Χρησιμοποιούμε τα cookies στην ιστοσελίδα μας, σύμφωνα με την Οδηγία 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μάξιμος Χαρακόπουλος | Νέα Δημοκρατία - Ομιλίες
Menu
A+ A A-

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΛΑΓΚΟΥΔΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κύριος Χαρακόπουλος.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλω να σας καλωσορίσω και εγώ στη συνεδρίαση της Επιτροπής μας, η οποία γίνεται πράγματι σε μία κρίσιμη περίοδο. Συμφωνήσαμε όλοι σε αυτή την αίθουσα, ότι η ελληνική γεωργία βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Εντείνονται οι προβληματισμοί για το μέλλον των συμβατικών καλλιεργειών, όπως είναι το βαμβάκι. Ακούσατε τέτοιους προβληματισμούς και προχθές στην εκδήλωση για τον αγροτικό ξεσηκωμό στο Κιλελέρ. Υπάρχει διάχυτη ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους αγρότες  για το τι θα γίνει μετά το 2013, προς τα πού θα πρέπει να στραφούν και ποιες καλλιέργειες να επιλέξουν.

Είναι γεγονός ότι η χρονιά που πέρασε το 2008 ήταν δύσκολη για τους αγρότες. Είχαμε μείωση του αγροτικού εισοδήματος. Βεβαίως, υπήρξε εκτόξευση του κόστους παραγωγής, λόγω της αύξησης των διεθνών τιμών του πετρελαίου και ταυτόχρονα είχαμε μειωμένες τιμές στα περισσότερα αγροτικά μας προϊόντα και λόγω της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας, αλλά στη μείωση του αγροτικού εισοδήματος συνέβαλαν καθοριστικά οι άσχημες καιρικές συνθήκες και οι διάφορες νόσοι που μείωσαν την παραγωγή.

Βρεθήκατε, λοιπόν, στο τιμόνι του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων εν μέσω μίας κρίσης με τους αγρότες σε κινητοποιήσεις και είναι θετικό ότι η Κυβέρνηση διασφάλισε ένα πακέτο 500.000.000 ευρώ για τη στήριξη του αγροτικού τομέα και για αποζημιώσεις, οι οποίες ανακουφίζουν πράγματι τους αγρότες σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία. Η Κυβέρνηση τιμά το λόγο της, όπως είπατε και στο Κιλελέρ και ήδη πιστώνονται οι λογαριασμοί. Καταβάλλονται στους αγρότες οι αποζημιώσεις απ’ αυτό το πακέτο των 500.000.000 ευρώ.

Βεβαίως, κύριε Υπουργέ, θα ήταν προτιμότερο και καλύτερο αυτά τα χρήματα να είχαν πάει στους αγρότες νωρίτερα, χωρίς να χρειαστεί να βγει στους δρόμους κανείς, να κοπεί η Ελλάδα στα δύο και να ταλαιπωρούνται οι συμπολίτες μας και οι αγρότες. Αλλά σε κάθε περίπτωση αυτό δε μειώνει την αξία του πακέτου των 500.000.000 ευρώ, την πρωτοβουλία που είχε αυτή η Κυβέρνηση. Είναι εύκολη η κριτική από την πλευρά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Την ακούσαμε για άλλη μία φορά να διατυπώνεται και στη σημερινή συνεδρίαση και για το κόστος παραγωγής που πράγματι είναι υψηλό για τα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα, αλλά και για την κατάρρευση των τιμών στα περισσότερα αγροτικά προϊόντα. Η κριτική, όμως, που δεν συνοδεύεται από προτάσεις, δεν είναι εποικοδομητική κριτική.

 Είναι εύλογο τα ερώτημα για την κατάρρευση των διεθνών τιμών στα περισσότερα αγροτικά προϊόντα λόγω και της υπερπαραγωγής και της χρηματοπιστωτικής κρίσης φταίει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας; Επίσης, δεν ακούσαμε προτάσεις για το τι θα κάνει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. για να ελέγξει το κόστος παραγωγής. Ποιους άλλους μηχανισμούς ελέγχου έχουμε απ’ αυτούς που υπάρχουν σήμερα; Τι άλλους τρόπους έχουμε πέραν της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην οποία παραπέμφθηκαν οι υποθέσεις;

Θα ήθελα να πω με αφορμή την κριτική που ακούστηκε, κύριε Πρόεδρε, την κραυγή αγωνίας που διατυπώνουν οι αγρότες, όσον αφορά το καθεστώς των ανοικτών τιμών. Πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτό, το οποίο λειτουργεί τελικά σε βάρος των παραγωγών. Δίνουν τη σοδειά τους, χωρίς να γνωρίζουν σε ποια τιμή την παραδίδουν. Αυτό το καθεστώς πρέπει να λάβει τέλος.

Δεν θα μπω στον πειρασμό να σχολιάσω σημείο προς σημείο την επιστολή με την οποία ζητάει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. τη σύγκλιση της συνεδρίασης αυτής. Ούτε στην κριτική που γίνεται για  το γιατί οι αγρότες βρίσκονται στους δρόμους. Ειπώθηκαν και νωρίτερα οι απαντήσεις σε αυτά τα σχόλια, για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται σήμερα οι αγρότες με διάθεση συνεννόησης, συζήτησης και διαλόγου σε σχέση με το παρελθόν, την αντιμετώπιση που είχαν με τα ΜΑΤ και την επιχείρηση «βουλκανιζατέρ». Αλλά το να χαρακτηρίζει το ΠΑ.ΣΟ.Κ. την απάντηση της Κυβέρνησης στο αγροτικό πρόβλημα, ότι είναι πλούσια λόγια αβροφροσύνης τα 500.000.000 ευρώ, είναι δυνατόν; Είναι φτωχά δώρα εμπαιγμού τα χρήματα αυτά, εν μέσω μίας οικονομικής κρίσης, της οποίας την ένταση και τη διάρκεια δεν γνωρίζει κανείς; Ή είναι επικοινωνιακά τρικ τα 500.000.000 ευρώ;

Κύριε Υπουργέ, οφείλω, όμως,  να θέσω το ζήτημα που υπάρχει με τους κτηνοτρόφους. Είναι ένα σοβαρό ζήτημα και σήμερα είχατε συνάντηση και συζήτηση μαζί τους. Στις 22 Ιανουαρίου στις επίσημες δηλώσεις σας υπήρχε μία αναφορά στο σημείο 5, αν θυμάμαι καλά, ότι 100.000.000 ευρώ από το πακέτο των 500.000.000 ευρώ θα κατευθυνθούν σε λοιπές ασφαλιστικές καλύψεις από τον ΕΛΓΑ και από τους κτηνοτρόφους. Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει διευκρίνιση και εξειδίκευση αυτών των μέτρων που αφορούν στους κτηνοτρόφους. Υπάρχει ένας προβληματισμός, μία καχυποψία, μία διάχυτη εντύπωση στους κτηνοτρόφους, ότι αυτά τα χρήματα «λεηλατήθηκαν» στη πορεία από αγρότες της Πελοποννήσου που βγήκαν στον Ισθμό, ή από αγρότες της Κρήτης που ήρθαν στον Πειραιά.

Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα και στην αγελαδοτροφία. Έχετε γίνει και εσείς αποδέκτης υπομνημάτων, όπως και εμείς. Εγκαταλείπονται πολλές αγελαδοτροφικές μονάδες στη Βόρεια Ελλάδα και πρέπει να δούμε τι γίνεται εκεί.

Επίσης, σχετικά με τη βιομηχανία ζάχαρης υπήρχε απόφαση μετατροπής των δύο εργοστασίων στη Λάρισα και στη Ξάνθη σε εργοστάσια βιοαιθανόλης. Τα δεδομένα έχουν αλλάξει σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπάρχουν ερωτηματικά για το πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι η παραγωγή βιοκαυσίμων. Πολλοί λένε ότι χρειάζεται  3 λίτρα πετρελαίου για να αναπαραχθεί 1 λίτρο βιοκαυσίμων. Το ερώτημα, όμως, είναι τι τύχη θα έχουν αυτά τα εργοστάσια στη Λάρισα και τη Ξάνθη;

Επίσης, θέλω να ενώσω και εγώ τη φωνή μου όσον αφορά τους ρυθμούς που προχωρούν τα σχέδια βελτίωσης και τα προγράμματα νέων αγροτών. Να σημειώσω, ότι οι αναδασμοί είναι ένα βασικό εργαλείο για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής γεωργίας, με τη δυνατότητα εκτεταμένης καλλιέργειας έχουμε μείωση του κόστους παραγωγής. Ήμουν πρόσφατα στο Αχίλλειο Λάρισας και εκεί υπάρχουν ζητήματα για τη χρηματοδότηση των παράλληλων έργων. Θα πρέπει να ανοίξει η στρόφιγγα για τη χρηματοδότηση των αναδασμών.

Υπάρχει το ζήτημα της αποζημίωσης των αγροτών του Πλατύκαμπου και του Ναρθακίου από τη ξηρασία. Όταν θα έχουμε την επόμενη συνεδρίαση θα επεκταθώ περισσότερο σε αυτό, αφού θα ακούσουμε και τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ. Επίσης, το ζήτημα του αγροτικού εξελικτισμού. Ήμουν πρόσφατα στο δήμο Λακέρειας και μίλησα με τη δημοτική αρχή, αλλά και με παραγωγούς της περιοχής και ζητούν να προχωρήσει με μεγαλύτερους ρυθμούς αυτό το πρόγραμμα που συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής.

 Κύριε Υπουργέ, υπάρχει το πρόγραμμα πρόωρης αγροτικής σύνταξης. Είναι πάρα πολλοί αγρότες που ενδιαφέρονται να μπουν σε αυτό το πρόγραμμα και ζητούν να μάθουν πότε θα υπάρξει νέα προκήρυξη του προγράμματος. Μαζί με άλλους συναδέλφους σας έχουμε καταθέσει σχετική ερώτηση που ζητούμε επιπλέον να δείτε τη δυνατότητα ετήσιων αυξήσεων σε όσους αγρότες εντάσσονται σε αυτό το πρόγραμμα της πρόωρης συνταξιοδότησης, διότι, υπάρχουν αγρότες σήμερα οι οποίοι εντάχθηκαν πριν δέκα χρόνια, οι οποίοι τότε εντασσόμενοι στο πρόγραμμα αυτό λάμβαναν διπλάσια σύνταξη από την κατώτερη αγροτική, η οποία ήταν στα 150- 170 €  και σήμερα ουσιαστικά παίρνουν την ίδια σύνταξη με την πολιτική που ακολούθησε η Κυβέρνηση, διπλασιάζοντας τις κατώτατες αγροτικές συντάξεις.

Κύριε Πρόεδρε, όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχουν χρόνια διαρθρωτικά προβλήματα  στην ελληνική γεωργία, όπως γηρασμένος αγροτικός πληθυσμός, μικρός πολυτεμαχισμένος κλήρος κ.λπ.. Όλα αυτά, βεβαίως, η ζητήματα, τα οποία μπορούμε να τα συζητήσουμε μέσα από το Συμβούλιο Αγροτικής Πολιτικής, που θα είναι ένα ουσιαστικό όργανο χάραξης πολιτικής, όπως δεσμεύτηκε ο Υπουργός. Στο ερώτημα τι μέλλει γενέσθαι μετά το 2013, πρέπει όλοι -Κυβέρνηση, πολιτικοί φορείς, πολιτικές δυνάμεις, αλλά και αγροτοσυνδικαλιστές- να τοποθετηθούμε με την υπευθυνότητα.

Είναι θετικό, κύριε Πρόεδρε, το γεγονός ότι και οι αγρότες συνειδητοποιούν πλέον ότι δεν μπορούν να είναι στραμμένοι μονίμως σε συμβατικές καλλιέργειες. Άκουσα με ιδιαίτερη ικανοποίηση προχθές στο Κιλελέρ τον Πρόεδρο της ΕΑΣ Λάρισας κ. Κοκκινούλη, να βλέπει το μέλλον στα αγροδιατροφικά προϊόντα και να προαναγγέλλει ουσιαστικά τον αποχαιρετισμό του βαμβακιού από τον κάμπο.

Βεβαίως για να γίνουν όλα αυτά, χρειάζεται να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στη μεταποίηση και την τυποποίηση αγροτικών προϊόντων και όλα αυτά δεν μπορούν παρά να γίνουν μέσα από υγιείς συνεταιριστικές μονάδες- οργανώσεις, που δεν έχουν καμία σχέση με την φαυλοκρατία και τον κομματισμό ο μας παρέδωσε το ΠΑ.ΣΟ.Κ..

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΑΛΑΓΚΟΥΔΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει η κυρία Αντωνίου.

ΑΝΤΩΝΙΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ: Κύριε Πρόεδρε, χαίρομαι που ο κ. Χαρακόπουλος άκουσε τον κ. Κοκκινούλη προχθές στο Κιλελέρ να λέει ότι πρέπει να φύγουμε από το βαμβάκι σε άλλες καλλιέργειες, αλλά νομίζω ότι θα έπρεπε στο Κιλελέρ να μας πει ο κ. Κοκκινούλης και η Ένωση Λάρισας για το θέμα των ανοικτών τιμών, αυτή τη λογική και αυτή την πολιτική με τεράστιο κόστος στους αγρότες. Ο κ. Κοκκινούλης ήταν πρωταγωνιστής, ο οποίος ξεκίνησε μια λογική να παίρνουμε ανοικτές τιμές. Ξεκίνησαν από τα σιτηρά και προχωρήσαμε και σε όλα τα άλλα προϊόντα. Κύριε Πρόεδρε, το λέω αυτό, διότι αν θέλει να μας απαντήσει ο Υπουργός για τις ανοικτές τιμές, περιμένουμε την απάντηση, αλλά νομίζω ότι καλό θα ήταν να μας απαντήσει και ο κ. Κοκκινούλης για τη λογική των ανοικτών τιμών, διότι πρέπει να αναλάβουν και οι ενώσεις τις ευθύνες τους, όπως είπατε πριν.

ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Οι ανοικτές τιμές είναι φαινόμενο των τελευταίων ετών; Μήπως είναι φαινόμενο επί των ημερών σας, που κληρονομήσαμε;

Read more...

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΞΙΜΟΥ ΓΙΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥΣ 2013

«ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΒΟΛΟΣ 2013»

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η ανάληψη των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 αποτελεί για το δίπολο Βόλου-Λάρισας, για τη Θεσσαλία, την ελληνική περιφέρεια, αλλά και γενικότερα για τη χώρα μας μια πρώτης τάξεως δυνατότητα προβολής της πατρίδας μας μέσω της τέλεσης των σπουδαιότερων, μετά τους Ολυμπιακούς, αγώνων.

Η ανάληψη των 17ων Μεσογειακών αγώνων βάσει της σύμβασης που υπογράφτηκε την 27η Οκτωβρίου του 2007 στην Πεσκάρα της Ιταλίας, μας θέτει όλους μπροστά στις ευθύνες μας αναφορικά με τις ευκαιρίες που δημιουργούνται και που οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο. Ευκαιρίες για έργα υποδομών στην Περιφέρεια, ευκαιρίες για διεθνή προβολή της Ελλάδας.

Βεβαίως οι Μεσογειακοί Αγώνες δεν έχουν τα τελευταία χρόνια τη λάμψη που είχαν στο παρελθόν. Το στοίχημα για τη χώρα μας είναι να ανακτήσουν οι Μεσογειακοί Αγώνες την αξία τους ως αθλητικό γεγονός παγκοσμίου ενδιαφέροντος. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το περίσσευμα τεχνογνωσίας που μας κληροδότησε η επιτυχής έκβαση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 αφενός συνέβαλε στην επιτυχή διεκδίκηση των Αγώνων και αφετέρου λειτουργεί ως οδοδείκτης για την επιτυχή διεξαγωγή των Μεσογειακών Αγώνων στο Βόλο και τη Λάρισα το 2013.

Χρέος μας είναι να διδαχθούμε από την εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και τις αστοχίες όσον αφορά στην πλήρη αξιοποίηση των έργων και των υποδομών μετά τη λήξη των αγώνων.

Οι απαιτήσεις της διοργάνωσης με τις οποίες θα έρθουμε αντιμέτωποι είναι  υψηλές. Τα νούμερα επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές: 3.300 αθλητές, 1.500 δημοσιογράφοι, 900 μέλη της Μεσογειακής οικογένειας, 10.000 εθελοντές, 500.000 θεατές και συμμετοχή 23 χωρών χρωματίζουν το μέγεθος του στοιχήματος το οποίο καλούμαστε να κερδίσουμε. Στοίχημα που είναι σύνθετο και πολυμετωπικό.

 Πιστεύω ακράδαντα, μελετώντας τα πρακτικά των συνεδριάσεων της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων που επεξεργάστηκε το νομοσχέδιο, πως έγινε μια ουσιαστική συζήτηση, που δεν επικεντρώθηκε μόνο στα σημαντικά, αλλά εστίασε επαρκώς και σε επιμέρους ζητούμενα, προτείνοντας διευκρινήσεις και διορθώσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το παρόν σχέδιο νόμου παρέχει την απαιτούμενη ευελιξία, διασφαλίζει διαφάνεια και αποτελεσματικότητα και παρέχει στην ανώνυμη εταιρεία «Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων – Βόλος 2013» όλο το απαραίτητο οπλοστάσιο, κατά το επιτυχημένο πρότυπο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, να φέρει εις πέρας το τιτάνιο έργο που αναλαμβάνει.

Θα πρέπει να επισημανθεί σε μια περίοδο ισχνών αγελάδων για την παγκόσμια και την ελληνική οικονομία η εθελοντική προσφορά των μελλών της Οργανωτικής Επιτροπής. Μιας Επιτροπής, που είναι απαραίτητο εργαλείο της Πολιτείας για την επίτευξη του στόχου της επιτυχούς διεξαγωγής των αγώνων.

 Με  το νομοσχέδιο που συζητούμε εξορθολογίζεται η λειτουργία της ανώνυμης εταιρείας, γίνεται περισσότερο διαφανής, με πρόσωπα που θα επιτελέσουν στο ακέραιο το καθήκον τους, με συναίσθηση της κοινωνικής ευθύνης που αναλαμβάνουν.

Παράλληλα, η εταιρεία μέσω της δυνάμενης συμμετοχής της και σε άλλες εταιρείες θα μπορεί να συμμετέχει σε κατασκευές τεχνικών έργων, σε τηλεπικοινωνιακές και ραδιοτηλεοπτικές υποδομές, στην επικοινωνιακή και τουριστική προβολή των αγώνων, καθώς και σε λοιπές οικονομικές και πολιτιστικές δράσεις.

Υπάρχουν, λοιπόν, όλα τα απαραίτητα εχέγγυα ώστε η Επιτροπή να κάνει πολύ καλά τη δουλειά της υπό την υψηλή εποπτεία βεβαίως του Υπουργείου Πολιτισμού. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Επιτρέψτε μου να αναφερθώ, με την ιδιότητα του Βουλευτού Λαρίσης και στην ιδιαίτερη σημασία που διαδραματίζουν οι Αγώνες εκτός από την ευρύτερη περιοχή και για την ιδιαίτερη πατρίδα μου τη Λάρισα.

Μπορεί η πόλη η οποία υπέγραψε να ήταν ο Βόλος, όμως ουσιαστικά οι Αγώνες θα τελεστούν από το δίπολο Βόλος-Λάρισα. Στο σημείο αυτό εγείρονται κάποια ζητήματα. Αναφέρομαι δειγματικά στα υποκαταστήματα και τα γραφεία της «Βόλος 2013», καθώς και στις πόλεις που θα συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Θεωρώ πως απαιτείται στο θέμα αυτό ιδιαίτερη ευαισθησία, διότι δεν θα πρέπει η Λάρισα από συνδιοργανώτρια πόλη να βρεθεί στο περιθώριο της όλης διαδικασίας, αλλά να συμμετέχει όσο το δυνατόν ενεργότερα στην όλη προσπάθεια. Θα πρέπει λοιπόν να υπάρξει σαφής αναφορά στα γραφεία που θα γίνουν στη Λάρισα και την Αθήνα. 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Δεν αρνούμαι ότι στην όλη διαδικασία προετοιμασίας από την ανάληψη του 2007 μπορεί να υπήρξαν παραλείψεις και καθυστερήσεις. Είναι γεγονός πως ο χρόνος που έχει απομείνει είναι 3,5 χρόνια και ίσως δεν υπάρχει η πολυτέλεια πλήρους ενασχόλησης με κομβικά ζητήματα υψηλών απαιτήσεων όπως οι «πράσινοι» Μεσογειακοί ή η πολιτιστική Μεσογειάδα.

