Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ

Το επίδομα θέρμανσης, στα χρόνια της κρίσης, έχει αναδειχθεί σε μέτρο στήριξης των οικονομικά αδύναμων οικογενειών. Ωστόσο, μετά και τη δεύτερη κατά σειρά μείωση του διατιθέμενου ποσού από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ -αυτή τη φορά κατά 50%- θα περιοριστούν δραστικά οι δικαιούχοι που θα έχουν πλέον το «προνόμιο» της θέρμανσης. Είναι περιττό να τονίσουμε ότι δικαιούχοι του επιδόματος, όπως χαμηλοσυνταξιούχοι, άνεργοι και ηλικιωμένοι που κατοικούν σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές -για τους οποίους η επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης είναι μέτρο ζωτικής σημασίας- θα βρεθούν σε πολύ δύσκολη θέση.
Ενώ, ήδη, στα ορεινά χωριά της Ελασσόνας, του Κισσάβου και των Φαρσάλων, αλλά και του κάμπου, υπάρχει επείγουσα ανάγκη για θέρμανση, ακόμη βρισκόμαστε εν αναμονή εξαγγελιών για το «κουτσουρεμένο» επίδομα.
Δυστυχώς, από κυβερνητικής πλευράς γίνεται αντιληπτό ότι το μείζον αυτό ζήτημα δεν αντιμετωπίζεται με την αναγκαία ευαισθησία. Αυτό αποδεικνύεται από τις αλλεπάλληλες μειώσεις του επιδόματος θέρμανσης, αλλά και τις καθυστερήσεις στις εξαγγελίες για τους δικαιούχους και το ποσό που δικαιούνται. Επιπλέον, διαψεύσθηκαν οι προσδοκίες όσων ανέμεναν ότι ένα μέρος του περίφημου πλεονάσματος θα διαθέτονταν γι’ αυτόν το σκοπό. Κι όμως, θα μπορούσε ένα μικρό μέρος του ποσού που θα δοθεί ως κοινωνικό μέρισμα, να είχε διατεθεί για την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ουσιαστική στήριξη, ιδιαίτερα για τους κατοίκους ορεινών και ημιορεινών περιοχών, που έχουν να αντιμετωπίσουν έναν ακόμη σκληρό χειμώνα, αλλά και για οικονομικά αδύναμες οικογένειες των αστικών κέντρων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία για την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης και με ποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα;

2. Εξετάζετε τη δυνατότητα αύξησης των κονδυλίων που θα διατεθούν για την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης;

Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2017


Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Αδυναμία φοίτησης σε Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για χιλιάδες επιτυχόντες φοιτητές που συγκεντρώνουν υψηλή μοριοδότηση μετεγγραφής



Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς: Tον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

 

Θέμα: «Αδυναμία φοίτησης σε Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για χιλιάδες επιτυχόντες φοιτητές που συγκεντρώνουν υψηλή μοριοδότηση μετεγγραφής»

Κύριε Υπουργέ,

Στο Άρθρο 21 του Ν. 4332/2015, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στο Άρθρο 59 του Ν. 4415/2016 αλλά και στην πρόσφατη Εγκύκλιό σας (Αρ. Πρωτ. 164061/Ζ1 – 2-10-2017, ΑΔΑ: 99Ω94653ΠΣ-8ΤΙ) ορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τις μετεγγραφές των φοιτητών που έχουν εγγραφεί στα Α.Ε.Ι. της χώρας κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2017-2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που πρόσφατα δώσατε στη δημοσιότητα, από τις 13.921 αιτήσεις μετεγγραφής που υπεβλήθησαν από δικαιούχους φοιτητές τη φετινή χρονιά, μετεγγράφηκαν 5.463 φοιτητές. Διαπιστώνουμε, δε, ότι στους σχεδόν 8.500 δικαιούχους φοιτητές που υπέβαλαν αίτηση αλλά τελικά δεν μετεγγράφηκαν (ποσοστό 61% επί των συνολικών αιτήσεων), περιλαμβάνονται πολυάριθμες περιπτώσεις φοιτητών, οι οποίοι, αν και συγκέντρωσαν πολύ υψηλή μοριοδότηση σύμφωνα με τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια που τίθενται (6-7 μόρια), δεν κατάφεραν να μετεγγραφούν.

Η απόρριψη των αιτήσεων αυτών καθιστά αδύνατη τη φοίτηση των αιτούντων, καθώς αφορά ως επί το πλείστον φοιτητές που προέρχονται από οικογένειες με πολύ χαμηλό εισόδημα.

