Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

Οδική ασφάλεια, τροχαία δυστυχήματα και “ταξικά” πρόστιμα


Ερώτηση
προς τους υπουργούς:
α) Υποδομών και Μεταφορών
β) Εσωτερικών (υπόψη αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη)
γ) Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Οδική ασφάλεια, τροχαία δυστυχήματα και “ταξικά” πρόστιμα

Τα πρόσφατα τραγικά δυστυχήματα, και ειδικά το θανατηφόρο στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας (26.02.17), που συγκλόνισαν το πανελλήνιο, εγείρουν ευλόγως εκ νέου το ερώτημα για το τις πταίει για το τεράστιο φόρο αίματος που πληρώνει η χώρα από τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.
Σύμφωνα με την Eurostat η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη πεντάδα της ΕΕ στα θανατηφόρα τροχαία, μετά τη Ρουμανία, τη Λιθουανία, την Πολωνία και την Κροατία. Ενώ, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους από 15 έως 29 ετών, τη δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5 έως 14 και την τρίτη για τις ηλικίες 30 έως 44 ετών.
Είναι φανερό ότι τα αίτια της θλιβερής αυτής επίδοσής μας, δεν βρίσκονται μόνον στην προβληματική –σε πολλές περιπτώσεις- κατάσταση του οδικού δικτύου, αλλά και στην μη συνετή συμπεριφορά οδηγών.
Δυστυχώς, το έλλειμμα παιδείας και η ανευθυνότητα κυριαρχούν στον τρόπο που οδηγούν πολλοί συμπολίτες μας, με αποτέλεσμα να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές τους αλλά και τις ζωές άλλων. Ενώ, λοιπόν, οι κατεξοχήν αρμόδιοι φορείς και πρόσωπα που ασχολούνται με την οδηγητική παιδεία κρούουν μετ’ επιτάσεως τον κώδωνα του κινδύνου, η κυβέρνηση, με λαϊκιστική νοοτροπία και μάλλον ψηφοθηρικούς σκοπούς, έχει εξαγγείλει την μείωση των προστίμων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με πρόσχημα την οικονομική κρίση.
Έτσι, ανάμεσα στις παραβάσεις που θα πέφτουν στα “μαλακά” είναι η μη χρήση ζώνης ασφαλείας επιβάτη-οδηγού και η οδήγηση χωρίς κράνος, που μπορούν να μετατρέψουν ένα ατύχημα σε δυστύχημα. Μετά την κατακραυγή που προκλήθηκε από το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα, η κυβέρνηση επανήλθε και δια του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Μαυραγάνη, ανακοινώθηκε η πρόθεση να θεσπιστεί τιμοκατάλογος κλήσεων για τροχαίες παραβάσεις αναλόγως του εισοδήματος! Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την έλλειψη διάθεσης της κυβέρνησης να πάρει σοβαρές αποφάσεις για την αντιμετώπιση της ανεύθυνης οδικής συμπεριφοράς που συνεπάγεται τραγικές απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.
Η λογική που διέπει την απόφαση της κυβέρνησης είναι σε λανθασμένη βάση, καθώς τα πρόστιμα του ΚΟΚ δεν συνιστούν μέσο συλλογής εσόδων αλλά μέσο περιορισμού της παραβατικότητας των οδηγών. Ο σκοπός δεν είναι η τιμωρία αλλά η συνέτιση.
Σε κάθε περίπτωση, πριν ληφθούν οι όποιες αποφάσεις αξίζει να δει κανείς τα ισχύοντα σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ (01.03.17), για την παραβίαση των ορίων ταχύτητας, ενώ η ανώτερη χρηματική ποινή στην Ελλάδα είναι 350 ευρώ, στο Βέλγιο τα πρόστιμα φτάνουν στα 4.000 ευρώ, στη Γαλλία τα 3.700 ευρώ, στην Αυστρία τα 2.180 ευρώ, στη Γερμανία τα 600 ευρώ και στην Ιταλία τα 3.120 ευρώ. Στην δε Ελβετία, που ισχύουν τα οικονομικά κριτήρια ξεκινούν από 3.330 και φθάνουν μέχρι και τα 300.000 ευρώ!
Σοβαρό πρόβλημα υπάρχει και με την απουσία καμερών ραντάρ στο εθνικό δίκτυο, καθώς όπως αποκαλύφθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή (01.03.17), βρίσκονται μόνον σε ένα (1) σημείο!

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεσθε να αποσύρετε την πρότασή σας για μείωση των προστίμων του ΚΟΚ, καθώς αυτή, σύμφωνα με όλους τους αρμόδιους φορείς, θα οδηγήσει στην αύξηση της παραβατικότητας και των θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων;
2. Προτίθεσθε να θέσετε επί νέας βάσεως τη συζήτηση για την μεταρρύθμιση του ΚΟΚ, με τη συμμετοχή όλων των αρμόδιων φορέων, και με στόχο την αντιμετώπιση του φαινομένου της υψηλής παραβατικότητας στην οδήγηση και τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων;
3. Προτίθεσθε να τοποθετήσετε κάμερες-ραντάρ στο εθνικό δίκτυο, και αν ναι ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου; Αν όχι, γιατί;
4. Προτίθεσθε να εντάξετε την κυκλοφοριακή αγωγή και οδηγητική συμπεριφορά στη θεματική εβδομάδα στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2017

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Χαρακόπουλος Μάξιμος
Καββαδάς Αθανάσιος
Κόνσολας Μάνος
Κουτσούμπας Ανδρέας
Τασούλας Κωνσταντίνος

Read more...

Προγραμματισμός Προσλήψεων στο Δημόσιο


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Την Υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Θέμα: «Προγραμματισμός Προσλήψεων στο Δημόσιο»

Από το 2010 λόγω των δημοσιονομικών συνθηκών, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στους φορείς του Δημοσίου καθορίζεται σε σχέση με τον αριθμό των υπαλλήλων που αποχωρούν. Η αναλογία προσλήψεων – αποχωρήσεων προσδιορίστηκε αρχικώς με το άρθρο 11 του Ν. 3833/2010, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 37 Ν.3986/2011 (ΦΕΚ Α 152), με την περ.1 της υποπαραγράφου Ζ.5 του άρθρου πρώτου του Ν.4093/2012 (ΦΕΚ Α 222) και με το άρθρο 64 Ν.4389/2016 (ΦΕΚ Α 94).
Ειδικότερα για το 2017, ο αριθμός των ετήσιων προσλήψεων και διορισμών δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος συνολικά από τον λόγο ένα προς τέσσερα (μία πρόσληψη ανά τέσσερις αποχωρήσεις).
Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:
1) Πόσες προσλήψεις υπαλλήλων (μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) έγιναν το 2015-2016 λαμβάνοντας υπόψη τις μεταφορές υπολοίπων από το 2014-2015, τι σύνθεση είχαν ανά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα και τι υπόλοιπο έμεινε (εφόσον έμεινε) για το επόμενο έτος;
α) Οι προσλήψεις αυτές με βάση ποιές προκηρύξεις πραγματοποιήθηκαν;
β) πόσοι υπάλληλοι (μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) προσελήφθησαν για τα έτη 2015 και 2016 εκτός προκηρύξεων ΑΣΕΠ και με ποιά αιτία;

2) Πόσες αποχωρήσεις έγιναν συνολικά το 2016, τι περιθώριο προσλήψεων υπάρχει από το 2016 (εάν υπάρχει) και ποιός είναι ο προγραμματισμός για το 2017 (ανά κατηγορία, κλάδο, ειδικότητα).

