Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Περαιτέρω μείωση αμοιβών των αστυνομικών

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΙΩΣΗ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ

Το αστυνομικό προσωπικό δικαιούται βάσει νομοθεσίας αποζημίωση για την πέραν του πενθημέρου εργασία και επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας μονάδων-νυχτερινά (άρθρα 55 του ν. 1249/1982 και 51 του ν. 3205/2003 αντιστοίχως).

Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχουν καταβληθεί στους αστυνομικούς οι ώρες νυχτερινής απασχόλησης για τον Αύγουστο, καθώς δεν εντάχθηκαν στο σύστημα μισθοδοσίας του μηνός Οκτωβρίου, γεγονός που προκάλεσε την έντονη ανησυχία τους για περαιτέρω επιζήμιες περικοπές στα ήδη μειωμένα εισοδήματά τους.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, παρά τις εξαγγελίες της για ενιαίο μισθολόγιο και εξορθολογισμό της μισθοδοσίας, ακολουθεί κατόπιν δήθεν απαιτήσεων της τρόικας μια πρακτική αυξομειώσεων των πιστώσεων του προϋπολογισμού, ακόμη και για ευαίσθητα για το κοινό αίσθημα θέματα, όπως η δημόσια ασφάλεια.

Από την πλευρά τους τα Υπουργεία Οικονομικών και Προστασίας του Πολίτη δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη εάν θα καταβληθούν κανονικά τα ποσά που απαιτούνται για την πληρωμή των πέραν των πενθημέρων και των νυχτερινών μέχρι το τέλος του έτους. Με ασάφειες και υπεκφυγές για τη χορήγηση ή μη των ανωτέρω δαπανών, που σχετίζονται με την οικονομική επιβίωση των αστυνομικών, οξύνουν το κλίμα αβεβαιότητας για το μισθολογικό καθεστώς που πρόκειται να προωθήσουν.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

  1. Πότε θα καταβληθεί η αποζημίωση στους αστυνομικούς για τις ώρες νυχτερινής απασχόλησης του μηνός Αυγούστου;
  2. Θα καταβάλλονται εφεξής κανονικά οι προβλεπόμενες αποζημιώσεις για την πέραν του πενθημέρου εργασία και τη νυχτερινή απασχόληση;

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 2010

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Κατάθεση υπηρεσιακών εγγράφων του ΕΛΓΑ Λάρισας για ζημιές στις βαμβακοκαλλιέργειες από το πράσινο σκουλήκι


ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΤΟΥ ΕΛΓΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΙΣ ΒΑΜΒΑΚΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΚΟΥΛΗΚΙ

Η βαμβακοκαλλιέργεια αποτελεί μια από τις πιο δυναμικές καλλιέργειες της Θεσσαλίας άλλα και της Ελλάδας, καθότι είναι η κύρια βαμβακοπαραγωγός χώρα στην Ευρωζώνη. Η ομαλή εξέλιξη της φετινής παραγωγής ωστόσο διαταράχθηκε από τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσε το πράσινο σκουλήκι. Όπως έχουμε επανειλημμένα επισημάνει, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πρέπει να αναλάβει δράση για δίκαιες και αντικειμενικές αποζημιώσεις τη στιγμή μάλιστα που με την αναμενόμενη χαμηλή στρεμματική απόδοση ελέω πράσινου σκουληκιού τίθεται θέμα απώλειας της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι.

Ο ΕΛΓΑ ως ο αρμόδιος φορέας του Υπουργείου υποχρεούται να παρακολουθεί την έκταση της ζημιάς και το μέγεθος της μείωσης της παραγωγής προκειμένου να υπάρχουν οι απαραίτητες πληροφορίες για την λήψη αποφάσεων σχετικά με τις αποζημιώσεις. Επειδή λοιπόν η περίοδος συγκομιδής πλησιάζει και οι καλλιεργητές αναμένουν με αγωνία συγκεκριμένες δεσμεύσεις για δίκαιες και αντικειμενικές αποζημιώσεις, γεγονός το οποίο σε καμία περίπτωση δεν συντάσσεται με τη λογική των ΠΣΕΑ, είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι αγρότες ποια η ενημέρωση και η επίσημη θέση της κεντρικής υπηρεσίας του ΕΛΓΑ για την έκταση της ζημιάς και για τη διαδικασία των αποζημιώσεων που θα ακολουθηθεί.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποια η ενημέρωση που έχει η κεντρική υπηρεσία του ΕΛΓΑ από το περιφερειακό υποκατάστημα της Λάρισας και κατ’ επέκταση το Υπουργείο για την πορεία και το μέγεθος των ζημιών στη Θεσσαλία;

Παρακαλούμε για την κατάθεση των συγκεκριμένων εγγράφων.