Επειδή η υπερφορολόγηση της μεσαίας τάξης, που αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησής σας όπως οι ίδιοι έχετε παραδεχτεί, έχει επιφέρει τεράστια οικονομική αιμορραγία στην ελληνική οικογένεια, η οποία αδυνατεί πλέον να στηρίξει οικονομικά τις σπουδές των παιδιών, ιδίως όταν αυτά σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις,

Επειδή αποτελεί κοινωνική αδικία φοιτητές, οι οποίοι προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά οικογενειακά εισοδήματα και από ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους λόγω οικονομικής δυσπραγίας,

Επειδή, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ο αριθμός των αιτήσεων μετεγγραφής φοιτητών αυξάνεται κάθε χρόνο, ενώ παράλληλα τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας αδυνατούν αποδεδειγμένα να καλύψουν το σύνολο των στεγαστικών αναγκών των φοιτητών και να προσφέρουν δωρεάν στέγαση και σίτιση σε όσους το έχουν ανάγκη,

Επειδή η φοιτητική μέριμνα για τη δωρεάν στέγαση και σίτιση των φοιτητών σχετίζεται άμεσα με την ουσία της δημόσιας δωρεάν παιδείας, που αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση της Κυβέρνησης και του κράτους,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεστε να δώσετε λύση στις χιλιάδες ελληνικές οικογένειες και φοιτητές που αδυνατούν στη σημερινή συγκυρία να υποστηρίξουν οικονομικά τις σπουδές τους;

2. Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το θέμα των ενστάσεων των φοιτητών που συγκεντρώνουν υψηλή μοριοδότηση για μετεγγραφή;

3. Εφόσον γίνει δεκτή η ένστασή τους, πως θα διασφαλίσετε ότι οι παραπάνω φοιτητές δεν θα αποκλειστούν από τη διαδικασία αίτησης δωρεάν στέγασης και σίτισης στις Σχολές όπου θα μετεγγραφούν;

Αθήνα, 14 Νοεμβρίου 2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

1. Μαρία Αντωνίου

2. Γεώργιος Στύλιος

3. Νίκη Κεραμέως

4. Ιωάννης Ανδριανός

5. Χρήστος Κέλλας

6. Χαράλαμπος Αθανασίου

7. Σάββας Αναστασιάδης

8. Ιωάννης Αντωνιάδης

9. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου

10. Ελευθέριος Αυγενάκης

11. Γεώργιος Βαγιωνάς

12. Κωνσταντίνος Βλάσης

13. Γεώργιος Βλάχος

14. Σοφία Βούλτεψη

15. Γεώργιος Γεωργαντάς

16. Γεράσιμος Γιακουμάτος

17. Στέργιος Γιαννάκης

18. Βασίλειος Γιόγιακας

19. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας

20. Χρήστος Δήμας

21. Αθανάσιος Καββαδάς

22. Νικήτας Κακλαμάνης

23. Σταύρος Καλαφάτης

24. Άννα Καραμανλή

25. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής

26. Θεόδωρος Καράογλου

27. Γεώργιος Καρασμάνης

28. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος

29. Συμεών (Σίμος) Κεδίκογλου

30. Ιωάννης Κεφαλογιάννης

31. Όλγα Κεφαλογιάννη

32. Κωνσταντίνος Κοντογεώργος

33. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος

34. Ανδρέας Κουτσούμπας

35. Δημήτρης Κυριαζίδης

36. Χρήστος Μπουκώρος

37. Αθανάσιος Μπούρας

38. Βασίλειος Οικονόμου

39. Έλενα Ράπτη

40. Κωνσταντίνος Τσιάρας

41. Ιάσων Φωτήλας

42. Μάξιμος Χαρακόπουλος

43. Γεώργιος Κουμουτσάκος

44. Ανδρέας Κατσανιώτης

 

 

Read more...

Το παρασκήνιο και το περιεχόμενο της συνάντησης του υπουργού Παιδείας με τον αντιπρόεδρο της τουρκικής κυβέρνησης

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους υπουργούς α) Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και β) Εξωτερικών

ΘΕΜΑ: Το παρασκήνιο και το περιεχόμενο της συνάντησης του υπουργού Παιδείας με τον αντιπρόεδρο της τουρκικής κυβέρνησης

