Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων ΕΣΠΑ 2014-2020 για το έτος 2017

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς: Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης

Θέμα: Απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων ΕΣΠΑ 2014-2020 για το έτος 2017

κ. Υπουργέ,
πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ), απεικονίζει με τον πλέον ανησυχητικό τρόπο την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας αλλά και της πραγματικότητας που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους τα νοικοκυριά.
Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ, το 62,4% των νοικοκυριών δηλώνει ότι παρουσίασε μείωση των εισοδημάτων το 2017 σε σχέση με το 2016, ένα στα δύο νοικοκυριά σημειώνει πως στηρίζεται σε συντάξεις, ενώ το 20% των ερωτηθέντων φοβάται ότι θα χάσει το σπίτι του λόγω χρεών. Επιπλέον, είναι χαρακτηριστικό πως το 25% δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί το 2018 στις φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό, το 32,2%, δηλώνει αδυναμία σε ό,τι αφορά τις δανειακές υποχρεώσεις το τρέχον έτος.
Προφανώς όλη αυτή η εικόνα, δε συνάδει με το αφήγημα περί επιστροφής στην κανονικότητα, αλλά καθιστά αναγκαία την επίσπευση κάθε δυνατής συνδρομής στην ανάπτυξης της αγοράς και της οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι εξασφαλισμένοι ευρωπαϊκοί πόροι για την επιχειρηματικότητα, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του οικογενειακού εισοδήματος που σήμερα πλήττεται.

Αξίζει να αναφέρουμε πως συνολικά η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους 20,382 δις (20 Επιχειρησιακά Προγράμματα) + 0,370 δις (Διακρατικά Προγράμματα) + 0,970 δις (αύξηση προϋπολογισμού) = 21,722 δις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, που μαζί με την εθνική συμμετοχή συνιστούν ένα ποσό 26 δις. προσανατολισμένο σε δράσεις ενίσχυσης της ανάπτυξης. Κοινοτικοί πόροι, οι οποίοι μπορούν να διοχετευθούν στην αγορά με ταχείς ρυθμούς, καθώς όλο το ρυθμιστικό πλαίσιο (ν.4314/2014) είναι ψηφισμένο ήδη από το 2014.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάσθε:
α) Ποια ήταν η απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων για το έτος 2017 αλλά και σωρευτικά και ανά Επιχειρησιακό Πρόγραμμα; (παρακαλώ να κατατεθούν αναλυτικοί πίνακες)
β) Σε τι ποσοστό επετεύχθη ο δημοσιονομικός στόχος που είχε τεθεί το 2017 ανά Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και συνολικά;
γ) Ποιές είναι οι προβλέψεις για την απορρόφηση (και όχι την εισροή) κοινοτικών πόρων για το έτος 2018 από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως αυτός δηλώθηκε στην Ε.Ε. στις αρχές του έτους;
δ) Ποιες δράσεις που αφορούν την τόνωση της επιχειρηματικότητας έχουν προγραμματιστεί για το 2018;

Αθήνα 09.02.2018

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Χρίστος Δήμας, Βουλευτής Κορινθίας
Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, Βουλευτής Α’ Αθήνας
Μάξιμος Χαρακόπουλος, Βουλευτής Λάρισας
Αθανάσιος Μπούρας, Βουλευτής Αττικής
Γιώργος Στύλιος, Βουλευτής Άρτας
Γεράσιμος Γιακουμάτος, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας
Αθανάσιος Δαβάκης, Βουλευτής Λακωνίας
Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Γιάννης Κεφαλογιάννης, Βουλευτής Ρεθύμνου
Γεωργία Μαρτίνου, Βουλευτής Αττικής
Γεώργιος Βλάχος, Βουλευτής Αττικής
Άννα Καραμανλή, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Όλγα Κεφαλογιάννη, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Απόστολος Βεσυρόπουλος, Βουλευτής Ημαθίας
Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου
Χρήστος Σταϊκούρας, Βουλευτής Φθιώτιδας
Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Θεσσαλονίκης
Χρήστος Μπουκώρος, Βουλευτής Μαγνησίας
Κωστής Χατζηδάκης, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας
Μάνος Κόνσολας, Βουλευτής Δωδεκανήσου
Φωτεινή Αραμπατζή, Βουλευτής Σερρών
Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Βουλευτής Ευρυτανίας
Γεώργιος Γεωργαντάς, Βουλευτής Κιλκίς
Γεώργιος Βαγιωνάς, Βουλευτής Χαλκιδικής
Άννα Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Δημήτρης Σταμάτης, Βουλευτής Επικρατείας
Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Ιάσων Φωτήλας, Βουλευτής Αχαΐας
Αθανάσιος Καββαδάς, Βουλευτής Λευκάδας
Βασίλης Οικονόμου, Βουλευτής Αττικής
Γεώργιος Καρασμάνης, Βουλευτής Πέλλας
Κωνσταντίνος Τσιάρας, Βουλευτής Καρδίτσας
Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βουλευτής Καβάλας
Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρέβεζας
Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς
Βασίλειος Γιόγιακας, Βουλευτής Θεσπρωτίας
Σίμος Κεδίκογλου, Βουλευτής Ευβοίας
Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Δημήτρης Κυριαζίδης, Βουλευτής Δράμας
Γιάννης Βρούτσης, Βουλευτής Κυκλάδων
Κώστας Σκρέκας, Βουλευτής Τρικάλων
Κώστας Βλάσης, Βουλευτής Αρκαδίας
Σταύρος Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης

Read more...

ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ;


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(Υπόψη αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ;

Σύμφωνα με το Σύνταγμα οι πολύτεκνες οικογένειες «έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος». Η συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της πολύτεκνης οικογένειας επιβάλει στην εκάστοτε κυβέρνηση να καθορίζει τους τρόπους με τους οποίους θα λάβει ευνοϊκά μέτρα.
Οι ευεργετικές διατάξεις που θέσπισε η Νέα Δημοκρατία το διάστημα 2004-09 για τη στήριξη της πολύτεκνης και της τρίτεκνης οικογένειας, αποτέλεσαν την υλοποίηση ενός κοινωνικά δίκαιου αιτήματος. Η μέριμνα της πολιτείας για την στήριξη αυτών των οικογενειών συνιστά σήμερα αδήριτη ανάγκη, καθώς η δημογραφική συρρίκνωση της χώρας μας συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς. Είναι γνωστό ότι πλέον οι θάνατοι υπερβαίνουν τις γεννήσεις κατά 31.397, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, ενώ η Ελλάδα μετατρέπεται γοργά σε χώρα γερόντων, και σε λίγες δεκαετίες το ένα τρίτο του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 ετών. Οι συνέπειες από τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται είναι ήδη εμφανείς σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής, και μεταξύ αυτών και στο ασφαλιστικό σύστημα. Ως εκ τούτου, δεν επιτρέπεται καμία ολιγωρία εκ μέρους της Πολιτείας προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης Πολύτεκνων Οικογενειών, και ιδιαίτερα όταν αυτό μπορεί να συμβεί με μέτρα που δεν επιφέρουν οικονομικό κόστος.
Ο Σύλλογος Πολυτέκνων Λάρισας, αναδεικνύει το θέμα της ανυπαρξίας ποσόστωσης στο σύνολο των υποψηφίων για τα τέκνα πολυτέκνων στη διαδικασία εισαγωγής στην Πυροσβεστική Ακαδημία με το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων. Καθόσον οι λεπτομέρειες και οι προϋποθέσεις καθορίζονται από το Π.Δ. 44/2016, και συγκεκριμένα από το άρθρο 3 για τις ειδικές κατηγορίες, επισημαίνουν ότι, κατάλληλη πρόβλεψη ώστε ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων να καλύπτεται από θέσεις τέκνων πολυτέκνων οικογενειών δεν υπάρχει, σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν για την εισαγωγή σε άλλες σχολές ένστολων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο εξαιρέθηκαν τα τέκνα τριτέκνων και πολυτέκνων οικογενειών από τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων για την εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία;
2. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για τη διευθέτηση του ζητήματος με σκοπό να μην προκαλείται το περί δικαίου αίσθημα των εν λόγω οικογενειών;

Αθήνα, 7 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών για την άρση της «ομηρίας» των πολιτών που έχουν λάβει δανειοδότηση σε ελβετικό φράγκο

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης
κ. Δ. Παπαδημητρίου

Θέμα: Λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών για την άρση της «ομηρίας» των περίπου 70.000 πολιτών που έχουν λάβει δανειοδότηση σε ελβετικό φράγκο