3) Πόσες προσλήψεις υπαλλήλων (μόνιμου προσωπικού και προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) και με βάση ποιές προκηρύξεις έγιναν στις ΔΕΚΟ κατά τα έτη 2015 και 2016;

23 Φεβρουαρίου 2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ
ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ (ΝΤΟΡΑ), ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ΑΘΗΝΩΝ
ΒΟΡΙΔΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ (ΜΑΚΗΣ), ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΜΠΟΥΡΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ

ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ
ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΆΝΝΑ-ΜΙΣΕΛ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΑΘΗΝΩΝ
ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΗΣ
ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΑΘΗΝΩΝ
ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ
ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΗΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
ΚΑΒΒΑΔΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΑΘΗΝΩΝ
ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΦΩΤΗΛΑΣ ΙΑΣΩΝ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΗΣ
ΚΕΡΑΜΕΩΣ ΝΙΚΗ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β΄ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΗΣ
ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α΄ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β' ΑΘΗΝΩΝ
ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α' ΑΘΗΝΩΝ
ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΒΡΟΥ
ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ

Read more...

Επείγουσα ανάγκη ανασύστασης της Ομάδας ΔΕΛΤΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
προς τον Υπουργό Εσωτερικών
(Υπόψη Αναπληρωτή Υπουργού Προστασίας του Πολίτη)

ΘΕΜΑ: Επείγουσα ανάγκη ανασύστασης της Ομάδας ΔΕΛΤΑ

Η έξαρση της εγκληματικότητας το τελευταίο διάστημα δείχνει να βρίσκεται εκτός ελέγχου. Ιδιαίτερα οι καταδρομικές επιθέσεις από ομάδες γνωστών-αγνώστων που καταστρέφουν τα επικυρωτικά μηχανήματα σε σταθμούς του Ηλεκτρικού και σε λεωφορεία, αλλά και η πυρπόληση κι αυτών ακόμη των λεωφορείων και τρόλεϊ τείνει να γίνει καθημερινό φαινόμενο με ζημιές εκατομμυρίων ευρώ που καλείται να πληρώσει εντέλει ο βαρύτατα φορολογούμενος πολίτης. Το αρμόδιο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη εμφανίζεται παντελώς ανίκανο να βάλει ένα τέλος σε αυτήν την ανώμαλη και άκρως επικίνδυνη για τη δημοκρατία μας κατάσταση. Ως εκ τούτου, το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών καθημερινά υποχωρεί και επιβεβλημένη προβάλει η ανάγκη άμεσης λήψης μέτρων. Ένα απ’ αυτά είναι και η ανασύσταση της ομάδας ΔΕΛΤΑ, που οι ιδεοληπτικές εμμονές στελεχών της κυβέρνησης οδήγησαν στην ανεύθυνη κατάργησή της.

Θυμίζουμε ότι η ομάδα ΔΕΛΤΑ, που συγκροτήθηκε το 2009, ήταν ακριβώς η απάντηση της Ελληνικής Αστυνομίας στην έξαρση μιας σειράς καταδρομικών επιθέσεων από κουκουλοφόρους σε τράπεζες, καταστήματα και αστυνομικά τμήματα. Η δραστηριότητα της ομάδας καταγράφηκε στη συνείδηση των πολιτών ως ιδιαιτέρως αποτελεσματική. Η επιτυχία της ήταν τέτοια που συγκέντρωσε τη μήνιν όλων όσων ήθελαν να καταστρέφουν χωρίς φόβο.

Αντί, όμως, η ομάδα ΔΕΛΤΑ να ενισχυθεί για να επιτελέσει πληρέστερα το έργο της, η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου έπραξε το ακριβώς αντίθετο, διαλύοντας την μονάδα, με συνοπτικές μάλιστα διαδικασίες και με σαθρές δικαιολογίες.

Στη συνέχεια, όπως ήταν αναμενόμενο, ακολούθησε δραματική έξαρση των επεισοδίων με δεκάδες επιθέσεις σε αστυνομικά τμήματα και γραφεία πολιτικών κομμάτων -με τελευταία αυτή εναντίον των γραφείων του ΣΥΡΙΖΑ- καταδρομικές επιδρομές σε σταθμούς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εφόδους περιθωριακών ομάδων σε διάφορες εγκαταστάσεις και οχήματα μαζικής μεταφοράς στο κέντρο της Αθήνας, μέχρι και ένοπλη διαδήλωση στους δρόμους των Εξαρχείων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την πρωτοφανή έξαρση της εγκληματικότητας στη χώρα και ιδιαιτέρως των γνωστών-αγνώστων στην Αθήνα, και δεδομένου ότι αποδεδειγμένα η κατάργηση της ομάδας ΔΕΛΤΑ ευνόησε αυτήν την έξαρση, προτίθεσθε να ανασυστήσετε την εν λόγω ομάδα, κι αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα. Αν όχι ποιοι είναι οι λόγοι της άρνησής σας;

2. Υπάρχει σχέδιο αναχαίτισης της δράσης των ανεξέλεγκτων ομάδων που καταστρέφουν τη δημόσια περιουσία και κυρίως τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τα επικυρωτικά μηχανήματα; Αν ναι ποιο είναι αυτό;

Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2017

Οι ερωτώντες βουλευτές:

Χαρακόπουλος Μάξιμος
Βορίδης Μάκης
Βαρβιτσιώτης Μιλτιάδης
Γεωργαντάς Γιώργος
Γκιουλέκας Κώστας
Καραγκούνης Κώστας
Κυριαζίδης Δημήτρης
Παναγιωτόπουλος Νίκος
Τζαβάρας Κώστας
Φωτήλας Ιάσων

 

Read more...