Πριν λίγες ημέρες, έλαβε χώρα συνάντηση του Έλληνα υπουργού Παιδείας με έναν εκ των αντιπροέδρων της τουρκικής κυβέρνησης, τον κ. Χακάν Τσαβούσογλου, πριν ο τελευταίος επισκεφθεί τη Θράκη. Το γεγονός αυτό προκάλεσε, εύλογα, απορίες τόσο για τον τρόπο που αυτή συνάντηση πραγματοποιήθηκε όσο και για το περιεχόμενό της.
Συγκεκριμένα, όπως γράφηκε στον Τύπο, η διπλωματική τάξη και η παράδοση μέχρι και πρόσφατα υπαγόρευαν κάθε ζήτημα αρμοδιότητας του υπουργείου Παιδείας που θέλει να εγείρει η τουρκική πλευρά να συζητείται με το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών και ποτέ απευθείας. Περιέργως, αυτή τη φορά ο κανόνας αυτός καταστρατηγήθηκε, και υπήρξε απευθείας συνάντηση, χωρίς ενημέρωση του Υπουργείου Εξωτερικών, και χωρίς να είναι παρών παράγων του αρμόδιου υπουργείου. Μάλιστα, σε δημοσίευμα αναφέρεται ότι η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε με παρέμβαση εκ μέρους του Μεγάρου Μαξίμου, σε αντίθεση με την θέση του υπουργού Εξωτερικών.
Ωστόσο, ακόμη και το περιεχόμενο της συνάντησης δεν έγινε γνωστό. Αντιθέτως, υπήρξε ένα λακωνικότατο Δελτίο Τύπου, χωρίς καμία αναφορά στη συζήτηση, γεγονός που προκαλεί όχι μόνον απορία αλλά και ανησυχία. Να σημειωθεί ότι, πάλι μέσω του Τύπου, πληροφορηθήκαμε για τη διατύπωση εκ μέρους της Τουρκίας μιας σειράς αιτημάτων προς τον υπουργό Παιδείας, που άπτονται της ίδρυσης τουρκικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα, τη λειτουργία τουρκικού πολιτιστικού ιδρύματος, αλλά και θεμάτων εκπαίδευσης για τη Θράκη.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Ποιος ήταν ο λόγος της απευθείας συνάντησης του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης με τον υπουργό Παιδείας, όταν την ευθύνη των σχέσεων αυτών έχει το Υπουργείο Εξωτερικών;
2. Αληθεύει ότι υπήρξε αντίθεση του Υπουργείου Εξωτερικών στην συνάντηση αυτή που παραβίαζε την έως σήμερα διπλωματική πρακτική; Αληθεύει ότι εκ μέρους του διπλωματικού συμβούλου του πρωθυπουργού υπήρξε παρέμβαση για να πραγματοποιηθεί αυτή η συνάντηση παρά την αντίθεση του ΥπΕξ;
3. Για ποιο λόγο στη συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τον αντιπρόεδρο της τουρκικής κυβέρνησης δεν παραβρέθηκαν παράγοντες του Υπουργείου Εξωτερικών;
4. Για ποιο λόγο το σχετικό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας δεν αναφέρεται ούτε κατ’ ελάχιστον στο περιεχόμενο της συζήτησης με τον αντιπρόεδρο της τουρκική κυβέρνησης;
5. Τι ακριβώς ζήτησε ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης κατά τη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, και τι απάντηση έλαβε;

Αθήνα, 14 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Ζήτημα διαβλητότητας στην επιλογή Διευθυντών των σχολείων β/βάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Λαρίσης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Θέμα: Ζήτημα διαβλητότητας στην επιλογή Διευθυντών των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Λαρίσης

Η διαδικασία επιλογής διευθυντών των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Λάρισα έχει δημιουργήσει πολλές αντιδράσεις στην τοπική εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς καταγγέλθηκαν μεθοδεύσεις και αυθαιρεσίες, που έπληξαν καίρια το αξιοκρατικό και το αδιάβλητο της όλης διαδικασίας. Μάλιστα, για το ζήτημα υπήρξαν καταγγελίες συνδικαλιστικών φορέων της εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα καταγγέλλεται ότι σε πολλές περιπτώσεις, η προφορική βαθμολόγηση επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, ανατρέποντας την κατάταξη που είχε δημιουργηθεί με βάση την αντικειμενική μοριοδότηση. Υποψήφιοι διευθυντές, πολλοί από τους οποίους είχαν διατελέσει ήδη διευθυντές, με προσόντα και υψηλή μετρήσιμη μοριοδότηση, κατά τη συνέντευξη αξιολογήθηκαν με βαθμούς που από μόνοι τους εγείρουν εύλογα ερωτηματικά.
Έτσι, στον αξιολογικό πίνακα, επί συνόλου 170 υποψηφίων
• 92 Υποψήφιοι Διευθυντές ανέβηκαν έως και 40 θέσεις
• 71 Υποψήφιοι Διευθυντές κατέβηκαν έως και 40 θέσεις
Επίσης, υπήρξε διαφορετική αξιολόγηση από πλευράς του Συμβουλίου Επιλογής, σε σχέση με τη διατύπωση γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων. Τα διορισμένα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής έλαβαν υπόψη το τρίτο κριτήριο, την γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, κατά το δοκούν. Συγκεκριμένα σε υποψηφίους με υψηλό ποσοστό θετικής γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων αποδόθηκε χαμηλή βαθμολογία ενώ σε άλλους υποψηφίους με μέσο ή χαμηλό ποσοστό θετικής γνώμης αποδόθηκε η μέγιστη δυνατή βαθμολογία. Ενδεικτικά :
• Υποψήφιοι με 82% έως 98% θετικές γνώμες του Συλλόγου Διδασκόντων αξιολογήθηκαν από 3,8 έως 5,5.
• Υποψήφιοι με 60% αρνητικές γνώμες του Συλλόγου Διδασκόντων βαθμολογήθηκαν από 6,5 έως 8.
• Υποψήφιοι που δεν είχαν γνώμη Συλλόγου Διδασκόντων (π.χ. προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, σχολικοί σύμβουλοι) άλλοι πήραν άριστα 8, ενώ άλλοι έλαβαν χαμηλή βαθμολογία, επειδή αυτό θεωρήθηκε αρνητικό στοιχείο.
Επιπλέον, δεν δόθηκαν τα αντίγραφα των φύλλων αξιολόγησης που αιτήθηκαν οι υποψήφιοι, όπως προβλέπεται, σύμφωνα με το Ν. 2690/1999 άρθ. 5, ως έχοντες έννομο συμφέρον, παρά μόνο μετά από αντίστοιχες εισαγγελικές παραγγελίες. Μάλιστα, στα πρακτικά της διαδικασίας της συνέντευξης απουσιάζει η προβλεπόμενη από τον νόμο αιτιολογημένη αξιολογική κρίση των μελών του Συμβουλίου, ούτε καν το περιεχόμενο της συνέντευξης, έστω και συνοπτικά.
Επιπρόσθετα ζητήματα διαβλητότητας της διαδικασίας εγείρονται, επίσης, σχετικά με τις δηλώσεις προτίμησης των Σχολικών Μονάδων από κάθε υποψήφιο. Συγκεκριμένα:
• Η Διεύθυνση Δ.Ε. Λάρισας με έγγραφό της υποχρέωσε τους υποψηφίους να καταθέσουν τις δηλώσεις τους ηλεκτρονικά και όχι μέσα σε κλειστούς φακέλους, όπως συνέβη σε άλλες Διευθύνσεις της Θεσσαλίας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό:
α) με το ότι δεν δόθηκε άμεσα αριθμός πρωτοκόλλου με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής στις 25/7/2017 αλλά την επομένη 26/7/2017, και
β) οι αιτήσεις δεν πρωτοκολλήθηκαν στο επίσημο βιβλίο πρωτοκόλλου της υπηρεσίας, οδηγεί σε βάσιμη αμφισβήτηση του αδιάβλητου των διαδικασιών καθώς κάποιοι "αρεστοί" θα μπορούσαν να είχαν εσωτερική πληροφόρηση για τις δηλώσεις προτίμησης άλλων υποψηφίων και συνεπώς να τροποποιήσουν αναλόγως τις δικές τους δηλώσεις.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα αναλάβει πρωτοβουλίες για τον έλεγχο της νομιμότητα των διαδικασιών επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Λάρισα;