Τούτη τη στιγμή προέχουν ζητήματα όπως η χωροθέτηση και ο προϋπολογισμός των έργων, καθώς και ο προγραμματικός εξορθολογισμός αναφορικά με κάποιες προεκτιμήσεις του φακέλου υποψηφιότητας. 

Παράλληλα οφείλω να καταθέσω και τους προβληματισμούς του ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας που εστιάζει στο άρθρο 23. Το άρθρο αυτό  επιτρέπει να ρυθμίζονται τεχνικά ζητήματα κατά παρέκκλιση από κάθε διάταξη νόμου ή κανονιστικής πράξης, εκτός από τους σχετικούς κανόνες της Ε.Ε., χωρίς να συνυπολογίσει πως το εθνικό θεσμικό πλαίσιο έχει εναρμονιστεί πλήρως με το κοινοτικό στην περίπτωση των Δημοσίων Έργων.

Η αντίφαση αν δεν συνιστά δεοντολογική παρέκκλιση, ενέχει τον κίνδυνο  να περιπέσουμε σε νομικές εμπλοκές που να προκαλέσουν περαιτέρω χρονοτριβές. 

Βεβαίως, οι προβληματισμοί αυτοί δεν αναιρούν το μέγεθος της προσπάθειας που γίνεται και των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων. Γιατί πέρα από τις καθυστερήσεις και τα γραφειοκρατικά εμπόδια, που δυστυχώς στην Ελλάδα είναι μια δυσάρεστη πραγματικότητα, οι Μεσογειακοί Αγώνες του δίπολου Βόλου-Λάρισας αποτελούν μιας πρώτης τάξεως αναπτυξιακή και δημιουργική ευκαιρία για τις πόλεις που θα τους φιλοξενήσουν. 

Επιπροσθέτως, θα αναδείξουν αξίες, θα δώσουν πολιτιστικές ευκαιρίες, θα εμπεδώσουν ένα αίσθημα συνεργασίας και θα αποτελέσουν ισχυρή παρακαταθήκη και για το μέλλον.

Ειδικά για τη λεκάνη της Μεσογείου, μια περιοχή με πολιτιστικές ιδιαιτερότητες και ετερόκλητα χαρακτηριστικά, μια περιοχή με ιδιαίτερο στίγμα αναφορικά με τα ιστορικά πάθη και την πολιτισμική κινητικότητα, οι Μεσογειακοί Αγώνες αποτελούν ευκαιρία δημιουργικής σύνθεσης και άμβλυνσης των ιδιαιτεροτήτων.

Μακάρι οι αγώνες να συνδράμουν προς την κατεύθυνση αυτή και να καταστήσουν τη Μεσόγειο μια θάλασσα ειρήνης και πολιτισμού.

Και στο δρόμο αυτό οδηγοί να είναι ο Βόλος και η Λάρισα.        

 

 

Read more...

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΓΡΙΠΗ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΛΟΓΙΑ

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής, Βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, κληθείς να σχολιάσει την απόπειρα μικροπολιτικής εκμετάλλευσης της νέας γρίπης από την αξιωματική αντιπολίτευση έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Η απόπειρα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να καταστήσει τη νέα γρίπη αντικείμενο κομματικής αντιπαράθεσης είναι ενδεικτική της ανευθυνότητας του κ. Παπανδρέου. Περισσότερο από τη γρίπη, μάλλον πρέπει να ανησυχούμε αν ένα ανεύθυνο κόμμα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας».

 Ερωτηθείς για τη συνεχιζόμενη προεδρολογία ο κ. Χαρακόπουλος είπε τα εξής:

 «Στο ΠΑΣΟΚ υιοθετούν το μακιαβελικό “ο σκοπός αγιάζει τα μέσα”. Διακατέχονται από τέτοια βουλιμία για εξουσία που δεν διστάζουν να εμπλέξουν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας σε κομματικά παιχνίδια και πολιτικούς τακτικισμούς. Γι΄ αυτή τους τη συμπεριφορά θα πληρώσουν βαρύ τίμημα όταν έρθει η ώρα».

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ 16

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ «16» 

Κραυγή αγωνίας – Γενναίες αλλαγές τώρα 

Με διαβιβαστικό στο οποίο αναγνωρίζονται οι εντός και εκτός βουλής πρωτοβουλίες του Μάξιμου Χαρακόπουλου για την αντιμετώπιση των κακώς κειμένων, κοινοποιήθηκε στο βουλευτή Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας η ανοιχτή επιστολή των 16 Λαρισαίων επώνυμων νεοδημοκρατών προς τον πρωθυπουργό και τον Γραμματέα της Κ.Ε. του κόμματος.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής, που κατ΄ επανάληψη έχει κινηθεί σε αντίστοιχο μήκος κύματος καυτηριάζοντας προκλητικές συμπεριφορές και αβελτηρίες, κληθείς να σχολιάσει την επιστολή, έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Συμμερίζομαι την κραυγή αγωνίας και τους προβληματισμούς των στελεχών που συνυπογράφουν την επιστολή, όπως και δεκάδων στελεχών που διατυπώνουν ανάλογες σκέψεις και ερωτηματικά. Είναι ένα ακόμη καμπανάκι για λάθη, παραλείψεις και κυρίως συμπεριφορές που «πλήγωσαν» τον κόσμο της παράταξης. Κοινή απαίτηση όλων είναι γενναίες αποφάσεις, όσο επώδυνες και αν χρειαστεί να είναι. Ο κύκλος φθοράς που ξεκίνησε πέρσι το Σεπτέμβρη από τη Θεσσαλονίκη πρέπει να κλείσει στη ΔΕΘ με αλλαγές παντού. Σε πολιτικές αλλά και πρόσωπα, που είτε κουράστηκαν και συμβιβάστηκαν με την αντίληψη ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει, είτε φάνηκαν ανάξια της εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού, κατώτερα των περιστάσεων.

Ο κρατικός μηχανισμός, όπως παραδέχθηκε ο πρωθυπουργός το βράδυ των ευρωεκλογών παραμένει ο μεγάλος ασθενής στον τόπο. Εκεί θα πρέπει να εστιάσουμε την προσπάθεια μας. Στο κράτος που ταλαιπωρεί τον πολίτη. Στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας. Η Νέα Δημοκρατία θα πρέπει να έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων. Δεν είναι λύση για τον τόπο η ανεύθυνη αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ».

