Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Σοβαρές αρνητικές παρενέργειες από κατάργηση Β΄ ΔΟΥ Λάρισας και συγχώνευσή της με την Α΄ΔΟΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Σοβαρές αρνητικές παρενέργειες από κατάργηση Β΄ ΔΟΥ Λάρισας και συγχώνευσή της με την Α΄ΔΟΥ

Σύμφωνα με σχέδιο συγχωνεύσεων που έχει εκπονήσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η κατάργηση της Β΄ Δ.Ο.Υ. Λάρισας και η συγχώνευσή της με την Α΄ Δ.Ο.Υ. Η προβλεπόμενη συγχώνευση, όμως, συνεπάγεται, βάσει του συγκεκριμένου σχεδίου, την παράλληλη μείωση του στελεχιακού δυναμικού της νέας ενοποιημένης Δ.Ο.Υ. κατά 33 θέσεις εργασίας. Ως εκ τούτου, από τους 188, σήμερα, υπηρετούντες στις δύο Δ.Ο.Υ. του νομού Λάρισας, η νέα ενοποιημένη Δ.Ο.Υ. θα διαθέτει μόνον 155. Σε περίπτωση που υλοποιηθεί η συγχώνευση είναι βέβαιο ότι θα προκύψουν μια σειρά από σοβαρές αρνητικές παρενέργειες, οι οποίες θα πλήξουν πρωτίστως τους φορολογούμενους πολίτες του νομού.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο νομός Λάρισας είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος σε πληθυσμό στην Επικράτεια, με μεγάλη ποικιλομορφία του φορολογικού αντικειμένου, όπου ξεχωρίζει ο πολύ αναπτυγμένος αγροτικός τομέας και οι εξαγωγικές επιχειρήσεις. Επίσης, οι 188 σήμερα υπηρετούντες στις δύο Δ.Ο.Υ. Λάρισας είναι επιφορτισμένοι με την είσπραξη σχεδόν του 50% των συνολικών εσόδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, που παρουσιάζει ο Σύλλογος Εργαζομένων Δ.Ο.Υ. Λάρισας, ήδη στη Β΄ Δ.Ο.Υ. Λάρισας παρατηρείται υποστελέχωση, καθώς λείπουν 15 οργανικές θέσεις.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η μείωση του προσωπικού στην νέα ενοποιημένη Δ.Ο.Υ. κατά 33 εργαζόμενους θα επιδεινώσει τις συνθήκες λειτουργίας της, αυξάνοντας την ταλαιπωρία των πολιτών.
Αναμφίβολα, ο εξορθολογισμός των δημοσίων υπηρεσιών συνιστά απαραίτητη προϋπόθεση εκσυγχρονισμού της λειτουργίας του κράτους και ως τέτοια πρέπει να έχει την υποστήριξη όλων. Κάθε, όμως, απόφαση που φιλοδοξεί να κινηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν της όλες τις παραμέτρους, ώστε να μην προκαλέσει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Προτίθεσθε να επανεξετάσετε το ζήτημα της μείωσης των εργαζομένων από την συγχώνευση της Α΄ και Β΄ Δ.Ο.Υ. Λάρισας, ώστε να μην προκληθεί αναίτια ταλαιπωρία των πολιτών από την υποστελέχωση της νέας Δ.Ο.Υ.;

Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Περικοπή του επιδόματος αναπηρίας σε παιδιά με Αυτισμό

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ,

ΘΕΜΑ: Περικοπή του επιδόματος αναπηρίας σε παιδιά με Αυτισμό

Τα μεγαλύτερα θύματα των πολιτικών που ασκούνται τα τελευταία χρόνια είναι οι ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, που βρίσκονται στο στόχαστρο ανάλγητων αποφάσεων, που θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και αυτήν την επιβίωσή τους. Τελευταίο δείγμα αυτής της πρακτικής είναι τα παιδιά με Αυτισμό, για τους οποίους μετά τις δραματικές περικοπές που έγιναν στις θεραπείες αυτισμού και στις συντάξεις ορφανών παιδιών με Αυτισμό, κόβεται σε πολλούς σημερινούς δικαιούχους και το επίδομα αναπηρίας που είναι μοναδική πηγή επιβίωσης για τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά. Συγκεκριμένα, με δύο υπουργικές αποφάσεις και με τον νέο νόμο 4512/2018, υποβιβάστηκε το κατώτερο ποσοστό αναπηρίας του Αυτισμού στο 50%, από 67% και άνω που είχε καθιερωθεί το 2012, ενώ φαίνεται να αναιρείται έμμεσα και μερικώς η μονιμότητα της αναπηρίας του Αυτισμού.
Σύμφωνα, λοιπόν, με καταγγελίες οργανώσεων γονέων και δημοσιεύματα του Τύπου («Ελεύθερος Τύπος», 8.2.18), η νέα νομοθεσία βασίζεται σε αυθαίρετα αντιεπιστημονικά κριτήρια, που δεν μπορούν να σχετιστούν με το ποσοστό αναπηρίας του Αυτισμού.
Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα, όλα τα παιδιά με Αυτισμό οποιασδήποτε βαρύτητας, είχαν κατοχυρωμένο σαν ελάχιστο ποσοστό το 67% ή περισσότερο. Τώρα μεγάλος αριθμός αυτών των παιδιών, θα χαρακτηρίζεται με μικρότερα ποσοστά (65%, 60%, 55%, 50% κ.λπ.) και έτσι δεν θα δικαιούται το επίδομα. Αντιθέτως, σε όλες τις χώρες που λειτουργεί ένα σοβαρό κράτος πρόνοιας ο Αυτισμός, όταν διαγιγνώσκεται, χαρακτηρίζεται με ποσοστό που εξασφαλίζει την παροχή επιδόματος και άλλων προνοιών κοινωνικής προστασίας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Προτίθεσθε να επανεξετάσετε το ζήτημα και να επαναφέρετε το κατώτατο ποσοστό αναπηρίας για τους ασθενείς με Αυτισμό στο 67% ώστε να μην απωλέσουν και το επίδομα που είναι απαραίτητο για την ίδια την επιβίωσή τους;

Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΣΤΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΑΠΟ ΕΝΤΟΝΑ ΚΑΙΡΙΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ

Τα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν τα παράλια του νομού Λάρισας το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου, προκάλεσαν μεγάλες ζημιές κυρίως στα παράλια του δήμου Αγιάς, δηλαδή στον Αγιόκαμπο, στη Σωτηρίτσα και τη Βελίκα.
Οι σοβαρότερες καταστροφές προκλήθηκαν στο οδικό δίκτυο, σε οικίες και καταστήματα της περιοχής, ενώ πλημμύρισαν και αγροτικές καλλιέργειες. Η περιοχή βρίσκεται στους πρόποδες ορεινών όγκων και διασχίζεται από ρέματα και χείμαρρους που καταλήγουν στη θάλασσα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας Ελευθερία (12.02.2018), σε περιπτώσεις έντονων βροχοπτώσεων, τα ρέματα αυτά δέχονται μεγάλο όγκο νερού, υπερχειλίζουν και δημιουργούν ζημιές εκατέρωθεν της κοίτης τους. Το ορεινό και κυρίως το παράκτιο οδικό δίκτυο καθώς και οι τουριστικές επιχειρήσεις και κατοικίες που βρίσκονται στην περιοχή είναι ευάλωτες σε βαθμό τέτοιο που απειλούνται ακόμη και ζωές.
Με την έλευση της έντονης βροχόπτωση το οδικό δίκτυο της παραλιακής οδού των ανωτέρω περιοχών, ουσιαστικά ξηλώθηκε στα σημεία που ορμητικοί χείμαρροι μετέφεραν τον όγκο του νερού που έπεσε στα γύρω βουνά, ενώ δεν έμειναν ανεπηρέαστες και υποδομές, όπως γέφυρες. Τα φερτά υλικά σκορπίστηκαν σε μεγάλα τμήματα της παράκτιας περιοχής, η συγκοινωνία διακόπηκε προσωρινά, ενώ παραλίγο να υπάρξουν και ανθρώπινες απώλειες.
Δεν είναι η πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια που οι βροχοπτώσεις προκάλεσαν καταστροφές στην περιοχή, εγείροντας ερωτηματικά και για την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων υποδομών. Συνεπώς, είναι εύλογες οι διαμαρτυρίες των κατοίκων άλλα και των επαγγελματιών της περιοχής, για την κατάσταση των ρεμάτων αλλά και κακοτεχνιών σε υποδομές που δυσχεραίνουν αντί να επιλύουν το πρόβλημα. Με δεδομένο ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα οι επαγγελματίες καλούνται να επουλώσουν τις πληγές τους ενόψει της επερχόμενης τουριστικής περιόδου, επιβάλλεται η άμεση ενεργοποίηση των αντανακλαστικών των αρμοδίων φορέων της πολιτείας.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Δικαιολογούνται οι κατ’ επανάληψη καταστροφές από βροχοπτώσεις στα παράλια του νομού Λάρισας; Οι υφιστάμενες υποδομές ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες; Εντάσσονται σε συνολικό σχέδιο αντιπλημμυρικής θωράκισης της περιοχής;
2. Προκειμένου να μην ζήσουμε περιστατικά όπως αυτά της Μάνδρας στα παράλια της Λάρισας, προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να αποσοβηθούν στο μέλλον οι ζημιές που προκαλούνται από τις υπερχειλίσεις των χειμάρρων στην περιοχή κάθε φορά που υπάρχει έντονη βροχόπτωση;
3. Προτίθεστε να ενισχύσετε οικονομικά τις πληγείσες περιοχές; Αν ναι σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε οι αρμόδιοι τοπικοί φορείς να μπορέσουν να αποκαταστήσουν γρήγορα τις ζημιές;
4. Θα υπάρξει μέριμνα για τους επαγγελματίες της περιοχής προκειμένου να αποβεί λιγότερο κοστοβόρα και πιο γρήγορη η αποκατάσταση των ζημιών για τους ίδιους;

Αθήνα, 14 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Συμμόρφωση της κυβέρνησης σε δικαστικές αποφάσεις ΣτΕ για την απόδοση των αναδρομικών σε στελέχη των αναδρομικών σε στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Συμμόρφωση της κυβέρνησης σε δικαστικές αποφάσεις ΣτΕ για την απόδοση των αναδρομικών σε εν ενεργεία και αποστρατεία στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων

Μειώσεις στους μισθούς και στις συντάξεις του μηνός Φεβρουαρίου 2018, διαπίστωσαν τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι μειώσεις οφείλονται στη λήξη των αναδρομικών δόσεων που προέβλεπε ο ν. 4307/2014 με τον οποίο η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε χορηγήσει το 50% των περικοπών που είχαν επιβληθεί σε μισθούς και συντάξεις το 2012 και είχε προγραμματίσει την χορήγηση του υπολοίπου 50% για το έτος 2016, σεβόμενη τις αποφάσεις του ΣτΕ (2192 και 2196/2014).
Στα τρία χρόνια διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν πάψει να απαριθμούν τις απατηλές υποσχέσεις του υπουργού Άμυνας κ. Καμμένου, περί χορήγησης του υπολοίπου 50% ή της «εξεύρεσης ισοδυνάμων», ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκας παραμένει σε …αφωνία. Η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση δεν έχει υλοποιήσει τις εξαγγελίες της περί αποκατάστασης των αποδοχών στα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη, αρνούμενη να συμμορφωθεί ως προς την εκτέλεση των σχετικών δικαστικών αποφάσεων.
Αυτό υπογραμμίζεται και στην πρόσφατη απόφαση (3 και 4/2018) της Τριμελούς Επιτροπής Συμμόρφωσης του ΣτΕ, στην οποία σημειώνεται ότι η διοίκηση παρά την παρέλευση χρονικού διαστήματος μείζονος του έτους από τη δημοσίευση των τελευταίων αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ (13/05/2016) σε «ουδεμία ενέργεια προς υλοποίησή της προέβη». Συνεπώς, σύμφωνα με την απόφαση, η μισθολογική προσαρμογή θα πρέπει να είναι άμεση και η επιστροφή των αναδρομικών θα πρέπει να καταλαμβάνει 53 μήνες, ήτοι από 01/08/2012 μέχρι και 31/12/2016 και να δοθεί σε μηνιαίες δόσεις.
Τυχόν μη εκτέλεση της απόφασης μέσα στους επόμενους 8 μήνες επισείει τις συνέπειες που προβλέπονται (πρόστιμο στο υπ. Οικονομικών και δικαίωμα στους αιτούντες για κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων του κράτους, έναντι των δικαιουμένων ποσών).

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της Απόφασης του ΣτΕ προκειμένου η κυβέρνηση να συμμορφωθεί στις δικαστικές αποφάσεις και να προβεί στην αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων, των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων, με την απόδοση του υπολοίπου 50% των παρακρατηθέντων;

Αθήνα, 13 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων ΕΣΠΑ 2014-2020 για το έτος 2017

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΚΕ

Προς: Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης

Θέμα: Απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων ΕΣΠΑ 2014-2020 για το έτος 2017

κ. Υπουργέ,
πρόσφατη έρευνα που παρουσίασε το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ), απεικονίζει με τον πλέον ανησυχητικό τρόπο την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας αλλά και της πραγματικότητας που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους τα νοικοκυριά.
Πιο συγκεκριμένα, στην έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ, το 62,4% των νοικοκυριών δηλώνει ότι παρουσίασε μείωση των εισοδημάτων το 2017 σε σχέση με το 2016, ένα στα δύο νοικοκυριά σημειώνει πως στηρίζεται σε συντάξεις, ενώ το 20% των ερωτηθέντων φοβάται ότι θα χάσει το σπίτι του λόγω χρεών. Επιπλέον, είναι χαρακτηριστικό πως το 25% δηλώνει ότι δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί το 2018 στις φορολογικές υποχρεώσεις, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό, το 32,2%, δηλώνει αδυναμία σε ό,τι αφορά τις δανειακές υποχρεώσεις το τρέχον έτος.
Προφανώς όλη αυτή η εικόνα, δε συνάδει με το αφήγημα περί επιστροφής στην κανονικότητα, αλλά καθιστά αναγκαία την επίσπευση κάθε δυνατής συνδρομής στην ανάπτυξης της αγοράς και της οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι εξασφαλισμένοι ευρωπαϊκοί πόροι για την επιχειρηματικότητα, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διασφάλιση θέσεων εργασίας και τη δημιουργία νέων, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του οικογενειακού εισοδήματος που σήμερα πλήττεται.

Αξίζει να αναφέρουμε πως συνολικά η Ελλάδα έχει εξασφαλίσει ευρωπαϊκούς πόρους 20,382 δις (20 Επιχειρησιακά Προγράμματα) + 0,370 δις (Διακρατικά Προγράμματα) + 0,970 δις (αύξηση προϋπολογισμού) = 21,722 δις στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, που μαζί με την εθνική συμμετοχή συνιστούν ένα ποσό 26 δις. προσανατολισμένο σε δράσεις ενίσχυσης της ανάπτυξης. Κοινοτικοί πόροι, οι οποίοι μπορούν να διοχετευθούν στην αγορά με ταχείς ρυθμούς, καθώς όλο το ρυθμιστικό πλαίσιο (ν.4314/2014) είναι ψηφισμένο ήδη από το 2014.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ερωτάσθε:
α) Ποια ήταν η απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων για το έτος 2017 αλλά και σωρευτικά και ανά Επιχειρησιακό Πρόγραμμα; (παρακαλώ να κατατεθούν αναλυτικοί πίνακες)
β) Σε τι ποσοστό επετεύχθη ο δημοσιονομικός στόχος που είχε τεθεί το 2017 ανά Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και συνολικά;
γ) Ποιές είναι οι προβλέψεις για την απορρόφηση (και όχι την εισροή) κοινοτικών πόρων για το έτος 2018 από τα Επιχειρησιακά Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως αυτός δηλώθηκε στην Ε.Ε. στις αρχές του έτους;
δ) Ποιες δράσεις που αφορούν την τόνωση της επιχειρηματικότητας έχουν προγραμματιστεί για το 2018;