Κατά τα έτη 2005-2008 δεκάδες χιλιάδες πολίτες έλαβαν δανειοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες σε ελβετικό φράγκο, λόγω του χαμηλού επιτοκίου και της δελεαστικής σχέσης ισοτιμίας με το Ευρώ. Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι η ισοτιμία Ευρώ-Ελβετικού φράγκου ήταν το 2008 περίπου 1 προς 1,6, ενώ το επιτόκιο libor της περιόδου αυτής κυμαίνονταν στο 2% - 2,5%, όταν το ευρωπαϊκό επιτόκιο κυμαίνονταν αντίστοιχα στο 3,6% - 5%, γεγονός που οδήγησε τις τράπεζες να προωθούν δάνεια σε ελβετικό φράγκο, χωρίς όμως να ενημερώνουν για τους πιθανούς συναλλαγματικούς κινδύνους.
Στις αρχές Ιανουαρίου 2015, η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας αποφάσισε να απελευθερώσει την ισοτιμία του εθνικού της νομίσματος από το όριο του 1,20 ευρώ που ήταν κλειδωμένη. Η εξέλιξη αυτή επιδείνωσε δραματικά την θέση των δανειοληπτών, καθώς αύξησε το άληκτο κεφάλαιο του δανείου τους, ακόμη και αν εξακολουθούσαν να πληρώνουν κανονικά τη δόση του δανείου τους. Αυτό γιατί η ανατίμηση του φράγκου, τους υποχρεώνει ουσιαστικά ακόμα και σήμερα να καταβάλλουν αυξημένη δόση για την αποπληρωμή του δανείου τους σε σχέση με αυτή που πλήρωναν στο παρελθόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα περίπου 70.000 νοικοκυριά έλαβαν την περίοδο 2005-2008 συνολικά δάνεια ύψους 7 δις ευρώ, τα οποία σήμερα -μετά την αλλαγή της ισοτιμίας- αποτιμώνται ως συνολικής αξίας περίπου 9 δις ευρώ.
Προκειμένου να υπάρξει επίλυση του ζητήματος και για την άρση του αδιεξόδου, στο οποίο έχουν περιέλθει χιλιάδες νοικοκυριά, οι πολίτες έχουν καταφύγει στα δικαστήρια και έχουν ληφθεί αρκετές αποφάσεις που δικαιώνουν τους δανειολήπτες και προβλέπουν τη ρύθμιση των δανείων τους σε μηνιαίες δόσεις στις οποίες οι ίδιοι μπορούν να ανταποκριθούν.
Στις πιο πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις με αριθμό 457/2017 Τριμελούς Εφετείου Ναυπλίου, 791/2017 του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά και 48/2018 Τριμελούς Εφετείου Ναυπλίου, οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως με τις δύο αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (την πλέον πρόσφατη από 20/9/2017 απόφαση του ΔΕΕ επί της υποθέσεως C-186/16, ανοιχθείσας ενώπιον του ΔΕΕ έπειτα από προδικαστικό ερώτημα του Εφετείου της Ρουμανίας και την από 30-4-2014 απόφαση στην υπόθεση C-26/13 ανοιχθείσας ενώπιον του ΔΕΕ έπειτα από προδικαστικό ερώτημα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Ουγγαρίας) δικαιώνονται, τελεσίδικα, δανειολήπτες και υποχρεώνεται η τράπεζα από την οποία είχαν λάβει συγκεκριμένα δάνεια σε ελβετικό φράγκο, να δεχτεί την εξόφληση των δανειακών τους υποχρεώσεων με την ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων τους. Οι αποφάσεις αυτές ανοίγουν το δρόμο για την αποπληρωμή των δανείων με βάση τη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων.
Υπογραμμίζεται ότι προεκλογικά ο ίδιος ο κ. Τσίπρας είχε δεσμευτεί για τη λήψη σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, ενώ ο κ. Σταθάκης, ως Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, είχε δεσμευτεί ότι θα μεριμνήσει για την επίλυση του ζητήματος. Μάλιστα, απαντώντας στην ερώτηση με αρ. Πρωτ. 5918/6-6-2016 του κ. Ν. Κακλαμάνη με το έγγραφο με αρ. Πρωτ. 68180/28-6-2016 είχε τονίσει ότι «το ζήτημα της διαχείρισης των δανείων σε ελβετικό φράγκο είναι σύνθετο και για αυτό πραγματοποιούνται διαβουλεύσεις ανάμεσα στο συναρμόδια υπουργεία και τα εμπλεκόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να βρεθεί λύση».
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένων των πρόσφατων δικαστικών αποφάσεων εφετείων της χώρας που δικαιώνουν τους δανειολήπτες στεγαστικού δανείου σε ελβετικό φράγκο, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Προτίθεται η κυβέρνηση να καταθέσει νομοθετική διάταξη για τη ρύθμιση των στεγαστικών δανείων σε ελβετικό φράγκο και να τηρήσει τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, αλλά και τις σχετικές δηλώσεις των υπουργών της;
2. Προτίθεται η κυβέρνηση να προβεί σε συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα καθορίσει ως δεσμευτική τη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων;
3. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις της κυβέρνησης με τα εμπλεκόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να βρεθεί λύση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο;

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2018

Οι συνυπογράφοντες βουλευτές,
1. Αθανάσιος Ι. Καββαδάς, βουλευτής ν. Λευκάδας
2. Ντόρα Μπακογιάννη, βουλευτής Α’ Αθηνών
3. Άδωνις Γεωργιάδης, βουλευτής Β’ Αθηνών
4. Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτής Ν. Καρδίτσας
5. Νικήτας Κακλαμάνης, βουλευτής Α’ Αθηνών
6. Γεώργιος Κουμουτσάκος, βουλευτής Β’Αθηνών
7. Μάξιμος Χαρακόπουλος, βουλευτής Ν. Λάρισας
8. Σοφία Βούλτεψη, βουλευτής Β’ Αθηνών
9. Μάνος Κόνσολας, βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου

10. Γεώργιος Βαγιωνάς, βουλευτής Ν. Χαλκιδικής
11. Γεώργιος Κασαπίδης, βουλευτής Ν. Κοζάνης
12. Απόστολος Βεσυρόπουλος, βουλευτής Ν. Ημαθίας
13. Γεώργιος Καρασμάνης, βουλευτής Ν. Πέλλης
14. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, βουλευτής Β’ Αθηνών
15. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, βουλευτής Β’ Αθηνών
16. Nίκη Κεραμέως, βουλευτής Επικρατείας
17. Βασίλειος Γιόγιακας, βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας
18. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Ν. Αχαΐας
19. Κωνσταντίνος Κοντογιώργος, βουλευτής Ν. Ευρυτανίας
20. Χρήστος Μπουκώρος, βουλευτής Ν. Μαγνησίας
21. Αθανάσιος Δαβάκης, βουλευτής Ν. Λακωνίας
22. Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Ν. Καστοριάς
23. Στέργιος Γιαννάκης, βουλευτής Ν. Πρεβέζης
24. Αθανάσιος Μπούρας, βουλευτής Αττικής
25. Ιωάννης Αντωνιάδης, βουλευτής Ν. Φλωρίνης
26. Γεώργιος Βλάχος, βουλευτής Αττικής
27. Γεώργιος Γεωργαντάς, βουλευτής Ν. Κιλκίς
28. Έλενα Ράπτη, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
29. Ανδρέας Κατσανιώτης, βουλευτής Ν. Αχαΐας
30. Σάββας Αναστασιάδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
31. Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
32. Ιωάννης Ανδριανός, βουλευτής Ν. Αργολίδας
33. Νίκος Παναγιωτόπουλος, βουλευτής Ν. Καβάλας
34. Δημήτρης Κυριαζίδης, βουλευτής Ν. Δράμας
35. Κωνσταντίνος Βλάσης, βουλευτής Ν. Αρκαδίας
36. Χρήστος Κέλλας, βουλευτής Ν. Λάρισας
37. Γεράσιμος Γιακουμάτος, βουλευτής Β’ Αθηνών
38. Άννα Καραμανλή, βουλευτής Β’ Αθηνών
39. Αναστάσιος Δημοσχάκης, βουλευτής Ν. Έβρου
40. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος, βουλευτής Ν. Πιερίας
41. Σίμος Κεδίκογλου, βουλευτής Ν. Ευβοίας
42. Κωσταντίνος Σκρέκας, βουλευτής Ν. Τρικάλων
43. Γιώργος Στύλιος, βουλευτής Ν. Άρτας
44. Ανδρέας Κουτσούμπας, βουλευτής Ν. Βοιωτίας

Read more...

