Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ


ΘΕΜΑ: ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΑΧΟΝΤΕΣ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ;

Η προκήρυξη του Προγράμματος των νέων αγροτών για το σύνολο των χρημάτων που είχαν προϋπολογιστεί για όλη την προγραμματική περίοδο 2014-2020, σε συνδυασμό με την, μόλις, τριετή δέσμευση των επιτυχόντων για ενασχόληση με τη γεωργία και την κτηνοτροφία -γεγονός χωρίς προηγούμενο έως τώρα- λειτούργησε ως “κράχτης” για νέους ανθρώπους που βιώνουν από πρώτο χέρι την ανεργία.
Η προκήρυξη, όμως, του συνόλου των χρημάτων του συγκεκριμένου μέτρου, στερεί τη δυνατότητα έως το 2020 σε εν δυνάμει νέους αγρότες που θα πληρούν τις προϋποθέσεις να ενταχθούν στο Πρόγραμμα Εγκατάστασης Νέων Γεωργών. Ο σωστός προγραμματισμός θα επέβαλε την κατ’ έτος προκήρυξη του προγράμματος. Ταυτόχρονα, είναι αμφίβολο ότι όσοι σήμερα ενταχθούν, με την μόλις τριετή δέσμευση, θα παραμείνουν στον πρωτογενή τομέα, συμβάλλοντας στην ανανέωση του αγροτικού πληθυσμού, που είναι το ζητούμενο.
Βεβαίως, η καθυστέρηση της προκήρυξης του προγράμματος και η ελάχιστη χρονική δέσμευση ενασχόλησης των επιτυχόντων στον πρωτογενή τομέα, είχαν ως αναμενόμενο αποτέλεσμα τη μεγάλη συμμετοχή ενδιαφερομένων. Έτσι, την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ακολούθησε σωρεία διαμαρτυριών για “αδικίες” στη μοριοδότηση και τα κριτήρια ένταξης, άλλα κυρίως τη μη ένταξη των επιλαχόντων. Από τις 13 Περιφέρειες της χώρας, στις 6 υπήρξαν 3.122 επιλαχόντες, από τους οποίους οι 480 στη Θεσσαλία, όπου χτυπά η καρδιά της αγροκτηνοτροφικής παραγωγής.
Στη Θεσσαλία αρνητική διάσταση έχει λάβει το γεγονός ότι απόφοιτοι αγροτικών σχολών, όπως η Αβερώφειος, δεν μοριοδοτούνται, παρότι εποπτεύονται από το ΥΠΑΑΤ. Παράλληλα, εκφράζονται διαμαρτυρίες για την απόρριψη αιτούντων οι οποίοι είχαν ξεκινήσει αγροτική δραστηριότητα άλλα έκαναν το “λάθος” να ασφαλιστούν στον πρώην ΟΓΑ, καθώς και για τη μη κλιμακούμενη μοριοδότηση της ανεργίας. Η αίσθηση που κυριαρχεί, στο ένα τέταρτο των αιτούντων που βρέθηκαν επιλαχόντες, είναι η έντονη αμφιβολία για την επαρκή χρηματοδότηση ώστε να απορροφηθούν όλοι.
Παρότι υπήρξαν καθησυχαστικές δηλώσεις για την απορρόφηση των επιλαχόντων από τον πρωθυπουργό στην Κοζάνη, και από εσάς προσωπικά στη Βουλή, τόσο η Πανελλήνια Ένωση Νέων Αγροτών (Π.Ε.Ν.Α) με ανακοίνωσή της, όσο και Περιφερειάρχες νιώθοντας από πρώτο χέρι την πίεση τονίζουν την αναγκαιότητα εξεύρεσης λύσης άμεσα. Ωστόσο, από τα μέχρι στιγμής λεγόμενά σας, η λύση είναι γενική και παραπέμπεται στο μέλλον.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα υπάρξουν, και από πού, πόροι για την ένταξη όλων των επιλαχόντων νέων αγροτών στο Πρόγραμμα Εγκατάστασης Νέων Γεωργών, όπως δεσμευτήκατε, και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ένταξης και πληρωμής όσων απορροφηθούν;
2. Δεδομένης της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, προτίθεστε να εισηγηθείτε στην κυβέρνηση ελαφρύνσεις, όπως μειωμένη φορολόγηση και χαμηλότερες ασφαλιστικές εισφορές των νέων αγροτών;

Αθήνα, 14 Αυγούστου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Απόφαση για επιλογή σημαιοφόρων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση βάσει κληρώσεως


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Απόφαση για επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση βάσει κληρώσεως – Απόφαση για κατάργηση έπαρσης και υποστολής της σημαίας στα σχολεία