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ STAGE

ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ:

Να μπει τέλος στις «γκρίζες ζώνες» με συμβασιούχους και stage 

Μόνιμοι μόνο μέσω ΑΣΕΠ. Αποκατάσταση των τελευταίων συμβασιούχων 

«Στην πολιτική οφείλει κανείς να αντιμετωπίζει με ρεαλισμό τα πράγματα. Μακάρι να ήταν όλα άσπρο-μαύρο. Τότε θα ήταν πιο εύκολες και οι απαντήσεις στα προβλήματα» τονίζει ο Μάξιμος Χαρακόπουλος με αφορμή τις αντιδράσεις για την πρωτοβουλία του να δοθεί τέλος στο καθεστώς ομηρίας των συμβασιούχων και των εργαζομένων στα stage. Ο Βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει με έμφαση «βεβαίως, όλες οι προσλήψεις στο δημόσιο θα πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Αυτή είναι μια θέση με την οποία κανείς εχέφρων -και ιδιαίτερα πολιτικός- δεν μπορεί να διαφωνήσει. Άλλωστε επ’ αυτού έχω κατ΄ επανάληψη τοποθετηθεί». Ωστόσο, αναρωτιέται «έχουν άδικο, όμως όσοι υποβλήθηκαν στη διαδικασία της κατάρτισης να διεκδικούν αυξημένη μοριοδότηση για τις προσλήψεις στο δημόσιο; Τι νόημα έχει αλλιώς η επένδυση της πολιτείας στην κατάρτισή τους;  Από την άλλη, εύλογα οι συμβασιούχοι δεν αναμένουν ίδια αντιμετώπιση με τους συναδέλφους τους που μονιμοποιήθηκαν το 2004; Η πολιτεία με τη μέχρι σήμερα συμπεριφορά της δεν είναι που συντηρεί τέτοιες γκρίζες ζώνες»; 

Όπως υπογραμμίζει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής «Η πρωτοβουλία έξι βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας για το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στα προγράμματα stage και των συμβασιούχων προκάλεσε αντιδράσεις ωσάν να επρόκειτο για κεραυνό εν αιθρία. Στην Ελλάδα έχουμε μάθει να ζούμε με συλλογικούς μύθους. Έτσι βαπτίζεται ως πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης η ανασφάλιστη εργασία. Είναι γνωστό ότι οι εργαζόμενοι στα  γνωστά ως stage βγάζουν τη λάντζα του δημοσίου, χωρίς κανένα ασφαλιστικό ή εργασιακό δικαίωμα, χωρίς πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη. Αν πάλι είναι κατάρτιση, πόσο καιρό μπορεί κανείς να… καταρτίζεται; 18 μήνες, 30 μήνες ή και 48 μήνες; Υπάρχουν εργαζόμενοι στα stage με προϋπηρεσία άνω των 4 χρόνων!  Γιατί, όμως παραμένουν σε αυτά πολλοί εργαζόμενοι, ουσιαστικά υπαμειβόμενοι για την εργασία που προσφέρουν; Προφανώς γιατί ευελπιστούν ότι η πολιτεία, όπως έπραξε στο παρελθόν στη διάρκεια της προηγούμενης κυβέρνησης, θα τους αποκαταστήσει. Υπενθυμίζω ότι το ΠΑΣΟΚ μονιμοποίησε εργαζόμενους στα stage με μόλις 18 μήνες προϋπηρεσία!

Η ίδια προσδοκία ανάλογης αντιμετώπισης με τους συμβασιούχους του 2004 που μονιμοποιήθηκαν με το «Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου» κρατά ουσιαστικά σε καθεστώς ομηρίας και τη νέα γενιά συμβασιούχων της τελευταίας πενταετίας.

Είναι καιρός να κοπεί ο γόρδιος δεσμός των καλούμενων προγραμμάτων κατάρτισης και των συμβάσεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τους ΟΤΑ. Καμία πρόσληψη εκτός ΑΣΕΠ. Δεν μπορεί όμως να πετάξουμε ως στημένες λεμονόκουπες τους συμβασιούχους και τους εργαζόμενους στα προγράμματα stage, σαν η πολιτεία να μην έχει καμία ηθική υποχρέωση απέναντί τους.

Αντιλαμβάνομαι ότι η θέση μου αυτή με καθιστά δυσάρεστο στην πλειοψηφία των ανέργων. Στην πολιτική, όμως δεν είμαστε για να γινόμαστε ευχάριστοι, αλλά χρήσιμοι. Ας συμφωνήσουμε τουλάχιστον να βάλουμε ένα τέλος στις «γκρίζες ζώνες».

Read more...

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΚΑΡΤΟΚΙΝΗΤΑ

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΞΙΜΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: 

Καρτοκινητά με ονοματεπώνυμο για αντιμετώπιση της εγκληματικότητας

«Βασική υποχρέωση κάθε ευνομούμενου κράτους είναι να εγγυάται συνθήκες ασφάλειας στους πολίτες του. Σε όλο τον κόσμο οι κοινωνίες αξιοποιούν τις σύγχρονες τεχνολογίες και τα επιτεύγματα της επιστήμης για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας». Τα παραπάνω τόνισε ο Μάξιμος Χαρακόπουλος αγορεύοντας επί του νομοσχεδίου που επιβάλει την ταυτοποίηση των καρτοκινητών τηλεφώνων.

Ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων και Άμυνας της Βουλής, Βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας υποστήριξε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Οι νέες τεχνολογίες έχουν εισβάλλει στη ζωή μας τα τελευταία  χρόνια και έχουν αλλάξει την καθημερινότητά μας. Παρότι στις περισσότερες περιπτώσεις μας έχουν διευκολύνει  λειτουργώντας ως αναπτυξιακοί μοχλοί, σε άλλες έχουν αναδειχθεί παθογένειες που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Η νέα εποχή μας φέρνει αντιμέτωπους με μια διαφορετική πραγματικότητα, καθώς οι νέες τεχνολογίες έχουν καταστεί πολλές φορές ανεξέλεγκτες και επικίνδυνες στα χέρια κακοποιών. Το νομικό οπλοστάσιο, στις περισσότερες περιπτώσεις έπεται και προσπαθεί να παρακολουθήσει τις εξελίξεις ασμαίνοντας, αδυνατώντας να κινηθεί παράλληλα με αυτές.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων, η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αλματώδη αύξηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η μέχρι σήμερα ανωνυμία των κατόχων καρτοκινητών διευκόλυνε τη δράση τρομοκρατικών ομάδων, δουλεμπόρων, κυκλωμάτων διακίνησης ναρκωτικών, μαστροπείας και κάθε παραβατικής συμπεριφοράς.

Η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς έρχεται να καλύψει αιτούμενα που συν το χρόνο έχουν εμφανιστεί.

Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε εντάσσεται και η απόφαση για την ενεργοποίηση των καμερών για τη δημόσια ασφάλεια και την προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών.

Στην ίδιο σκεπτικό εντάσσεται και η τροπολογία που επιτρέπει τη δημιουργία τράπεζας γενετικού υλικού για τη διενέργεια ανάλυσης DNA σε όλες τις περιπτώσεις τέλεσης κακουργημάτων και πλημμελημάτων που τιμωρούνται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 μηνών.

