως σκοπίμως δεν διευκρινίζει πόσες από τις παραπάνω αναφερόμενες αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις προήλθαν πράγματι μετά από την εξάντληση όλων των βαθμών δικαιοδοσίας και την τελική κρίση από το Ανώτατο Δικαστήριο και πόσες λόγω παραίτησης από την άσκηση ενδίκων μέσων από τους ίδιους τους φορείς. Επίσης δεν διευκρινίζεται αν σε αυτόν τον αριθμό συνολικά των 2.224 εργαζομένων Ι.Δ.Α.Χ. συμπεριλαμβάνονται και αυτοί οι οποίοι μέσω βουλευτικών τροπολογιών (κατ’ εξαίρεση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης) θεωρήθηκαν ως αορίστου χρόνου με πρωτόδικες μόνο αποφάσεις δικαστηρίων, με ευθεία παρέμβαση ουσιαστικά των τροπολογιών αυτών σε δικαστικές υποθέσεις που ήταν σε εκκρεμότητα.

Υπενθυμίζουμε τις περιπτώσεις που αφορούν στους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου των Κτιριακών Υποδομών Α.Ε., οι οποίοι με δύο βουλευτικές τροπολογίες που έγιναν δεκτές από τον αρμόδιο Υπουργό αποφασίστηκε η επαναπρόσληψή τους και ουσιαστικά ο χαρακτηρισμός των συμβάσεών τους ως αορίστου διάρκειας. Οι τροπολογίες αυτές συμπεριελήφθησαν στους νόμους 4369/2016 και 4439/2016 με τα άρθρα 66 και 30 αντίστοιχα και το περιεχόμενο τους έρχεται σε πλήρη αντίθεση όχι μόνο με τις κείμενες γενικές και ειδικές διατάξεις, αλλά και τη σχετική απόφαση του Αρείου Πάγου που έκρινε αμετάκλητα την απόφαση αυτή. Μάλιστα η τοποθέτηση των εργαζομένων αυτών γίνεται ακόμα και σε προσωποπαγείς θέσεις που δημιουργούνται για το σκοπό αυτό.

Δεύτερη περίπτωση είναι αυτή της βουλευτικής τροπολογίας που ψηφίσθηκε ως άρθρο 47 του ν. 4440/2016. Με τη συγκεκριμένη διάταξη κατέστη δυνατή η παραίτηση του Ελληνικού Δημοσίου από ένδικα μέσα κατά δικαστικών αποφάσεων αναφορικά με τους συμβασιούχους του Υπουργείου Πολιτισμού και εποπτευόμενων φορέων του. Ουσιαστικά οι συγκεκριμένοι συμβασιούχοι μετατρέπονται πλέον σε αορίστου χρόνου, χωρίς να έχει κριθεί η αίτησή τους, όχι μόνο αμετάκλητα, αλλά ούτε καν τελεσίδικα.

Η τελευταία προσπάθεια της Κυβέρνησης είναι ο πρόσφατος νόμος για το «Χωρικό σχεδιασμό – βιώσιμη ανάπτυξη», όπου με τροπολογία, καταργήθηκε η εκ του νόμου υποχρέωση των Δήμων να ασκούν όλα τα ένδικα μέσα και για υποθέσεις που αφορούν δικαστικές αποφάσεις σχετικά με τη μετατροπή συμβάσεων ορισμένου χρόνου και έργου σε αορίστου. Δημιουργείται έτσι ένα «παράθυρο» για τη μονιμοποίηση χιλιάδων συμβασιούχων των δήμων.