Έκδοση ασφαλών ταυτοτήτων από την Ελληνική Αστυνομία με σκοπό τον περιορισμό της πλαστογράφησης ταυτοτήτων


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον υπουργό Εσωτερικών
(υπ’ όψιν του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: «Έκδοση ασφαλών ταυτοτήτων από την Ελληνική Αστυνομία με σκοπό τον περιορισμό της πλαστογράφησης ταυτοτήτων»

Εδώ και μήνες, Έλληνες πολίτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την πολύ δυσάρεστη εξέλιξη της υποβολής σε ελέγχους ταξιδιωτικών εγγράφων σε αεροδρόμια της Γερμανίας, οι αρχές της οποίας τους επέβαλαν επικαλούμενες αύξηση των συλληφθέντων αλλοδαπών με πλαστές ελληνικές ταυτότητες. Το γεγονός αυτό αμαυρώνει την εικόνα της Ελλάδος διεθνώς, καθώς εμμέσως υποβιβάζεται σε χώρα β΄ κατηγορίας στην ζώνη Σένγκεν, με ό,τι αυτό σημαίνει για την εν γένει θέση της στην ΕΕ.
Ταυτοχρόνως, πληροφορούμαστε για συλλήψεις εγκληματικών στοιχείων, μεταξύ αυτών και τρομοκρατών, που επίσης κατέχουν πλαστές ταυτότητες με τις οποίες μπορούν επί μακρόν να κινούνται άνετα, χωρίς να εντοπίζονται.
Η κατάσταση αυτή είναι προφανές ότι έχει φθάσει σε ένα οριακό σημείο και η πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα τα ενδεδειγμένα μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα αλλά και η εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η χώρα στην Ευρώπη. Η ενδεδειγμένη λύση στο πρόβλημα της πλαστογράφησης και παραποίησης των ταυτοτήτων είναι η έκδοση νέων αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας.
Η Ελληνική Αστυνομία κατέχει όλες τις κατάλληλες υποδομές ώστε να ανταποκριθεί σε αυτό το έργο. Ως γνωστόν, η ΕΛΑΣ εκδίδει σχεδόν επί δεκαετία τα βιομετρικά διαβατήρια της Ελληνικής Δημοκρατίας, σύμφωνα με τον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ, τα οποία έως σήμερα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν πλαστογραφηθεί. Η ΕΛΑΣ εκτυπώνει επίσης, πέραν των διαβατηρίων τις άδειες οδήγησης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, τις ταυτότητες του αστυνομικού προσωπικού, τις άδειες διαμονής ομογενών, τις άδειες διαμονής ενιαίου τύπου για τους αλλοδαπούς.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο καθυστερεί η έκδοση των αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι τυγχάνουν πλαστογράφησης είτε από αλλοδαπούς που θέλουν να ταξιδέψουν σε χώρες της ΕΕ -με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρίσκεται σε ιδιότυπη καραντίνα στη ζώνη Σένγκεν- είτε από παρανόμους που έτσι καταφέρνουν και ξεφεύγουν από τον νόμο;
2. Προτίθεσθε να προχωρήσετε στην έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας, αναθέτοντας το έργο αυτό στην ΕΛΑΣ, που αποδεδειγμένα έχει τα τεχνολογικά μέσα και τις υποδομές για να το πράξει;

Αθήνα, 5 Φεβρουαρίου 2018

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Γεώργιος Γεωργαντάς
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
Γεώργιος Καρασμάνης
Δημήτριος Κυριαζίδης
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Κωνσταντίνος Τζαβάρας

Read more...

ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ

Αναστάτωση έχουν προκαλέσει στους ασφαλισμένους άλλα και στον ιατρικό κόσμο οι νέες συμβάσεις οικογενειακών γιατρών με τον ΕΟΠΠΥ. Οι γιατροί αντιδρούν για τη χαμηλή ανταποδοτικότητα στις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν μέσω των συμβάσεων με τον ΕΟΠΠΥ. Παρά το γεγονός ότι η ευθύνη απέναντι στον ασθενή είναι αδιαμφισβήτητη, η ιατρική αμοιβή συρρικνώνεται σε μόλις 0,72 λεπτά ανά ασφαλισμένο, ανά μήνα. Συνυπολογίζοντας τη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τα λειτουργικά έξοδα του ιατρείου, η προβλεπόμενη, ευτελής, αμοιβή δικαιολογημένα συνάντησε την αντίδραση των γιατρών και εύλογα το ενδιαφέρον για τη σύναψη σύμβασης με τον ΕΟΠΠΥ δεν είναι το αναμενόμενο.
Επιπλέον, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις συμβάσεις οικογενειακού γιατρού με τον αριθμό των γιατρών που ορίζονται ανά Υγειονομική Περιφέρεια, επιβεβαιώνει ότι δεν ελήφθησαν υπ’ όψη γεωγραφικά κριτήρια κατανομής. Συγκεκριμένα για τον νομό Λάρισας που ανήκει στην 5η ΥΠΕ, προβλέπονται 50 γιατροί ειδικότητας Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας για το 6ο Τοπικό Δίκτυο Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Το.Π.Φ.Υ) μόνο για τον δήμο Λάρισας. Για τους Δήμους Ελασσόνας και Φαρσάλων, που είναι και οι πιο απομακρυσμένοι, άλλα και για την Αγιά, το Κιλελέρ, τα Τέμπη και τον Τύρναβο δεν προβλέπεται καμία θέση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραμένει ακάλυπτο μεγάλο μέρος του πληθυσμού, όπως για παράδειγμα τα 52 χωριά της Ελασσόνας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία.
Τέλος, δεν είναι γνωστό το περιεχόμενο των ατομικών συμβάσεων για όσους θα κληθούν να τις υπογράψουν, παρ’ ότι ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) και οι ιατρικοί σύλλογοι της χώρας ζητούσαν να υπάρξουν συλλογικές συμβάσεις.
Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΕΟΠΠΥ, έχει σαν αποτέλεσμα και μειωμένες δαπάνες υγείας για όλους. Έτσι, αν και οι κρατήσεις των ασφαλισμένων για τον κλάδο ασθενείας ανέρχονται στο 6%, «η παραπομπή σε ειδικό γιατρό, της επιλογής του ασφαλισμένου, γίνεται πλέον ακριβή πολυτέλεια, που θα κληθεί φυσικά ο ίδιος να επιβαρυνθεί», όπως επισημαίνει σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας και Α΄ Αντιπρόεδρος του ΠΙΣ κ. Ντίνος Γιαννακόπουλος (Ελευθερία 01.02.2018).

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να τροποποιήσετε τις υπάρχουσες διατάξεις της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ώστε η παροχή Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας να καταστεί ανταποδοτική για το ύψος των εισφορών που πληρώνει ο ασφαλισμένος και ταυτόχρονα αξιοπρεπής για το ιατρικό λειτούργημα;
2. Βάσει ποιων στοιχείων και προβλέψεων και από ποιόν φορέα δεν κατανεμήθηκαν θέσεις οικογενειακών γιατρών για τις επαρχίες του νομού Λάρισας; Σκοπεύετε να το διορθώσετε αυτό και αν ναι, με ποιον τρόπο;
3. Για ποιο λόγο προτιμήθηκαν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας των εν λόγω ειδικοτήτων και όχι οι συλλογικές, όπως ζητούσαν ο ΠΙΣ και οι ιατρικοί σύλλογοι;

Αθήνα, 01 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Εμπαιγμός με τη δήθεν κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί!

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Εμπαιγμός με τη δήθεν κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί!

Η καθιέρωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί αποτέλεσε «χτύπημα» της κυβέρνησης στον αμπελουργικό κόσμο. Αποδείχθηκε ένας άστοχος φόρος. Ωστόσο, παρά τη ζημιά που έχει προκαλέσει στην εμπορία του κρασιού και στους αμπελουργούς, οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν από πλευράς κυβέρνησης για κατάργησή του εντός του 2017 αποδείχθηκαν ‘‘λόγια του αέρα’’. Στον προϋπολογισμό του 2018 αναμένονται έσοδα 28 εκατομμυρίων ευρώ από το συγκεκριμένο φόρο. Εύλογα λοιπόν το ερώτημα: προς τι η σωρεία δηλώσεων περί κατάργησής του εντός του 2017;
Ο πρωθυπουργός της χώρας στην προ ημερησίας συζήτηση για το αγροτικό στη Βουλή, στις 18/01/2017, δήλωσε: «επανεξετάζουμε το αμέσως επόμενο διάστημα –και πάντως μέσα στο 2017- τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο κρασί» και από την 82η ΔΕΘ, 9 μήνες μετά, στις 9/9/2017, προανήγγειλε την κατάργηση του φόρου.
Ο αρμόδιος υπουργός κ . Αποστόλου έχει πολλάκις αναφερθεί στην κατάργηση του φόρου εντός του 2017. Ενδεικτικά αναφέρω:
• Στην Ημερίδα Ένωσης Οινοποιών Δράμας στις 26/5/2017 δεσμεύονταν ότι «επιβάλαμε ένα φόρο στο κρασί ο οποίος σύντομα, δηλαδή πριν το κλείσιμο της χρονιάς, θα καταργηθεί, μετά τη συνεννόηση και τη διαβεβαίωση που έχουμε από το Υπουργείο Οικονομικών».
• Σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 στις 16/7/17 επαναλάμβανε ότι «έχουμε δεσμευθεί να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, πριν φτάσουμε στο τέλος του 2017».
• Κατά την επίσκεψή του στην Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων στις 30/7/2017 υπενθύμιζε ότι «όπως έχω ξαναπεί, η Κυβέρνησή μας έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα καταργήσει τον ΕΦΚ στο κρασί».
• Στις εκδηλώσεις Μεγάλες Μέρες της Νεμέας στις 27/8/2017 εξειδίκευε ότι «με σχετική νομοθετική ρύθμιση πριν τελειώσει ο χρόνος, όπως έχει δεσμευθεί και ο Πρωθυπουργός, ο φόρος αυτός δεν θα υπάρχει πλέον».
• Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», στο δημοσιογράφο Γιώργο Μανέτα στις 23/09/2017 τόνιζε με έμφαση ότι «μέσα στις ασφυκτικές δημοσιονομικές συνθήκες και πιέσεις που περνάει η χώρα μας επιβάλαμε πράγματι ένα φόρο στο κρασί ο οποίος δημιούργησε προβλήματα χωρίς μάλιστα να αποδώσει. Γι αυτό θα τον καταργήσουμε».
• Στην ηλεκτρονική εφημερίδα Larissanet σε συνέντευξη στον Γιάννη Ανδρεάκη στις 30/9/2017 υπογράμμιζε ότι «έως το τέλος της χρονιάς, θα καταργηθεί, μετά τη συνεννόηση και τη διαβεβαίωση που έχουμε από το Υπουργείο Οικονομικών».
• Κατά την επίσκεψή του στο εργοστάσιο γάλακτος της ΕΒΟΛ στις 15/12/2017 ξεκαθάριζε ότι «το χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση του συγκεκριμένου φόρου ήταν έως το τέλος του 2017 συνδέοντας τη με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η δέσμευσή μας εξακολουθεί να ισχύει».
Παρότι ένα χρόνο τώρα οι δηλώσεις για το θέμα της κατάργησης του φόρου είναι πολλές, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει χειροπιαστό αποτέλεσμα. Και αυτό το γεγονός εκθέτει τόσο τους αρμόδιους υπουργούς όσο και τον πρωθυπουργό.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Η μη υλοποίηση των αλλεπάλληλων δεσμεύσεών σας, όπως και του ιδίου του πρωθυπουργού, για την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί οφείλεται σε αβελτηρία ή σε συνειδητή πολιτική επιλογή;

