Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ερωτήσεις
Menu
A+ A A-

ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΙΚΙΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΣΤΗ ΧΕΙΜΑΡΡΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΙΚΙΩΝ ΟΜΟΓΕΝΩΝ ΣΤΗ ΧΕΙΜΑΡΡΑ

Η απόφαση της αλβανικής κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα, μέσω ειδοποιητηρίων που επιδόθηκαν κατά προκλητικό τρόπο την ημέρα της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου, στην αναγκαστική απαλλοτρίωση και κατεδάφιση οικιών ομογενών της Βορείου Ηπείρου, συνιστά μια ακόμη πράξη στην όξυνση των διμερών ελληνο-αλβανικών σχέσεων, με ευρύτερες γεωπολιτικές προεκτάσεις, που ίσως υποδαυλίζεται από τρίτους παράγοντες.
Τα πρόσφατα γεγονότα στην Χειμάρρα, όπου με πρόφαση την ανάπλαση της περιοχής καταπατώνται οι περιουσίες πολιτών και, δυστυχώς, με την ενεργό συμμετοχή και του δημάρχου της Χειμάρρας, συνιστούν σαφή παραβίαση εκ μέρους της Αλβανίας των αρχών ενός κράτους δικαίου, στο οποίο πρέπει να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματα της περιουσίας και της ατομικής ιδιοκτησίας όλων των πολιτών, ανεξάρτητα από την εθνική τους ή άλλη ταυτότητα.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η «Ομόνοια» «πρόκειται για κατοικίες οικογενειών που κληρονόμησαν από τους πρόγονους τους ή νέες κατοικίες, που κτίστηκαν τα τελευταία χρόνια με κόπους ολόκληρης ζωής σε δικό τους οικόπεδο. […] Δεν χρειάζεται να έχει κανείς ιδιαίτερες γνώσεις για να καταλάβει τον παραλογισμό και την σκοπιμότητα αυτού του σχεδίου. Είναι ένα σχέδιο που δεν έγινε για να ωφελήσει τον ντόπιο πληθυσμό, αλλά για την υφαρπαγή τις περιουσίας τους και την μεταβίβαση σε τρίτους».
Τα γεγονότα στη Χειμάρρα έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά ενεργειών εκ μέρους της αλβανικής κυβέρνησης, όπως η εμμονή στο ανύπαρκτο ζήτημα των Τσάμηδων και η άρνηση της δημιουργίας νεκροταφείου για τους άταφους πεσόντες του ελληνικού στρατού κατά τα έτη 1940-41, που δείχνει ότι από συγκεκριμένους κύκλους στα Τίρανα γίνεται συστηματική προσπάθεια να «δηλητηριάσουν» τις σχέσεις με την Ελλάδα και να δημιουργήσουν αρνητικά τετελεσμένα.
Εκ μέρους της Ελλάδος είναι απαραίτητο να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να προστατευθούν τα εκ του διεθνούς δικαίου κατοχυρωμένα δικαιώματα των κατοίκων της Χειμάρρας, και επίσης να κατανοήσει η αλβανική πλευρά πως με τέτοιες ενέργειες και δεν έχει καμία ελπίδα να ενταχθεί στην ευρωπαϊκή οικογένεια και θα ζημιωθεί από την όξυνση των ελληνο-αλβανικών σχέσεων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε, να μην εκτελεστεί η αυθαίρετη απόφαση εκδίωξης ομογενών κατοίκων της Χειμάρρας από τις οικίες τους, με σκοπό την κατεδάφισή τους από την αλβανική κυβέρνηση, αλλά και να περιέλθει εις γνώσιν των ευρωπαϊκών και διεθνών θεσμών προκειμένου να καταδικασθεί;

2. Τι σκοπεύετε να πράξετε ώστε να αντιληφθεί η αλβανική κυβέρνηση ότι δεν είναι προς όφελός της να δηλητηριάζει με αποφάσεις και ενέργειες τις ελληνο-αλβανικές σχέσεις;

Αθήνα, 31 Οκτωβρίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

«Δυσανάλογα μεγάλη επιβολή φόρου στον ωμό καφέ»

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Κύριο Υπουργό Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού
Κύριο Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: «Δυσανάλογα μεγάλη επιβολή φόρου στον ωμό καφέ»

Με το νόμο 4389/2016 επιβλήθηκε φόρος κατανάλωσης στον καφέ και στα παρασκευάσματά του με βάση το εκχύλισμα του καφέ από την 1.1.2017. Το βασικό πρόβλημα της εφαρμογής του νέου νόμου αφορά στην επιβάρυνση των 2€ ανά κιλό καθαρού βάρους στον ωμό καφέ. Η επιβολή του παραπάνω φόρου επιβαρύνει δυσανάλογα τις εταιρείες που εισάγουν, επεξεργάζονται και διαθέτουν στην αγορά τον ωμό καφέ, οι οποίες είναι ως επί τo πλείστον μικρές και μεσαίες ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Επειδή η επιβολή του φόρου των 2€, πλήττει σε μεγαλύτερη αναλογία τον ελληνικό καφέ, δεδομένου ότι εισάγεται πάντοτε ωμός, τη στιγμή που άλλοι τύποι καφέ εισάγονται απ’ ευθείας ως τελικό προϊόν.
Επειδή η επιβολή του φόρου ανά κιλό βάρους κατά την εισαγωγή και όχι στο τελικό προϊόν, πλήττει μόνο την εισαγωγή πρώτης ύλης, δεδομένου ότι μόνο ο ωμός καφές παρουσιάζει απόκλιση βάρους έως και 30% από την εισαγωγή του έως την τελική του μορφή.
Επειδή υπάρχει κίνδυνος κλεισίματος ελληνικών επιχειρήσεων λόγω έλλειψης ρευστότητας, καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις που εισάγουν ωμό καφέ, προκαταβάλουν την αγορά του εμπορεύματος έως και 30 ημέρες πριν από την παραλαβή του και κατά συνέπεια η επιβολή επιπλέον φόρου θα καταστήσει άμεσα μη βιώσιμες περισσότερες από 200 επιχειρήσεις.
Επειδή με αυτό το φόρο στον ωμό καφέ θα μηδενιστούν αυτόματα όλες οι εξαγωγές καβουρδισμένου καφέ (από τη στιγμή που το προϊόν μας θα είναι μη ανταγωνιστικό έναντι αυτού που παράγεται σε άλλες χώρες) με αποτέλεσμα να πληγεί άμεσα η εξωστρέφεια των επιχειρήσεων που έχουν επενδύσει στη μεταποίηση του καφέ και στην εξαγωγή του σε άλλες χώρες.
Επειδή η επιβολή του παραπάνω φόρου επηρεάζει το σύνολο της αγοράς καφέ, επιχειρήσεις-βιοτεχνίες παραγωγής καφέ, επιχειρήσεις-βιοτεχνίες παραγωγής μηχανολογικού εξοπλισμού, εστίαση, εισαγωγείς πρώτης ύλης.

Ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί, αν θα επανεξετάσουν την υπερφορολόγηση του ωμού καφέ και αν θα εξετάσουν την περίπτωση δικαιότερης και αναλογικότερης σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες καφέ φορολόγησή του.

Αθηνα 26.10.2016

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

1. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β΄ Αθηνών
2. Όλγα Κεφαλογιάννη, Βουλευτής A΄ Αθηνών
3. Κώστας Σκρέκας, Βουλευτής Τρικάλων
4. Κώστας Καραμανλής, Βουλευτής Σερρών
5. Άδωνις Γεωργιάδης, Βουλευτής Β’ Αθηνών
6. Λευτέρης Αυγενάκης, Βουλευτής Ηρακλείου
7. Αθανάσιος Μπούρας, Βουλευτής Αττικής
8. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη, Βουλευτής Α΄ Αθηνών
9. Γεώργιος Βλάχος, Βουλευτής Αττικής
10. Ανδρέας Κατσανιώτης, Βουλευτής Αχαΐας
11. Ιωάννης Κεφαλογιάννης, Βουλευτής Ρεθύμνου
12. Θεόδωρος Φορτσάκης, Βουλευτής Επικρατείας
13. Αθανάσιος Καββαδάς, Βουλευτής Λευκάδος
14. Βασίλης Οικονόμου, Βουλευτής Επικρατείας
15. Αναστάσιος Δημοσχάκης, Βουλευτής Έβρου
16. Σοφία Βούλτεψη, Βουλευτής Β΄ Αθηνών
17. Κώστας Κατσαφάδος, Βουλευτής Ά Πειραιώς
18. Βασίλειος Γιόγιακας, Βουλευτής Θεσπρωτίας
19. Σάββας Αναστασιάδης, Βουλευτής Β΄ Θεσ/νίκης
20. Χρίστος Δήμας, Βουλευτής Κορινθίας
21. Δημήτριος Κυριαζίδης, Βουλευτής Δράμας
22. Θεόδωρος Καράογλου, Βουλευτής Β’ Θες/νικης
23. Σταύρος Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θες/νικης
24. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Βουλευτής Α’ Θες/νικης
25. Μάξιμος Χαρακόπουλος, Βουλευτής Λαρίσης
26. Δημήτρης Σταμάτης, Βουλευτής Επικρατείας
27. Ιωάννης Αντωνιάδης, Βουλευτής Φλώρινας
28. Σίμος Κεδίκογλου, Βουλευτής Ευβοίας
29. Απόστολος Βεσυρόπουλος, Βουλευτής Ημαθίας
30. Γεώργιος Γεωργαντάς, Βουλευτής Κιλκίς
31. Χρήστος Μπουκώρος, Βουλευτής Μαγνησίας
32. Άννα Καραμανλή, Βουλευτής Β΄ Αθηνών
33. Χρήστος Κέλλας, Βουλευτής Λάρισας
34. Νικήτας Κακλαμάνης, Βουλευτής A΄ Αθηνών
35. Κώστας Κοντογεώργος, Βουλευτής Ευρυτανίας
36. Γιάννης Ανδριανός, Βουλευτής Αργολίδας
37. Γιώργος Στύλιος, Βουλευτής Άρτας
38. Χαράλαμπος Αθανασίου, Βουλευτής Λέσβου
39. Στέργιος Γιαννάκης, Βουλευτής Πρέβεζας
40. Γεώργιος Βαγιωνάς, Βουλευτής Χαλκιδικής
41. Σταύρος Καλαφάτης, Βουλευτής Α’ Θες/νικης
42. Νίκος Παναγιωτόπουλος, Βουλευτής Καβάλας
43. Θανάσης Δαβάκης, Βουλευτής Λακωνίας

Read more...

Κίνδυνος για το ελληνικό γιαούρτι

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Θέμα: Κίνδυνος για το ελληνικό γιαούρτι