2. Θα υπάρξει απόδοση ευθυνών εφόσον αποδειχθεί παράβαση της νόμιμης διαδικασίας;

Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΕΞΑΡΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ Ο.Π.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΕΞΑΡΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ Ο.Π.Α. ΚΑΙ ΤΟΥ Α.Π.Θ.

Λίγες ημέρες μόνον μετά τις διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού, από το βήμα της βουλής ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με την ασφάλεια των πολιτών, πληροφορούμαστε εμβρόντητοι ότι η Σύγκλητος του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) αποφάσισε να διακόψει την εκπαιδευτική λειτουργία του Ιδρύματος για 4 ώρες, λόγω την παρουσίας πολλών τοξικοεξαρτημένων ατόμων εντός του Ιδρύματος.
Σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει στην ανακοίνωσή της η Σύγκλητος του ΟΠΑ οδηγήθηκε στην απόφαση αυτή ως ύστατο μέσο εκδήλωσης της αγωνίας τους για την απαράδεκτη κατάσταση που έχει περιέλθει το ίδρυμα. Κι αυτό, διότι οι ως σήμερα διαμαρτυρίες της κοινότητας του Ιδρύματος δεν έχουν εισακουστεί από κανέναν αρμόδιο και κυρίως από τον υπουργό Παιδείας.
Ακόμη και για όσους από εμάς κρούουμε επιμόνως τον κώδωνα του κινδύνου για τον κατήφορο στον οποίο κατρακυλούν τα ΑΕΙ της χώρας, εξαιτίας της κυβερνητικής ανοχής στην ανομία, αποτέλεσε οδυνηρή έκπληξη η καταγγελία της Συγκλήτου. Όπως αναφέρεται, η ακαδημαϊκή λειτουργία του Πανεπιστημίου ακυρώνεται από την παρουσία τοξικομανών, οι οποίοι «προσέρχονται ανεμπόδιστα στους χώρους του Ιδρύματος και κάνουν χρήση ναρκωτικών με σύριγγες στους χώρους του Πανεπιστημίου (τουαλέτες, σκάλες, ακόμα και αίθουσες διδασκαλίας), μετά δε τη χρήση βρίσκονται σε άθλια κατάσταση και κινδυνεύει η ίδια τους η ζωή». Ως εκ τούτου, οι φοιτητές αποθαρρύνονται να προσέλθουν στα μαθήματά τους, καθώς προκύπτουν κίνδυνοι για την ασφάλεια και την υγεία τους.
Δυστυχώς, τα όσα συμβαίνουν στο ΟΠΑ, στο οποίο προσφάτως είχαμε και θλιβερά επεισόδια με τραμπούκους που ξυλοκόπησαν έναν επισκέπτη ΑΜΕΑ αλλά και φοιτητές, έρχονται σε συνέχεια των όσων κατήγγειλαν τον Ιούνιο 471 φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Στην επιστολή τους που απευθυνόταν προς τον κοσμήτορα της Πολυτεχνικής Σχολής και τον πρύτανη του ΑΠΘ, οι φοιτητές ανέφεραν ότι γίνεται χρήση ναρκωτικών εντός του campus του Ιδρύματος, τονίζοντας ότι είχαν σημειωθεί ήδη δύο θάνατοι λόγω ναρκωτικών. Ταυτοχρόνως, κάνουν λόγο για συνεχή επεισόδια μεταξύ των τοξικομανών, για κλοπές, πορνεία και βία ως καθημερινά φαινόμενα, ιδιαίτερα στην Πολυτεχνική Σχολή.
Ωστόσο, ο καθ’ ύλην υπουργός Παιδείας, αντί να λάβει άμεσα μέτρα για την προστασία των φοιτητών, όπως είναι υποχρεωμένος εκ της θέσεώς του, προτίμησε να ζητήσει από τους ίδιους τους φοιτητές να βάλουν τάξη στο Ίδρυμα, κάνοντας λόγο για «ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα». Το χειρότερο δε είναι ότι με τον νόμο για το άσυλο παρέχει ομπρέλα προστασίας σε κάθε παραβατικότητα, ανομία ακόμη και εγκληματικότητα εντός των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Τι προτίθεσθε να πράξετε ώστε να απομακρυνθούν οι τοξικομανείς από το ΟΠΑ, το ΑΠΘ και άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα και να εξαλειφθούν τα φαινόμενα εγκληματικότητας;
2. Μετά την έξαρση της βίας και της ανομίας στα πανεπιστήμια της χώρας και τις αλλεπάλληλες καταγγελίες εκ μέρους της ακαδημαϊκής Κοινότητας για προστασία κάθε παραβατικότητας, προτίθεσθε να καταργήσετε τον νόμο για το άσυλο, που αποδεδειγμένα έχει αποτύχει παταγωδώς και λειτουργεί ως ομπρέλα προστασίας της ανομίας;