Το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου που παρέχει τη νομική δυνατότητα να ταυτοποιούνται οι χρήστες καρτοκινητών τηλεφώνων κινείται εντός των συνταγματικών ορίων. Προχωρά στην ταυτοποίηση των στοιχείων των κατόχων και χρηστών υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, κάνοντας παράλληλα απολύτως σεβαστές τις διατάξεις περί προσωπικών δεδομένων που καλύπτονται από το απόρρητο και αφορούν στο περιεχόμενο των επικοινωνιών.  

Πιστεύω πως με παράλληλη δέσμη δράσεων από τα συναρμόδια Υπουργεία Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης θα οδηγηθούμε άμεσα σε απτά αποτελέσματα, αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, χωρίς να διαταράξουμε τη λειτουργία των ενδιαφερομένων επιχειρήσεων ούτε να φαλκιδέψουμε κατοχυρωμένες ελευθερίες.

Θα ήθελα να  σημειώσω ότι τα ζητήματα της ασφάλειας και της δημόσιας τάξης βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων των πολιτών.

Η πολιτική ηγεσία οφείλει να αφουγκράζεται τις ανησυχίες αυτές, που απεικονίζουν τις περισσότερες φορές μια ζοφερή πραγματικότητα. Παράλληλα όμως δεν πρέπει να υποτιμούμε και την επιστημονική, εγκληματολογική προσέγγιση, που λέει πως τα φοβικά σύνδρομα των πολιτών δεν είναι πάντα ευθέως ανάλογα με το πραγματικό επίπεδο της εγκληματικότητας. Συνεπώς όλοι οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να μην οδηγηθούμε σε υπερβολές.

Από την άλλη δεν πρέπει να τροφοδοτούνται και αντίστροφα φοβικά σύνδρομα καταπάτησης των δικαιωμάτων των πολιτών από τη λήψη μέτρων σαν και αυτά που προωθεί το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθόσον η δημοκρατία μας είναι πλέον εμπεδωμένη και το Σύνταγμά μας δεν δίνει περιθώρια παρερμηνειών.

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Ιουνίου 2009

 

 

Ο Βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος ερωτηθείς από την τηλεόραση του mega για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν από τον πρωθυπουργό για την αναστροφή του αρνητικού κλίματος που καταγράφηκε στις ευρωεκλογές έκανε την ακόλουθη δήλωση:

             «Έχω εμπιστοσύνη στον πρωθυπουργό, που με την ξεκάθαρη δήλωσή του το βράδυ των ευρωεκλογών προδιέγραψε τις πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν, τόσο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα του κρατικού μηχανισμού -που παραμένει ο μεγάλος ασθενής στον τόπο μας- όσο και στην αντιμετώπιση προκλητικών συμπεριφορών που ενόχλησαν την κοινωνία».

Read more...

ΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ

ΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σε έναν πολυσύνθετο και πολυπολικό κόσμο, όπου τα δεδομένα αλλάζουν, φυσικό είναι να αναπροσαρμόζεται στην πράξη και ο ρόλος του ΝΑΤΟ. Η κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ και του Συμφώνου της Βαρσοβίας που λειτουργούσε ως αντίπαλο δέος στο ΝΑΤΟ άλλαξε ουσιαστικά και τον προσανατολισμό της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας. Οφείλει το ΝΑΤΟ να ανταποκριθεί στα δεδομένα  της νέας εποχής, τη διαφύλαξη της παγκόσμιας ειρήνης και το σεβασμό στο διεθνές δίκαιο.

Μπορεί η χώρα μας να είναι μέλος του ΝΑΤΟ, τούτο όμως δεν σημαίνει ότι κατά καιρούς δεν έχουν διατυπωθεί ενστάσεις από πλευράς της ελληνικής κοινής γνώμης αναφορικά με επιλογές της συμμαχίας, όπως ο πόλεμος στο ΙΡΑΚ ή η επέμβαση στην πάλαι ποτέ Γιουγκοσλαβία. Και οι ενστάσεις αυτές ήταν εντονότερες όποτε υπήρξε η εντύπωση ότι οι αποφάσεις του ΝΑΤΟ υπαγορεύονταν από τις ΗΠΑ και η συμμαχία ήταν απλά ένας νομιμοποιητικός οργανισμός των αμερικάνικων επιθυμιών. Η σύνοδος του Βουκουρεστίου με τη διαφωνία Ευρωπαίων συμμάχων στη διεύρυνση με την Γεωργία και την Ουκρανία απέδειξε το σημαντικό ρόλο που έχει κάθε κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ.  

Βεβαίως, θα ανέμενε κανείς ότι οι σχέσεις μεταξύ συμμάχων-μελλών του ΝΑΤΟ θα είναι ανέφελες, κάτι που δεν ισχύει στην περίπτωση Ελλάδας και Τουρκίας, η οποία κατά καιρούς έχει δημιουργήσει θερμά επεισόδια στο Αιγαίο με κορυφαίο τα Ίμια. Επεισόδια που προκαλούν εκτός των άλλων και αισθήματα πικρίας για τη στάση της συμμαχίας.

Ανεξαρτήτως, όμως συναισθημάτων, η συμμετοχή της χώρας μας στο ΝΑΤΟ αναμφίβολα της δίνει τη δυνατότητα να προασπίσει τα συμφέροντά της πολύ καλύτερα απ’ ότι αν ήταν εκτός συμμαχίας με την Τουρκία μόνη να αλωνίζει. Το πρόσφατο βέτο του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στο Βουκουρέστι στο αίτημα των Σκοπίων να ενταχθούν στο ΝΑΤΟ χωρίς προηγουμένως να έχουν έρθει σε συμβιβασμό με την Ελλάδα για το ζήτημα της ονομασίας τους, επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Είναι προτιμότερο να είμαστε παρόντες δίνοντας τη μάχη συνδιαμόρφωσης της πολιτικής της συμμαχίας, βεβαίως έχοντας επίγνωση των δυνατοτήτων μας, παρά να απέχουμε.   

Η διεθνής θέση της χώρας μας, λοιπόν, είναι ταυτισμένη εδώ και μισό αιώνα περίπου, από τη δεκαετία του 50 κιόλας, με τη δυτική κατεύθυνση. Αυτό συνέβη από την εποχή που η χώρα μας εισήχθη στη συμμαχία το 1952 επί κυβερνήσεως Πλαστήρα, και ενώ κάποιοι έβλεπαν στην προσχώρηση αυτή την επικύρωση της αμερικανικής κυριαρχίας στην περιοχή, αδυνατώντας να αντιληφθούν τη σημασία της στρατηγικής αυτής επιλογής για την πατρίδα μας. Εδώ και τρεις δεκαετίες μάλιστα ήρθε ως επιστέγασμα της πολιτικής αυτής επιλογής του «ανήκομεν εις τη Δύση» και η είσοδός μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μία στρατηγική επιλογή, που τόσο αμφισβητήθηκε αλλά πιστώνεται ιστορικά στην παράταξη της Νέας Δημοκρατίας και βοήθησε τη χώρα πολιτικά και οικονομικά. Αναμφίβολα της προσέδωσε μεγαλύτερη διεθνή αίγλη και διαπραγματευτική ισχύ στο συμμαχικά διευρυμένο σήμερα Ευρωπαϊκό και Νατοϊκό τοπίο.