Το ελληνικό γιαούρτι, που έχει γίνει παγκοσμίως γνωστό για την εξαιρετική ποιότητά του κατακτώντας τις διεθνείς αγορές, εσχάτως κινδυνεύει από απομιμήσεις σφετεριστών του ονόματός του, όπως επιχειρείται να γίνει από την Τσεχία, που είναι και κράτος-μέλος της ΕΕ. Είναι εύλογη, επομένως, η ανησυχία για τις συνέπειες που θα επιφέρει στην ελληνική παραγωγή η κυκλοφορία, ακόμη και στην ευρωπαϊκή αγορά, «μαϊμού» ελληνικού γιαουρτιού, με την ανοχή μάλιστα των επίσημων ευρωπαϊκών αρχών.
Οι καθησυχαστικές ανακοινώσεις του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης δεν φαίνεται να ανταποκρίνονται στα πραγματικά δεδομένα. Συγκεκριμένα, το αρμόδιο υπουργείο με Δελτίο Τύπου στις 27 Σεπτεμβρίου, που το τιτλοφορεί: «Θετικές εξελίξεις για το όνομα της φέτας και το ‘’ελληνικό γιαούρτι”», μάς πληροφόρησε ότι ο αρμόδιος Επίτροπος για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων κ. Andriukaitis «υιοθετεί την ουσία των επιχειρημάτων που διατυπώνει η ελληνική πλευρά και δηλώνει ρητά ότι “η ονομασία «ελληνικό γιαούρτι» είναι αποδεκτή από την Επιτροπή ως ένδειξη προέλευσης, δηλαδή γιαούρτι που προέρχεται από την Ελλάδα και ότι η χρήση του όρου «Ελληνικό γιαούρτι», για τα προϊόντα που παράγονται εκτός Ελλάδος, θα αποτελούσε εξαπάτηση των καταναλωτών”. Ταυτοχρόνως, όμως, μαθαίνουμε ότι για γιαούρτια με τον χαρακτηρισμό «γιαούρτι ελληνικού τύπου» ή «ελληνικής συνταγής» ή «ελληνικού τρόπου – στιλ», όπως αυτά που προτίθεται να παράγει η Τσεχία, η Επιτροπή λέει ότι οι ονομασίες αυτές μπορεί να γίνουν υπό προϋποθέσεις αποδεκτές.
Η προφανής ασάφεια στην υπουργική ανακοίνωση οδήγησε τον ευρωβουλευτή της ΝΔ κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη να απευθύνει ερώτημα για το ίδιο θέμα στον αρμόδιο Επίτροπο.
Η απάντηση που έλαβε ο κ. Κεφαλογιάννης δεν δικαιολογεί τις θριαμβολογίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ότι προάσπισε ‘’με επιτυχία’’ τα συμφέροντα των Ελλήνων παραγωγών και επιχειρήσεων, καθώς αναφέρει απλώς ότι η Επιτροπή καλεί τις τσεχικές αρχές να αναβάλουν για 12 μήνες ορισμένες διατάξεις του σχεδίου που υπέβαλε η Τσεχία στην ΕΕ προς έγκριση, στις οποίες περιέχεται και η πρόθεσή της για παρασκευή ελληνικού γιαουρτιού.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Αλήθεια, ποια τελικά είναι η θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το «ελληνικό γιαούρτι» αλλά και τα γιαούρτια με τον χαρακτηρισμό «γιαούρτι ελληνικού τύπου» ή «ελληνικής συνταγής» ή «ελληνικού τρόπου – στιλ», που παράγονται ή θα παραχθούν εκτός Ελλάδος; Παρακαλούμε να καταθέσετε την πλήρη αλληλογραφία που ανταλλάξατε με τον αρμόδιο Επίτροπο για την Υγεία και την Ασφάλεια των Τροφίμων κ. Andriukaitis, για το ζήτημα του ελληνικού γιαουρτιού, ώστε να πληροφορηθούμε τι πραγματικά έχει συμφωνηθεί.

Αθήνα, 21 Οκτωβρίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Μέτρα πρόληψης και προστασίας του ζωικού κεφαλαίου της χώρας από επικίνδυνες ζωονόσους

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤOΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
κ. Βαγγέλη Αποστόλου


ΘΕΜΑ: Μέτρα πρόληψης και προστασίας του ζωικού κεφαλαίου της χώρας από επικίνδυνες ζωονόσους που επανειλημμένως έπληξαν την ελληνική κτηνοτροφία. Νέοι κίνδυνοι προ των πυλών της χώρας.

Επισημάνσεις κινδύνων και δράσεις που σας υποδείξαμε με την υπ. αριθμ. 4145/22.03.2016 ερώτηση που σας υποβάλλαμε 29 βουλευτές της Ν.Δ. για την προστασία του ζωικού κεφαλαίου της χώρας από μεταδοτικές ζωονόσους, δυστυχώς, όχι μόνο δεν τη λάβατε υπόψη σας, αλλά απαξιώσατε ως πολιτική ηγεσία να μας απαντήσετε.
Αποτέλεσμα της στάσης σας να υποτιμήσετε τους κινδύνους επανεμφάνισης ζωονόσων που σας επισημάναμε έγκαιρα ήταν η εκ νέου, εντός του 2016 επανεμφάνιση της οζώδους δερματίτιδας σε ευρύτερη έκταση στη χώρα (έως και την Πελοπόννησο), σε σχέση με την επέκταση της κατά το 2015 όπου είχε εντοπιστεί έως και τη Χαλκιδική, εισερχόμενο το μόλυσμα από τη γειτονική Τουρκία.
Για τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη για την ελληνική βοοτροφία, σοβαρές είναι οι ευθύνες της πολίτικης ηγεσίας του Υπουργείου καθώς και των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων.
Για όλες τις αστοχίες και παραλείψεις που όχι μόνο δεν απέτρεψαν την επανεμφάνιση της ζωονόσου, αλλά αντίθετα, οδήγησαν σε σοβαρότερες και μεγαλύτερες ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο της χώρας οφείλει ο Υπουργός ΥπΑΑΤ κ. Αποστόλου να ενημερώσει δημόσια την αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Όπως, επίσης και για την αψυχολόγητη απόφασή του για δραστική μείωση του προϋπολογισμού μέτρων του ΠΑΑ (Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης) σχετικών με την αγροτική παραγωγή και τη στήριξη και προστασία αυτής. Τέτοια μέτρα είναι το Μ05 "Αποκατάσταση του δυναμικού γεωργικής παραγωγής που έχει πληγεί από φυσικές καταστροφές και καταστροφικά συμβάντα και ανάληψη κατάλληλων προληπτικών δράσεων", στο οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση είχε εγγράψει κονδύλι ύψους 200 εκ. €., ενώ η σημερινή το κατήργησε και το Μ14 "Καλή διαβίωση των ζώων", ο προϋπολογισμός του οποίου μειώθηκε έως και 67% σε σχέση με αυτόν που είχε καταθέσει η προηγούμενη Κυβέρνηση.
Τα μέχρι σήμερα παθήματα πρέπει να γίνουν μαθήματα για την πολιτική ηγεσία, ώστε να προστατευθεί το ζωικό κεφάλαιο το ερχόμενο έτος και κατ΄επέκταση η ελληνική κτηνοτροφία και η αγροτική οικονομία.
Πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα επιβάλλουν τον έγκαιρο εμβολιασμό όλων των βοοειδών κατά την περίοδο διαχείμασης και όσο αυτά παραμένουν ενσταυλισμένα. Εμβολιασμός αργά την άνοιξη ή και το καλοκαίρι είναι καθυστερημένος, σχεδόν ανέφικτος και μη αποτελεσματικός. Σωστός προγραμματισμός για έγκαιρη προμήθεια και διανομή των κατάλληλων εμβολίων είναι βασική υποχρέωση του Υπουργείου και προϋπόθεση για την αποτροπή φαινομένων των προηγούμενων ετών.
Ήδη, ο Επίτροπος Υγείας της Ε.Ε., σε συνδιάσκεψη για την οζώδη δερματίτιδα που πραγματοποιήθηκε στη Σόφια, με πρωτοβουλία του Υπουργού Γεωργίας της Βουλγαρίας, ανέλαβε τη δέσμευση να ενισχυθεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Εμβολίων και να εξετάσει θετικά η Επιτροπή μια στρατηγική προληπτικού εμβολιασμού για τη χώρα μας.
Επίσης, δεσμεύτηκε, στη βάση γνωμοδότησης της EFSA, να ρυθμιστούν θέματα θανάτωσης των ζώων, ώστε σε περιοχές με εμβολιακή κάλυψη να θανατώνονται μόνο τα νοσούντα και όχι όλα τα ζώα.
Επειδή οποιοδήποτε νέο ξέσπασμα επιζωοτίας δύναται να αποβεί μοιραίο για την ελληνική βοοτροφία,
Επειδή για πρώτη φορά τόσο έγκαιρα και δεσμευτικά για την Ε.Ε. δίνεται η ευκαιρία να γίνει ουσιαστική και αποτελεσματική πρόληψη,
Επειδή η γνωμοδότηση της EFSA θέτει θεμέλια για διάσωση σημαντικού ζωικού κεφαλαίου ακόμη και σε προσβεβλημένες εκτροφές,
Επειδή η Ε.Ε. δια στόματος του επιτρόπου Υγείας δεσμεύτηκε για επάρκεια εμβολίων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιος ο προγραμματισμός του Υπουργείου τη φετινή χρονιά για όλες τις ενέργειες προληπτικής αντιμετώπισης των ζωονόσων, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία των ζώων και η ζωική παραγωγή της χώρας;
2. Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε ως Υπουργείο τις αυξημένες ανάγκες σε επιστημονικό προσωπικό για τον έγκαιρο και αποτελεσματικό τρόπο προληπτικής αντιμετώπισης των ζωονόσων και την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών ;
3. Πόσα ζώα (βοοειδή) θανατώθηκαν στη χώρα στο πλαίσιο των κατασταλτικών ενεργειών της οζώδους δερματίτιδας τα έτη 2015 και 2016 και ποιο το κόστος για τις αποζημιώσεις των πληγέντων κτηνοτρόφων; Ποια η εκτιμώμενη αξία της απολεσθείσας παραγωγής για τα προαναφερόμενα έτη;