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Καθεστώς τρόμου στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου από τη δράση εγκληματικών στοιχείων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(ΥΠΟΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

ΘΕΜΑ: Καθεστώς τρόμου στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου από τη δράση εγκληματικών στοιχείων που δρουν ανεξέλεγκτα λόγω «ασύλου»

Εδώ και πολύ καιρό, επανερχόμαστε με ερωτήσεις και παρεμβάσεις για την εξωφρενική κατάσταση που επικρατεί σε διάφορα πανεπιστημιακά ιδρύματα λόγω της δράσης τραμπούκων, που καλύπτονται από τον περίφημο νόμο για το άσυλο. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί για διδάσκοντες, διοικητικό προσωπικό και, κυρίως, φοιτητές είναι κυριολεκτικά εφιαλτική από το καθεστώς του φόβου που έχει επιβληθεί. Ωστόσο, παρ΄ όλο που οι ερωτήσεις μας εδράζονται σε επώνυμες καταγγελίες, από το ΑΠΘ, το ΟΠΑ, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και αλλού, οι απαντήσεις που λαμβάνουμε από τους αρμόδιους υπουργούς είναι πάντοτε αρνητικές ακόμη και απαξιωτικές, ενώ επιμένουν, κατά τρόπο εμμονικό, στη διατήρηση της απολύτως αποτυχημένης νομοθεσίας περί του ασύλου της ασυδοσίας. Η πραγματικότητα, όμως, δεν μπορεί να κρυφτεί «κάτω από το χαλί» και η κατάσταση εκτραχύνεται προϊόντος του χρόνου.
Απόδειξη των ανωτέρω συνιστά η αποκαλυπτική επιστολή του αναπληρωτή καθηγητή του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών προς τον Πρύτανη του ΕΚΠΑ, κ. Μάνου Στεφανίδη, για τη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου. Τα γεγονότα που περιγράφονται είναι, κυριολεκτικά, απαράδεκτα όχι για Πανεπιστημιούπολη, αλλά εν γένει για ευνομούμενη χώρα: ένοπλες ληστείες, απειλή βίας, οργανωμένες συμμορίες, εκβιασμοί, τρόμος ανάμεσα σε όσους εργάζονται και φοιτούν στην Πανεπιστημιούπολη. Την ίδια ώρα, επιβεβαιώνεται η παντελής αδιαφορία εκ μέρους της Πολιτείας να επιλύσει το πρόβλημα που γιγαντώνεται, αφήνοντας μόνους τους φοιτητές, διδάσκοντες και διοικητικό προσωπικό να αντιμετωπίζουν εγκληματικά στοιχεία, που οπλοφορούν και επιβάλουν την κυριαρχία τους.
Δε μπορούμε παρά να συνυπογράψουμε αυτά που ο κ. Στεφανίδης υποστηρίζει, γράφοντας ότι «η συγκάλυψη των αλλεπάλληλων κρουσμάτων βίας εξισούται με συνενοχή όλων ημών των εχόντων την ηθική αλλά και τη νομική ευθύνη. Πίσω από το αδειανό πουκάμισο ενός διάτρητου ‘‘ασύλου’’ ανεχόμαστε αποθρασυμένους εγκληματίες».

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Αληθεύουν οι καταγγελίες του αν. καθηγητή του ΕΚΠΑ κ. Μάνου Στεφανίδη για την ανεξέλεγκτη δράση των εγκληματικών στοιχείων στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου; Αν ναι, γιατί ως τώρα η Πολιτεία δεν έχει παρέμβει για την επίλυση του προβλήματος, αφήνοντας όσους βρίσκονται στην Πανεπιστημιούπολη, ιδίως μόλις νυχτώσει, στο έλεος των παρανόμων;
2. Επιμένετε να θεωρείτε τον «νόμο-Γαβρόγλου» για το άσυλο ως πετυχημένο, παρά το γεγονός, ότι, σύμφωνα με τις συνεχείς καταγγελίες φοιτητών και διδασκόντων από πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα, λειτουργεί μόνον ως το ιδανικό περιβάλλον για τη δράση παράνομων και εγκληματικών στοιχείων στους χώρους των ΑΕΙ;

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής Ελασσόνας


ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
KAI ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής Ελασσόνας