Κάθε Έλληνας που υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία -ως ελάχιστη εκπλήρωση χρέους προς την πατρίδα- και ορκίστηκε να υπερασπίζεται «με πίστιν και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας. Να μην τας εγκαταλείπω, μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ’ αυτών» είναι βαθύτατα προσβεβλημένος από την συστηματική απαξίωση των εθνικών συμβόλων και παραδόσεων του λαού μας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που εσχάτως λαμβάνει χώρα με συνεχείς και στοχευμένες παρεμβάσεις, κυρίως, στην εκπαίδευση.
Οι Έλληνες πολίτες έχουν γίνει μάρτυρες, το τελευταίο διάστημα, μιας ομοβροντίας αποφάσεων εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας, που καταφανώς βάλλουν εναντίον της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης του λαού μας.
Η αρχή έγινε με την κατάργηση της επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου με κριτήριο τις μαθητικές τους επιδόσεις. Αντ’ αυτού προκρίνεται η πρωτοφανής πρακτικής της κλήρωσης. Πρόκειται για μια διαδικασία που υπονομεύει εμφανώς την αξία της αριστείας και την χρησιμότητα της ευγενούς άμιλλας, που τις αντικαθιστά με την επιβράβευση της ήσσονος προσπάθειας και της ψευδοϊσότητας προς τα κάτω. Η αντιπαιδαγωγική αυτή απόφαση αντανακλά τις ιδεοληπτικές εμμονές των συντακτών της, οι οποίοι αδυνατούν να αντιληφθούν την σημασία που έχει η πράξη επιβράβευσης των αρίστων με την τιμή να φέρουν το εθνικό σύμβολο.
Επιπλέον, επιβάλλεται η κατάργηση της έπαρσης και της υποστολής της σημαίας στα σχολεία, η οποία έως τώρα γινόταν την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα, καθώς και στις εθνικές επετείους και στις τοπικές εορτές. Τούτο συνεπάγεται ότι και οι μαθητές πλέον δεν θα ψάλλουν τον εθνικό ύμνο, που είναι μάλλον και ο βασικός στόχος της συγκεκριμένης αλλαγής που προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Φαίνεται ότι οι στίχοι του Διονυσίου Σολωμού θεωρούνται για κάποιους συντηρητισμός.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των ΜΜΕ στο «πακέτο» που το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να εφαρμόσει συμπεριλαμβάνεται και η κατάργηση της πρωινής προσευχής, όπως επίσης και του εκκλησιασμού.
Όλα τα παραπάνω έρχονται σε συνέχεια των αποφάσεων για την κατάργηση της διδασκαλίας της Γενοκτονίας των Ποντίων από το βιβλίο της Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου, την απάλειψη του Επιταφίου Περικλέους του Θουκυδίδη, την πρόθεση για την αλλαγή των βιβλίων της ιστορίας υπό ένα πρίσμα αλλοίωσης της εθνικής μας ιστορικής συνέχειας, αλλά και αυτών των θρησκευτικών, στα οποία θα μειωθεί η σημασία της Ορθοδοξίας.
Είναι καθολική η διαπίστωση ότι στο μοναδικό πεδίο που αυτή η κυβέρνηση έχει επιδείξει συνέπεια είναι στην προσπάθειά της να πλήξει οτιδήποτε συγκροτεί την εθνική και θρησκευτική συνείδηση του λαού μας. Θεωρεί δε ότι ο χώρος της Παιδείας είναι ο ιδανικότερος για την εφαρμογή των μειοψηφικών τους αντιλήψεων, κι αυτό φάνηκε από τις αποφάσεις και δηλώσεις όλων όσων βρέθηκαν από τον Ιανουάριο του 2015 στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι απαράδεκτες αυτές αποφάσεις έρχονται σε αντίθεση με τα αισθήματα και τα πιστεύω της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας, και ως εκ τούτου θα πρέπει άμεσα να αποσυρθούν από τους ίδιους τους εμπνευστές τους.
Κατόπιν τούτων

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός

1. Μετά το σάλο που προκλήθηκε, προτίθεσθε να ανασκευάσετε την απόφαση για την επιλογή των σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για κατάθεση στεφάνου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση κατόπιν κληρώσεως;
2. Προτίθεσθε να ανασκευάσετε την απόφασή σας να μην γίνεται η έπαρση και η υποστολή της σημαίας στα σχολεία;

Αθήνα, 9 Αυγούστου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Άρση του ηλικιακού κριτηρίου χορήγησης σύνταξης χηρείας με κατάργηση του άρθρου 12 του ν.4387/2016

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ TΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Άρση του ηλικιακού κριτηρίου χορήγησης σύνταξης χηρείας με την κατάργηση του άρθρου 12 του ν.4387/2016

Από την πρώτη στιγμή που θεσμοθετήθηκε το άρθρο 12 του Ν. 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) για τις συντάξεις χηρείας, αποτέλεσε αντικείμενο σφοδρής κριτικής, από φορείς, όπως ο Σύλλογος Συζύγων Θανόντων Α.Ξ.Ι.Α., και κόμματα, καθώς όπως ελέχθη, καταλύει κάθε έννοια Δικαίου και οδηγεί στην απόλυτη εξαθλίωση τις χήρες και τις οικογένειες τους. Πραγματικά, σύμφωνα με την δρακόντεια αυτή διάταξη απαγορεύεται να δοθεί η, πετσοκομμένη ήδη από τον ίδιο νόμο, σύνταξη χηρείας σε χήρες που είναι τη στιγμή του θανάτου του συζύγου τους κάτω των 55 ετών.
Πολύ σύντομα αποδείχθηκε, με τον πλέον τραγικό τρόπο ότι η κριτική αυτή ήταν απόλυτα δίκαιη. Συγκεκριμένα, όπως δημοσιεύθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο (ιστοσελίδα onlarissa), κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Λάρισας ο απόστρατος της Πολεμικής Αεροπορίας κ. Απόστολος Παπαπαρίσης μετέφερε την εξής συγκλονιστική ιστορία: ένας άνδρας από τα Τρίκαλα, που νοσηλευόταν χτυπημένος από την επάρατη νόσο και ανέμενε το μοιραίο, ζήτησε από τον γιατρό του, να μπει σε μηχανική υποστήριξη για πέντε ακόμη μέρες για να γίνει η γυναίκα του 55 ετών.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου σε μια γυναίκα που είναι κάτω των 52 ετών όταν αποβιώνει ο σύζυγος, ανεξαρτήτως με το χρόνο του έγγαμου βίου και με τα χρόνια υπηρεσίας του συζύγου, απονέμεται σύνταξη για 3 χρόνια και μετά η σύνταξη διακόπτεται οριστικά, εκτός αν υπάρχουν ανήλικα τέκνα ή τέκνα που σπουδάζουν όπου συνεχίζεται μέχρι την ενηλικίωση ή το πέρας των σπουδών. Ενώ για μια γυναίκα που ήταν 52 ως 55 ετών όταν απεβίωσε ο σύζυγος, απονέμεται σύνταξη για 3 χρόνια και έπειτα αφού διακοπεί συνεχίζεται μετά τα 67.
Το αναφερθέν ανωτέρω περιστατικό, που συντάραξε το πανελλήνιο, καταδεικνύει ότι δεν υφίσταται πλέον καμία δικαιολογητική βάση για τη διατήρηση μιας διάταξης καταφανώς άδικης και απάνθρωπης, η οποία γυναίκες κτυπημένες από τη μοίρα τις οδηγεί στην απόλυτη εξαθλίωση. Γίνεται αμέσως κατανοητό ότι σε μια εποχή που τα ποσοστά της ανεργίας βρίσκονται στο «κόκκινο», για τις γυναίκες αυτές που θα χάσουν τους συζύγους τους δεν υπάρχει κανένα παράθυρο ελπίδας στην αγορά εργασίας, αλλά τις αναμένει η σκληρή πραγματικότητα της ανεργίας.
Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί, ως εκ τούτου, μνημείο πρωτοφανούς αναλγησίας στην νεοελληνική ιστορία, νομοθετημένη μάλιστα από κυβέρνηση που διατείνεται ότι εκπροσωπεί τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες.