Αθήνα 09.02.2018

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Χρίστος Δήμας, Βουλευτής Κορινθίας
Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, Βουλευτής Α’ Αθήνας
Μάξιμος Χαρακόπουλος, Βουλευτής Λάρισας
Αθανάσιος Μπούρας, Βουλευτής Αττικής
Γιώργος Στύλιος, Βουλευτής Άρτας
Γεράσιμος Γιακουμάτος, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας
Αθανάσιος Δαβάκης, Βουλευτής Λακωνίας
Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Γιάννης Κεφαλογιάννης, Βουλευτής Ρεθύμνου
Γεωργία Μαρτίνου, Βουλευτής Αττικής
Γεώργιος Βλάχος, Βουλευτής Αττικής
Άννα Καραμανλή, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Όλγα Κεφαλογιάννη, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Απόστολος Βεσυρόπουλος, Βουλευτής Ημαθίας
Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου
Χρήστος Σταϊκούρας, Βουλευτής Φθιώτιδας
Έλενα Ράπτη, Βουλευτής Θεσσαλονίκης
Χρήστος Μπουκώρος, Βουλευτής Μαγνησίας
Κωστής Χατζηδάκης, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας
Μάνος Κόνσολας, Βουλευτής Δωδεκανήσου
Φωτεινή Αραμπατζή, Βουλευτής Σερρών
Κωνσταντίνος Κοντογεώργος, Βουλευτής Ευρυτανίας
Γεώργιος Γεωργαντάς, Βουλευτής Κιλκίς
Γεώργιος Βαγιωνάς, Βουλευτής Χαλκιδικής
Άννα Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Δημήτρης Σταμάτης, Βουλευτής Επικρατείας
Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Ιάσων Φωτήλας, Βουλευτής Αχαΐας
Αθανάσιος Καββαδάς, Βουλευτής Λευκάδας
Βασίλης Οικονόμου, Βουλευτής Αττικής
Γεώργιος Καρασμάνης, Βουλευτής Πέλλας
Κωνσταντίνος Τσιάρας, Βουλευτής Καρδίτσας
Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βουλευτής Καβάλας
Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρέβεζας
Μαρία Αντωνίου, Βουλευτής Καστοριάς
Βασίλειος Γιόγιακας, Βουλευτής Θεσπρωτίας
Σίμος Κεδίκογλου, Βουλευτής Ευβοίας
Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Δημήτρης Κυριαζίδης, Βουλευτής Δράμας
Γιάννης Βρούτσης, Βουλευτής Κυκλάδων
Κώστας Σκρέκας, Βουλευτής Τρικάλων
Κώστας Βλάσης, Βουλευτής Αρκαδίας
Σταύρος Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης

Read more...

ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ;


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(Υπόψη αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ;

Σύμφωνα με το Σύνταγμα οι πολύτεκνες οικογένειες «έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος». Η συνταγματική κατοχύρωση της προστασίας της πολύτεκνης οικογένειας επιβάλει στην εκάστοτε κυβέρνηση να καθορίζει τους τρόπους με τους οποίους θα λάβει ευνοϊκά μέτρα.
Οι ευεργετικές διατάξεις που θέσπισε η Νέα Δημοκρατία το διάστημα 2004-09 για τη στήριξη της πολύτεκνης και της τρίτεκνης οικογένειας, αποτέλεσαν την υλοποίηση ενός κοινωνικά δίκαιου αιτήματος. Η μέριμνα της πολιτείας για την στήριξη αυτών των οικογενειών συνιστά σήμερα αδήριτη ανάγκη, καθώς η δημογραφική συρρίκνωση της χώρας μας συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς. Είναι γνωστό ότι πλέον οι θάνατοι υπερβαίνουν τις γεννήσεις κατά 31.397, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Εσωτερικών, ενώ η Ελλάδα μετατρέπεται γοργά σε χώρα γερόντων, και σε λίγες δεκαετίες το ένα τρίτο του πληθυσμού θα είναι άνω των 65 ετών. Οι συνέπειες από τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται είναι ήδη εμφανείς σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής, και μεταξύ αυτών και στο ασφαλιστικό σύστημα. Ως εκ τούτου, δεν επιτρέπεται καμία ολιγωρία εκ μέρους της Πολιτείας προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης Πολύτεκνων Οικογενειών, και ιδιαίτερα όταν αυτό μπορεί να συμβεί με μέτρα που δεν επιφέρουν οικονομικό κόστος.
Ο Σύλλογος Πολυτέκνων Λάρισας, αναδεικνύει το θέμα της ανυπαρξίας ποσόστωσης στο σύνολο των υποψηφίων για τα τέκνα πολυτέκνων στη διαδικασία εισαγωγής στην Πυροσβεστική Ακαδημία με το σύστημα των Πανελληνίων εξετάσεων. Καθόσον οι λεπτομέρειες και οι προϋποθέσεις καθορίζονται από το Π.Δ. 44/2016, και συγκεκριμένα από το άρθρο 3 για τις ειδικές κατηγορίες, επισημαίνουν ότι, κατάλληλη πρόβλεψη ώστε ποσοστό επί του συνόλου των θέσεων να καλύπτεται από θέσεις τέκνων πολυτέκνων οικογενειών δεν υπάρχει, σε αντίθεση με τα όσα ισχύουν για την εισαγωγή σε άλλες σχολές ένστολων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο εξαιρέθηκαν τα τέκνα τριτέκνων και πολυτέκνων οικογενειών από τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων για την εισαγωγή στην Πυροσβεστική Ακαδημία;
2. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για τη διευθέτηση του ζητήματος με σκοπό να μην προκαλείται το περί δικαίου αίσθημα των εν λόγω οικογενειών;

Αθήνα, 7 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών για την άρση της «ομηρίας» των πολιτών που έχουν λάβει δανειοδότηση σε ελβετικό φράγκο