Αθήνα, 8 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΘΕΝΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ & ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΘΕΝΤΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΟΥ

Από τον Μάρτιο του 2015, οι συνέπειες του νόμου-Παρασκευόπουλου (ν.4322/2015, ν.4411/2016 και ν.4489/2017) που διευκολύνει την αποφυλάκιση επικίνδυνων κακοποιών, είναι ιδιαίτερα δυσμενείς έως τραγικές για την ελληνική κοινωνία, καθώς μια σειρά εγκληματικών πράξεων -ενίοτε ειδεχθείς- διαπράττονται από πρώην κρατούμενους, ευεργετηθέντες του συγκεκριμένου νόμου.
Το αίσθημα ανασφάλειας των πολιτών εντείνεται καθώς πληθύνονται οι εγκληματικές πράξεις, και κυρίως επειδή οι δράστες των πράξεων αυτών παραμένουν ατιμώρητοι.
Αντιστρόφως, οι συμμετέχοντες στο οργανωμένο έγκλημα, εντείνουν τη δράση τους, διακατεχόμενοι από αίσθημα ατιμωρησίας εκ μέρους του ελληνικού κράτους.
Το γεγονός ότι οι, με κόπο και θυσίες, συλληφθέντες κακοποιοί βρίσκονται γρήγορα ξανά εκτός των φυλακών για να συνεχίσουν τη δράση τους προκαλεί απογοήτευση στους άνδρες και τις γυναίκες της ΕΛΑΣ που με πραγματική αυταπάρνηση και κάποτε με αυτοθυσία, εργάζονται για την καταστολή του εγκλήματος, με τεράστιες επιτυχίες στο ενεργητικό τους.
Δυόμιση χρόνια, πλέον, μετά την εφαρμογή του νόμου Παρασκευόπουλου είναι φανερό ότι πρόκειται για μια απολύτως αποτυχημένη νομοθετική πρωτοβουλία, που ως αποτέλεσμα έχει την δημιουργία του φαινομένου της ανακυκλώσιμης εγκληματικότητας, την έξαρση της ανομίας, την καταρράκωση του αισθήματος της ασφάλειας των πολιτών. Στο όνομα της λεγόμενης «αποσυμφόρησης» των σωφρονιστικών καταστημάτων, η ελληνική κοινωνία καθίσταται θύμα ιδεοληπτικών εμμονών.
Τα κρούσματα, όμως, των υποτροπών από ευνοημένους του νόμου Παρασκευόπουλου, που διαπράττουν νέες εγκληματικές πράξεις μετά την απελευθέρωσή τους, αλλά και η κατακραυγή της κοινωνίας είναι τέτοια που ακόμη και ο «αρχιτέκτονας» του νόμου, πρώην υπουργός, ζήτησε, κατανοώντας προφανώς και ο ίδιος το «τέρας» που κατασκεύασε, την κατάργησή του. Κι αυτό παρά την υποστήριξη που έτυχε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό μόλις λίγες μέρες πριν, στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για πόσες και ποιες περιπτώσεις έχουν εκδοθεί πράξεις αποφυλάκισης επί τη βάση του νόμου Παρασκευόπουλου;
2. Πόσοι και ποιοι εκ των αποφυλακισθέντων έχουν εκ νέου συλληφθεί, είτε διότι παρέβησαν τους όρους αποφυλάκισής τους είτε διότι παρανόμησαν εκ νέου με ίδιας ή διαφορετικής μορφής αδίκημα;
3. Σκοπεύετε να επανεξετάσετε την ισχύουσα νομοθεσία ώστε να επανέλθει κανονικότητα στο σωφρονιστικό μας σύστημα και η βεβαιότητα της αποφυλάκισης να αντικατασταθεί από τη βεβαιότητα έκτισης της επιβληθείσης ποινής, με ανάλογα φυσικά πλεονεκτήματα για τους φυλακισθέντες που θα απορρέουν όμως από τη διαδικασία σωφρονισμού τους και όχι από το «συνωστισμό» εντός των φυλακών;