Η Κυβέρνηση κωφεύει στην απόγνωση των πολιτών για τους δασικούς χάρτες

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
- Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: Η Κυβέρνηση κωφεύει στην απόγνωση των πολιτών για τους δασικούς χάρτες

Η κατάρτιση των δασικών χαρτών αποτελεί ένα σημαντικό έργο, η αξία του οποίου και η συμβολή του στην αναπτυξιακή διαδικασία της χώρας είναι κοινά αποδεκτή. Ωστόσο, έως σήμερα η κατάρτισή τους προκαλεί πολλά προβλήματα, καθώς η αποτύπωση δεν χαρακτηρίζεται από αξιοπιστία και ορθότητα. Αυτό έχει ως πιθανό αποτέλεσμα εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες να οδηγηθούν αναιτίως και αδίκως στην διαδικασία υποβολής αντιρρήσεων με δυσβάσταχτο κόστος σε μια δύσκολη οικονομικά συγκυρία.
Επί της ουσίας, προχειρότητες σχεδιασμού και κενά που μοιραία δημιούργησε η νομοθέτηση «στο πόδι» των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ουδόλως υπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και το δίκαιο του πολίτη.
Τα τραγικά λάθη στην αποτύπωση των δασικών εκτάσεων περιγράφονται στις παρακάτω χαρακτηριστικές περιπτώσεις:
• Περιοχές με «Άλλης μορφής έκταση» στην ιστορική περίοδο εμφανίζονται ως «Αναδασωτέες» στην πρόσφατη περίοδο. Στην περίπτωση αυτή πρόκειται για εγκλωβισμό ανέκαθεν αγροτικών εκτάσεων εντός κηρυγμένων αναδασωτέων, από λάθος της διοίκησης.
• Περιοχές με «Άλλης μορφής έκταση Α» στην ιστορική περίοδο εμφανίζονται ως «Δάση» στην πρόσφατη περίοδο, ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για δασωμένους αγρούς (δηλ. αγρούς που δεν τυγχάνουν αγροτικής εκμετάλλευσης τις τελευταίες δεκαετίες), λόγω της αποτύπωσης στις πιο πρόσφατες αεροφωτογραφίες και ελλείψει στοιχείων αυτοψίας.
• Περιοχές «Δασικές» στην ιστορική περίοδο - με τίτλους ιδιοκτησίας - που θα έπρεπε να χαρακτηρίζονται ως «Άλλης μορφής εκτάσεις» επειδή είναι νομίμως εκχερσωμένες με διοικητικές πράξεις αλλαγής χρήσεων γης, αποτυπώνονται ως «Δάση» στους αναρτημένους χάρτες. Πρόκειται δηλαδή για εκτάσεις όπου για λόγους δημοσίου συμφέροντος έχουν αποδοθεί σε γεωργική εκμετάλλευση πριν και μετά το 1975 και έως το 2007, όπως περιγράφεται και στους νόμους 4280/2012 και 4315/2014.

Επιπλέον, με τη διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών, και επειδή αναδεικνύονται χιλιάδες προβλήματα αναφορικά με τις αλλαγές χρήσεων γης, έχει ξεκινήσει ένας βομβαρδισμός άδικης επιβολής προστίμων στην πλειονότητα των περιπτώσεων, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες.
Οι τραγικές αυτές περιπτώσεις, που απορρέουν από τη διαδικασία ενός καθολικά σημαντικού έργου, όπως αυτό της κατάρτισης των δασικών χαρτών, χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης με νομοθετικές
πρωτοβουλίες και ερμηνευτικές διατάξεις, που θα δίνουν τη δυνατότητα στους κρατικούς λειτουργούς να διευκολύνουν τους πολίτες και να αποδώσουν στο δημόσιο έγκυρους χάρτες. Σε αυτή την κατεύθυνση η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ οφείλει να προβεί άμεσα σε:
1. Προσθήκες στο άρθρο 15 του 3889/2010 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει με το άρθρο 153 του Ν4389/2016, που θα προβλέπουν:
α. Για τις εκτάσεις που εμφανίζονται ως άλλης μορφής στον παλαιότερο χρόνο αεροφωτογράφησης και άλλης μορφής σήμερα και βρίσκονται εντός του περιγράμματος ευρύτερης έκτασης, που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα με αντίστοιχη πράξη της διοίκησης, επιτρέπεται η υποβολή αντιρρήσεων ατελώς, από οποιονδήποτε έχει έννομο συμφέρον για τις εκτάσεις αυτές. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται από τις Επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων του άρθρου 18 του παρόντος, ώστε να τροποποιηθούν ή να ανακληθούν οι πράξεις αυτές κατά το μέρος που συμπεριέλαβαν τις εκτάσεις αυτές.
β. Για τις εκτάσεις της παρ. 5 του άρθρου 47α, καθώς και για τις εκτάσεις της παρ.1 του άρθρου 47β του Ν998/1979, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν επιτρέπεται η υποβολή αντιρρήσεων ατελώς. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται από τις Επιτροπές εξέτασης αντιρρήσεων του άρθρου 18 του παρόντος προκειμένου να αποδοθεί η νόμιμη αλλαγή χρήσης και η μη υπαγωγή των εκτάσεων αυτών στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας πριν την κύρωση του δασικού χάρτη.
2. Μεταβατική διάταξη: Στο άρθρο 155 του Ν4389/2016, που θα προβλέπει : Μέχρι το τέλος του έτους 2019 για το οποίο υπάρχει η υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας κύρωσης των δασικών χαρτών αναστέλλεται η επιβολή και είσπραξη προστίμων που πηγάζουν από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.