Αθήνα,  30 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Να αποζημιωθούν από ΕΛΓΑ οι βαμβακοκαλλιεργητές για τις ζημιές από πράσινο σκουλήκι

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΝΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΕΛΓΑ ΟΙ ΒΑΜΒΑΚΟΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΚΟΥΛΗΚΙ

Οι βαμβακοπαραγωγοί της Θεσσαλίας βρίσκονται αντιμέτωποι εδώ και μήνες με ένα οξύτατο πρόβλημα που ροκανίζει τη σοδειά τους και απειλεί σοβαρά το εισόδημά τους. Πρόκειται για το πράσινο σκουλήκι που έχει προσβάλει χιλιάδες στρέμματα βαμβακοκαλλιεργειών.

Στο Ν. Λάρισας ειδικότερα, το πρόβλημα καθημερινά γιγαντώνεται και σε αρκετές περιπτώσεις η ζημιά ξεπερνά ακόμη και το 80%. Σε κάποιες καλλιέργειες μάλιστα εντοπίζεται τόσο έντονη προσβολή πράσινου σκουληκιού που καθιστά την κατάσταση για τους παραγωγούς μη αναστρέψιμη. Και δυστυχώς αυτό συμβαίνει τη στιγμή που η χρηματιστηριακή τιμή του βαμβακιού είναι ιδιαίτερα υψηλή σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, οπότε θα μπορούσαν με τη φετινή σοδειά να καλύψουν οικονομικές ζημίες του παρελθόντος.

Ωστόσο, αν και οι βαμβακοκαλλιεργητές έχουν εξαντλήσει κάθε μέσο για την καταπολέμηση του πράσινου σκουληκιού, βλέπουν τις σοδειές τους να καταστρέφονται. Παρά τους συστηματικούς ψεκασμούς, δεν υπήρξαν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Επισημαίνεται ότι το κόστος κάθε ψεκασμού είναι ιδιαίτερα υψηλό και επιβαρύνει αποκλειστικά τον παραγωγό, οδηγώντας τον στο τέλος σε οικονομική ασφυξία.

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ οφείλει να αντιληφθεί το μέγεθος της καταστροφής και να ανταποκριθεί στο αίτημα των παραγωγών για κατ’ εξαίρεση κάλυψη των ζημιών από τον ΕΛΓΑ, όπως πολλές φορές έγινε στο πρόσφατο παρελθόν από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για αποζημίωση ζημιογόνων αιτίων που δεν συμπεριλαμβάνονται στον κανονισμό του Οργανισμού. Είναι χρέος της πολιτείας να συμπαρασταθεί στον αγρότη την ώρα της δοκιμασίας, αναπληρώνοντας το χαμένο του εισόδημα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Δεδομένης της έκτασης της καταστροφής, θα αποφασίσετε την κατ’ εξαίρεση αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών από τον ΕΛΓΑ με γρήγορες και αντικειμενικές αποζημιώσεις και όχι από τα ΠΣΕΑ, που χορηγούν το ίδιο βοήθημα σε όλους χωρίς εξατομίκευση των ζημιών και αυτό με εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες;
  2. Σκοπεύετε να διασφαλίσετε ότι δεν τίθεται θέμα απώλειας της συνδεδεμένης ενίσχυσης στο βαμβάκι λόγω της αναμενόμενης ελέω πράσινου σκουληκιού χαμηλής στρεμματικής απόδοσης;

Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Υποβάθμιση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) στοχεύουν στην εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών και των εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), των νέων και των πολιτών γενικότερα σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα. Εισάγουν για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας ως βασικό πυλώνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης.