Αθήνα, 7 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΠΑΛ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΠΑΛ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

Ενώ στα εκπαιδευτικά συστήματα, σε όλη την Ευρώπη, δίνεται μεγαλύτερη βαρύτητα στην επαγγελματική εκπαίδευση, στην Ελλάδα εξακολουθεί να παραμένει ο φτωχός συγγενής. Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες που δημιουργεί η οικονομική κρίση και η υψηλή ανεργία, θα ανέμενε κανείς να υπάρξει μεγαλύτερη ευαισθησία σε ζητήματα κατάργησης τμημάτων ή ειδικοτήτων στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ).
Η πολιτεία οφείλει να σκύψει στα προβλήματα των μαθητών των ΕΠΑΛ με τη δέουσα σοβαρότητα, καθώς τα παιδιά αυτά θα βγουν στον επαγγελματικό στίβο αμέσως μετά το πέρας των σπουδών τους, ενώ οι ειδικότητές τους μπορούν να τροφοδοτήσουν την αγορά εργασίας με καταρτισμένους νέους, γεγονός που μπορεί να συμβάλει και στην τόνωση της πραγματικής οικονομίας.
Ως εκ τούτου, θεωρούμε εύλογες τις διαμαρτυρίες των μαθητών και των οικογενειών τους για την κατάργηση ολιγομελών τμημάτων σε ΕΠΑΛ της Λάρισας και των Φαρσάλων. Μάλιστα, στην περίπτωση του ΕΠΑΛ Φαρσάλων, η κατάργηση τμήματος και ειδικότητας συνεπάγεται την καθημερινή μετακίνηση των μαθητών σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από την κατοικία τους στη Λάρισα, προκειμένου να μην αλλάξουν ειδικότητα. Κι αυτό παρά το ότι δεν υπάρχει απαίτηση για οποιαδήποτε υλικοτεχνική υποδομή ή προσωπικό διδασκαλίας από το σχολείο των Φαρσάλων. Κατά συνέπεια πρόκειται για μια «στείρα» εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας, αγνοώντας τις επιμέρους παραμέτρους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να επανεξετάσετε την επαναλειτουργία των καταργηθέντων τμημάτων και ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ της Λάρισας και ιδιαίτερα των Φαρσάλων;

2. Για ποιο λόγο καταργήθηκε το τμήμα και η ειδικότητα του Τεχνικού Οχημάτων στο ΕΠΑΛ Φαρσάλων, εφόσον το εν λόγω σχολείο δεν έχει καμία απαίτηση από την Πολιτεία προκειμένου να λειτουργήσει αυτή η ειδικότητα;

Αθήνα, 6 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Νέος εκπαιδευτικός νόμος στην Ουκρανία και διδασκαλία ελλην. γλώσσας στους Έλληνες της Μαριούπολης

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

Θέμα: «Νέος εκπαιδευτικός νόμος στην Ουκρανία και διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στους Έλληνες της Μαριούπολης»

Έντονη ανησυχία έχει προκαλέσει σε πολλές χώρες, που έχουν εθνοτικές μειονότητες στην Ουκρανία, ο νέος εκπαιδευτικός νόμος που ψηφίστηκε από το Εθνικό Κοινοβούλιο–Βερχόβνα Ράντα- στις 5 Σεπτεμβρίου και υπογράφηκε από τον πρόεδρο της χώρας στις 27 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα μ’ αυτόν, οι εθνικές γλώσσες θα μπορούν να διδάσκονται στα σχολεία μόνον στο δημοτικό σχολείο. Στη συνέχεια, σ’ όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης, μοναδική γλώσσα διδασκαλίας θα είναι τα ουκρανικά.
Ως γνωστόν, στην ευρύτερη περιοχή της Μαριούπολη, διαβιώνει μια σημαντική ελληνική μειονότητα, που ανέρχεται άνω των 100.000 ανθρώπων. Ως σήμερα, μετά την διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, είχαν τη δυνατότητα να λαμβάνουν εκ νέου τα ελληνικά γράμματα, τα οποία τα είχαν στερηθεί για πολλές δεκαετίες, λόγω των σταλινικών διωγμών του 1937.
Για τους Έλληνες της Μαριούπολης, οι οποίοι ζουν, δυστυχώς, σε μια διακεκαυμένη ζώνη, καθώς στην περιοχή αυτή είναι και το μέτωπο πολεμικής αντιπαράθεσης, από το 2014, η δυνατότητα της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας συνιστά το οξυγόνο της ύπαρξής τους. Είναι αδιανόητο, εντός μιας σύγχρονης δημοκρατίας, μέλος του ΟΑΣΕ, να υποστούν περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στα χρόνια του ολοκληρωτισμού. Θυμίζουμε ότι στα χρόνια των διώξεων εξολοθρεύτηκε σχεδόν όλη η ελληνική διανόηση, έκλεισαν τα ελληνικά σχολεία, οι ελληνικοί εκδοτικοί οίκοι, οι εφημερίδες και τα περιοδικά.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου, ήδη έντονες ήταν οι διαμαρτυρίες προς την κυβέρνηση του Κιέβου, των κυβερνήσεων της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουγγαρίας, που διαθέτουν επίσης σημαντικές ομάδες ομοεθνών τους στην επικράτεια της Ουκρανίας, ενώ υπήρξε και σχετικό ψήφισμα από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Γνωρίζετε αν ο πρόσφατα ψηφισθείς νόμος για την Εκπαίδευση στην Ουκρανία έχει επιπτώσεις στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας των μαθητών και φοιτητών που ανήκουν στην μειονότητα των Ελλήνων της Μαριούπολης;
2. Έχετε προβεί σε κάποιου είδους παρέμβαση προς την κυβέρνηση της Ουκρανίας, και σε Διεθνείς Οργανισμούς, ώστε να μην παραβιασθούν τα δικαιώματα της απρόσκοπτης εκπαίδευσης στην μητρική γλώσσα των Ελλήνων της Μαριούπολης;