Αθήνα, 21.10.2016

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΛΛΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΦΟΡΤΣΑΚΗΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΡΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ
ΜΑΡΙΟΣ ΣΑΛΜΑΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΚΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΑΓΙΩΝΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ

Read more...

Ακάλυπτοι εργαζόμενοι και ωφελούμενοι του προγράμματος για την αντιμετώπιση της Φτώχειας


ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο


ΘΕΜΑ: Ακάλυπτοι εργαζόμενοι και ωφελούμενοι του προγράμματος των Κοινωνικών Δομών για την αντιμετώπιση της Φτώχειας

Σύμφωνα με έγγραφο (Δ23/46119/3718/10-10-2016) της Αναπληρώτριας Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «η καταληκτική ημερομηνία χρηματοδότησης των Δομών Φτώχειας από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων είναι η 31η Οκτωβρίου 2016. Μετά την ημερομηνία αυτή, η λειτουργία των Δομών Φτώχειας, εντάσσεται μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020».
Επειδή εκατοντάδες εργαζόμενοι στις Κοινωνικές Δομές Αντιμετώπισης της Φτώχειας παραμένουν απλήρωτοι για τέσσερις και πλέον μήνες,
Επειδή η διαδικασία ένταξης των Δομών Φτώχειας στα ΠΕΠ των Περιφερειών σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει ολοκληρωθεί,
Επειδή από 1ης Νοεμβρίου είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να μπει λουκέτο σε 168 Κοινωνικές Δομές που εξυπηρετούν καθημερινά περισσότερα από 118.000 άτομα σε κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά φαρμακεία, συσσίτια, κέντρα υποδοχής αστέγων και γραφεία διαμεσολάβησης,
Επειδή το πρόγραμμα «Κοινωνικές Δομές για την Άμεση Αντιμετώπιση της Φτώχειας» που εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, υπήρξε και συνεχίζει να αποτελεί μια σημαντική παρέμβαση στην αντιμετώπιση της φτώχειας,
Επειδή ήδη από το τέλος του 2012 η κυβέρνηση Σαμαρά και η αντίστοιχη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας εξήγγειλαν και υλοποίησαν το Εθνικό Δίκτυο Άμεσης Κοινωνικής Παρέμβασης, στο οποίο συμμετείχαν συνολικά 66 Δήμοι, 51 ΜΚΟ, 10 ΝΠ ΟΤΑ, 16 Φορείς του Δημοσίου και 23 Φορείς του Ιδιωτικού Τομέα, με στόχο την ανακούφιση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων μέσω μιας συντονισμένης προσπάθειας για την εύρυθμη λειτουργία δομών όπως τα κοινωνικά παντοπωλεία, τα υπνωτήρια αστέγων, τα συσσίτια, τα κοινωνικά φαρμακεία, οι δημοτικοί λαχανόκηποι και η τράπεζα χρόνου,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο αρμόδιος Υπουργός
1. Πότε σχεδιάζετε να καταβάλετε τις καθυστερούμενες αμοιβές των εργαζομένων;
2. Πώς σκοπεύετε να διασφαλίσετε την επιτάχυνση των διαδικασιών ένταξης των Κοινωνικών Δομών στο νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να έχουν ολοκληρωθεί έγκαιρα οι προσκλήσεις και οι υποβολές των σχετικών προτάσεων;
3. Προτίθεστε να παρατείνετε τη λειτουργία του προγράμματος των Κοινωνικών Δομών για την αντιμετώπιση της Φτώχειας έως την πραγματική έναρξη λειτουργίας τους στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020;