Στο πλαίσιο της οικονομικής, πολιτικής και στρατιωτικής συμμαχικής διεύρυνσης που λαμβάνει χώρα επί καιρό, εμπίπτει και το σχέδιο νόμου «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης» μεταξύ του Ελληνικού Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και άλλων χωρών, που σκοπό έχει την επάνδρωση, χρηματοδότηση και υποστήριξη του Επιτελείου του Σώματος Ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα.

Πρόκειται για μία συμφωνία που προσυπογράφεται από μία διευρυμένη συμμαχία συμβαλλομένων χωρών, προστιθεμένης σε δεύτερο χρόνο της Βουλγαρίας και της Γαλλίας. Συμφωνία που έρχεται ως συνέχεια των διατάξεων της συμφωνίας της 19ης Ιουνίου του 1951 του Βορειοατλαντικού συμφώνου και του πρωτοκόλλου της 28ης Αυγούστου του 1952 για το καθεστώς του Διεθνούς στρατιωτικού επιτελείου, που ιδρύθηκε σύμφωνα με το Βορειοατλαντικό σύμφωνο. Εξυπηρετώντας μάλιστα τα συμφέροντα του Βορειοατλαντικού συμφώνου, οι υπογράφοντες το μνημόνιο συνενώνουν τις προσπάθειές τους για στενότερη συνεργασία και αποτελεσματικότερη άμυνα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Αποτελεί κοινό τόπο πως το διεθνές πολιτικό πλαίσιο απαιτεί πολιτικές συμμαχιών, καθώς έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί οι εποχές που προκρινόταν ως καλύτερες οι επιλογές διεθνούς απομονωτισμού και ψευδεπίγραφων οραμάτων πολιτικής αυτονομίας. Στη λογική αυτή η νομοθετική κύρωση του μνημονίου κατανόησης προσφέρει στη χώρα μας δυνατότητα αποκόμισης σημαντικών πολιτικών ωφελειών. Οφέλη που συγκεκριμενοποιούνται σε ενισχυμένο πολιτικό προφίλ της χώρας μας, ενίσχυση της εικόνας της μεταξύ των χωρών-εταίρων και αναβάθμιση της διαπραγματευτικής της ισχύος. Με τον τρόπο αυτό η χώρα μας θα υπηρετήσει καλύτερα τα αμυντικά και γενικότερα τα εθνικά της ζητούμενα και θα εφαρμόσει αρτιότερα τα σχέδια ειρήνης και σταθερότητας στην, ευάλωτη σε κρίσεις, ευρύτερη βαλκανική περιοχή, στην οποία επικεντρώνεται άλλωστε περισσότερο το ενδιαφέρον μας. Μια περιοχή όπου η χώρα μας μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να διαδραματίζει ηγετικό ρόλο ως πόλος ανάπτυξης και πολιτικής σταθερότητας.

Η υπογραφή του Μνημονίου θα παράσχει στην Ελλάδα τη δυνατότητα να αυξήσει τη διαπραγματευτική της ισχύ, αφού θα αναβαθμιστεί ο ρόλος της και ο λόγος της αναφορικά και με τις υποψήφιες προς ένταξη στο ΝΑΤΟ και την Ευρωπαϊκή Ένωση χώρες. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με το Μνημόνιο Κατανόησης το εν Ελλάδι επιτελείο είναι ανοιχτό για συμμετοχή όλων των Συμμάχων αν το επιλέξουν, ασφαλώς βεβαίως με απόφαση της Ολομέλειας, και ανεξαρτήτως αν διαθέτουν ήδη διασυνδεδεμένες δυνάμεις. Άλλωστε, από τις 30 Αυγούστου του 2004, με απόφαση του Βορειοατλαντικού Συμβουλίου, το Επιτελείο του Σώματος Ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα ενεργοποιήθηκε ως Διεθνές Στρατιωτικό Επιτελείο και του χορηγήθηκε διεθνές καθεστώς.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το μνημόνιο κατανόησης λαμβάνει μέριμνα για το καθεστώς του νέου επιτελείου που θα λειτουργήσει στη χώρα μας, για το σύνολο θα λέγαμε της λειτουργίας του, καθώς και για τη χρηματοδότησή του, η οποία κατανέμεται μεταξύ όλων των συμμετεχόντων χωρών, σε εθνική αλλά και πολυεθνική βάση.

Η χώρα μας παρέχει αφενός ως «Κράτος Υποδοχής» τις απαραίτητες υποδομές και εγκαταστάσεις για τη λειτουργία του επιτελείου του σώματος ανάπτυξης του ΝΑΤΟ, και αφετέρου ως «Έθνος Πλαίσιο» επιβαρύνεται με το κόστος υπηρεσιών και λειτουργιών του Επιτελείου, ενώ ως «Συμμετέχων» διορίζει το κατάλληλο προσωπικό για τις θέσεις ευθύνης του.

Τα συμμετέχοντα έθνη επιπροσθέτως εφοδιάζουν με επαρκείς πόρους το επιτελείο προκειμένου να αντεπεξέλθει στις εκπαιδευτικές του στοχεύσεις και γενικότερα τις διοικητικές λεπτομέρειες που διέπουν το συνόλου του προσωπικού. Παράλληλα ρυθμίζεται ο σκοπός της υπογραφής του Μνημονίου που δίδει δυνατότητα ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα σύμφωνα με τις τυποποιημένες διαδικασίες, κάτω όμως από τους ειδικούς όρους που ισχύουν για την λειτουργία του επί ελληνικού εδάφους από τις 15 Σεπτεμβρίου 1999, αφού του χορηγείται διεθνές καθεστώς. Παράλληλα το επιτελείο του σώματος ανάπτυξης μπορεί να αναπτυχθεί από το ΝΑΤΟ σε περίοδο ειρήνης και πολέμου μέσω της ανάθεσης άσκησης ή επιχείρησης. Κι αυτό συμβαίνει και στο πλαίσιο της ευρύτητας δράσης της συμμαχίας, δράσης που άπτεται μιας ποικιλότητας ζητημάτων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,  