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης
κ. Δ. Παπαδημητρίου

Θέμα: Λήψη νομοθετικών πρωτοβουλιών για την άρση της «ομηρίας» των περίπου 70.000 πολιτών που έχουν λάβει δανειοδότηση σε ελβετικό φράγκο

Κατά τα έτη 2005-2008 δεκάδες χιλιάδες πολίτες έλαβαν δανειοδότηση από τις ελληνικές τράπεζες σε ελβετικό φράγκο, λόγω του χαμηλού επιτοκίου και της δελεαστικής σχέσης ισοτιμίας με το Ευρώ. Σημειώνεται χαρακτηριστικά ότι η ισοτιμία Ευρώ-Ελβετικού φράγκου ήταν το 2008 περίπου 1 προς 1,6, ενώ το επιτόκιο libor της περιόδου αυτής κυμαίνονταν στο 2% - 2,5%, όταν το ευρωπαϊκό επιτόκιο κυμαίνονταν αντίστοιχα στο 3,6% - 5%, γεγονός που οδήγησε τις τράπεζες να προωθούν δάνεια σε ελβετικό φράγκο, χωρίς όμως να ενημερώνουν για τους πιθανούς συναλλαγματικούς κινδύνους.
Στις αρχές Ιανουαρίου 2015, η Κεντρική Τράπεζα της Ελβετίας αποφάσισε να απελευθερώσει την ισοτιμία του εθνικού της νομίσματος από το όριο του 1,20 ευρώ που ήταν κλειδωμένη. Η εξέλιξη αυτή επιδείνωσε δραματικά την θέση των δανειοληπτών, καθώς αύξησε το άληκτο κεφάλαιο του δανείου τους, ακόμη και αν εξακολουθούσαν να πληρώνουν κανονικά τη δόση του δανείου τους. Αυτό γιατί η ανατίμηση του φράγκου, τους υποχρεώνει ουσιαστικά ακόμα και σήμερα να καταβάλλουν αυξημένη δόση για την αποπληρωμή του δανείου τους σε σχέση με αυτή που πλήρωναν στο παρελθόν. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα περίπου 70.000 νοικοκυριά έλαβαν την περίοδο 2005-2008 συνολικά δάνεια ύψους 7 δις ευρώ, τα οποία σήμερα -μετά την αλλαγή της ισοτιμίας- αποτιμώνται ως συνολικής αξίας περίπου 9 δις ευρώ.
Προκειμένου να υπάρξει επίλυση του ζητήματος και για την άρση του αδιεξόδου, στο οποίο έχουν περιέλθει χιλιάδες νοικοκυριά, οι πολίτες έχουν καταφύγει στα δικαστήρια και έχουν ληφθεί αρκετές αποφάσεις που δικαιώνουν τους δανειολήπτες και προβλέπουν τη ρύθμιση των δανείων τους σε μηνιαίες δόσεις στις οποίες οι ίδιοι μπορούν να ανταποκριθούν.
Στις πιο πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις με αριθμό 457/2017 Τριμελούς Εφετείου Ναυπλίου, 791/2017 του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά και 48/2018 Τριμελούς Εφετείου Ναυπλίου, οι οποίες εναρμονίζονται πλήρως με τις δύο αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (την πλέον πρόσφατη από 20/9/2017 απόφαση του ΔΕΕ επί της υποθέσεως C-186/16, ανοιχθείσας ενώπιον του ΔΕΕ έπειτα από προδικαστικό ερώτημα του Εφετείου της Ρουμανίας και την από 30-4-2014 απόφαση στην υπόθεση C-26/13 ανοιχθείσας ενώπιον του ΔΕΕ έπειτα από προδικαστικό ερώτημα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Ουγγαρίας) δικαιώνονται, τελεσίδικα, δανειολήπτες και υποχρεώνεται η τράπεζα από την οποία είχαν λάβει συγκεκριμένα δάνεια σε ελβετικό φράγκο, να δεχτεί την εξόφληση των δανειακών τους υποχρεώσεων με την ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων τους. Οι αποφάσεις αυτές ανοίγουν το δρόμο για την αποπληρωμή των δανείων με βάση τη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων.
Υπογραμμίζεται ότι προεκλογικά ο ίδιος ο κ. Τσίπρας είχε δεσμευτεί για τη λήψη σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, ενώ ο κ. Σταθάκης, ως Υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού, είχε δεσμευτεί ότι θα μεριμνήσει για την επίλυση του ζητήματος. Μάλιστα, απαντώντας στην ερώτηση με αρ. Πρωτ. 5918/6-6-2016 του κ. Ν. Κακλαμάνη με το έγγραφο με αρ. Πρωτ. 68180/28-6-2016 είχε τονίσει ότι «το ζήτημα της διαχείρισης των δανείων σε ελβετικό φράγκο είναι σύνθετο και για αυτό πραγματοποιούνται διαβουλεύσεις ανάμεσα στο συναρμόδια υπουργεία και τα εμπλεκόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να βρεθεί λύση».
Κατόπιν των ανωτέρω και δεδομένων των πρόσφατων δικαστικών αποφάσεων εφετείων της χώρας που δικαιώνουν τους δανειολήπτες στεγαστικού δανείου σε ελβετικό φράγκο, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Προτίθεται η κυβέρνηση να καταθέσει νομοθετική διάταξη για τη ρύθμιση των στεγαστικών δανείων σε ελβετικό φράγκο και να τηρήσει τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, αλλά και τις σχετικές δηλώσεις των υπουργών της;
2. Προτίθεται η κυβέρνηση να προβεί σε συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα καθορίσει ως δεσμευτική τη συναλλαγματική ισοτιμία ευρώ-ελβετικού φράγκου, που ίσχυε κατά την ημερομηνία εκταμίευσης των δανείων;
3. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι διαβουλεύσεις της κυβέρνησης με τα εμπλεκόμενα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να βρεθεί λύση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο;