Εδώ και ένα χρόνο ο δήμος Ελασσόνας διεκδικεί την ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην έδρα του. Η επαρχία Ελασσόνας γνωστή για τα ποιοτικά κτηνοτροφικά της προϊόντα και ιδιαίτερα τη φέτα, εύλογα προβάλει ως ο φυσικός χώρος για τη δημιουργία μιας δεύτερης, μετά από εκείνη των Ιωαννίνων, Γαλακτοκομικής Σχολής στη χώρα. Προς τούτο, ο δήμος έχει προβεί σε σειρά επαφών με την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.
Όπως πληροφορούμαστε από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, στις 16 Φεβρουαρίου 2017, μετά από συνάντηση του δημάρχου Ελασσόνας κ. Νίκου Ευαγγέλου με τον αναπληρωτή υπουργό κ. Γιάννη Τσιρώνη και τον υφυπουργό κ. Βασίλη Κόκκαλη, αναγγέλθηκε η «συναντίληψη για την αναγκαιότητα λειτουργίας Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το υψηλό κτηνοτροφικό δυναμικό της περιοχής, να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να υπάρξει κατάρτιση στο αντικείμενο και παράλληλα να δοθούν κίνητρα για ανάπτυξη στην έρευνα και την καινοτομία, σε ένα προϊόν που έχει παράδοση στην ευρύτερη περιοχή». Όπως σημειώνεται στην επίσημη ανακοίνωση, «για το σκοπό αυτό, ο Δήμαρχος Ελασσόνας υποσχέθηκε να αποστείλει σύντομα μελέτη βιωσιμότητας με τα κατασκευαστικά και λειτουργικά έξοδα της σχολής».
Στη συνέχεια κατά την επίσκεψή του στον δήμο Ελασσόνας μετά τη συνάντησή του με τον κ. Ευαγγέλου, ο αναπληρωτής υπουργός κ. Τσιρώνης έκανε γνωστό (ert.gr 7.04.17) ότι κατ’ επανάληψη είχε συνεργασία με τον δήμαρχο «μιλήσαμε αρκετές φορές, είδαμε πως τα κόστη δεν είναι μεγάλα, ερεύνησα το θέμα ζητώντας στοιχεία από την αντίστοιχη Σχολή των Ιωαννίνων, όπου διαπίστωσα πως η ζήτηση είναι μεγάλη, και ως εκ τούτου προχωράμε στην ίδρυση της Σχολής». Σύμφωνα, μάλιστα, με το Agronews.gr (11.04.17) κατά τη συνάντηση συζήτησαν «τις λεπτομέρειες της ίδρυσης της Γαλακτοκομικής Σχολής της Ελασσόνας». Κατόπιν τούτων ο κ. Τσιρώνης δεσμεύτηκε ότι «προχωράμε στην ίδρυσή της, θα το υποστηρίξουμε και θα το εξειδικεύσουμε περαιτέρω» (Enikonomia.gr 09.04.17).
Πρόσφατα, κατά την επίσκεψή του στον δήμαρχο Ελασσόνας για την ανταλλαγή ευχών, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Βασίλης Κόκκαλης εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «οι διεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει με τα συναρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς, θα ευοδωθούν σύντομα» (ert.gr 28.12.17).
Επειδή συμπληρώνεται ένας χρόνος από την “πανηγυρική” ανακοίνωση για τη δημιουργία Γαλακτοκομικής Σχολής στη Ελασσόνα και με δεδομένο το ενδιαφέρον της τοπικής κοινωνίας αλλά και υποψηφίων σπουδαστών, είναι επιβεβλημένο να υπάρξει υπεύθυνη και συγκεκριμένη ενημέρωση.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Σε ποιες εγκαταστάσεις θα λειτουργήσει η Γαλακτοκομική Σχολή, που θα υπάγεται, πόσους σπουδαστές θα δέχεται και ποιο θα είναι το επίπεδο των σπουδών που θα παρέχει;
2. Ποια τα κατασκευαστικά και λειτουργικά έξοδα της Σχολής σύμφωνα με την μελέτη βιωσιμότητας του δήμου Ελασσόνας; Ποιος θα τα αναλάβει; Να κατατεθεί η σχετική μελέτη.
3. Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες έχετε προβεί για τη λειτουργία της Σχολής από την ανακοίνωσή της έως σήμερα; Να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα.
4. Ποιες «οι διεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει με τα συναρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς» στις οποίες αναφέρθηκε ο κ. υφυπουργός; Να κατατεθεί η συγκεκριμένη αλληλογραφία μεταξύ υπουργείων και Οργανισμών.
5. Πότε τελικά θα δεχθεί σπουδαστές η Γαλακτοκομική Σχολή Ελασσόνας;

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Read more...

Πότε επιτέλους θα πληρωθούν οι τευτλοκαλλιεργητές;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: Πότε επιτέλους θα πληρωθούν οι τευτλοκαλλιεργητές;