Κατόπιν τούτων

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός

1. Προτίθεσθε να άρετε το ηλικιακό κριτήριο στη χορήγηση της σύνταξης χηρείας καταργώντας το άρθρο 12 του Ν. 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), βάσει του οποίου οι γυναίκες που χάνουν τους συζύγους τους σε ηλικία κάτω των 55 ετών, οδηγούνται στην οικονομική εξαθλίωση και στην κοινωνική περιθωριοποίηση;

Αθήνα, 7 Αυγούστου 2017

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Επίλυση του χρονίζοντος κτιριακού προβλήματος των κεντρικών αστυνομικών υπηρεσιών της Πάτρας

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(ΥΠΟΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

ΘΕΜΑ: «Επίλυση του χρονίζοντος κτιριακού προβλήματος των κεντρικών αστυνομικών υπηρεσιών της Πάτρας, με την ανέγερση νέου Αστυνομικού Μεγάρου»

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα τοπικών ΜΜΕ, όπως στην εφημερίδα “Πελοπόννησος” και στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα “tembo 24”, αλλά και ανακοίνωση της Γενικής Συνέλευσης των Αστυνομικών Υπαλλήλων Αχαΐας, η Διεύθυνση Αστυνομίας Ν. Αχαΐας αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα στέγασης των υπηρεσιών της εντός της πόλεως των Πατρών.
Ιδιαιτέρως, μετά την εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος 7/2017 για την αναδιάταξη- αναδιοργάνωση των υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας, η Διεύθυνση Αστυνομίας Αχαΐας είναι σε αναζήτηση νέων κτιρίων, προκειμένου να στεγάσει τις υπηρεσίες της, εναρμονιζόμενη με τις κείμενες διαταγές.
Η εξεύρεση των νέων κτιρίων είναι επιβεβλημένη, καθώς το μοναδικό ιδιόκτητο κτίριο όπου στεγάζονται μερικές από τις πλέον νευραλγικές υπηρεσίες είναι ένα πεπαλαιωμένο κτίσμα επί της οδού Ερμού, εντός του ιστορικού κέντρου της Πάτρας, το οποίο όχι μόνο δεν επαρκεί για τη στέγαση των αστυνομικών υπηρεσιών του κέντρου, αλλά και δεν ανταποκρίνεται στο ελάχιστο στις σύγχρονες ανάγκες προστασίας και εξυπηρέτησης των πολιτών, ούτε καλύπτει τις στοιχειώδεις αστυνομικές ανάγκες.
Οι λοιπές αστυνομικές υπηρεσίες του κέντρου, όπως το Τμήμα Μεταγωγών, το Τμήμα Τροχαίας, τα Αστυνομικά Τμήματα, το Γραφείο Τουριστικής Αστυνομίας, το Γραφείο Διαβατηρίων, στεγάζονται σε τρία κτίρια, εκ των οποίων τα δύο έχουν κριθεί ακατάλληλα και οι υπηρεσίες παραμένουν σ’ αυτά με εξωσυμβατική μίσθωση.
Σύμφωνα, ωστόσο, με σχετικά δημοσιεύματα αλλά και ανακοινώσεις των Αστυνομικών Υπαλλήλων, η Διεύθυνση Αστυνομίας Ν. Αχαΐας, διαθέτει άρτιο και άμεσα οικοδομήσιμο οικόπεδο εμβαδού περίπου 3.000 χιλ. τμ, σε κομβικό σημείο (επί της οδού Αμερικής), εκτός του ιστορικού κέντρου και με πρόσβαση σε όλους τους κεντρικούς οδικούς άξονες, επί του οποίου δύναται να κατασκευαστεί κτίριο σύγχρονων προδιαγραφών για τη στέγαση του συνόλου των αστυνομικών υπηρεσιών της πόλης των Πατρών, εμβαδού 3.500 χιλ. τμ και ξεχωριστό υπόγειο.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεσθε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να επιλυθεί οριστικά το κτιριακό πρόβλημα των κεντρικών αστυνομικών υπηρεσιών της Πάτρας, προκειμένου να αποφευχθεί η μεταστέγαση των αστυνομικών υπηρεσιών σε υποβαθμισμένες εγκαταστάσεις οι οποίες απέχουν από την εικόνα της σύγχρονης αστυνομίας, με γνώμονα και την βέλτιστη για το δημόσιο συμφέρον επιλογή;
2. Ποιο είναι το ποσό που δαπανά ετησίως το Δημόσιο για την εκμίσθωση των κτιρίων που στεγάζουν τις υπηρεσίες της Αστυνομίας στην Πάτρα;

Αθήνα, 3 Αυγούστου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Μισθωμένα Ελικόπτερα για τις ανάγκες Δασοπυρόσβεσης της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου

ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΚΕ
προς τον υπουργό Εσωτερικών
(υπόψη αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: Μισθωμένα Ελικόπτερα για τις ανάγκες Δασοπυρόσβεσης της τρέχουσας αντιπυρικής περιόδου