Παρατάσεις Συμβάσεων και Συνάψεις νέων Συμβάσεων

Παράλληλα, η Κυβέρνηση συνεχίζει την τακτική των διαδοχικών παρατάσεων συμβάσεων από έτος σε έτος για τους εργαζόμενους των Δήμων. Με το άρθρο 49 του ν.4325/2015 (το οποίο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 50 του νόμου 4351/2015) παρατάθηκαν αυτοδικαίως οι ισχύουσες συμβάσεις καθαριότητας μέχρι και τις 31.12.2016 συμπεριλαμβανομένων και αυτών που είχαν λήξει μέχρι και 30 ημέρες πριν τεθεί σε εφαρμογή ο νόμος. Με το δεύτερο άρθρο του ν.4366/2016 δόθηκε αυτοδίκαια παράταση μέχρι τις 31.12.2016 σε όλες τις ισχύουσες συμβάσεις καθαριότητας. Με το άρθρο 16 του ν.4429/2016 παρατάθηκαν έως τις 31.12.2017 οι ισχύουσες συμβάσεις και αυτές που είχαν λήξει μέχρι και ενενήντα ημέρες πριν την έναρξη του νόμου. Επίσης με το άρθρο 63 του ν 4430/2016 δίνεται η δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων κατά παρέκκλιση κάθε διάταξης σε όλο το Δημόσιο και όλους τους εποπτευόμενους φορείς τους και νομιμοποιούνται προηγούμενες προβληματικές δαπάνες από την εφαρμογή του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 (Α' 21), του άρθρου 72 του ν. 4369/2016 (Α' 33) ή του άρθρου 44 του ν. 4403/2016 (Α'125) ή του άρθρου 81 του ν. 4413/2016 (A'148).

Όλες αυτές οι παρατάσεις παρεμβαίνουν με τρόπο αυθαίρετο και παράνομο στη λειτουργία των Δήμων επιβάλλοντας ένα υπέρμετρο μισθολογικό κόστος το οποίο πολλές φορές καλούνται να καλύψουν οι δημότες μέσω των αυξήσεων των δημοτικών τελών. Είναι εμφανέστατη η σκοπιμότητα της Κυβέρνησης να δημιουργήσει μία γενιά συμβασιούχων υπαλλήλων στους οποίους καλλιεργεί μία ψεύτικη προσδοκία μονιμοποίησης. Οι Δήμοι με βάση την κείμενη νομοθεσία στον τομέα της καθαριότητας, έχουν την δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να προκηρύξουν μέσω ΑΣΕΠ, είτε θέσεις ορισμένου χρόνου, είτε ακόμη και μόνιμου προσωπικού. Ενώ υπάρχει αυτή δυνατότητα έρχεται η Κυβέρνηση με ανήθικο και απαράδεκτο τρόπο να παρέμβει καταστρατηγώντας τις συνταγματικές αρχές, τις αποφάσεις των Ανώτατων Δικαστηρίων αλλά και του Ελεγκτικού Συνεδρίου που αρνείται να θεωρήσει σχετικά εντάλματα πληρωμής. Αποκορύφωμα αυτής της πολιτικής είναι η τελευταία τροπολογία της Κυβέρνησης, με την οποία όπου υπάρχουν σε εκκρεμότητα προκηρύξεις ΑΣΕΠ για τέτοιες θέσεις αυτές θα απορροφηθούν ουσιαστικά μετά τη συμμόρφωση όλων των Δήμων στις παρατάσεις συμβάσεων. Οι επιτυχόντες με ΑΣΕΠ μπορούν να περιμένουν…

Αύξηση αριθμού εργαζομένων και μισθολογικού κόστους

Η πρακτική αυτή σύμφωνα με τα στοιχεία της Απογραφής έχει αυξήσει από το Σεπτέμβριο του 2015 μέχρι τον Οκτώβριο του 2016, τους συμβασιούχους ορισμένου χρόνου και έργου κατά 12.500, ενώ σε αυτούς που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό η αύξηση είναι κοντά στις 7.000 (από 39.165 τον Σεπτέμβριο του 2015, σε 46.301 τον Οκτώβριο του 2016).

Σύμφωνα άλλωστε με τα επίσημα στοιχεία της Απογραφής, το σύνολο των εργαζομένων σε όλο το δημόσιο τομέα (και στα ΝΠΙΔ) από 690.425 που ήταν τον Οκτώβριο 2015 ανήλθε τον Οκτώβριο 2016 σε 697.228.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι η εκτόξευση των μισθολογικών δαπανών στην Κεντρική Διοίκηση το α’ 9μηνο του 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), κατά 146.000.000 ευρώ και η οποία πιστοποιείται και από το πρόσφατο Δελτίο Μηνιαίων Στοιχείων Γενικής Κυβέρνησης του Γ.Λ.Κ. για το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2016.