Ως εκ τούτου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποιος ο σχεδιασμός σας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που κατά γενική ομολογία έχουν φέρει πολίτες και δημόσια διοίκηση σε απόγνωση;
2. Προτίθεστε να υιοθετήσετε τις ανωτέρω τεκμηριωμένες προτάσεις για τροποποίηση του υφιστάμενου νομικού καθεστώτος ως προς τους δασικούς χάρτες, ώστε πολίτες και κρατικοί λειτουργοί σε άμεση συνεργασία να βρουν λύσεις και η χώρα να αποκτήσει έγκυρους και αξιόπιστους δασικούς χάρτες ως το 2019;

Αθήνα, 17-2-2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας:

1. Κώστας Σκρέκας
2. Αντώνης Σαμαράς
3. Κώστας Κατσαφάδος
4. Λευτέρης Αυγενάκης
5. Άννα Καραμανλή

6. Μάξιμος Χαρακόπουλος
7. Χρήστος Κέλλας
8. Σοφία Βούλτεψη
9. Αθανάσιος Δαβάκης
10. Κώστας Τζαβάρας
11. Νίκος Παναγιωτόπουλος
12. Ιωάννης Αντωνιάδης
13. Χρίστος Δήμας
14. Γεώργιος Καρασμάνης
15. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
16. Γεώργιος Γεωργαντάς
17. Μάνος Κόνσολας
18. Κώστας Κοντογεώργος
19. Σάββας Αναστασιάδης
20. Απόστολος Βεσυρόπουλος
21. Αθανάσιος Μπούρας
22. Ιωάννης Βρούτσης
23. Όλγα Κεφαλογιάννη
24. Χρήστος Μπουκώρος
25. Νικήτας Κακλαμάνης
26. Γεώργιος Στύλιος
27. Δημήτρης Σταμάτης
28. Θεόδωρος Καράογλου
29. Σίμος Κεδίκογλου
30. Στέργιος Γιαννάκης
31. Φωτεινή Αραμπατζή
32. Ιωάννης Ανδριανός
33. Βασίλειος Γιόγιακας
34. Βασίλειος Οικονόμου
35. Γεώργιος Βαγιωνάς
36. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας

Read more...

Πλήρης σύγχυση και έλλειψη ενημέρωσης των δικαιούχων για την επιστροφή του Ε.Φ.Κ. αγρ. πετρελαίου

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Υπουργό Οικονομικών


ΘΕΜΑ: «Πλήρης σύγχυση και έλλειψη ενημέρωσης των δικαιούχων για την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πετρελαίου, που προορίζεται για αγροτική χρήση (αγροτικό πετρέλαιο)»


Κύριε Υπουργέ,


Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι, που δικαιούνται επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο, εδώ και λίγες μέρες τελούν σε καθεστώς αναταραχής. Αιτία ανησυχίας, είναι η διαδικασία σχετικά με τα ποσά, που είτε πιστώνονται στους λογαριασμούς τους και δεν γνωρίζουν σε τι αντιστοιχεί είτε σε άλλες περιπτώσεις δεν έχει πιστωθεί κανένα ποσό.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο Οικονομικών, στις 2 Φεβρουαρίου:

-Έχει ολοκληρωθεί η καταβολή στους δικαιούχους των οφειλόμενων ποσών για το β' εξάμηνο του 2013 και ολόκληρο το 2014.

-Η επιστροφή του ΕΦΚ που αφορά το 2015 θα καταβληθεί στους δικαιούχους από τα τέλη Φεβρουαρίου του 2017.
-Τυχόν οφειλές των δικαιούχων προς Ασφαλιστικούς φορείς και προς Δ.Ο.Υ. συμψηφίζονται σύμφωνα με το άρθρο 83 του Ν.Δ.356/74 (Κ.Ε.Δ.Ε).

Οι δικαιούχοι όμως, δεν έχουν καμία ενημέρωση για τα ποσά που πιστώνονται στους λογαριασμούς τους, σε τι αντιστοιχούν και αν έχουν υποστεί τη διαδικασία συμψηφισμού.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν δικαιούχοι, που μέχρι σήμερα δεν έχουν δει να πιστώνονται στους λογαριασμούς τους τα ποσά που αντιστοιχούν στην επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το αγροτικό πετρέλαιο.

Είναι σαφές ότι, το Υπουργείο Οικονομιών, οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα την κατάσταση.

Να υπάρξει αξιόπιστη και έγκυρη ενημέρωση για τα ακριβή ποσά, που πιστώνονται ως επιστροφή ΕΦΚ πετρελαίου, καθώς και με ποιον τρόπο έγιναν οι υπολογισμοί, έτσι ώστε, να μπορεί ο κάθε δικαιούχος, να έχει σαφή εικόνα αλλά και να γνωρίζει το ποσό που του αντιστοιχεί στην επόμενη δόση.

Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για να τερματιστεί η εικόνα σύγχυσης που επικρατεί σχετικά με την επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο, ώστε να γνωρίζουν οι δικαιούχοι σε τι αντιστοιχούν τα ποσά που πιστώνονται στους λογαριασμούς τους.

Αθήνα 8.2.2107

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

1) ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
2) ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
3) ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
4) ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
5) ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
6) ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
7) ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
8) ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΜΑΡΙΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
9) ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ ΦΩΤΕΙΝΗ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ
10) ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ – ΜΙΣΕΛ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
11) ΒΑΓΙΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
12) ΒΛΑΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
13) ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
14) ΒΟΥΛΤΕΨΗ ΣΟΦΙΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
15) ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΙΛΚΙΣ
16) ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΔΩΝΙΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
17) ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
18) ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
19) ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
20) ΓΚΙΟΥΛΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
21) ΔΑΒΑΚΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ
22) ΔΗΜΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
23) ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΒΡΟΥ
24) ΚΑΒΒΑΔΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ
25) ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
26) ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ - ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
27) ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ
28) ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
29) ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΕΛΛΑΣ
30) ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ
31) ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ ΣΥΜΕΩΝ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
32) ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΣΗΣ
33) ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΟΛΓΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
34) ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
35) ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
36) ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
37) ΚΟΥΚΟΥΔΗΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ- ΒΟΥΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
38) ΚΟΥΜΟΥΤΣΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
39) ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ
40) ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Α’ ΑΘΗΝΩΝ
41) ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ- ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
42) ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
43) ΜΠΟΥΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
44) ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
45) ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
46) ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΩΝ
47) ΣΚΡΕΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
48) ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ
49) ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
50) ΣΤΥΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΑΡΤΑΣ
51) ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΟΕΥΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
52) ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΗΛΕΙΑΣ
53) ΤΣΙΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ
54) ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
55) ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΛΑΡΙΣΣΗΣ

Read more...

ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(ΥΠΟΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

ΘΕΜΑ: ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΠΕΝΤΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ

Ανάστατοι είναι χιλιάδες Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης (Π.Π.Υ.), καθώς ενώ σε λίγες μέρες λήγει η προθεσμία μονιμοποίησής τους η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην υλοποίησή της.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Ν. 3938/2011 συστάθηκε στο Πυροσβεστικό Σώμα ιδιαίτερη κατηγορία πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης που κατέλαβε 4.000 οργανικές θέσεις με αντίστοιχη κατάργηση 4.000 οργανικών θέσεων μόνιμου πυροσβεστικού προσωπικού. Εξ’ αυτών, οι 3.400 θέσεις καλύφθηκαν από εποχικούς πυροσβέστες, ενώ οι 600 θέσεις από ιδιώτες, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας.
Επίσης, με το Νόμο αυτό προβλέφθηκε ότι όσοι ΠΠΥ ήταν μέχρι 40 ετών ως την 31/12/2011 και ήσαν κάτοχοι απολυτήριου λυκείου, με αίτησή τους έξι (6) μήνες πριν τη λήξη της πενταετίας είχαν το δικαίωμα να αιτηθούν τη μονιμοποίησή τους στο Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ όσοι δεν διέθεταν τις προϋποθέσεις αυτές είχαν το δικαίωμα να αιτηθούν ανανέωση της πενταετίας.
Στις 09-06-2016 δημοσιεύτηκε (ΦΕΚ 1637 Β΄) η Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών κ. Τόσκα, που ρύθμιζε την διαδικασία μονιμοποίησης, ανανέωσης θητείας ή απόλυσης των ΠΠΥ. Η απόφαση αυτή από μόνη της δεν προκαλούσε δαπάνη σε βάρος του τακτικού προϋπολογισμού. Η μονιμοποίηση όμως των 2.100 περίπου ΠΠΥ, ήταν και είναι γνωστό ότι θα επιβάρυνε με ένα συγκεκριμένο ποσό της τάξης των 13.000.000 ευρώ περίπου τον τακτικό προϋπολογισμό του Πυροσβεστικού Σώματος του έτους 2017.
Το 2014 η Κυβέρνηση της Ν.Δ με τον Ν.4249 (Α73), στο άρθρο 98 έδωσε την δυνατότητα ειδικά για την ένταξη των ΠΠΥ στο μόνιμο προσωπικό, αυτή να γίνει νωρίτερα από την λήξη της πενταετούς θητείας με ΚΥΑ, του Υπουργού Οικονομικών, Διοικητικής & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Προστασίας του Πολίτη, μετά από σχετική γνώμη του Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού του Πυροσβεστικού Σώματος. Τέτοια ΚΥΑ στα δύο χρόνια Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ δεν εκδόθηκε.
Στον προϋπολογισμό του Πυροσβεστικού Σώματος έτους 2017, οι πιστώσεις που αφορούν την ιδιαίτερη κατηγορία, τους ΠΠΥ είναι αντίστοιχες του προηγούμενου έτους, κατά λίγο μειωμένες, γεγονός που δεικνύει ότι αν δεν υπάρξουν: αλλαγή νόμου ή μισθολογίων, μονιμοποίηση των ΠΠΥ δεν είχε προβλεφθεί. Προκύπτει μόνο δυνατότητα ανανέωσης των εχόντων το σχετικό δικαίωμα για 5ετή θητεία και δυνατότητα επέκτασης της 5ετούς θητείας και σε αυτούς που έχουν τα προσόντα μονιμοποίησης (2.100 άτομα).
Η Κυβέρνηση και η ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου μέχρι σήμερα δεν έχει ενημερώσει τους 4.000 εργαζομένους για το αν θα συνεχίσουν να εργάζονται μετά την 10η Φεβρουαρίου 2017, που λήγει η πρώτη 5ετία, είτε ως ΠΠΥ, είτε ως μόνιμο Πυροσβεστικό Προσωπικό, καθώς επίσης, ποιοι και πόσοι θα ενταχθούν σε κάθε κατηγορία, προκειμένου και το Πυροσβεστικό Σώμα να μπορεί να προβεί στον επιχειρησιακό του σχεδιασμό.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Θα προχωρήσει η κυβέρνηση, ως οφείλει, άμεσα στη μονιμοποίηση των πυροσβεστών πενταετούς υποχρέωσης (ΠΠΥ) που πληρούν τις προϋποθέσεις του Νόμου;
2. Έχουν προβλεφθεί πιστώσεις για την μονιμοποίηση όσων Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης έχουν το δικαίωμα αυτό;
3. Θα ανανεώσει για τους υπόλοιπους ΠΠΥ την πενταετία για την απασχόλησή τους στο Πυροσβεστικό Σώμα;

Αθήνα, 6 Φεβρουαρίου 2017

Οι ερωτώντες βουλευτές:

1. Χαρακόπουλος Μάξιμος
2. Αθανασίου Χαράλαμπος
3. Αναστασιάδης Σάββας
4. Ανδριανός Γιάννης
5. Αντωνιάδης Ιωάννης
6. Αντωνίου Μαρία
7. Αραμπατζή Φωτεινή
8. Αυγενάκης Ελευθέριος
9. Βαγιωνάς Γιώργος
10. Βεσυρόπουλος Απόστολος
11. Βλάσης Κώστας
12. Βλάχος Γεώργιος
13. Βορίδης Μάκης
14. Βούλτεψη Σοφία
15. Βρούτσης Ιωάννης
16. Γεωργαντάς Γεώργιος
17. Γιαννάκης Στέργιος
18. Γιόγιακας Βασίλειος
19. Γκιουλέκας Κώστας
20. Δαβάκης Αθανάσιος
21. Δήμας Χρήστος
22. Δημοσχάκης Αναστάσιος
23. Καββαδάς Αθανάσιος
24. Καραγκούνης Κώστας
25. Καράογλου Θεόδωρος
26. Καραμανλή Άννα
27. Κασαπίδης Γεώργιος
28. Κατσαφάδος Κώστας
29. Κεδίκογλου Σίμος
30. Κέλλας Χρήστος
31. Κεφαλογιάννης Γιάννης
32. Κόνσολας Μάνος
33. Κοντογεώργος Κώστας
34. Κουκοδήμος Κώστας
35. Κουμουτσάκος Γεώργιος
36. Κυριαζίδης Δημήτρης
37. Μηταράκης Νότης
38. Μπασιάκος Ευάγγελος
39. Μπουκώρος Χρήστος
40. Μπούρας Αθανάσιος
41. Οικονόμου Βασίλειος
42. Παναγιωτόπουλος Νίκος
43. Παπακώστα Κατερίνα
44. Σκρέκας Κώστας
45. Σταμάτης Δημήτρης
46. Στύλιος Γιώργος
47. Τζαβάρας Κώστας
48. Τραγάκης Γιάννης
49. Τσιάρας Κώστας

 

Read more...