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2018

Οι συνυπογράφοντες βουλευτές,
1. Αθανάσιος Ι. Καββαδάς, βουλευτής ν. Λευκάδας
2. Ντόρα Μπακογιάννη, βουλευτής Α’ Αθηνών
3. Άδωνις Γεωργιάδης, βουλευτής Β’ Αθηνών
4. Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτής Ν. Καρδίτσας
5. Νικήτας Κακλαμάνης, βουλευτής Α’ Αθηνών
6. Γεώργιος Κουμουτσάκος, βουλευτής Β’Αθηνών
7. Μάξιμος Χαρακόπουλος, βουλευτής Ν. Λάρισας
8. Σοφία Βούλτεψη, βουλευτής Β’ Αθηνών
9. Μάνος Κόνσολας, βουλευτής Ν. Δωδεκανήσου

10. Γεώργιος Βαγιωνάς, βουλευτής Ν. Χαλκιδικής
11. Γεώργιος Κασαπίδης, βουλευτής Ν. Κοζάνης
12. Απόστολος Βεσυρόπουλος, βουλευτής Ν. Ημαθίας
13. Γεώργιος Καρασμάνης, βουλευτής Ν. Πέλλης
14. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, βουλευτής Β’ Αθηνών
15. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, βουλευτής Β’ Αθηνών
16. Nίκη Κεραμέως, βουλευτής Επικρατείας
17. Βασίλειος Γιόγιακας, βουλευτής Ν. Θεσπρωτίας
18. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Ν. Αχαΐας
19. Κωνσταντίνος Κοντογιώργος, βουλευτής Ν. Ευρυτανίας
20. Χρήστος Μπουκώρος, βουλευτής Ν. Μαγνησίας
21. Αθανάσιος Δαβάκης, βουλευτής Ν. Λακωνίας
22. Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Ν. Καστοριάς
23. Στέργιος Γιαννάκης, βουλευτής Ν. Πρεβέζης
24. Αθανάσιος Μπούρας, βουλευτής Αττικής
25. Ιωάννης Αντωνιάδης, βουλευτής Ν. Φλωρίνης
26. Γεώργιος Βλάχος, βουλευτής Αττικής
27. Γεώργιος Γεωργαντάς, βουλευτής Ν. Κιλκίς
28. Έλενα Ράπτη, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
29. Ανδρέας Κατσανιώτης, βουλευτής Ν. Αχαΐας
30. Σάββας Αναστασιάδης, βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
31. Σταύρος Καλαφάτης, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
32. Ιωάννης Ανδριανός, βουλευτής Ν. Αργολίδας
33. Νίκος Παναγιωτόπουλος, βουλευτής Ν. Καβάλας
34. Δημήτρης Κυριαζίδης, βουλευτής Ν. Δράμας
35. Κωνσταντίνος Βλάσης, βουλευτής Ν. Αρκαδίας
36. Χρήστος Κέλλας, βουλευτής Ν. Λάρισας
37. Γεράσιμος Γιακουμάτος, βουλευτής Β’ Αθηνών
38. Άννα Καραμανλή, βουλευτής Β’ Αθηνών
39. Αναστάσιος Δημοσχάκης, βουλευτής Ν. Έβρου
40. Κωνσταντίνος Κουκοδήμος, βουλευτής Ν. Πιερίας
41. Σίμος Κεδίκογλου, βουλευτής Ν. Ευβοίας
42. Κωσταντίνος Σκρέκας, βουλευτής Ν. Τρικάλων
43. Γιώργος Στύλιος, βουλευτής Ν. Άρτας
44. Ανδρέας Κουτσούμπας, βουλευτής Ν. Βοιωτίας

Read more...

Έκδοση ασφαλών ταυτοτήτων από την Ελληνική Αστυνομία με σκοπό τον περιορισμό της πλαστογράφησης ταυτοτήτων


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον υπουργό Εσωτερικών
(υπ’ όψιν του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: «Έκδοση ασφαλών ταυτοτήτων από την Ελληνική Αστυνομία με σκοπό τον περιορισμό της πλαστογράφησης ταυτοτήτων»