Στο ποσό αυτό δεν προσμετρώνται οι περίπου 5.000 νέοι συμβασιούχοι των ΟΤΑ, που πληρώνονται με ανταποδοτικά τέλη και συνεπώς επιβαρύνουν τους δημότες που καλούνται να πληρώσουν το λογαριασμό.

Τέλος, χαρακτηριστικό του τρόπου με τον οποίο διαχειρίζεται η Κυβέρνηση την ανάγκη της ποιοτικής αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού και της ιεράρχησης των προτεραιοτήτων στην κάλυψη των κενών είναι το γεγονός ότι η αναλογία Π.Ε. και Τ.Ε σε σχέση με Δ.Ε. και Υ.Ε. έχει ανατραπεί. Ειδικότερα, ενώ στις προκηρύξεις της προηγούμενης Κυβέρνησης η αναλογία ήταν 24% με 76% υπέρ των Π.Ε., Τ.Ε., έχει πλέον αλλάξει περίπου σε 50% για κάθε μία από τις δύο κατηγορίες. Αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από την τελευταία προκήρυξη για τους φορείς υγείας – 7Κ/2016- στην οποία επί συνόλου 1666 θέσεων οι Δ.Ε. και οι Υ.Ε. είναι 849, δηλαδή περισσότεροι από τους μισούς. Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται και οι συμβασιούχοι που προσελήφθησαν ως αορίστου χρόνου μέσω βουλευτικών τροπολογιών. Παράδειγμα η τροπολογία για την πρόσληψη ως αορίστου χρόνου 213 εργαζομένων στις «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.» στους οποίους υπάρχουν περίπου 100 υπάλληλοι Δ.Ε. και Υ.Ε. οι οποίοι δεν φαίνεται να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες του νέου φορέα. Θα είχε πραγματικά ενδιαφέρον να εξηγήσει κάποιος γιατί χρειάζονται 22 αποθηκάριοι σε έναν οργανισμό που δεν έχει αποθήκη.

Νέες δομές / Μετακλητοί

Παράλληλα, άγνωστος είναι ο συνολικός αριθμός ειδικών συμβούλων και συνεργατών που έχουν προσληφθεί ως τώρα από την Κυβέρνηση. Από τον Οκτώβριο του 2015 έως τον Οκτώβριο του 2016 προσλήφθηκαν 521 μετακλητοί υπάλληλοι. Οι προσλήψεις αυτές γίνονται αποκλειστικά και μόνο για την τακτοποίηση των πολιτικά προσκείμενων στην Κυβέρνηση υποδαυλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.

Για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2016 ξεπέρασαν τους 2000 και έκτοτε κάθε μήνα αυξάνονται διαρκώς φτάνοντας τους 2099 τον Οκτώβριο του 2016 με στοιχεία Απογραφής. Προφανώς θα αυξηθούν κι άλλο με την πλήρωση όλων των νέων θέσεων στους νέους Υπουργούς, Υφυπουργούς και Γραμματείς. Η τελευταία σχετική απόφαση της Κυβέρνησης (ΑΔΑ:ΩΘΤ46ΔΛ-ΣΜ8) αφορά στην αύξηση (κατά τρείς) των ενιαίων θέσεων ειδικών συμβούλων – ειδικών συνεργατών στο Πολιτικό γραφείο της Υπουργού Τουρισμού, για την κάλυψη εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίες όμως δεν διευκρινίζονται.