Πόσο κοστίζει η ανοχή της κυβέρνησης στα φαινόμενα βανδαλισμών στις αστικές συγκοινωνίες;

Ερώτηση

Προς:
- τον Υπουργό Εσωτερικών
[Υπόψη Αναπληρωτή Υπουργού αρμοδίου για θέματα Προστασίας του Πολίτη]
- τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Πόσο κοστίζει η ανοχή της κυβέρνησης στα φαινόμενα βανδαλισμών στις αστικές συγκοινωνίες;

Η Νέα Δημοκρατία κρούει συνεχώς στην κυβέρνηση τον κώδωνα του κινδύνου για τα συνεχιζόμενα κρούσματα εμπρησμών και βανδαλισμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Σας επισημαίνουμε με κάθε τρόπο, πως η ανοχή που δείχνετε στα φαινόμενα αυτά, όχι μόνο δεν επιλύουν το όλο πρόβλημα, αλλά αντιθέτως τα κρούσματα κινδυνεύουν να λάβουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Ανοχή, που εκφράζεται από τις «καθησυχαστικές» απαντήσεις του κ. Τόσκα περί της υιοθέτησης ενός «Ειδικού Σχεδίου Αστυνόμευσης», το οποίο στηρίζεται σε μια νέα αντίληψη στη λογική αντιμετώπισης της εγκληματικότητας και των παραβατικών συμπεριφορών «που έχει ως στόχο την εξωστρέφεια της Ελληνικής Αστυνομίας και την ουσιαστικότερη προσέγγιση του πολίτη».
Δυστυχώς, όμως για την κυβέρνηση, η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα εξής γεγονότα:
- Την πυρπόληση ενός τρόλεϊ τον Μάιο του ’16.
- Την πυρπόληση ενός τρόλεϊ και ενός λεωφορείου τον Ιούνιο του ’16.
- Την πυρπόληση τριών (3) τρόλεϊ τον περασμένο Δεκέμβριο.
Σημειώνουμε δε, πως όλα τα παραπάνω έλαβαν χώρα επί της οδού Πατησίων, έξω από το κτίριο του Πολυτεχνείου.
Σε αυτά έρχονται να προστεθούν και τα συνεχόμενα κρούσματα βανδαλισμών ακυρωτικών μηχανημάτων. Σας θυμίζουμε πως μόνο σε μια ημέρα, στις 18 Ιουνίου 2016, καταστράφηκαν από ομάδες αναρχικών και αντιεξουσιαστών 514 τέτοια μηχανήματα.
Ο μακρύς αυτός κατάλογος, ολοκληρώνεται – προσωρινά δυστυχώς – με την προχθεσινή κλοπή 21 μηχανημάτων, από λεωφορεία σταθμευμένα έξω από την Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.
Ο στόχος τους είναι απλός. Να εμποδιστεί η λειτουργία του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), ενός συστήματος που άρχισε να υλοποιείται το 2014 από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
Και εδώ, όμως, την ευθύνη τη φέρει ακέραια η κυβέρνηση, διότι όλες αυτές οι καταστροφές γίνονται με το πρόσχημα του «Δεν Πληρώνω», ενός κινήματος που τόσα χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ έτρεφε και στήριζε με κάθε δυνατό μέσο.
Συνεπεία των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Ποιο είναι το κόστος των συνεχιζόμενων αυτών κρουσμάτων εμπρησμών και βανδαλισμών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς;
2. Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση το γεγονός ότι τα φαινόμενα αυτά λαμβάνουν χώρα σε περιοχές που «καλύπτονται» από το Πανεπιστημιακό Άσυλο;
3. Ποιο είναι το ύψος των διαφυγόντων κερδών από την καθυστέρηση εφαρμογής του ΑΣΣΚ;
4. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά τα δεδομένα, θεωρεί η κυβέρνηση πως το νέο της «Ειδικό Σχέδιο Αστυνόμευσης» αποδίδει καρπούς;

Αθήνα 3/2/2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Καραμανλής Κώστας – Ν. Σερρών
Μπουκώρος Χρήστος – Ν. Μαγνησίας
Βορίδης Μάκης – Αττικής
Κακλαμάνης Νικήτας – Α’ Αθηνών
Κεφαλογιάννη Όλγα – Α’ Αθηνών
Κικίλιας Βασίλης – Α’ Αθηνών
Μπακογιάννη Ντόρα – Α’ Αθηνών
Τσιάρας Κώστας – Ν. Καρδίτσας
Χαρακόπουλος Μάξιμος – Ν. Λαρίσης

Read more...

“ΚΛΕΙΝΕΙ” ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: “ΚΛΕΙΝΕΙ” ΤΟ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΣΕ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ;

Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις της ηγεσίας του υπουργείου Υγείας, η κατάσταση στο χώρο της δημόσιας υγείας είναι σε εξαιρετικά άσχημη κατάσταση και δυστυχώς επιδεινώνεται καθημερινά. Πρόσφατο κρούσμα τα όσα συμβαίνουν στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας.

Σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας (εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 31.01.17) το Μικροβιολογικό Εργαστήριο της Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, προχώρησε σε «αναστολή λειτουργίας» λόγω ελλείψεων σε υλικά και προσωπικό. Το εργαστήριο «αδυνατεί να υλοποιήσει όχι μόνον εξειδικευμένες εξετάσεις, όπως αυτή για τη γρίπη, αλλά και εκείνες που γίνονται σε κάθε απλό Κέντρο Υγείας και ιδιωτικό εργαστήριο, όπως η καλλιέργεια ούρων». Μάλιστα, καθώς εδώ και ένα τρίμηνο δεν διενεργείται ο ουρολογικός έλεγχος ηπατιτίδων «υπάρχει δυσκολία όχι μόνο για τη διερεύνηση των ασθενών αλλά και τη διερεύνηση του προσωπικού σε περίπτωση ατυχημάτων από βιολογικούς παράγοντες».

Οι ελλείψεις σε υλικά και προσωπικό έχουν εγκαίρως επισημανθεί στη Διοίκηση του Νοσοκομείου και τη διοίκηση της 5ης ΥΠΕ. Με κατεπείγουσα επιστολή της από τις 23.01.17, η διευθύντρια του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου, καθηγήτρια Ευθυμία Πετεινάκη (thessaliatv.gr 26.01.17), εκτός από τις ελλείψεις επισημαίνει ότι «αν δεν υπάρξει άμεση προμήθεια υλικών τότε το Μικροβιολογικό θα κλείσει για πολλοστή φορά».

Επιπλέον, ο διευθυντής της Παθολογικής Κλινικής, καθηγητής κ. Νταλέκος, είχε επισημαίνει (ΘΕΣΣΑΛΙΑ τηλεόραση), ότι «η Παθολογική θα υπολειτουργεί αν κλείσει το Μικροβιολογικό Εργαστήριο» λόγω της αδυναμίας προμήθειας υλικών.