Εδώ και μήνες, Έλληνες πολίτες βρίσκονται αντιμέτωποι με την πολύ δυσάρεστη εξέλιξη της υποβολής σε ελέγχους ταξιδιωτικών εγγράφων σε αεροδρόμια της Γερμανίας, οι αρχές της οποίας τους επέβαλαν επικαλούμενες αύξηση των συλληφθέντων αλλοδαπών με πλαστές ελληνικές ταυτότητες. Το γεγονός αυτό αμαυρώνει την εικόνα της Ελλάδος διεθνώς, καθώς εμμέσως υποβιβάζεται σε χώρα β΄ κατηγορίας στην ζώνη Σένγκεν, με ό,τι αυτό σημαίνει για την εν γένει θέση της στην ΕΕ.
Ταυτοχρόνως, πληροφορούμαστε για συλλήψεις εγκληματικών στοιχείων, μεταξύ αυτών και τρομοκρατών, που επίσης κατέχουν πλαστές ταυτότητες με τις οποίες μπορούν επί μακρόν να κινούνται άνετα, χωρίς να εντοπίζονται.
Η κατάσταση αυτή είναι προφανές ότι έχει φθάσει σε ένα οριακό σημείο και η πολιτεία οφείλει να λάβει άμεσα τα ενδεδειγμένα μέτρα, ώστε να αποκατασταθεί η νομιμότητα αλλά και η εμπιστοσύνη που απολαμβάνει η χώρα στην Ευρώπη. Η ενδεδειγμένη λύση στο πρόβλημα της πλαστογράφησης και παραποίησης των ταυτοτήτων είναι η έκδοση νέων αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας.
Η Ελληνική Αστυνομία κατέχει όλες τις κατάλληλες υποδομές ώστε να ανταποκριθεί σε αυτό το έργο. Ως γνωστόν, η ΕΛΑΣ εκδίδει σχεδόν επί δεκαετία τα βιομετρικά διαβατήρια της Ελληνικής Δημοκρατίας, σύμφωνα με τον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ, τα οποία έως σήμερα, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν πλαστογραφηθεί. Η ΕΛΑΣ εκτυπώνει επίσης, πέραν των διαβατηρίων τις άδειες οδήγησης του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, τις ταυτότητες του αστυνομικού προσωπικού, τις άδειες διαμονής ομογενών, τις άδειες διαμονής ενιαίου τύπου για τους αλλοδαπούς.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο καθυστερεί η έκδοση των αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας, παρά το γεγονός ότι τυγχάνουν πλαστογράφησης είτε από αλλοδαπούς που θέλουν να ταξιδέψουν σε χώρες της ΕΕ -με αποτέλεσμα η χώρα μας να βρίσκεται σε ιδιότυπη καραντίνα στη ζώνη Σένγκεν- είτε από παρανόμους που έτσι καταφέρνουν και ξεφεύγουν από τον νόμο;
2. Προτίθεσθε να προχωρήσετε στην έκδοση των νέων αστυνομικών ταυτοτήτων ασφαλείας, αναθέτοντας το έργο αυτό στην ΕΛΑΣ, που αποδεδειγμένα έχει τα τεχνολογικά μέσα και τις υποδομές για να το πράξει;

Αθήνα, 5 Φεβρουαρίου 2018

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Μάξιμος Χαρακόπουλος
Γεώργιος Γεωργαντάς
Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
Γεώργιος Καρασμάνης
Δημήτριος Κυριαζίδης
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Κωνσταντίνος Τζαβάρας

Read more...

ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ

Αναστάτωση έχουν προκαλέσει στους ασφαλισμένους άλλα και στον ιατρικό κόσμο οι νέες συμβάσεις οικογενειακών γιατρών με τον ΕΟΠΠΥ. Οι γιατροί αντιδρούν για τη χαμηλή ανταποδοτικότητα στις υπηρεσίες που καλούνται να προσφέρουν μέσω των συμβάσεων με τον ΕΟΠΠΥ. Παρά το γεγονός ότι η ευθύνη απέναντι στον ασθενή είναι αδιαμφισβήτητη, η ιατρική αμοιβή συρρικνώνεται σε μόλις 0,72 λεπτά ανά ασφαλισμένο, ανά μήνα. Συνυπολογίζοντας τη φορολογία, τις ασφαλιστικές εισφορές και τα λειτουργικά έξοδα του ιατρείου, η προβλεπόμενη, ευτελής, αμοιβή δικαιολογημένα συνάντησε την αντίδραση των γιατρών και εύλογα το ενδιαφέρον για τη σύναψη σύμβασης με τον ΕΟΠΠΥ δεν είναι το αναμενόμενο.
Επιπλέον, η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τις συμβάσεις οικογενειακού γιατρού με τον αριθμό των γιατρών που ορίζονται ανά Υγειονομική Περιφέρεια, επιβεβαιώνει ότι δεν ελήφθησαν υπ’ όψη γεωγραφικά κριτήρια κατανομής. Συγκεκριμένα για τον νομό Λάρισας που ανήκει στην 5η ΥΠΕ, προβλέπονται 50 γιατροί ειδικότητας Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας για το 6ο Τοπικό Δίκτυο Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Το.Π.Φ.Υ) μόνο για τον δήμο Λάρισας. Για τους Δήμους Ελασσόνας και Φαρσάλων, που είναι και οι πιο απομακρυσμένοι, άλλα και για την Αγιά, το Κιλελέρ, τα Τέμπη και τον Τύρναβο δεν προβλέπεται καμία θέση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παραμένει ακάλυπτο μεγάλο μέρος του πληθυσμού, όπως για παράδειγμα τα 52 χωριά της Ελασσόνας, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη δημόσια υγεία.
Τέλος, δεν είναι γνωστό το περιεχόμενο των ατομικών συμβάσεων για όσους θα κληθούν να τις υπογράψουν, παρ’ ότι ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) και οι ιατρικοί σύλλογοι της χώρας ζητούσαν να υπάρξουν συλλογικές συμβάσεις.
Η μείωση της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΕΟΠΠΥ, έχει σαν αποτέλεσμα και μειωμένες δαπάνες υγείας για όλους. Έτσι, αν και οι κρατήσεις των ασφαλισμένων για τον κλάδο ασθενείας ανέρχονται στο 6%, «η παραπομπή σε ειδικό γιατρό, της επιλογής του ασφαλισμένου, γίνεται πλέον ακριβή πολυτέλεια, που θα κληθεί φυσικά ο ίδιος να επιβαρυνθεί», όπως επισημαίνει σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας και Α΄ Αντιπρόεδρος του ΠΙΣ κ. Ντίνος Γιαννακόπουλος (Ελευθερία 01.02.2018).