Μη εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων

Ενώ η Κυβέρνηση βρίσκεται σε εγρήγορση όσον αφορά στις προσλήψεις στο Δημόσιο, σε αδράνεια φαίνεται πως έχουν τεθεί οι νόμοι που η ίδια ψήφισε για τη Δημόσια Διοίκηση. Συγκεκριμένα στην πράξη ο ν.4369/2016 (ΦΕΚ 33 Α΄/27.02.2016) για το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών έχει περιέλθει σε αχρηστία αφού σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ στο Μητρώο μέχρι τις 22/12/2016 είχαν εγγραφεί λιγότεροι από χίλιοι εργαζόμενοι, ενώ ο προηγούμενος Υπουργός μας μίλαγε για 40.000. Αυτό φαίνεται λογικό όταν οι δημόσιοι βλέπουν πως από 30/7/2016 που ενεργοποιήθηκε το Μητρώο μέχρι 30/9 που ήταν η ημερομηνία προκήρυξης των θέσεων είχαν διοριστεί πάνω από 300 ημέτεροι με τον παλαιό τρόπο. Και η διαδικασία αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Από την άλλη στον ν.4440/2016 (ΦΕΚ 224 Α΄02.12.2016) Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας έχουν αρχίσει ήδη να προβλέπονται εξαιρέσεις κυρίως από φορείς που δημιουργήθηκαν από τη σημερινή Κυβέρνηση όπως η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία δημιουργήθηκε το Μάιο του 2016 και εξαιρέθηκε το Δεκέμβριο του 2016.

Φαίνεται πως οι νόμοι αυτοί παρότι παρουσιάζονται ως μεγάλες μεταρρυθμίσεις, δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες της Κυβέρνησης για προσλήψεις πελατειακού τύπου. Ενώ λοιπόν έχει παρέλθει άπραγη κάθε προθεσμία σχετικά με τη δημιουργία οργανογραμμάτων στο Δημόσιο και την προκήρυξη θέσεων ευθύνης, όπως προβλεπόταν στο νόμο για το Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών, ερωτήσεις εγείρουν οι καταγγελίες εργαζομένων της Εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» σχετικά με τον τρόπο που συντάχθηκε και εγκρίθηκε το νέο οργανόγραμμα της.

Ενδεικτικά η εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» για την οποία έχει αποφασιστεί η αποκρατικοποίησή της και αυτήν τη στιγμή δεν έχει στον προγραμματισμό της την υλοποίηση κανενός νέου έργου, δημιουργεί νέες θέσεις ευθύνης με αποτέλεσμα επί συνόλου 243 εργαζομένων (οι 202 στην κεντρική υπηρεσία και οι 41 στους σταθμούς διοδίων) να υπάρχουν 113 θέσεις ευθύνης (διευθυντές, υποδιευθυντές, τμηματάρχες). Ταυτόχρονα σύμφωνα με τα αναφερόμενα από το σύλλογο εργαζομένων υποβιβάστηκαν έμπειρα διευθυντικά στελέχη χωρίς να εφαρμοστεί καμία διαδικασία κρίσεων βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και χωρίς να ακολουθηθεί ο Κανονισμός Εργασίας της Εταιρείας. Έτσι έχουμε το φαινόμενο πολλοί υπάλληλοι που εκτελούσαν χρέη γραμματέων να αναβαθμίζονται σε Τμηματάρχες σε τμήματα που δημιουργήθηκαν γι’ αυτό τον σκοπό. Έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις χωρίς αρμοδιότητες και τέσσερις Τμηματάρχες δεν έχουν ως υφιστάμενο τους κανέναν εργαζόμενο.

Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν χωρίς ίχνος αμφιβολίας ότι οι Κυβερνώντες αδιαφορώντας για το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων που υιοθετούν και την τήρηση των νόμων έχει ως απώτερο στόχο τη δημιουργία εξαρτώμενων υπαλλήλων ώστε να εξασφαλίσουν την παραμονή της στην εξουσία.

Κατόπιν αυτών,

ΕΠΕΡΩΤΑΤΑΙ η κυρία Υπουργός:

1. Πώς εξηγείται το γεγονός ότι, ενώ ισχύει ο κανόνας πέντε προς ένα για τις προσλήψεις, το σύνολο των απασχολούμενων σε όλο τον δημόσιο τομέα (συμπεριλαμβανομένων Ν.Π.Ι.Δ.) από 690.425 τον Οκτώβριο 2015 έχει ανέλθει σε 697.228 τον Οκτώβριο 2016;

2. Πού οφείλεται η αύξηση των μισθολογικών δαπανών της Κεντρικής Διοίκησης το πρώτο 9μηνο του 2016 κατά 146.000.000€ σύμφωνα με τα στοιχεία του Γ.Λ.Κ.;