Αθηνα 21.10.2016

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Παναγιωτόπουλος Νίκος, Βουλευτής Καβάλας
Βρούτσης Ιωάννης, Βουλευτής Κυκλάδων
Αθανασίου Χαράλαμπος, Βουλευτής Λέσβου
Αναστασιάδης Σάββας, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Αντωνιάδης Ιωάννης, Βουλευτής Φλώρινας
Αντωνίου Μαρία, Βουλευτής Καστοριάς
Ασημακοπούλου Άννα-Μισέλ, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Βαγιωνάς Γεώργιος, Βουλευτής Χαλκιδικής
Βεσυρόπουλος Απόστολος, Βουλευτής Ημαθίας
Βλάχος Γεώργιος, Βουλευτής Αττικής
Βούλτεψη Σοφία, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Γεωργαντάς Γεώργιος, Βουλευτής Κιλκίς
Γεωργιάδης Σπυρίδων - Άδωνις, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Γιακουμάτος Γεράσιμος, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Γιαννάκης Στέργιος, Βουλευτής Πρέβεζας
Γιόγιακας Βασίλειος, Βουλευτής Θεσπρωτίας
Γκιουλέκας Κωνσταντίνος, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Δαβάκης Αθανάσιος, Βουλευτής Λακωνίας
Δημοσχάκης Αναστάσιος, Βουλευτής Έβρου
Καββαδάς Αθανάσιος, Βουλευτής Λευκάδας
Κακλαμάνης Νικήτας, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Καραμανλή Άννα, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Καραμανλής Κώστας, Βουλευτής Σερρών
Καράογλου Θεόδωρος, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Κεδίκογλου Σίμος, Βουλευτής Ευβοίας
Κέλλας Χρήστος, Βουλευτής Λάρισας
Κεφαλογιάννη Όλγα, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Κουκοδήμος Κώστας, Βουλευτής Πιερίας
Μπασιάκος Ευάγγελος, Βουλευτής Βοιωτίας
Μπουκώρος Χρήστος, Βουλευτής Μαγνησίας
Μπούρας Αθανάσιος, Βουλευτής Αττικής
Οικονόμου Βασίλης, Βουλευτής Επικρατείας
Παπακώστα Κατερίνα, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Σαλμάς Μάριος, Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας
Σκρέκας Κωνσταντίνος, Βουλευτής Τρικάλων
Σταϊκούρας Χρήστος, Βουλευτής Φθιώτιδας
Σταμάτης Δημήτριος, Βουλευτής Επικρατείας
Στύλιος Γεώργιος, Βουλευτής Άρτας
Φορτσάκης Θεόδωρος, Βουλευτής Επικρατείας
Χαρακόπουλος Μάξιμος, Βουλευτής Λαρίσης


Read more...

«Άταφοι» παραμένουν οι πεσόντες του 1940 στη Β. Ήπειρο

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό: Εθνικής Άμυνας
κ. Πάνο Καμμένο


ΘΕΜΑ: «Άταφοι» παραμένουν οι πεσόντες του 1940 στη Β. Ήπειρο

Ανοιχτή παραμένει η εθνική εκκρεμότητα των 7.976 «άταφων» πεσόντων στη Β. Ήπειρο κατά το έπος του 1940. Επί 76 χρόνια, διάσπαρτα οστά βρίσκονται στα πεδία των μαχών και σε ομαδικούς τάφους.
Μετά από επίπονους αγώνες, το εθνικό αυτό χρέος φάνηκε να δρομολογείται με τη σχετική συμφωνία στις 09/02/09 μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας για την αναζήτηση, ταυτοποίηση και ενταφιασμό των Ελλήνων πεσόντων στρατιωτικών. Για το σκοπό αυτό συστάθηκε μικτή επιτροπή Ελλάδας και Αλβανίας η οποία συνεδρίασε μόνο μια φορά έως σήμερα και καμία από τις αποφάσεις που ελήφθησαν δεν έχει υλοποιηθεί.
Παρά την καθοριστική παρέμβαση του τέως Αντιπροέδρου της Βουλής των Ελλήνων κ. Σούρλα, τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις από μέλη της εθνικής αντιπροσωπείας και ακολούθως τις σχετικές επισημάνσεις της Ελληνικής Πολιτείας προς την αλβανική πλευρά, ουδεμία θετική εξέλιξη δεν προέκυψε έως σήμερα.
Στο εθνικό αυτό ζήτημα – χρέος για την Ελλάδα παρέμβαση έκανε και ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Παυλόπουλος προς τον Πρόεδρο του Αλβανικού Κοινοβουλίου κ. Μέτα, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη γείτονα χώρα.
Επειδή ο σεβασμός στους νεκρούς των μαχών αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό όλων των λαών και των πολιτισμών, ιδίως των Ελλήνων,
Επειδή στενεύουν τα χρονικά περιθώρια άντλησης πληροφοριών από υπερήλικες Βορειοηπειρώτες για τους προσωρινούς τάφους των πεσόντων,
Επειδή για τη διατήρηση των σχέσεων καλής γειτονίας απαιτείται τήρηση των κανόνων διεθνούς δικαίου και εφαρμογή των δεσμεύσεων που κάθε μέλος αναλαμβάνει, ιδιαίτερα τώρα που η γειτονική χώρα επιδιώκει την ένταξή της στην Ε.Ε. και επιζητά την ελληνική βοήθεια,
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
1. Γιατί δεν υλοποιήθηκε καμία από τις αποφάσεις που ελήφθησαν από τη μικτή ελληνοαλβανική επιτροπή;
2. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε ώστε να τεθεί εκ νέου και πιο αποτελεσματικά το ζήτημα της δημιουργίας στρατιωτικού κοιμητηρίου στην Κορυτσά;


Αθήνα,14.10.2016

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ

ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ

ΜΑΞΙMΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΑΒΑΚΗΣ

ΒΑΣΙΕΙΟΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ

Read more...

Υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου και Δυσλειτουργίες των Ολοήμερων Προγραμμάτων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


Θέμα: Υποβάθμιση του Ολοήμερου Σχολείου και Δυσλειτουργίες των Ολοήμερων Προγραμμάτων και των Τμημάτων Πρόωρης Υποδοχής σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία

Έχει γίνει πλέον προφανές σε όλους ότι, το Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο, που θεσπίστηκαν για να «απαντήσουν» στις ανάγκες της κοινωνίας και των εργαζόμενων γονέων, έχασαν τον κοινωνικό τους χαρακτήρα, καθώς πλέον δεν λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες των εργαζόμενων γονέων, ενώ σχεδιάστηκαν με μοναδικό γνώμονα την εξοικονόμηση διδακτικών ωρών και αριθμού εκπαιδευτικών.
Ως γνωστόν, εκτός από την υποβάθμιση του θεσμού των Ολοημέρων Σχολείων με δραστική μείωση του ωραρίου τους και περιορισμό των διδασκομένων γνωστικών αντικειμένων, με υπουργικές αποφάσεις θεσπίσθηκε από φέτος ως ώρα υποδοχής των νηπίων: 08.20-08.30 και ώρα υποδοχής μαθητών/τριών στο Δημοτικό Σχολείο: 08.00-08.10. Παράλληλα, προβλέπεται η συγκρότηση Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής νηπίων και μαθητών στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, μόνον, όμως, όταν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι για τα νήπια «Δύναται να λειτουργήσει πρόωρη υποδοχή, αν υπάρχουν αιτήσεις γονέων από 07.45-08.30, μόνο για τους μαθητές που επιλέγουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα (13.00-16.00)», ενώ ως ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι «τα 5 νήπια/προνήπια». Για δε τους μαθητές Δημοτικού «συγκροτείται τμήμα πρόωρης υποδοχής μαθητών (07.00-08.00) σε σχολεία όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη», με δικαίωμα συμμετοχής των μαθητών που είναι «εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς». Εδώ ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι «οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια και 10μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω».
Οι ρυθμίσεις αυτές, με την έναρξη της εφαρμογής τους, αποδείχθηκε ότι δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς.
Κατ’ αρχάς υπάρχει σοβαρό ζήτημα λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί στις εγγραφές των τμημάτων πρόωρης υποδοχής, αφού δυνατότητα δίδεται μόνον στους μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται απαραιτήτως και οι δύο γονείς. Επίσης, οι μαθητές πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι και να φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα, ενώ είναι αρκετοί οι γονείς, των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο υποχρεωτικό βασικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, αλλά ζητούν τα παιδιά τους να εγγραφούν στο τμήμα πρόωρης υποδοχής ώστε να εξυπηρετηθούν στην εργασία τους.
Πρόβλημα προκύπτει και με την ασυμβατότητα των ωρών προσέλευσης μεταξύ Νηπιαγωγείου (8:20-8:30) και Δημοτικού σχολείου (8:00-8:10). Εξ αιτίας της διαφοράς των ωραρίων μεταξύ των δύο σχολείων, οι γονείς που έχουν παιδιά τα οποία φοιτούν στο βασικό υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, πρέπει να παραδώσουν πρώτα τα παιδιά στο Δημοτικό σχολείο, να περιμένουν τουλάχιστον 10-15 λεπτά και στη συνέχεια να παραδώσουν τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο, γεγονός που ταλαιπωρεί όχι μόνον τους ίδιους αλλά και τα παιδιά τους, ιδιαίτερα εάν επικρατούν κακές καιρικές συνθήκες. Εξυπακούεται ότι επιτακτική είναι η ανάγκη ρύθμισης της πρωινής υποδοχής των παιδιών και στις περιπτώσεις συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων με Δημοτικά σχολεία.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι με τη θέσπιση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Ε.Τ.Ο.Ν.), καθώς και του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Ε.Τ.Ο.Δ.Σ.) με τους περιορισμούς που θέτουν οι προαναφερόμενες Υ.Α. ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου αποδομείται και πλήττει πρωτίστως τα λαϊκά στρώματα, καθώς σε αυτό δεν φοιτούν παιδιά εύπορων οικογενειών, αλλά τα παιδιά οικογενειών του καθημερινού μόχθου και της εργασιακής ανασφάλειας.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν προβεί σε μια πρώτη αποτίμηση της πορείας λειτουργίας του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (Ε.Τ.Ο.Ν.), καθώς και του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (Ε.Τ.Ο.Δ.Σ. με βάση ερωτηματολόγιο προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και με ποιες διαδικασίες έχουν σχεδιάσει να αξιολογήσουν το όλο εγχείρημα;
2. Πόσα Τμήματα Πρωινής Υποδοχής και πόσα Τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος και με πόσο αριθμό νηπίων λειτουργούσαν στα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία το προηγούμενο σχολικό έτος 2015-16 και πόσα τμήματα πρόωρης υποδοχής, πόσα τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος και με πόσο αριθμό νηπίων λειτουργούν στο Ε.Τ.Ο.Ν. το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017;
3. Πόσα Τμήματα Πρωινής Υποδοχής και πόσα Τμήματα Ολοήμερου προγράμματος και με πόσο αριθμό μαθητών λειτουργούσαν στα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία (ΕΑΕΠ και Κλασικού Ολοήμερου Προγράμματος) το προηγούμενο σχολικό έτος 2015-16 και πόσα τμήματα πρόωρης υποδοχής, πόσα τμήματα ολοήμερου προγράμματος και με πόσο αριθμό μαθητών λειτουργούν στα Ε.Τ.Ο.Δ.Σ. το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017;
4. Προτίθεσθε να αναλάβετε πρωτοβουλίες για να άρετε τις αστοχίες και τις στρεβλώσεις που έχουν δημιουργήσει οι προαναφερόμενες Υπουργικές Αποφάσεις;
5. Προτίθεσθε να βελτιώσετε τον κοινωνικό χαρακτήρα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και του ολοήμερου Δημοτικού σχολείου για να καταστεί ο θεσμός πιο ευνοϊκός για τον κόσμο της εργασίας αλλά και να λυθούνι επιμέρους θέματα, όπως αυτό που αφορά γονείς οι οποίοι θα πρέπει να παραδώσουν παιδιά τους που φοιτούν σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό και δεν συμπίπτει ο χρόνος παράδοσης;
Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2016


Οι ερωτώντες Βουλευτές:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Θ. Φορτσάκης

Μ. Αντωνίου

Γ. Αντωνιάδης

Κ. Βλάσης

Κ. Γκιουλέκας

Α. Καραμανλή

Μ. Κόνσολας

Κ. Κοντογεώργος

Κ. Κουκοδήμος

Γ. Μαρτίνου

Θ. Μπούρας

Γ. Στύλιος

Read more...

ΠΕΡΙΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΠΕΡΙΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ;

Ενόψει της νέας καλλιεργητικής περιόδου που αρχίζει τις επόμενες μέρες με την σπορά των δημητριακών και παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, σύγχυση και ανησυχία επικρατεί μεταξύ των συνταξιούχων αγροτών για το αν, τελικώς, θα περικοπούν οι συντάξεις τους σε περίπτωση που καλλιεργήσουν τα χωράφια τους.
Ως γνωστόν, με το νέο ασφαλιστικό νόμο, τα Ταμεία εντάσσονται στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ). Ωστόσο, με το νέο νόμο είναι ασαφές αν το προηγούμενο νομικό πλαίσιο (νόμοι 2676/1999 και 3863/2010), που εξαιρούσε από την περικοπή των συντάξεων τους συνταξιούχους αγρότες του ΟΓΑ που συνέχιζαν την αγροτική τους δραστηριότητα, εξακολουθεί να ισχύει.
Οι συνταξιούχοι αγρότες, όπως και οι ενεργοί αγρότες, αποδεικνύουν την αγροτική απασχόλησή τους με την δήλωση καλλιέργειας (ΟΣΔΕ), που καταθέτουν μέχρι τις 15 Μαΐου κάθε χρόνο, καθώς και με τη φορολογική τους δήλωση. Παράλληλα, η δήλωση καλλιέργειας είναι απαραίτητη προϋπόθεση και για την καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων. Μετά και την έκδοση των οριστικών δικαιωμάτων Βασικής Ενίσχυσης, όπου δικαιώματα έχουν ενεργοί και συνταξιούχοι αγρότες, τα αναφερόμενα στο νόμο 4387/2016, έχουν δημιουργήσει μεγάλη σύγχυση.
Σε λίγο καιρό στη Θεσσαλία θα αρχίσει η σπορά των σιτηρών. Οι αγρότες που βγήκαν στη σύνταξη το 2016, καθώς και αυτοί που έπονται για το 2017, αναρωτιούνται αν πρέπει ή αν αξίζει να καλλιεργήσουν, δεδομένου ότι αυτό συνεπάγεται έξοδα και τα ανάλογα παραστατικά. Ανησυχούν επίσης, όπως και οι ήδη συνταξιούχοι των παλαιοτέρων ετών, για το αν πρέπει να μεταβιβάσουν τα δικαιώματα βασικής ενίσχυσης ή όχι, καθώς ανατρέπεται κάθε είδους προγραμματισμός που έχει γίνει στις αγροτικές οικογένειες.
Ιδιαίτερος είναι ο προβληματισμός και όσων δεν έχουν διάδοχο στην αγροτική τους εκμετάλλευση και οι συντάξιμες αποδοχές τους θα κινούνται οριακά στα 350 με 400 ευρώ μηνιαίως. Εύλογα, λοιπόν, προβληματίζονται για το πώς θα μπορέσουν να επιβιώσουν, εάν υπάρξει περικοπή της σύνταξής τους στην περίπτωση που συνεχίσουν να καλλιεργούν.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Επειδή η νέα καλλιεργητική περίοδος ήδη ξεκινάει με τα σιτηρά, προτίθεστε να διευκρινίσετε άμεσα, επίσημα και αναλυτικά τι πρόκειται να γίνει με τους συνταξιούχους αγρότες; Θα περικοπούν οι συντάξεις τους ή όχι; Αν ναι από πότε, σε τι ποσοστό και για ποιες κατηγορίες;

2. Τι πρόκειται να γίνει με τα δικαιώματα βασικής ενίσχυσης που διαθέτουν; Θα πρέπει να τα μεταβιβάσουν; Αν ναι, έχετε επεξεργαστεί όρους, προϋποθέσεις και χρονοδιάγραμμα, και πότε θα τα ανακοινώσετε; 

Αθήνα, 10 Οκτωβρίου 2016

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Τοποθέτηση ειδικού εμπειρογνώμονα διαχείρισης των κονδυλίων για το προσφυγικό

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους: Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού
Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης


Θέμα: «Τοποθέτηση ειδικού εμπειρογνώμονα διαχείρισης των κονδυλίων για το προσφυγικό».
Κατά την διάρκεια ενημέρωσης δημοσιογράφων η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Νατάσα Μπερτό φέρεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, να ισχυρίστηκε, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να προβεί στην τοποθέτηση ειδικού εμπειρογνώμονα στη χώρα μας για τη διαχείριση των κοινοτικών κονδυλίων από τις ελληνικές αρχές για το προσφυγικό. Λόγω της σπουδαιότητας του ζητήματος η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη κατέθεσε στις 22.9.2016 ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να λάβει συγκεκριμένη απάντηση.
Ενόψει των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Θα τοποθετεί εμπειρογνώμονας στη χώρα μας για τη διαχείριση των κονδυλίων για το προσφυγικό; Ποιες θα είναι οι αρμοδιότητές του και το πλαίσιο συνεργασίας του με την Κυβέρνηση;
2. Διαπιστώθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δυσχέρεια στην απορρόφηση των κονδυλίων για το προσφυγικό; Αν όχι, γιατί προκρίθηκε η επιλογή της τοποθέτησής του ειδικού εμπειρογνώμονα;
3. Επηρεάστηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τη λήψη της παραπάνω απόφασης από τις καταγγελίες του παραιτηθέντος Γενικού Γραμματέα Πρώτης Υποδοχής και Ταυτοποίησης, κ Βουδούρη περί κακοδιαχείρισης των κονδυλίων για το προσφυγικό;

Αθήνα 27/9/2016

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

1. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, Βουλευτής Β΄ Αθηνών

2. Μάξιμος Χαρακόπουλος, Βουλευτης Λαρίσης

Read more...