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να τροποποιήσετε τις υπάρχουσες διατάξεις της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ώστε η παροχή Υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας να καταστεί ανταποδοτική για το ύψος των εισφορών που πληρώνει ο ασφαλισμένος και ταυτόχρονα αξιοπρεπής για το ιατρικό λειτούργημα;
2. Βάσει ποιων στοιχείων και προβλέψεων και από ποιόν φορέα δεν κατανεμήθηκαν θέσεις οικογενειακών γιατρών για τις επαρχίες του νομού Λάρισας; Σκοπεύετε να το διορθώσετε αυτό και αν ναι, με ποιον τρόπο;
3. Για ποιο λόγο προτιμήθηκαν οι ατομικές συμβάσεις εργασίας των εν λόγω ειδικοτήτων και όχι οι συλλογικές, όπως ζητούσαν ο ΠΙΣ και οι ιατρικοί σύλλογοι;

Αθήνα, 01 Φεβρουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Εμπαιγμός με τη δήθεν κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί!

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Εμπαιγμός με τη δήθεν κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί!

Η καθιέρωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο κρασί αποτέλεσε «χτύπημα» της κυβέρνησης στον αμπελουργικό κόσμο. Αποδείχθηκε ένας άστοχος φόρος. Ωστόσο, παρά τη ζημιά που έχει προκαλέσει στην εμπορία του κρασιού και στους αμπελουργούς, οι δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν από πλευράς κυβέρνησης για κατάργησή του εντός του 2017 αποδείχθηκαν ‘‘λόγια του αέρα’’. Στον προϋπολογισμό του 2018 αναμένονται έσοδα 28 εκατομμυρίων ευρώ από το συγκεκριμένο φόρο. Εύλογα λοιπόν το ερώτημα: προς τι η σωρεία δηλώσεων περί κατάργησής του εντός του 2017;
Ο πρωθυπουργός της χώρας στην προ ημερησίας συζήτηση για το αγροτικό στη Βουλή, στις 18/01/2017, δήλωσε: «επανεξετάζουμε το αμέσως επόμενο διάστημα –και πάντως μέσα στο 2017- τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο κρασί» και από την 82η ΔΕΘ, 9 μήνες μετά, στις 9/9/2017, προανήγγειλε την κατάργηση του φόρου.
Ο αρμόδιος υπουργός κ . Αποστόλου έχει πολλάκις αναφερθεί στην κατάργηση του φόρου εντός του 2017. Ενδεικτικά αναφέρω:
• Στην Ημερίδα Ένωσης Οινοποιών Δράμας στις 26/5/2017 δεσμεύονταν ότι «επιβάλαμε ένα φόρο στο κρασί ο οποίος σύντομα, δηλαδή πριν το κλείσιμο της χρονιάς, θα καταργηθεί, μετά τη συνεννόηση και τη διαβεβαίωση που έχουμε από το Υπουργείο Οικονομικών».
• Σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό Αθήνα 9,84 στις 16/7/17 επαναλάμβανε ότι «έχουμε δεσμευθεί να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα, πριν φτάσουμε στο τέλος του 2017».
• Κατά την επίσκεψή του στην Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων στις 30/7/2017 υπενθύμιζε ότι «όπως έχω ξαναπεί, η Κυβέρνησή μας έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το τέλος του 2017 θα καταργήσει τον ΕΦΚ στο κρασί».
• Στις εκδηλώσεις Μεγάλες Μέρες της Νεμέας στις 27/8/2017 εξειδίκευε ότι «με σχετική νομοθετική ρύθμιση πριν τελειώσει ο χρόνος, όπως έχει δεσμευθεί και ο Πρωθυπουργός, ο φόρος αυτός δεν θα υπάρχει πλέον».
• Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ», στο δημοσιογράφο Γιώργο Μανέτα στις 23/09/2017 τόνιζε με έμφαση ότι «μέσα στις ασφυκτικές δημοσιονομικές συνθήκες και πιέσεις που περνάει η χώρα μας επιβάλαμε πράγματι ένα φόρο στο κρασί ο οποίος δημιούργησε προβλήματα χωρίς μάλιστα να αποδώσει. Γι αυτό θα τον καταργήσουμε».
• Στην ηλεκτρονική εφημερίδα Larissanet σε συνέντευξη στον Γιάννη Ανδρεάκη στις 30/9/2017 υπογράμμιζε ότι «έως το τέλος της χρονιάς, θα καταργηθεί, μετά τη συνεννόηση και τη διαβεβαίωση που έχουμε από το Υπουργείο Οικονομικών».
• Κατά την επίσκεψή του στο εργοστάσιο γάλακτος της ΕΒΟΛ στις 15/12/2017 ξεκαθάριζε ότι «το χρονοδιάγραμμα για την κατάργηση του συγκεκριμένου φόρου ήταν έως το τέλος του 2017 συνδέοντας τη με την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η δέσμευσή μας εξακολουθεί να ισχύει».
Παρότι ένα χρόνο τώρα οι δηλώσεις για το θέμα της κατάργησης του φόρου είναι πολλές, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει χειροπιαστό αποτέλεσμα. Και αυτό το γεγονός εκθέτει τόσο τους αρμόδιους υπουργούς όσο και τον πρωθυπουργό.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Η μη υλοποίηση των αλλεπάλληλων δεσμεύσεών σας, όπως και του ιδίου του πρωθυπουργού, για την κατάργηση του ΕΦΚ στο κρασί οφείλεται σε αβελτηρία ή σε συνειδητή πολιτική επιλογή;

Αθήνα, 26 Ιανουαρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...