Στις 02.08.2017 δημοσιοποιήθηκε από ΜΜΕ (δελτίο ειδήσεων ΑΝΤ1) η απόφαση αποδοχής οικονομικής προσφοράς της υπηρεσίας NSPA του διεθνούς οργανισμού NAMSO του ΝΑΤΟ για την μίσθωση επτά (7) ελικοπτέρων μεσαίου τύπου αξίας 6.000.000 ευρώ για τις ανάγκες της δασοπυρόσβεσης του έτους 2017. Ωστόσο η μίσθωση αυτή, σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ, γίνεται μόνον για εξήντα (60) ημέρες, όταν τα προηγούμενα χρόνια γινόταν για εκατόν είκοσι (120) ημέρες, με το ίδιο τίμημα και με ενδεχόμενο να είναι τα μέσα μειωμένης επιχειρησιακής απόδοσης. Είμαστε ήδη στις αρχές Αυγούστου και τα συγκεκριμένα ελικόπτερα δεν έχουν ενταχθεί ακόμη στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος.

Στις 18-07-2017 σε απάντηση σας, σε σχετική ερώτησή μας, στην οποία τονιζόταν η μη ολοκλήρωση των διαδικασιών μίσθωσης, εγκαλούσατε την απραξία προηγούμενων κυβερνήσεων, χωρίς να κάνετε αναφορά στην δική σας απραξία μιας και την ίδια ημέρα ανακοινωνόταν η μίσθωση των ελικοπτέρων, που επίσης δεν απαντήσατε εάν χρειαζόντουσαν στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος, παρά του ότι είχατε υπογράψει την απόφαση ματαίωσης του διεθνούς διαγωνισμού που προκηρύχτηκε το 2016 και αφορούσε την μίσθωση ελικοπτέρων για τα έτη 2017 και 2018. Αφήσατε να παρέλθει πολύτιμος χρόνος, μια και γνωρίζατε ότι η πράξη της προκήρυξης θα έπρεπε να γίνει ένα χρόνο τουλάχιστον πριν την λήξη των προηγούμενων συμβάσεων, δηλαδή από το 2015.

Αντ’ αυτού φθάσαμε στο καλοκαίρι του 2017 για να γίνει επίκληση των εκτάκτων αναγκών, να μην γνωρίζει το Π.Σ. τους όρους παροχής υπηρεσιών δασοπυρόσβεσης και να οδηγείται σε συμφωνία μη συμφέρουσα για το δημόσιο στις 17.07.2017, ως αναγράφεται στην απόφαση που εκδόθηκε (παρ 12) και, στην συνέχεια, την ίδια ημέρα η επιτροπή αυτή να προσπαθεί να δικαιολογήσει την αυξημένη τιμή μίσθωσης βασιζόμενη σε «άποψη του Υπαρχηγού επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος», ο οποίος ουσιαστικά δεν έχει αρμοδιότητα στις διαδικασίες προμηθειών (παρ.13α).

Σε συνέχεια της «ιδιότυπης επίσπευσης των διαδικασιών» είχε ήδη συγκροτηθεί επιτροπή παραλαβής υπηρεσιών και εργασιών από 19.06.2017 όχι μόνο για τα εναέρια μέσα που χρησιμοποιούνταν απ το Π.Σ. αλλά και για τα επτά (7) ελικόπτερα που δεν ήταν γνωστό το αποτέλεσμα των διαγωνιστικών διαδικασιών.
Στο παράδοξο των διαδικασιών έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη θεσμικού πλαισίου λειτουργίας γι’ αυτήν την επιτροπή, μιας και με το άρθρο 59 του Ν. 4443/2016 (Α232) ιδρύθηκε η υπηρεσία Εναερίων Μέσων Σωμάτων Ασφαλείας, χωρίς όμως να έχει εκδοθεί Π.Δ., ως ορίζεται με τον νόμο, για τον τρόπο λειτουργίας της καθώς και κανονισμός λειτουργίας της νέας υπηρεσίας. Παρόλα αυτά ο Υπαρχηγός της ΕΛ.ΑΣ. ορίζει Αξιωματικούς του Π.Σ. να παρακολουθήσουν έργο που έχει προκηρυχτεί από άλλον φορέα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Για ποιο λόγο καθυστέρησαν οι διαδικασίες μίσθωσης ελικοπτέρων για την αντιπυρική περίοδο του 2017;
2. Πως δικαιολογείται η μίσθωση σε τίμημα ίδιο με αυτό των προηγούμενων χρόνων με τον μισό χρόνο παροχής υπηρεσιών και με ποιες τεχνικές προδιαγραφές;
3. Για ποιους λόγους αναλυτικά κρίθηκε ως μη συμφέρουσα η εγκατάσταση των επτά ελικοπτέρων μεσαίου τύπου και για ποιους λόγους αυτό άλλαξε την ίδια ημέρα;
4. Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το σύνολο των εναερίων μέσων που διατίθενται για την δασοπυρόσβεση;
5. Έχει εκδοθεί κανονισμός λειτουργίας της Υπηρεσίας Εναερίων μέσων των Σωμάτων Ασφαλείας.;

Να κατατεθούν τα αντίγραφα των πρακτικών της σχετικής επιτροπής.