Προνομιακή μεταχείριση εισαγόμενων ζωοκομικών προϊόντων

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:

1.Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

2. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
κ. Ευάγγελο Αποστόλου

Θέμα: Προνομιακή μεταχείριση εισαγόμενων ζωοκομικών προϊόντων έναντι των αντίστοιχων ελληνικών με εφαρμογή χαμηλότερου συντελεστή Φ.Π.Α στην πώληση εισαγόμενων κρεάτων.

Σε συνέχεια του Ν.4336/2015, εγκύκλιος (ΑΔΑ: 7ΡΟΡΗ-ΟΟΨ) του Υπουργείου Οικονομικών διευκρινίζει ότι εφαρμόζεται υψηλός συντελεστής ΦΠΑ 24% σε αγοραπωλησία ζώντων ζώων μεταξύ κτηνοτρόφου και εμπόρου ακόμα και αν αυτά, κατόπιν συμφωνίας, μεταφέρονται σε σφαγείο με σκοπό τη σφαγή τους για λογαριασμό του εμπόρου, ο οποίος επιβαρύνεται με τα έξοδα σφαγής.
Αντίθετα ο χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ 13% εφαρμόζεται στη συναλλαγή μεταξύ των ιδίων προσώπων (κτηνοτρόφου και εμπόρου) αν η αγοραπωλησία αφορά στο σφάγειο του ζώου (όχι το ίδιο το ζώο) και όταν έχει προηγηθεί η σφαγή στο σφαγείο για λογαριασμό του κτηνοτρόφου, ο οποίος επιβαρύνεται με τα έξοδα της σφαγής.
Με δεδομένα τη δεινή οικονομική κατάσταση των κτηνοτρόφων και το παράλληλο υψηλό κόστος σφαγής, το οποίο, επίσης, επιβαρύνεται με υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, είναι εύλογο να μη δύνανται να επωμιστούν το κόστος οι κτηνοτρόφοι και να επιδιώκουν να το μετακυλήσουν σε εμπόρους.
Από την άλλη πλευρά οι έμποροι για να αποφύγουν την αγορά έτσι κι αλλιώς ακριβού εμπορεύματος(εγχώριου) που επιβαρύνεται επιπρόσθετα με υψηλό ΦΠΑ και έξοδα σφαγής, προσανατολίζονται σε αγορά εισαγόμενου (είτε ζωντανού που θα σφαχτεί σε Ελλάδα και θα λάβει ελληνική σφραγίδα, είτε ήδη σφαγμένου στο εξωτερικό αποφεύγοντας και τα έξοδα σφαγής) από προμηθευτές του εξωτερικού.
Είναι προφανές ότι οι αποφάσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης ωθούν την αγορά στην εισαγωγή ζώντων ζώων και κρέατος και παρασκευασμάτων αυτού, υπονομεύοντας την εγχώρια κτηνοτροφία.
Την ίδια στιγμή με ιδιαίτερα "ευφυή" τρόπο το κράτος λαμβάνει άτοκο δάνειο από όλους τους εμπόρους εγχώριου και μόνο κρέατος. Έτσι προκύπτει ένα σημαντικό πρόβλημα για τους εν λόγω εμπόρους, αφού, δεδομένων των συνθηκών αγοράζουν, συνήθως, ζώντα ζώα με υψηλό Φ.Π.Α. και πωλούν με χαμηλό, όντας πάντοτε πιστωτικοί στο ΦΠΑ. Τη διαφορά αυτή την εισπράττουν με μεγάλη καθυστέρηση που πολλές φορές αγγίζει τη διετία, παρά την πρόβλεψη της σχετικής νομοθεσίας (ΠΟΛ.1090/2.4.2012) για εντός 3 μηνών επιστροφή. Ωθούνται λοιπόν και αυτοί με μαθηματική ακρίβεια στην πρακτική αν όχι μόνο της εισαγωγής, έστω της παράλληλης δραστηριότητας για το συμψηφισμό του ΦΠΑ.
Επειδή τέτοιου είδους αποφάσεις "ταφόπλακα" για ένα κλάδο που βρίσκεται στα όρια της βιωσιμότητας χαρακτηρίζονται από έλλειψη στοιχειώδους λογικής,
Επειδή η ελληνική κτηνοτροφία χρειάζεται αποφάσεις στήριξης και όχι υπονόμευσης,
Επειδή η εφαρμογή υψηλού συντελεστή ΦΠΑ επηρεάζει αρνητικά την τελική τιμή στο ράφι του εντόπιου εμπορεύματος, αποτελώντας ανταγωνιστικό μειονέκτημα,
Ερωτώνται οι κ.κ Υπουργοί:
1. Ποια η σκοπιμότητα εφαρμογής ενός τέτοιου μέτρου; Ποια η επιδίωξη της Κυβέρνησης; Τι μετρήσιμα αποτελέσματα έχει επιφέρει έως σήμερα;
2. Με τη διάταξη αυτή εξυπηρετείται η ανάπτυξη της ελληνικής κτηνοτροφίας ή οι χώρες από τις οποίες εισάγονται τεράστιες ποσότητες κρεάτων;
3. Eξετάζει η κυβέρνηση τη μετάταξη στο συντελεστή 13% του ΦΠΑ της αγοραπωλησίας ζώντων ζώων, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής κτηνοτροφίας;
4. Γιατί δε γίνεται άμεσα αποπληρωμή του πιστωτικού ΦΠΑ στους επιτηδευματίες, αφού η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ και στην πώληση από αυτούς είναι αδιανόητη, ώστε να μην καθίστανται αυτοί άτοκοι δανειστές του δημοσίου με τη μόνιμη κατάσταση πιστωτικού ΦΠΑ;
5. Ποια τα μέχρι σήμερα μέτρα και πολιτικές τις Κυβέρνησης για τη στήριξη του ελληνικού κρέατος;


Αθήνα, 23.09.16

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ
ΟΛΓΑ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΚΡΕΚΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΙΑΡΑΣ
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΝΙΚΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
ΣΙΜΟΣ ΚΕΔΙΚΟΓΛΟΥ
ΣΟΦΙΑ ΒΟΥΛΤΕΨΗ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
ΣΑΒΒΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΛΛΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΑΓΙΩΝΑΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΤΣΑΝΙΩΤΗΣ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ
ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΔΗΜΟΣΧΑΚΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΥΚΩΡΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΑΣΙΑΚΟΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Read more...