Στην περιφέρεια μάλιστα και ειδικότερα στο νομό Λάρισας, τα ΚΠΕ Κισσάβου-Μαυροβουνίου (Αγιάς) και Ελασσόνας θεωρούνται ένας πετυχημένος θεσμός, που με την πλούσια δράση του ευαισθητοποιεί τον τοπικό πληθυσμό και ιδίως τους μαθητές σε θέματα σεβασμού και προστασίας του περιβάλλοντος.

Εντούτοις, η φετινή χρονιά προμηνύεται δύσκολη, καθώς έχει καθυστερήσει σημαντικά η ανανέωση των αποσπάσεων των υπηρετούντων σε αυτά εκπαιδευτικών. Την ίδια ώρα, αναστάτωση υπάρχει στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς πληροφορίες θέλουν το Υπουργείο Παιδείας να μειώνει τον αριθμό των δασκάλων που  θα υπηρετούν στα ΚΠΕ και παράλληλα να μικραίνει τις παιδαγωγικές ομάδες, εξέλιξη που υποβαθμίζει το ρόλο και τη σημασία τους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργό:

  1. Με δεδομένη την αδράνεια του Υπουργείου, θα λειτουργήσουν τα ΚΠΕ εγκαίρως καλύπτοντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και αν ναι, η στελέχωση τους θα είναι τελικά επαρκής;
  2. Έχετε προσδιορίσει ποια εκπαιδευτικά προγράμματα θα εφαρμοστούν και ποιες παιδαγωγικές ομάδες θα λειτουργήσουν τη φετινή χρονιά;
Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος
_23.09.10___
Read more...

Κίνδυνος κατάρρευσης της σήραγγας εκτροπής του Αχελώου

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΕΚΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ
Όπως κατ’ επανάληψη έχουμε επισημάνει, η μεταφορά νερού από τον άνω ρου του Αχελώου ποταμού στη Θεσσαλία αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα αναπτυξιακά δημόσια έργα των τελευταίων δεκαετιών, που προωθήθηκε ιδιαίτερα την περίοδο διακυβέρνησης της Ν.Δ. από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιά. Πρόκειται για ένα έργο πολυσύνθετο με χαρακτήρα κατεξοχήν περιβαλλοντικό, αλλά και υδρευτικό, αρδευτικό και ενεργειακό, καθώς θα προσφέρει πράσινη ενέργεια, φιλική προς το περιβάλλον.

Δυστυχώς, μετά την κατάθεση υπομνήματος στο ΣτΕ εκ μέρους της Υπουργού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κας Μπιρμπίλη για επανεξέταση της σκοπιμότητας υλοποίησης του έργου της εκτροπής και ενώ εκκρεμεί η απάντηση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σε σχετικά προδικαστικά ερωτήματα, έχουν διακοπεί όλες οι εργασίες κατασκευής του έργου, καθώς και κάθε ενέργεια που αποσκοπεί στην ολοκλήρωση και λειτουργία των έργων που συνδέονται με το εγχείρημα της εκτροπής (ΣτΕ, Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών αριθ. 141/2010).

Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα στον Τύπο (Καθημερινή, 19/9), δύο εκθέσεις εμπειρογνωμόνων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την επικείμενη κατάρρευση της σήραγγας, εάν δεν ολοκληρωθεί άμεσα το έργο.

Με βάση την πρώτη έκθεση, που αφορά στη στατική κατάσταση της σήραγγας εκτροπής, η ημιτελής κατασκευή της σήραγγας ενέχει τον κίνδυνο της κατάρρευσης. Μάλιστα η δεύτερη αντιστρέφει τους ισχυρισμούς περί περιβαλλοντικής καταστροφής λόγω της εκτροπής, καθώς επισημαίνει ότι η μη ολοκλήρωση των έργων της σήραγγας θα επιφέρει σοβαρές επιπτώσεις στα υπόγεια νερά.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να αποτραπεί η κατάρρευση της σήραγγας εκτροπής λόγω της εγκληματικής αμέλειας της κυβέρνησης;
  2. Σκοπεύετε να ασκήσετε ενώπιον του ΣτΕ αίτηση ανάκλησης της απόφασης αναστολής των εργασιών της εκτροπής;
Αθήνα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος
_20-09-10_
Read more...