3. Πόσες από τις 1.756 περιπτώσεις πρόσληψης κατόπιν δικαστικής απόφασης από τον Σεπτέμβριο 2015 ως τον Οκτώβριο 2016 έχουν δικαστεί πράγματι στα ανώτατα δικαστήρια της χώρας;

4. Για ποιο λόγο η Κυβέρνηση δεν αφήνει τους Δήμους να προγραμματίσουν μόνοι τους τον τρόπο κάλυψης των αναγκών καθαριότητας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αλλά παρεμβαίνει αυθαίρετα και παράνομα;

Αθήνα 5 Ιανουαρίου 2017

Οι Επερωτώντες Βουλευτές

1. Γεωργαντάς Γεώργιος

2. Ασημακοπούλου Άννα – Μισέλ

3. Βορίδης Μάκης

4. Βούλτεψη Σοφία

5. Καρασμάνης Γιώργος

6. Κυριαζίδης Δημήτριος

7. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος

8. Τζαβάρας Κωνσταντίνος

9. Τσιάρας Κωνσταντίνος

10. Μηταράκης Νότης

11. Μπουκώρος Χρήστος

12. Χαρακόπουλος Μάξιμος

Read more...

Τοποθέτηση υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις καταλήψεις σχολείων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Τοποθέτηση υφυπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις καταλήψεις σχολείων

Ο υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Δημήτριος Μπαξεβανάκης, από το βήμα της Βουλής (02/12/16) είπε, μεταξύ άλλων, επί λέξει: «επειδή η ελληνική κοινωνία, όλοι μας, και εσείς γνωρίζετε το πώς πραγματοποιούνται οι καταλήψεις σχολικών μονάδων στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων –όχι σε όλες, για να είμαστε ειλικρινείς– οφείλουμε όλοι να μην χαϊδεύουμε αυτιά. Δεν είναι μαθητική κινητοποίηση, όταν μια μικρή ομάδα μαθητών –τριών, πέντε, δέκα– πραγματοποιεί κλείσιμο του σχολείου, εν αγνοία της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων μαθητών και μάλιστα χωρίς να έχει τηρηθεί οποιοδήποτε είδος δημοκρατικής και συλλογικής διαδικασίας».
Η τοποθέτηση αυτή του κ. υφυπουργού δίχως άλλο τον τιμά για την ευθύτητα και την ειλικρίνειά του, πολλώ δε μάλλον που έρχεται σε αντίθεση με τα όσα κατά δογματικό τρόπο υποστηρίζει ανέκαθεν ο ΣΥΡΙΖΑ. Εδώ και πολλά χρόνια, ήταν πολλές οι φωνές μέσα και έξω από τον χώρο της εκπαίδευσης που επεσήμαναν την παθογένεια των καταλήψεων, όπου οργανωμένες μειοψηφίες, για αλλότριους προς την εκπαίδευση σκοπούς, προβαίνουν σε κατάληψη των σχολικών εγκαταστάσεων, παραβιάζοντας κάθε δημοκρατικό κανόνα. Το ατύχημα είναι ότι οι πράξεις αυτές, που έχουν ως θύματα τους μαθητές που χάνουν τα μαθήματά τους, ενώ εμπεδώνουν και μια αντιδημοκρατική νοοτροπία, αυτή της βίαιης επιβολής στην πλειοψηφία, όπως προσφυώς επισημαίνει και ο κ. υφυπουργός, βρίσκουν, δυστυχώς, πολιτική κάλυψη από κόμματα και πολιτικούς παράγοντες.
Η παραδοχή της αρνητικής πραγματικότητας γύρω από την πολύχρονη πληγή των καταλήψεων από το υπουργείο Παιδείας δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ορθή αντιμετώπιση του φαινομένου.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Συμμερίζεστε τις απόψεις του υφυπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη για τις καταλήψεις των σχολείων;
2. Αν, ναι, τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε για την αποτροπή ανάλογων φαινομένων στο μέλλον;

Αθήνα, 6 Δεκεμβρίου 2016

Μάξιμος Χαρακόπουλος


Βουλευτής Λαρίσης

Read more...