Έντονη είναι η ενόχληση και η αγανάκτηση των τευτλοπαραγωγών για την καθυστέρηση που υπάρχει στις πληρωμές της παραγωγής του 2017. Για άλλη μια φορά, έρμαια μιας «επικοινωνιακής» πολιτικής, οι τευτλοκαλλιεργητές στηρίζονται σε υποσχέσεις που αποδείχθηκαν έωλες μέχρι στιγμής προκειμένου να πληρωθούν για την παραγωγή τους.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο (εφημερίδα “Ελευθερία” της Λάρισας 23.01.2018 ρεπορτάζ Γιώργου Ρούστα) οι τευτλοπαραγωγοί διαμαρτύρονται για τις αβάσιμες υποσχέσεις της Διοίκησης της ΕΒΖ για πληρωμή της παραγωγής του 2017 μέχρι το τέλος του έτους. Η δυσπιστία αυτή δεν είναι αδικαιολόγητη. Όσα ειπώθηκαν μέχρι στιγμής από τη διοίκηση της ΕΒΖ και από κυβερνητικά χείλη για την εξόφληση της εσοδείας του 2017 αθετήθηκαν, γεγονός που οδήγησε στις έντονες αντιδράσεις που όλοι γνωρίζουμε. Ενδεικτική είναι η δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Αλέξη Χαρίτση κατά την επίσκεψή του στο εργοστάσιο της βιομηχανίας ζάχαρης στην Ορεστιάδα στις 13.11.2017 (ΕΡΤ) σύμφωνα με την οποία «το πλάνο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης περιλαμβάνει εξόφληση των τευτλοπαραγωγών, κατά το δυνατόν, έως το τέλος του 2017».
Η ανακοίνωση της ηγεσίας του ΥΠΑΑΤ για την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης στις αρχές του Φεβρουαρίου, δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα της κάλυψης των υποχρεώσεων των τευτλοκαλλιεργητών που είναι πράγματι πολλές και επείγουσες. Και όσο περνάει ο χρόνος και δεν ανακοινώνεται σαφές χρονοδιάγραμμα, η συνδεδεμένη δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αποπληρωμή της παραγωγής.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Για ποιο λόγο δεν υπήρξε συνέπεια στην αποπληρωμή των τευτλοπαραγωγών πριν το τέλος του 2017;
2. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου να διασφαλιστεί η αποπληρωμή των τευτλοπαραγωγών και ποιο είναι συγκεκριμένα το χρονοδιάγραμμα εξόφλησής τους;

Αθήνα, 24 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Η Ελλάδα η ακριβότερη χώρα στον ΟΟΣΑ στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ & ΕΗΜΕΡΩΣΗΣ

ΘΕΜΑ: Η Ελλάδα η ακριβότερη χώρα στον ΟΟΣΑ στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας

Προκαλεί κατάπληξη και εύλογες απορίες η είδηση ότι στην Ελλάδα της βαθιάς και μακρόχρονης οικονομικής κρίσης οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας είναι οι πλέον ακριβές ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ. Αν, όπως δείχνουν τα στοιχεία, συμβαίνει όντως αυτή η παραδοξότητα είναι φανερό ότι πλήττεται άμεσα ο μέσος Έλληνας, ο οποίος δαπανά πολλαπλάσια από κατοίκους χωρών με πολύ υψηλότερα εισοδήματα, ενώ μπαίνουν εμπόδια και στην αναγκαία αύξηση της χρήσης του διαδικτύου, λόγω του υψηλού κόστους.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή» (16.01.18, του δημοσιογράφου Βαγγέλη Μανδραβέλη) «ο Έλληνας χρήστης κινητού τηλεφώνου με σύνδεση στο Διαδίκτυο πληρώνει πολλαπλάσια χρήματα απ’ όσα καταβάλλει ο μέσος Ευρωπαίος, ο Τούρκος και ο Μεξικανός καταναλωτής. Μάλιστα, οι χρεώσεις στη χώρα μας είναι δύο ή τρεις φορές υψηλότερες από τον μέσον όρο των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ». Στο ρεπορτάζ παρατίθενται συγκεκριμένα στοιχεία και αριθμοί που αποδεικνύουν ότι σε Μονάδες Αγοραστικής Δύναμης, η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα με μηνιαία χρέωση 67,92 ευρώ και δεύτερη την Ιαπωνία με 57,16 ευρώ, ενώ η μέση χρέωση στη ζώνη του ΟΟΣΑ ενός πακέτου κινητής τηλεφωνίας μεσαίας χρήσης κυμαίνεται στα 24,41 ευρώ. Σε σχέση δε με τους Τούρκους πολίτες οι Έλληνες πληρώνουν 8 έως 10 φορές ακριβότερα.
Ιδιαιτέρως, ακριβές είναι και οι υπηρεσίες πρόσβασης στο Ίντερνετ μέσω κινητού, που τις καθιστούν κυριολεκτικά απαγορευτικές πέραν ενός ορίου από τον μέσο Έλληνα. Εκ μέρους των εταιρειών της κινητής τηλεφωνίας η απάντηση για τις ακριβές υπηρεσίες που προσφέρουν αποδίδεται και στην υψηλή φορολόγηση που φθάνει στο 40%, όπως υποστηρίζουν.
Αν ισχύουν όλα τα παραπάνω κάνουν επιτακτική την ανάγκη για την επανεξέταση του κόστους των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας, ώστε να κλείσει αυτή η τεράστια «ψαλίδα» που παρατηρείται μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών. Οι Έλληνες πολίτες δικαιούνται, ιδιαιτέρως στις παρούσες συνθήκες, να απολαμβάνουν φθηνότερων υπηρεσιών στην επικοινωνία και στην πληροφόρηση.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Επιβεβαιώνετε ότι η Ελλάδα είναι η ακριβότερη χώρα μεταξύ όλων των μελών του ΟΟΣΑ στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας; Αν ναι πού οφείλεται αυτό;
2. Τι μέτρα προτίθεσθε να λάβετε ώστε να μειωθεί το κόστος των υπηρεσιών της κινητής τηλεφωνίας -συμπεριλαμβανομένης και της χρήσης ίντερνετ μέσω κινητών- ώστε να μην επιβαρύνεται υπέρμετρα ο Έλληνας καταναλωτής;
3. Κρίνετε επιβεβλημένη την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού;

Αθήνα, 19 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...