Αθήνα, 3 Αυγούστου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Θα αξιοποιήσετε το πρόγραμμα «WiFi4EU» στους απομακρυσμένους δήμους και τις δημόσιες υπηρεσίες;


Ερώτηση
Προς τους Υπουργούς
- Εσωτερικών
- Υγείας
- Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης

Θέμα: Θα αξιοποιήσετε το πρόγραμμα «WiFi4EU» στους απομακρυσμένους δήμους και τις δημόσιες υπηρεσίες;

Ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνονται διαρκώς νέα βήματα προκειμένου όλες οι περιοχές -ακόμα και αυτές που είναι οι πλέον απομακρυσμένες από τα οικονομικά κέντρα - να αποκτήσουν πρόσβαση στο δωρεάν διαδίκτυο, στην Ελλάδα οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες παραμένουν χωρίς δωρεάν Internet.
Συγκεκριμένα, στις 29 Μαΐου οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν να διαθέσουν το ποσό των 120 εκατ. ευρώ για την παροχή δωρεάν ασύρματου δικτύου έως το 2020 και σε έως και 8.000 δήμους, οι οποίοι σήμερα είναι και απομακρυσμένοι αλλά και δεν διαθέτουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Δεδομένου ότι σήμερα οι άνθρωποι που δεν έχουν γνώσεις γύρω από το διαδίκτυο θεωρούνται αναλφάβητοι, η εν λόγω προσπάθεια αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία. Με την εν λόγω πρωτοβουλία δίνεται η δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί το δωρεάν ασύρματο δίκτυο σε πλατείες, πάρκα, νοσοκομεία και άλλους εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους απομακρυσμένων περιοχών. Το πρόγραμμα «WiFi4EU» θα συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση της πρόσβασης στο διαδίκτυο και θα είναι ανοιχτό σε οποιαδήποτε οντότητα με δημόσιο χαρακτήρα, συνήθως τοπικές κοινότητες αλλά και βιβλιοθήκες ή κέντρα υγείας. Χρηματοδοτείται δηλαδή από την Ευρωπαϊκή Ένωση το κόστος του εξοπλισμού και εγκατάστασης ενώ οι αντίστοιχες τοπικές κοινότητες το μόνο που θα πρέπει να κάνουν είναι να υποβάλουν μια απλή αίτηση για τα λάβουν τα σχετικά κεφάλαια «κατ’ αρχήν βάσει προτεραιότητας».
Δεδομένων των προεκτεθέντων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Υπάρχει σχέδιο εν γένει από πλευράς της κυβέρνησης για τη στήριξη της δωρεάν πρόσβασης στο διαδίκτυο στις δημόσιες υπηρεσίες αλλά και στους απομακρυσμένους δήμους;
2. Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες μέχρι σήμερα έχετε προβεί προκειμένου απομακρυσμένοι Δήμοι και υπηρεσίες με δημόσιο χαρακτήρα να ενημερωθούν αρχικά και στη συνέχεια να ακολουθήσουν τη διαδικασία αίτησης και ένταξης στο πρόγραμμα «WiFi4EU»;
3. Σκοπεύετε να αξιοποιήσετε το εν λόγω πρόγραμμα «WiFi4EU» και σε απομακρυσμένες δημόσιες μονάδες υγείας; Αν ναι, ποιος ο σχετικός σχεδιασμός;

Αθήνα 19.07.2017

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ιάσονας Φωτήλας Αχαΐας

Μάξιμος Χαρακόπουλος Λαρίσης

Read more...

ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΡΟΪΚΟ…

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΟΙ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΡΡΟΪΚΟ…

Ο καταρροϊκός πυρετός, που έπληξε τα προηγούμενα χρόνια την αιγοπροβατοτροφία της χώρας, είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ζώων, κυρίως προβάτων, που κατά περίπτωση αντιστοιχούσαν σε σημαντικό κομμάτι του ζωικού κεφαλαίου.
Οι κτηνοτρόφοι της Λάρισας που επλήγησαν από την ασθένεια διαμαρτύρονται διότι δεν έλαβαν καμία αποζημίωση για τα κοπάδια που χάθηκαν. Παρά τις δεσμεύσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, από το 2015 ακόμα, ότι θα υπάρξουν αποζημιώσεις, δυστυχώς δεν έχει υπάρξει καμιά εξέλιξη για το θέμα. Εκτός των όσων προβλέπονται στις Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν, ο πιο άμεσος τρόπος που είχε προβλεφθεί, ώστε να υπάρχει μια άμεση οικονομική ανάσα για τους κτηνοτρόφους, ήταν η αποζημίωση για την περισυλλογή των νεκρών ζώων.
Παρόλα αυτά, στην Π.Ε Λάρισας, οι κτηνοτρόφοι διαμαρτύρονται γιατί δεν έχει υπάρξει καμιά μέριμνα για τα ζώα που χάθηκαν, ούτε αποζημίωση για την περισυλλογή των νεκρών ζώων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας κ. Νίκο Παλάσκα, το ζωικό κεφάλαιο που χάθηκε δεν αντικαθίσταται εύκολα και μέχρι και σήμερα, δεν υπήρξε αποζημίωση για κανένα ζώο στο νομό της Λάρισας, παρά τις επανειλημμένες κρούσεις προς την ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Το ζήτημα ετέθη και κατά την επίσκεψη του αναπληρωτή υπουργού κ. Τσιρώνη στην Ελασσόνα (07.04.17), από τον πρόεδρο του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αργυροπουλίου κ. Βαγγέλη Κεντρούλη.
Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό για το θέμα είναι το υπόμνημα που έδωσε η Ομοσπονδία Κτηνοτροφικών Συλλόγων Θεσσαλίας στον πρόεδρο της ΝΔ κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, στην εκτενή συζήτηση που είχε στο Βλαχογιάννη Ελασσόνας με κτηνοτρόφους του νομού για τα προβλήματά του κτηνοτροφικού κόσμου. Σύμφωνα με αυτό: «σήμερα, μετά από 3 χρόνια οι κτηνοτρόφοι του νομού Λάρισας που ακολούθησαν την νόμιμη διαδικασία (παραλαβή από Καύσις, αποθήκευση των κεφαλιών των ζώων σε ψυγεία) δεν αποζημιώθηκαν γιατί με έγγραφο που Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης το Φθινόπωρο του 2016 δόθηκε η εντολή της καταστροφής των δειγμάτων χωρίς να έχουν γίνει πριν οι εργαστηριακοί έλεγχοι για να πιστοποιήσουν την ύπαρξη της ασθένειας. Χωρίς τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ελέγχων δεν μπορεί να γίνει η πληρωμή των κτηνοτρόφων. Μιλάμε για περίπου 6.000 αιγοπρόβατα και 600 βοοειδή. Οι κτηνοτρόφοι των υπόλοιπων Νομών της Θεσσαλίας έχουν αποζημιωθεί και μόνο οι κτηνοτρόφοι της Λάρισας δεν αποζημιώθηκαν. Η απόγνωση των συγκεκριμένων κτηνοτρόφων είναι πολύ μεγάλη, καθώς έχασαν ένα μεγάλο μέρος του κοπαδιού τους, με αποτέλεσμα να προβούν το τελευταίο διάστημα σε εξώδικο προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης».
Οι απαράδεκτες καθυστερήσεις στην καταβολή των αποζημιώσεων, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες αδικαιολόγητες μειώσεις στην τιμή του αιγοπρόβειου γάλακτος, το αυξημένο κόστος παραγωγής, την υπερφορολόγηση και την εκτόξευση των ασφαλιστικών εισφορών, προκαλούν οργή και αγανάκτηση στους κτηνοτρόφους που αισθάνονται αδικημένοι και “αποπαίδια” της πολιτείας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο συγκεκριμένο λόγο δεν αποζημιώθηκαν οι κτηνοτρόφοι του νομού Λάρισας για τα ζώα του προγράμματος περισυλλογής νεκρών ζώων από το 2014;
2. Προτίθεστε να προχωρήσετε άμεσα στις ενδεδειγμένες ενέργειες έτσι ώστε να υπάρξει λύση στο πρόβλημα;