Τα παραπάνω συμβαίνουν σε μια περίοδο που υπάρχει έξαρση των ιώσεων, όπως ιογενούς γαστρεντερίτιδας και γρίπης, ενώ το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρης της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου «ουδέποτε τέθηκε θέμα για αναστολή λειτουργίας του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου». Ωστόσο, και η ίδια ομολογεί ότι «πρόβλημα παρουσιάστηκε σε εξειδικευμένες εξετάσεις από την έλλειψη αντιδραστηρίων, τα οποία όμως παραγγέλθηκαν και η προμήθεια θα γίνει μέσω εξωσυμβατικής διαδικασίας έπειτα από αποφάσεις της διοίκησης». Επιπροσθέτως αναγνωρίζει ότι «οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάδειξη προμηθευτών για αντιδραστήρια των εργαστηρίων του Πανεπιστημιακού είναι στο τελικό στάδιο και τους επόμενους μήνες αναμένεται η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων».

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιο λόγο, ενώ υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση από τους ιατρούς τους Π.Ν. Λάρισας για τις ελλείψεις σε υλικά, δεν απετράπη η «αναστολή λειτουργίας» σύμφωνα με τα δημοσιεύματα ή το «πρόβλημα σε εξειδικευμένες εξετάσεις» σύμφωνα με τη διοίκηση, του Μικροβιολογικού Εργαστηρίου;
2. Δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα προμηθειών έτσι ώστε να μην παρατηρούνται ελλείψεις που θέτουν σε αδυναμίας λειτουργίας το Μικροβιολογικό Εργαστήριο;
3. Προτίθεσθε να καλύψετε τα κενά στο Π.Ν. Λάρισας ώστε να λειτουργήσει πλήρως το Μικροβιολογικό Εργαστήριο, δεδομένου ότι οι ανάγκες είναι αυξημένες λόγω της επιδημίας της γρίπης;

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτών βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Άλλος ένας Γολγοθάς των πολιτών με τους νέους δασικούς χάρτες


ΕΡΩΤΗΣΗ
 Προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: Άλλος ένας Γολγοθάς των πολιτών με τους νέους δασικούς χάρτες

Η διαδικασία ανάρτησης των δασικών χαρτών σε εφαρμογή του Νόμου 4389/2016, αφήνει για άλλη μια φορά έκθετη την Κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό στους πολίτες. Αν και πρόκειται για ένα ζήτημα μείζονος σημασίας, προχειρότητες και έλλειψη σχεδιασμού στο στάδιο της κατάρτισης των δασικών χαρτών, αλλά και προσήλωση σε φοροεισπρακτικές τακτικές τύπου «παράβολο», οδηγούν χιλιάδες ιδιοκτήτες στην απόγνωση, καθώς αρκετοί καλούνται να πληρώσουν ένα νέο χαράτσι από 45 ευρώ έως 3.600, για αυτό που έως σήμερα θεωρούσαν ιδιοκτησία τους.
Ειδικότερα, για τις περιοχές όπου έχει γίνει ήδη ανάρτηση, όπως οι Περιφερειακές Ενότητες Πιερίας, Καβάλας Μεσσηνίας και Ηλείας, οι παραλείψεις και τα λάθη που διαπιστώνονται είναι πολλά: στον Πύργο Ηλείας εμφανίζονται αναδασωτέα ακόμη και κτήματα με κατοικίες, ευρύτερα στην Ηλεία αγροτεμάχια εμφανίζονται ως δασικά, ενώ στην Μεσσηνία «εξαφανίζονται» σπίτια και περιουσίες με καλλιεργούμενες αγροτικές εκτάσεις σε όλους τους Δήμους. Οι στρεβλώσεις αυτές οφείλονται στη χρήση αεροφωτογραφιών δύο μόνο χρονικών οριζόντων (1945 και 2008) και όχι όσων είναι διαθέσιμων και απεικονίζουν με σαφήνεια ενδιάμεσες καταστάσεις, καθώς και στο γεγονός ότι δεν προηγήθηκε επαρκές και ξεκάθαρο στάδιο διαβούλευσης.
Πλέον μοναδική άμυνα των πολιτών είναι η κατάθεση αντιρρήσεων σε ηλεκτρονική μορφή εντός εξήντα ημερών (ή ογδόντα εάν διαμένουν στο εξωτερικό) από το άνοιγμα της σχετικής εφαρμογής και η αξιολόγησή τους από τις Επιτροπές Εξέτασης Αντιρρήσεων του Δασικού Χάρτη. Επιπλέον, για την εξέταση της αντίρρησης καλούνται να καταβάλουν ένα υψηλότατο παράβολο, φορομπηχτικού χαρακτήρα, κατά τη συνήθη πρακτική της Κυβέρνησης- που κυμαίνεται από 45 ευρώ (για έκταση έως ένα στρέμμα) έως 3.600 ευρώ ανάλογα με την έκταση - προκειμένου να διατηρήσουν το δικαίωμα στην περιουσία τους.
Η απόφαση δε των Επιτροπών επί των αντιρρήσεων είναι τελεσίδικη: ο ιδιοκτήτης δεν έχει τη δυνατότητα μιας δεύτερης κρίσης για τη διαφωνία του με το κράτος.
Είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες αγροτικής γης να βλέπουν τις περιουσίες τους μέσα σε μια νύχτα να χάνονται και να μην μπορούν να προσφύγουν σε δευτεροβάθμιο όργανο εξέτασης ενστάσεων για να βρουν το δίκιο τους.
Ως εκ τούτου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Δεδομένου ότι διαπιστωμένα υπάρχει μεγάλος αριθμός λαθών, προτίθεστε να αποσύρετε τους αναρτημένους χάρτες, ώστε να γίνουν διορθώσεις με το σύνολο των γεωγραφικών δεδομένων που είναι διαθέσιμα και με ικανοποιητικό διάστημα εκ νέου διαβούλευσης με τους πολίτες;
2. Πώς εγγυάστε το αδιάβλητο της διαδικασίας εκδίκασης των αντιρρήσεων από τις αρμόδιες Εξεταστικές Επιτροπές, όταν μάλιστα δεν υπάρχει δυνατότητα δευτεροβάθμιας προσφυγής;
3. Δεδομένου ότι οι διαδικασίες αντιρρήσεων γίνονται ηλεκτρονικά και απαιτούν σημαντικό όγκο υλικού τεκμηρίωσης, προτίθεστε να δώσετε περισσότερο χρόνο στους πολίτες από το ασφυκτικό πλαίσιο των εξήντα ημερών;
4. Προτίθεστε να αναθεωρήσετε το τέλος αντιρρήσεων προς τα κάτω ή να προωθήσετε ρύθμιση για την επιστροφή του σε περίπτωση δικαίωσης του πολίτη, καθώς τότε θα πρόκειται για δαπάνη από σφάλμα της διοίκησης;