Αθήνα, 18 Οκτωβρίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Μετατροπή εργασιακών σχέσεων από υπηρεσιακά συμβούλια στο χώρο της δικαιοσύνης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:
1. Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, κον Σταύρο Κοντονή,
2. Διοικητικής Ανασυγκρότησης, κα. Όλγα Γεροβασίλη.

Θέμα: «Μετατροπή εργασιακών σχέσεων από υπηρεσιακά συμβούλια στο χώρο της δικαιοσύνης».

Σύμφωνα με δημοσίευμα κυριακάτικης εφημερίδας, η Κυβέρνηση ετοιμάζει, μέσω σχετικής νομοπαρασκευαστικής επιτροπής για το νέο Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων, την αλλαγή της εργασιακής σχέσης εκατοντάδων εργαζομένων από ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) σε δημοσίου δικαίου. Ειδικότερα, η διαδικασία αυτή πρόκειται να πραγματοποιηθεί από υπηρεσιακά συμβούλια, τα οποία, μέσω συνέντευξης, θα κρίνουν την προσωπικότητα του υποψηφίου και το κατά πόσο αυτός ή αυτή μπορεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του μόνιμου δικαστικού υπαλλήλου.
Ο σχεδιασμός, με τον τρόπο που περιγράφεται, αντίκειται στην πρόβλεψη του άρθρο 103 του Συντάγματος στο οποίο αναφέρεται ρητώς ότι «Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει».
Επομένως η οποιαδήποτε αλλαγή της εργασιακής σχέσης υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε δημοσίους υπάλληλους, και στην προκείμενη περίπτωση, σε δικαστικούς υπαλλήλους, οι οποίο σύμφωνα με το άρθρο 92 του Συντάγματος έχουν την μονιμότητα ως βασική ιδιότητα της υπηρεσιακής τους κατάστασης, δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς την άμεση εμπλοκή του ΑΣΕΠ, καθότι ως φαίνεται προσιδιάζει σε εκ νέου πρόσληψη του υπαλλήλου υπό νέα εργασιακή σχέση και ιδιότητα.


Στο πλαίσιο αυτό ερωτώνται οι Υπουργοί Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Διοικητικής Ανασυγκρότησης:

1. Ισχύουν τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα περί βούλησης της Κυβέρνησης να μεταβάλλει την εργασιακή σχέση των εν λόγω υπαλλήλων με σχέση εργασίας ΙΔΑΧ μέσω συνεντεύξεων από τα υπηρεσιακά συμβούλια;
2. Ποιος είναι ο λόγος και ποιο είναι το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία, δεδομένων των Συνταγματικών περιορισμών;
3. Εφόσον ισχύει το δημοσίευμα σε πόσους υπαλλήλους αφορά;
4. Η ρύθμιση αφορά και τους ιδιώτες υπαλλήλους των Άμισθων Υποθηκοφυλακείων, που προσφάτως μετατράπηκαν σε έμμισθα, με αποτέλεσμα οι υπάλληλοι αυτοί να μπορούν να γίνουν ΙΔΑΧ υπάλληλοι του Δημοσίου, δυνάμει του άρθρου 32 παρ. 3 του ν. 4456/2017 και κατ΄ επέκταση με την ίδια διαδικασία που προαναφέρεται σε μόνιμοι δικαστικοί υπάλληλοι;
5. Ποια η επίπτωση της αλλαγής της εργασιακής σχέσης στα εργασιακά ή άλλα δικαιώματα ή υποχρεώσεις των εν λόγω εργαζομένων;
6. Πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος Κώδικας Δικαστικών Υπαλλήλων από την αρμόδια νομοπαρασκευαστική επιτροπή;

Αθήνα, 01.11.2017


Οι ερωτώντες Βουλευτές:

1. ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
3. ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
4. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΆΝΝΑ- ΜΙΣΕΛ
5. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ
6. ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ)
7. ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ
8. ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ
9. ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
10. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
11. ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
12. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
13. ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
14. ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ

Read more...

ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΙΕΠ ΓΙΑ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Ή/ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ Α.Κ.Ε.
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΙΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΠΟΙΟΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΙΕΠ ΓΙΑ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Ή/ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) κάλεσε πρόσφατα εκπαιδευτικούς και Σχολικούς Συμβούλους να υποβάλουν αίτηση υποψηφιότητας για τη συμμετοχή τους στην αναμόρφωση - εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και εκπαιδευτικού υλικού στα θεματικά πεδία των επιστημών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου «Νέο Σχολείο» (2010) προβλεπόταν κατάρτιση νέων αναλυτικών προγραμμάτων για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και με βάση το οποίο καταρτίστηκαν νέα προγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό για Δημοτικό και Γυμνάσιο που εφαρμόστηκαν πιλοτικά το 2012.
Το ίδιο έργο προέβλεπε και κατάρτιση αναλυτικών προγραμμάτων για όλα τα μαθήματα του Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου, για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία καθώς και συγγραφή των αντίστοιχων βιβλίων. Την περίοδο 2013-2014 συγκροτήθηκαν στο ΙΕΠ, μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, επιτροπές ειδικών με αυξημένα προσόντα (καθηγητές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι και μάχιμοι εκπαιδευτικοί) για την κατάρτιση των παραπάνω προγραμμάτων (εκτός Επαγγελματικού Λυκείου) καθώς και του προγράμματος Ιστορίας για Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Τα προγράμματα αυτά ολοκληρώθηκαν το 2014, εγκρίθηκαν και δημοσιεύτηκαν όλα (Δημοτικού, Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου) στο ΦΕΚ 181/τ. Β΄/23-1-2015,. Την ίδια περίοδο είχε ολοκληρωθεί από το ΙΕΠ και το κείμενο της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού για τη συγγραφή όλων των αντίστοιχων βιβλίων.
Τα παραπάνω «πάγωσαν» μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, με αποτέλεσμα να χαθεί η ευκαιρία ανανέωσης των βιβλίων του Γενικού Λυκείου (δαπάνης ύψους περίπου 2 εκ. ευρώ που προβλέπονταν), τα οποία, σχεδόν στην πλειονότητά τους, ξεπερνούν σε χρήση την εικοσαετία (με μέσο όρο χρονικής αλλαγής στην Ευρώπη τα δέκα χρόνια), αλλά και η ευκαιρία να γραφούν για πρώτη φορά βιβλία για τα Μουσικά και τα Καλλιτεχνικά Σχολεία, ώστε να μην τα αγοράζει το Δημόσιο από τον ιδιωτικό χώρο με σημαντική δαπάνη.
Για τα προγράμματα αυτά και το εκπαιδευτικό υλικό δαπανήθηκαν από το ως άνω συγχρηματοδοτούμενο έργο 3,5 περίπου εκατομμύρια ευρώ τα οποία και θα πρέπει να επιστραφούν στο Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (με αντίστοιχη επιβάρυνση του τακτικού προϋπολογισμού με αντίστοιχο ποσό), εφόσον δεν χρησιμοποιήθηκαν στη μαθησιακή διαδικασία.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Γιατί το ΙΕΠ προχωρεί σε νέα προγράμματα και εκπαιδευτικό υλικό, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια πραγματική εφαρμογή και αξιολόγηση των αναλυτικών προγραμμάτων που έχουν εκπονηθεί και δημοσιευτεί πριν από δυόμιση χρόνια;
2. Έχει υπάρξει κάποια επιστημονική αξιολόγηση των προγραμμάτων ή γραπτή εισήγηση από το ΙΕΠ που να δικαιολογεί γιατί πρέπει να αναμορφωθούν ή να γραφούν νέα αναλυτικά προγράμματα, έστω και δωρεάν.
3. Στα γνωστικά αντικείμενα που θα «αναμορφωθούν» θα περιλαμβάνεται και το μάθημα της Ιστορίας, μετά το σχετικό πόρισμα της γνωστής επιτροπής για την Ιστορία που εκμηδενίζει τη διδασκαλία της αρχαίας και της βυζαντινής περιόδου στα σχολεία; Μήπως τα υπόλοιπα μαθήματα αποτελούν προπέτασμα καπνού με μοναδικό στόχο να καλυφθεί και η «ανανέωση» - αντικατάσταση του προγράμματος της Ιστορίας που δημοσιεύτηκε στις αρχές του 2015;
4. Από ποια χρήματα θα καλύψει ο υπουργός τα 3,5 περίπου εκατομμύρια ευρώ που κόστισαν συνολικά τα νέα προγράμματα και το εκπαιδευτικό υλικό, εφόσον ζητηθεί η επιστροφή τους από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο;

Να κατατεθούν οι αναγκαίες μελέτες, αξιολογήσεις ή πρακτικά του Δ.Σ. του ΙΕΠ που να δικαιολογούν την ανάγκη νέας αλλαγής των προγραμμάτων των σχολείων.

Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...