Δικαίωση των εργαζομένων στα stage

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΘΕΜΑ: ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ STAGE
Η κυβέρνηση προχώρησε εσπευσμένως στην κατάργηση όλων των προγραμμάτων stage στο Δημόσιο και στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα. Το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης υπήρξε να οδηγηθούν χιλιάδες νέοι στην ανεργία. Και αυτό συνέβη, σε μια εποχή, που σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ για την Απασχόληση, το πρώτο τρίμηνο του 2010 οι άνεργοι έφτασαν τις 570.000, δηλαδή στο 11,7%, ενώ αναμένεται ο αριθμός τους να αγγίξει το ένα εκατομμύριο το 2011. Επιπλέον, οι επιπτώσεις από τις μαζικές απολύσεις των εργαζομένων στα stage είναι ιδιαίτερα αισθητές σε πολλές δημόσιες υπηρεσίες οι οποίες υπολειτουργούν με αποτέλεσμα την καθυστέρηση στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, πρώην εργαζόμενοι στα προγράμματα stage προσέφυγαν δικαστικά και δικαιώθηκαν. Και αυτό γιατί το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών με απόφασή του (αριθ. 6920/2010) υποχρέωσε το Υπουργείο Εργασίας να διατηρήσει στις υπηρεσίες του τους αιτούντες με την αιτιολογία ότι η μακροχρόνια απασχόλησή τους δεν είχε ως σκοπό την επαγγελματική τους κατάρτιση. Αντίθετα έκρινε ότι η πραγματική φύση της απασχόλησής τους ήταν η εξαρτημένη εργασία με όσα προβλέπονται γι’ αυτήν από την ασφαλιστική, συνταξιοδοτική και μισθολογική νομοθεσία.
Επιπλέον, κατά το σχηματισμό της κρίσης του το Πρωτοδικείο συνεκτίμησε την απόφαση του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ) της 23ης Απριλίου 2009, που εκδόθηκε ύστερα από σχετικά ερωτήματα που του τέθηκαν από τα ελληνικά δικαστήρια. Βάσει αυτής, σε ανάλογες περιπτώσεις υπήρξε κατάφωρη κατάχρηση σε βάρος των εργαζομένων, καθώς όχι μόνο δεν μαθήτευαν ώστε να δικαιολογείται η ανασφάλιστη εργασία τους και μάλιστα με μισθούς κατά πολύ χαμηλότερους των κατώτατων νομίμων ορίων, αλλά αντιθέτως κάλυπταν πάγιες, διαρκείς και μόνιμες ανάγκες.
Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
  1. Τι προτίθεται να πράξετε, μετά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για τους εργαζόμενους που απασχολούνταν στα προγράμματα stage;
Αθήνα 16 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος
_16.09.10____stage
Read more...

Ίδρυση Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ: ΙΔΡΥΣΗ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Η πρόσφατη δικαίωση των αγώνων των μικρασιατικών και προσφυγικών συλλόγων για τη διάσωση των προσφυγικών πολυκατοικιών της λεωφόρου Αλεξάνδρας, συνδέεται με το πάγιο αίτημα των προσφυγικών φορέων για τη δημιουργία ενός Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής.

Ο χαρακτηρισμός, μάλιστα, των προσφυγικών πολυκατοικιών ως «μνημείων» από το Υπουργείο Πολιτισμού, στο πλαίσιο της απόφασης για τη διατήρησή τους, αναδεικνύει περαιτέρω τον ιστορικό συμβολισμό αυτών των κτιρίων. Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα στην απόφαση, οι προσφυγικές πολυκατοικίες «αποτελούν κτίρια με ιδιαίτερη κοινωνική και ιστορική σημασία, άρρηκτα συνδεδεμένα με την αποκατάσταση και ένταξη των Μικρασιατών προσφύγων στον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό της χώρας».