Αθήνα, 19 Ιουλίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση επενδύσεων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ


Προς: Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης

 

Θέμα: Καθυστερήσεις στη χρηματοδότηση επενδύσεων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020

Η αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 αποτελεί κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, ειδικά σε μια περίοδο που η κοινωνία έχει ανάγκη από βιώσιμες θέσεις εργα-σίας. Δυστυχώς όμως, παρά το γεγονός ότι η χώρα έχει εξασφαλισμένους κοινοτικούς πό-ρους, τα κεφάλαια που έχουν διοχετευτεί στην αγορά είναι ελάχιστα με αποτέλεσμα να υπάρχει έλλειψη ρευστότητας και αδυναμία δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.

Είναι χαρακτηριστικό, πως από την προκήρυξη της δράσης έως την στιγμή καταβο-λής της τελικής χρηματοδότησης στον ενδιαφερόμενο, μεσολαβεί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να μην υλοποιούνται τελικά πολλές επενδύσεις.

Στο πλέγμα της διαχείρισης των αναπτυξιακών πόρων παρουσιάζονται αδικαιολό-γητες καθυστερήσεις σε όλες τις φάσεις υλοποίησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων: Προκήρυξη, αξιολόγηση, έκδοση αποφάσεων ένταξης έργων, έλεγχος προόδου υλοποίη-σης επενδύσεων, καταβολή χρηματοδότησης. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα, διότι οι ενδιαφερόμενοι αδυνατούν να προγραμματίσουν τις δράσεις τους, με αποτέλεσμα ση-μαντικές επενδύσεις να μη βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και η αγορά να εγκλωβίζεται σε αδιέξοδο.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκδοση του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπ-τυξης «Οδηγός Επιχειρηματικότητας, Χρηματοδοτικά Εργαλεία - ΕΣΠΑ», μόνο για το α’ εξάμηνο του 2017 είχαν αρχικά προγραμματιστεί 23 δράσεις, εκ των οποίων μέχρι σήμερα έχουν προκηρυχθεί μόλις οι δύο.

Δυστυχώς όμως οι καθυστερήσεις στην αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ 2014 - 2020, είναι ακόμα μεγαλύτερες, ενδεικτικά:

• Η δράση «Ενίσχυσης των τουριστικών επιχειρήσεων», που προκηρύχθηκε το Φεβρουά-ριο του 2016, είχε προθεσμία υποβολής επενδυτικών σχεδίων τον Ιούλιο του 2016. Μέχρι σήμερα (12/7/2017), ένα χρόνο μετά, δεν έχε ξεκινήσει η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων.

• Η «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές» προκηρύχθηκε το Φεβρουάριο του 2016 και είχε προθεσμία υπο-βολής επενδυτικών σχεδίων τον Ιούλιο του ίδιου έτους. Μέχρι σήμερα (12/7/2017), αν και έχει γίνει η α’ φάση της αξιολόγησης των προτάσεων (αξιολόγηση μέσω του Πληροφορι-ακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων), δεν έχει ξεκινήσει ο έλεγχος των δικαιολογητι-κών τους (β’ φάση της αξιολόγησης) και κατά συνέπεια δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολό-γηση τους και δεν έχει καταρτιστεί πίνακας τελικών εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων. Αυτό σημαίνει πως οι πρώτες εκταμιεύσεις θα καθυστερήσουν ακόμα πολλούς μήνες.

• Η «Νεοφυής Επιχειρηματικότητα», η οποία προκηρύχθηκε το Φεβρουάριο του 2016, είχε προθεσμία υποβολής επενδυτικών σχεδίων το Μάιο 2016. Μέχρι σήμερα (12/7/2017) αν και έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, δεν έχει ανακοινωθεί ο πίνακας των τελικών εγκεκρι-μένων επενδυτικών σχεδίων.

• Η «Ενίσχυση πτυχιούχων – α’ κύκλος προκήρυξης», η οποία προκηρύχθηκε το Φεβρου-άριο του 2016, είχε προθεσμία υποβολής επενδυτικών σχεδίων το Μάιο 2016. Μέχρι σή-μερα αν και έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, δεν έχει ανακοινωθεί ο οριστικός πίνακας των τελικών εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, σύμφωνα και με την αύξηση του προ-ϋπολογισμού που έχει ανακοινωθεί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας και Α-νάπτυξης κ. Αλέξανδρο Χαρίτση στις 6/6/2017. Η κυβέρνηση ωστόσο, πρόσφατα προ-κήρυξε τον β’ κύκλο του προγράμματος προκαλώντας σύγχυση, καθώς εύκολα διερωτά-ται κανείς πως είναι δυνατόν κάποιος που υπέβαλε αίτηση στον α’ κύκλο και δεν γνωρίζει την τύχη της αίτησης του, να αποφασίσει αν θα να υποβάλει πρόταση στον β’ κύκλο.