Αθήνα, 25-1-2017

Οι Ερωτώντες Βουλευτές:
1. Κώστας Σκρέκας
2. Αντώνης Σαμαράς
3. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
4. Κώστας Αχ. Καραμανλής
5. Ελευθέριος Αυγενάκης
6. Γεώργιος Γεωργαντάς
7. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου
8. Ιωάννης Κεφαλογιάννης
9. Δημήτρης Κυριαζίδης
10. Ιωάννης Ανδριανός
11. Σίμος Κεδίκογλου
12. Γεώργιος Καρασμάνης
13. Βασίλειος Γιόγιακας
14. Γεώργιος Κασαπίδης
15. Χρήστος Μπουκώρος
16. Αναστάσιος Δημοσχάκης
17. Γεώργιος Βαγιωνάς
18. Γεώργιος Κουμουτσάκος
19. Θεόδωρος Καράογλου
20. Σάββας Αναστασιάδης
21. Στέργιος Γιαννάκης
22. Χρήστος Κέλλας
23. Νικήτας Κακλαμάνης
24. Γεώργιος Βλάχος
25. Σοφία Βούλτεψη
26. Μάξιμος Χαρακόπουλος
27. Αθανάσιος Μπούρας
28. Απόστολος Βεσυρόπουλος
29. Ιωάννης Αντωνιάδης
30. Έλενα Ράπτη
31. Ανδρέας Κατσανιώτης
32. Αθανάσιος Καββαδάς
33. Γεώργιος Στύλιος
34. Φωτεινή Αραμπατζή
35. Όλγα Κεφαλογιάννη
36. Νίκος Παναγιωτόπουλος
37. Βασίλης Οικονόμου
38. Ιωάννης Βρούτσης

 

Read more...

ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΑ 13 ΠΕΡΙΦ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗ FRAPORT

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ
TON ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
(ΥΠΟΨΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ)

ΘΕΜΑ: ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΑ (13) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ “FRAPORT”

Μετά την παραχώρηση της εκμετάλλευσης δεκατριών (13) περιφερειακών αεροδρομίων στην εταιρεία “FRAPORT” υπεγράφη Συμφωνία μεταξύ του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και της εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών πυρόσβεσης – διάσωσης από το Πυροσβεστικό Σώμα στα αεροδρόμια. Πρόκειται συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια στη Σούδα Χανίων, τη Ρόδο, την Κω, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, τη Σκιάθο, τη Σάμο, τη Μυτιλήνη, την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα και τη Χρυσούπολη Καβάλας.
Επίκειται δε η υπογραφή Σύμβασης, με την οποία θα ολοκληρωθεί η διαδικασία και θα ξεκινά η υποχρέωση του Πυροσβεστικού Σώματος να αναλάβει την πυρασφάλεια των παραπάνω Αεροδρομίων, η οποία βάσει των Συμφωνιών, έχει ως ημερομηνία έναρξης την 31η/01/2017, δηλαδή μόλις σε 10 ημέρες.
Η στελέχωση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών των αεροδρομίων θα πραγματοποιηθεί με τη μετάθεση πυροσβεστών χωρίς να υπάρχει αντίστοιχο θεσμικό πλαίσιο. Η μετακίνηση, όμως, προσωπικού στα αεροδρόμια ενδέχεται να αποδυναμώσει τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες και να πλήξει σοβαρά την επιχειρησιακή ετοιμότητα του Σώματος.
Επιπλέον, οι εν δυνάμει μετατιθέμενοι βρίσκονται ξαφνικά σε δεινότατη θέση, καθώς ανατρέπεται ο οικογενειακός τους προγραμματισμός στην παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία, τη στιγμή, μάλιστα, που δεν έχουν ακόμη μονιμοποιηθεί οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να συνδράμουν στη στελέχωση των Π.Υ. στα αεροδρόμια.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Πώς θα αντιμετωπίσετε το πλήγμα στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Πυροσβεστικού Σώματος, από το γεγονός ότι αποδυναμώνονται οι Πυροσβεστικές Υπηρεσίες από τις οποίες θα μετατεθούν πυροσβέστες προς τα περιφερειακά αεροδρόμια;
2. Έχετε διασφαλίσει αντικειμενικό και αξιοκρατικό κανονισμό μεταθέσεων για τους πυροσβέστες που θα κληθούν να μετατεθούν στα αεροδρόμια αυτά;
3. Έχουν διασφαλισθεί πλήρως τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου; Η εταιρεία Fraport θα αναλάβει το σύνολο του μισθολογικού κόστους των πυροσβεστών, συμπεριλαμβανομένων και των εργοδοτικών εισφορών;
4. Έχει προβλεφθεί η εταιρεία Fraport να αναλάβει το κόστος του συνόλου των μέσων ατομικής προστασίας των πυροσβεστών, του κόστους εκπαίδευσής τους και του κόστους των μεταθέσεων των πυροσβεστών που θα μετακινηθούν στα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς και των πυροσβεστών που θα μετατεθούν προς τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της νησιωτικής χώρας για να καλύψουν τις θέσεις αυτών που θα μετακινηθούν, για παράδειγμα από την Π.Υ. Σάμου προς την Π.Υ. αεροδρομίου Σάμου;
5. Πώς θα αντιμετωπίσετε το θέμα της διαμονής των πυροσβεστών ειδικά στα νησιά (Σαντορίνη, Μύκονο, Σκιάθο, Σάμο, Κω, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά, Ρόδο, Μυτιλήνη) όπου είναι δύσκολη η ανεύρεση κατοικίας και το κόστος ενοικίασης αυτής είναι ιδιαίτερα υψηλό σε σχέση με το μισθό του πυροσβέστη;
6. Έχετε διασφαλίσει ότι στα αεροδρόμια αυτά θα υπάρχουν κτιριακές εγκαταστάσεις για τη στέγαση των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που θέτει η Τεχνική Υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια του πυροσβεστικού προσωπικού;
7. Οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, εφόσον και όταν μονιμοποιηθούν, θα συνδράμουν στη στελέχωση των Π.Υ. των αεροδρομίων;

Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2017

Ο ερωτώντες βουλευτές:


Μάξιμος Χαρακόπουλος

Μάκης Βορίδης

Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

Σοφία Βούλτεψη

Γιώργος Γεωργαντάς
Κώστας Γκιουλέκας
Γιώργος Καρασμάνης
Δημήτρης Κυριαζίδης
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Κώστας Τζαβάρας

Read more...