Η δημιουργία Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής σε αυτόν το συμβολικό χώρο αποτελεί ένα πάγιο αίτημα δεκαετιών πολλών μικρασιατικών και προσφυγικών συλλόγων. Ένα μουσείο που θα προβάλει το σύνολο της μακραίωνης ιστορίας και πολιτισμού των Ελλήνων της καθ’ ημάς Ανατολής, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, θα αναδεικνύει όλους τους τομείς πνευματικής και υλικής δράσης τους, τις σχέσεις με τους άλλους λαούς, αλλά και τη Γενοκτονία και τη σύγχρονη Οδύσσεια της εγκατάστασής τους στη νέα πατρίδα.

Κατώπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Προτίθεσται να αξιοποιήσετε τις προσφυγικές πολυκατοικίες της λεωφόρου Αλεξάνδρας για τη δημιουργία Μουσείου του Ελληνισμού της Ανατολής;

Αθήνα , 10 Σεπτέμβρη 2010

Ο ερωτών βουλευτής


Μάξιμος Χαρακόπουλος
_10.09.10___
Read more...

Αναγκαίες παρεμβάσεις στον οδικό άξονα Δομοκός-Νέο Μοναστήρι. Γιατί πάγωσαν τα έργα στο τμήμα Νέο Μοναστήρι-Σοφάδες

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΟΔΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΔΟΜΟΚΟΣ-ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ. ΓΙΑΤΙ ΠΑΓΩΣΑΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ-ΣΟΦΑΔΕΣ;
Τα τελευταία χρόνια γίνονται παρεμβάσεις για τη διαπλάτυνση και τη βελτίωση του οδοστρώματος στον οδικό άξονα που συνδέει τη Λαμία με το Δομοκό, καθώς και στον άξονα που συνδέει το Νέο Μοναστήρι με τους Σοφάδες. Η κατασκευή των συγκεκριμένων οδικών αξόνων αποτελεί αίτημα δεκαετιών για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Ωστόσο, καμία παρέμβαση δεν έχει γίνει στο τμήμα του δρόμου που ενώνει το Δομοκό με το Νέο Μοναστήρι, δρόμο ιδιαίτερα επικίνδυνο για τους οδηγούς, με ανησυχητικά υψηλό αριθμό τροχαίων ατυχημάτων. Δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του δρόμου διασχίζει βουνά, οι μετακινήσεις δεν είναι καθόλου ασφαλείς, η προσπέραση μάλιστα φορτηγών καθίσταται στα περισσότερα σημεία ιδιαίτερα επικίνδυνη.
Οι συγκεκριμένοι οδικοί άξονες δεν εξυπηρετούν αποκλειστικά εσωτερικές μετακινήσεις των κατοίκων του νομού Φθιώτιδας, αλλά αντίθετα συνδέουν τα Τρίκαλα, την Καρδίτσα και την επαρχία Φαρσάλων με την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, γι’ αυτό και παρουσιάζουν αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Για ποιό λόγο δεν έχει γίνει καμία ενέργεια το τελευταίο χρονικά διάστημα όσον αφορά στην διαπλάτυνση του οδικού άξονα που συνδέει το Δομοκό με το Νέο Μοναστήρι;
  2. Υπάρχει μελέτη για το τμήμα Δομοκός-Νέο Μοναστήρι και εάν ναι, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της κατασκευής του έργου;
  3. Πού οφείλεται η στασιμότητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στα έργα κατασκευής του οδικού άξονα που συνδέει το Νέο Μοναστήρι με τους Σοφάδες;
_06.09.10___-_

Read more...

Επαναφορά της βάσης του 10 για εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 10 ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ

Τα πρόσφατα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση δικαίωσαν πανηγυρικά την επιλογή των κυβερνήσεων της ΝΔ να θέσει ως ελάχιστη προϋπόθεση για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, το βαθμό του 10.

Η εισαγωγή αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε ΑΕΙ με βαθμό 2,3 και σε ΤΕΙ με βαθμό 0,9 προκαλεί την κοινή γνώμη, φέρνοντας στο προσκήνιο τη συζήτηση για την επαναφορά της βάσης του 10, η κατάργηση της οποίας δεν εμπόδισε τη δημιουργία περίπου 4 χιλιάδων κενών θέσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Στο όνομα της μαζικοποίησης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης επιβραβεύεται η «λευκή κόλλα» των μαθητών, δίχως να εξετάζεται η δυνατότητά τους ως φοιτητές να περατώσουν στη συνέχεια τις σπουδές τους.

Σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον όπου κυριαρχεί ο σκληρός ανταγωνισμός και υπάρχει ανάγκη εκπαίδευσης υψηλής ποιότητας με ανταπόκριση στην αγορά εργασίας, η κυβέρνηση καλλιεργεί τη λογική της ήσσονος προσπάθειας στην ελληνική κοινωνία. Μια λογική που δημιουργεί ψευδείς προσδοκίες στους νέους και τους εγκλωβίζει από την αναζήτηση άλλων διεξόδων».

Κατόπιν τούτων ο Θεσσαλός πολιτικός ρωτά την αρμόδια υπουργό:

  1. Σε ποιο βαθμό η κατάργηση της βάσης του 10 για την είσοδο στα ΑΕΙ και ΤΕΙ πέτυχε τους στόχους που είχαν τεθεί από τους εμπνευστές της;
  2. Προτίθεστε να αναθεωρήσετε την απόφασή σας να μην επαναφέρετε τη βάση του 10 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρά τα άκρως απογοητευτικά αποτελέσματα των εξετάσεων;


Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος
_31.08.10____10
Read more...

Καθυστερήσεις στην πορεία υλοποίησης των έργων του Ε65

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

ΘΕΜΑ: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΥ Ε65

Η κατασκευή και λειτουργία του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, του λεγόμενου Ε65, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα πνοής με στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη της χώρας. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο οδικό δίκτυο, μήκους 175 χιλιομέτρων, που ενώνει κυριολεκτικά την Ελλάδα συνδέοντας το ανατολικό κομμάτι της με το δυτικό. Αποτελεί παράλληλα έναν σημαντικότατο οδικό άξονα που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία οδό. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,6 δις ευρώ και, σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του που υπεγράφη τον Μάιο του  2007 από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, η κατασκευή του πρέπει να ολοκληρωθεί σε 66 μήνες, δηλαδή σε 5,5 χρόνια.

Η ολοκλήρωση των έργων του Ε65 είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλίας και ιδίως της Δυτικής, που υποφέρει από τη χάραξη του αυτοκινητόδρομου της ΠΑΘΕ και παραμένει στην οδική απομόνωση. Με την ολοκλήρωση του Ε65 και τη σύνδεσή της με την Εγνατία, η Δυτική Θεσσαλία θα αποκτήσει ενεργότερο οικονομικό ρόλο και ταυτόχρονα θα δημιουργηθούν νέες προϋποθέσεις για την ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής με επίκεντρο τις συγκοινωνίες, τις μεταφορές και το εμπόριο.

Ωστόσο και παρά τις πρόσφατες κυβερνητικές διαβεβαιώσεις για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών κατασκευής του Ε65, αναστάτωση έχει δημιουργηθεί -με βάση δημοσιεύματα- που μιλούν για μεγάλες καθυστερήσεις και πάγωμα του έργου. Βάσει αυτών, η μια εκ των αναδόχων εταιριών έχει αποχωρήσει, με αποτέλεσμα να κλείσει ένα εργοτάξιο και να απολυθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι. Επιπλέον, αναφορές γίνονται στα προβλήματα υποχρηματοδότησης του έργου ιδίως το τελευταίο διάστημα, με το Δημόσιο να καθυστερεί την αποπληρωμή των προγραμματισμένων δόσεων προς τις ανάδοχες εταιρίες, καθώς και την καταβολή των οφειλόμενων αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες εκτάσεων που απαλλοτριώθηκαν με σκοπό την υλοποίηση του έργου. Τέλος, υπάρχει διάχυτη η ανησυχία ότι η περικοπή των κονδυλίων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων λόγω εφαρμογής του μνημονίου θα επηρεάσει τη συνέχιση των έργων στον αυτοκινητόδρομο.


Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. 1. Υπάρχει πρόβλημα με τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου και εάν ναι, πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;
  2. 2. Σε τι στάδιο βρίσκονται στην παρούσα φάση οι εργασίες κατασκευής των έργων; Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα  για την ολοκλήρωση και παράδοση του συνόλου του έργου;


Ο ερωτών Βουλευτής


Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

__-65_01.09.2010

Read more...