Είναι προφανές πως η κατάσταση αυτή σας είναι γνωστή, καθώς η απάντηση σας στην Ερώτηση μου με Α.Π. 3162/2-2-2017 δεν απαντά ουσιαστικά στα ερωτήματα που τέ-θηκαν, με την πρόοδο στην αξιοποίηση των ευρωπαϊκών πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020 να έχει ελάχιστα διαφοροποιηθεί πέντε μήνες μετά.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο κ. Υπουργός,

α) Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για τις 4 παραπάνω δράσεις, ώστε να πέσουν επιτέλους χρήματα στην πραγματική οικονομία; (παρακαλώ να κατατεθούν αναλυτικοί πί-νακες).

β) Με δεδομένη την αδυναμία σας να ανταποκριθείτε στον προγραμματισμό, που εσείς οι ίδιοι είχατε θέσει στον «Οδηγό Επιχειρηματικότητας, Χρηματοδοτικά Εργαλεία - ΕΣΠΑ» με αποτέλεσμα πολλοί δικαιούχοι να αναμένουν μάταια να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, ποιο είναι το νέο χρονοδιάγραμμα έναρξης των 21 δράσεων (από τις 23 συνολικά), οι οποίες είχαν προγραμματιστεί για το α’ εξάμηνο του 2017 και τελικά μέχρι σήμερα δεν έχουν ξεκινήσει; (παρακαλώ να κατατεθούν αναλυτικοί πίνακες).

Αθήνα 12.07.2017

Οι ερωτώντες βουλευτές,

1) Χρίστος Δήμας, βουλευτής Κορινθίας
2) Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, βουλευτής Α’ Αθηνών
3) Αθανάσιος Μπούρας, βουλευτής Αττικής
4) Μάξιμος Χαρακόπουλος, βουλευτής Λαρίσης

Read more...

ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΝΙΤΡΟΡΥΠΑΝΣΗ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΓΙΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΝΙΤΡΟΡΥΠΑΝΣΗ

Συνιστά μια αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα ότι ο αγροτικός κόσμος βρίσκεται σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση εξαιτίας της ακολουθούμενης πολιτικής. Η υπερφορολόγηση, οι αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος παραγωγής, τις χαμηλές τιμές των αγροτικών προϊόντων και τις απανωτές ζημιές λόγω καιρικών φαινομένων, έχουν βυθίσει την τοπική οικονομία, που βασίζεται στο αγροτικό εισόδημα.
Για το λόγο αυτό κάθε ενισχυτικό μέτρο είναι ανάσα ζωής για τους δικαιούχους αγρότες. Αυτό ισχύει και για τις πληρωμές για τα αγροπεριβαλλοντικά προγράμματα – μέτρα 10 και 11 του ΠΑΑ 2014-2020 και συγκεκριμένα για τα υπομέτρα 11.1.1, 11.1.2 και 10.1.4 που αφορούν τη βιολογική γεωργία, τη βιολογική κτηνοτροφία και τη μείωση νιτρορύπανσης αντίστοιχα. Για τους αγρότες οι πληρωμές αυτές συνιστούν μια σημαντική ένεση ρευστότητας, γεγονός που κατ’ επέκταση συμβάλει καθοριστικά στην αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας, ιδιαίτερα, σε περιοχές όπως ο θεσσαλικός κάμπος και ο νομός Λάρισας, όπου η εφαρμογή τους έχει τύχει θερμής ανταπόκρισης από τον αγροτικό κόσμο.
Λόγω, μάλιστα, και των εκτεταμένων ζημιών στην αγροτική παραγωγή, όπου πολλοί αγρότες δεν θα συγκομίσουν καν την παραγωγή τους, οι πληρωμές στα αγροπεριβαλλοντικά προγράμματα καθίσταται επιτακτικά αναγκαίο να γίνουν το συντομότερο. Καθώς εκκρεμούν οι πληρωμές για τα έτη 2015 και 2016 είναι προφανές ότι περαιτέρω καθυστέρηση δυσχεραίνει την ήδη άσχημη οικονομική κατάσταση και διογκώνει τα προβλήματα. Κατόπιν τούτων

ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα σε πληρωμές για για τα αγροπεριβαλλοντικά προγράμματα που αφορούν στη βιολογική γεωργία, τη βιολογική κτηνοτροφία και τη μείωση νιτρορύπανσης; Αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα και αν όχι για ποιο λόγο;

Αθήνα, 5 Ιουλίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Χωρίς τέλος η οδύσσεια των πολιτών με τους δασικούς χάρτες


ΕΡΩΤΗΣΗ
- Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
- Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης

Θέμα: Χωρίς τέλος η οδύσσεια των πολιτών με τους δασικούς χάρτες

Λίγες ημέρες πριν την εκπνοή της 3ης προθεσμίας για την υποβολή αντιρρήσεων επί των αναρτηθέντων δασικών χαρτών (27 Ιουλίου 2017), οι πολίτες νιώθουν το δράμα τους να μεγαλώνει, τη γραφειοκρατία να γιγαντώνει και την Κυβέρνηση να τους αντιμετωπίζει με αδιαφορία. Μόλις στις 4 Ιουλίου 2017 η αρμόδια Γενική Διεύθυνση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εξέδωσε και νέα διευκρινιστική εγκύκλιο με οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των νόμων 4462/2017 και 4467/2017. Με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο δίνονται οδηγίες –για μια ακόμη φορά – για να καλύψουν την ανεπαρκή και κακή νομοθέτηση της κυβέρνησης που έχει φέρει σε αδιέξοδο εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας που βλέπουν να τους επιβάλλεται ένα νέο χαράτσι.
Την ίδια στιγμή μειωμένη παραμένει η κίνηση των πολιτών στις αρμόδιες υπηρεσίες για την υποβολή αντιρρήσεων επί των αναρτηθέντων δασικών χαρτών, καθώς οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου και οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι δε λύνουν κανένα πρόβλημα, αλλά επιτείνουν τη σύγχυση. Το τίμημα της διαδικασίας παραμένει ιδιαίτερα υψηλό σε μια εποχή οι πολίτες αδυνατούν να καλύψουν βασικές βιοτικές ανάγκες τους, με αποτέλεσμα να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν και να μπουν στη διαδικασία της αντίρρησης. Παράλληλα, η μειωμένη προσέλευση οφείλεται και στο γεγονός ότι χιλιάδες ιδιοκτήτες και καλλιεργητές νιώθουν «αδικημένοι» από το κράτος, αφού καλούνται να αποδείξουν ότι τους ανήκουν εκτάσεις για τις οποίες φορολογούνται επί δεκαετίες και έχουν γίνει μεταβιβάσεις καταβάλλοντας φόρους αρκετές φορές έως σήμερα.
Έτσι, 22 ημέρες πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία των αντιρρήσεων είναι πλέον σαφές πως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατάφερε να μετατρέψει τους δασικούς χάρτες από αναπτυξιακό εργαλείο σε «δαμόκλειο σπάθη», που απειλεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες και τους επιβάλλει ένα νέο χαράτσι και μια νέα οικονομική αφαίμαξη, καθώς:
• Το νόμιμο δικαίωμα της αντίρρησης είναι ιδιαίτερα κοστοβόρο και η διαδικασία εξαιρετικά επίπονη.
• Οι επιδοτήσεις για καλλιεργήσιμες εκτάσεις σε περιοχές χαρακτηρισμένες ως δασικές κινδυνεύουν να χαθούν.

• Όσοι δεν έχουν δηλώσει τις καλλιέργειές τους την τελευταία τριετία ώστε να λάβουν επιδοτήσεις και παράλληλα δεν έχουν πιστοποιήσει με τον τρόπο που προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι οι εκτάσεις τους είναι αγροτικές, πληρώνοντας μάλιστα και το ανάλογο τίμημα, κινδυνεύουν να μην μπορούν να τις καλλιεργήσουν και να θεωρηθούν δασικές, σύμφωνα με δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης.
• Τα διοικητικά πρόστιμα που απορρέουν από τη δασική νομοθεσία και αφορούν στην εκχέρσωση δασικών εκτάσεων για οποιοδήποτε σκοπό – χρήση, επιβάλλονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες στους πολίτες, ασχέτως από το γεγονός ότι οι τυχόν αντιρρήσεις δεν έχουν εξεταστεί, οι αναρτημένοι δασικοί χάρτες ακόμη δεν έχουν διορθωθεί και εντέλει, δεν υπάρχει ολοκληρωμένος και οριστικός δασικός χάρτης.
Για το τελευταίο μάλιστα, η ΝΔ με τροπολογία που είχε καταθέσει στο Ελληνικό Κοινοβούλιο τον Μάρτιο του 2017 και η οποία απερρίφθη από τον αρμόδιο Υπουργό, ζήτησε την αναστολή επιβολής των διοικητικών προστίμων μέχρι την ολοκλήρωση και κύρωση των δασικών χαρτών, ώστε να αποκατασταθεί το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών που αναμένουν το αποτέλεσμα της αντίρρησής τους, αλλά και να μην υπάρχει απόδοση ευθυνών προς τους κρατικούς λειτουργούς, οι οποίοι αναγνωρίζουν το κενό της σχετικής νομοθεσίας, για μη εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.

Ως εκ τούτου, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Ποιος ο σχεδιασμός σας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κατά γενική ομολογία φέρνουν πολίτες και δημόσια διοίκηση σε απόγνωση;
2. Τι θα γίνει με όσους έχουν δηλώσει τις καλλιέργειές τους την τελευταία τριετία ώστε να λάβουν επιδοτήσεις και παράλληλα δεν έχουν πιστοποιήσει με τον τρόπο που προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος ότι οι εκτάσεις τους είναι αγροτικές;
3. Σκοπεύετε να αναστείλετε την επιβολή και είσπραξη των διοικητικών προστίμων που απορρέουν από τη δασική νομοθεσία έως την κύρωση και οριστικοποίηση των δασικών χαρτών;

Αθήνα, 7-7-2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:

1. Κώστας Σκρέκας
2. Λευτέρης Αυγενάκης
3. Ιωάννης Ανδριανός
4. Βασίλειος Γιόγιακας
5. Ιωάννης Αντωνιάδης
6. Αθανάσιος Καββαδάς
7. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος
8. Γεώργιος Κουμουτσάκος
9. Ιωάννης Κεφαλογιάννης
10. Μάξιμος Χαρακόπουλος
11. Σοφία Βούλτεψη
12. Χρίστος Δήμας
13. Μάνος Κόνσολας
14. Έλενα Ράπτη
15. Θεόδωρος Καράογλου
16. Χρήστος Κέλλας
17. Αθανάσιος Μπούρας
18. Κωνσταντίνος Τζαβάρας
19. Γεώργιος Βαγιωνάς
20. Γεώργιος Καρασμάνης
21. Δημήτρης Κυριαζίδης
22. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου
23. Κώστας Κουκοδήμος
24. Χρήστος Μπουκώρος
25. Ανδρέας Κατσανιώτης
26. Στέργιος Γιαννάκης
27. Γιώργος Στύλιος
28. Σταύρος Καλαφάτης
29. Χαράλαμπος Αθανασίου
30. Ιάσονας Φωτήλας
31. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
32. Γεώργιος Γεωργαντάς
33. Μαρία Αντωνίου
34. Γεώργιος Κασαπίδης
35. Δημήτρης Σταμάτης
36. Βασίλης Οικονόμου
37. Φωτεινή Αραμπατζή
38. Κώστας Κατσαφάδος
39. Κώστας Τσιάρας

Read more...