Η ελληνική δημοκρατία ως κράτος υποδοχής θα παρέχει σε μόνιμη βάση εγκαταστάσεις και υποδομή για το Επιτελείο του Σώματος Ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα. Κάθε συμμετέχων θα διορίζει το κατάλληλο προσωπικό στο Επιτελείο του Σώματος Ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στη Θεσσαλονίκη, ώστε το σώμα να επανδρωθεί πλήρως το συντομότερο δυνατό. Παράλληλα το συμμετέχων έθνος, στο κυρίαρχο έδαφος του οποίου ιδρύεται το επιτελείο του σώματος ανάπτυξης του ΝΑΤΟ, παρέχει διοικητική, επικοινωνιακή και διαχειριστική υποστήριξη σύμφωνα με το Μνημόνιο Κατανόησης. Αναφορικά με το προσωπικό, οι ανώτεροι εθνικοί αντιπρόσωποι διατηρούν τις εξουσίες που προκύπτουν από τις εθνικές νομοθεσίες για το προσωπικό της εθνικότητάς τους, καλύπτοντας παράλληλα το συναφές κόστος, με κατανομή των δαπανών μεταξύ των συμμετεχόντων.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η λειτουργία ενός Νατοϊκού επιτελείου μπορεί να ωφελεί ποικιλοτρόπως τη χώρα μας και να αναβαθμίζει τη θέση της στην ευρωπαϊκή κονίστρα, συνεπάγεται όμως και υποχρεώσεις για κάθε «Κράτος Υποδοχής». Υποχρεώσεις που σχετίζονται με την παροχή επαρκών εγκαταστάσεων, το διορισμό του κατάλληλου προσωπικού που θα υποστηρίζει τις αναλογούσες υπηρεσίες για τη λειτουργία του επιτελείου, καθώς και με μια οικονομική επιβάρυνση, συσχετιζόμενη πάντα με τη λειτουργία των παρεχομένων υπηρεσιών.

Και βεβαίως το προς νομοθετική κύρωση μνημόνιο κατανόησης δεν είναι ένα δύσκαμπτο και στατικό μνημόνιο. Δύναται να τροποποιηθεί, να αναθεωρηθεί, να ερμηνευτεί ποικιλοτρόπως, ακόμη και να αρθεί η ισχύς του. Σε κάθε περίπτωση οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των συμμετεχόντων έχουν την ευθύνη για να επιλύσουν τις όποιες στρατηγικές διαφορές προκύψουν μεταξύ των συμβαλλομένων εθνών, σχετικά με την ερμηνεία του ή την εφαρμογή του. Και οποιαδήποτε μη διευθετήσιμη διαφορά αναφέρεται στην αρμόδια αρχή του ΝΑΤΟ που αποφασίζει, κατόπιν της εκτίμησης των δεδομένων, τελεσίδικα.

Για πιθανή λύση του μνημονίου που γίνεται ομοφώνως αλλά αφήνει εκκρεμή οικονομικά ζητήματα, λαμβάνεται μέριμνα  ώστε και αυτά να διακανονίζονται με διαπραγμάτευση. Άλλωστε η λογική της διαπραγμάτευσης διαπερνά τα περισσότερα σημεία της εν λόγω συμφωνίας.

Κυρίες κύριοι συνάδελφοι,

Η ψήφιση του παρόντος σχεδίου νόμου για την επάνδρωση, χρηματοδότηση και υποστήριξη του επιτελείου του σώματος ανάπτυξης του ΝΑΤΟ στην Ελλάδα  δίδει μια ευκαιρία για περαιτέρω ενίσχυση της διεθνούς θέσης της χώρας μας. Η χώρας μας ευρισκόμενη στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα και στο ΝΑΤΟ, σε μία νευραλγική γεωστρατηγική θέση, δεν έχει την πολυτέλεια να υπαναχωρεί σε ζητήματα που άπτονται των εθνικών συμφερόντων της. Και το παρόν σχέδιο νόμου συμβάλλει στην περαιτέρω προάσπιση των συμφερόντων αυτών διευρύνοντας τη συμμαχική θέση της Ελλάδος στο παιχνίδι των εθνικών ισορροπιών. Για τους παραπάνω λόγους σας καλώ να το υπερψηφίσετε.

Read more...

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΟ ΝΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και οι λύσεις που δρομολογούνται με συνεννόηση της διεθνούς κοινότητας για την αντιμετώπισή της, αναμφίβολα ανατρέπουν στερεότυπα χρόνων και δημιουργούν νέα ερωτηματικά.

Βεβαίως, κάθε κρίση μπορεί να κρύβει ευκαιρίες για εκείνους που δεν μένουν αδρανείς παρακολουθώντας τα γεγονότα, αλλά πρωτοστατούν. Προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε επιτυχώς η κυβέρνηση με πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες που εγγυήθηκαν τις καταθέσεις στις τράπεζες.

Η κρίση όμως και οι κρατικές παρεμβάσεις για διάσωση του χρηματοπιστωτικού συστήματος αναδεικνύουν πλέον και την κοινωνική διάσταση που οφείλουν να έχουν τα πιστωτικά ιδρύματα. Η κρατική παρέμβαση δεν μπορεί να γίνεται για να αυγατίζουν τα μπόνους των διευθυντικών στελεχών που οδήγησαν στην πτώχευση τις τράπεζες.

Η ταχύρυθμη άνοδος του βιοτικού επιπέδου από το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα είναι συνυφασμένη με την έκρηξη της ανάπτυξης του χρηματοπιστωτικού συστήματος και τη λειτουργία, με τις όποιες παθογένειες, των τραπεζών ως μεσίτες χρήματος. Ειδικά στην Ελλάδα, η παρεμβατικότητα του πιστωτικού συστήματος στην καθημερινότητα έγινε ιδιαίτερα αισθητή την τελευταία εικοσαετία, όπου είχαμε εκτίναξη  στα δάνεια για πρώτη κατοικία.

Το όνειρο κάθε Έλληνα να βάλει κεραμίδι πάνω από το κεφάλι του έγινε πράξη σε μεγάλο βαθμό με τη δυνατότητα δανεισμού από τις τράπεζες. Ωστόσο, η δανειοδότηση, η απορρόφηση δηλαδή χρήματος από το μέλλον προς άμεση χρήση, δεν υπαγορεύονταν μόνο από πραγματικές ανάγκες, άλλα πολλές φορές έγινε αλόγιστα και με σκοπό να υπηρετήσει επίπλαστες, αναντίστοιχες με το βαλάντιο των δανειοληπτών. 

Λάθος υπολογισμοί, αναποδιές ή σε ακραίες περιπτώσεις ακόμη και ο εθισμός σε έναν τρόπο ζωής που δεν συμβάδιζε με τα έσοδα του νοικοκυριού, οδήγησε πολλούς πολίτες στην υπερχρέωση και τις τράπεζες σε έναν ατέρμονα αγώνα όλο και μεγαλύτερης κερδοφορίας.

Μετά τα θαλασσοδάνεια, νέες λέξεις όπως διακοποδάνεια, εορτοδάνεια και μετοχοδάνεια μπήκαν στο λεξιλόγιο μας. Μάλιστα, την περίοδο του πάρτι στο χρηματιστήριο, υπό την ενθάρρυνση της τότε κυβέρνησης, πολλοί ήταν εκείνοι που δανείζονταν για να τζογάρουν στη Σοφοκλέους. Τότε τριπλασιάστηκε και το ποσό που μπορούσε να δανειστεί κανείς για να παίξει στο χρηματιστήριο.

Ήταν η εποχή που υπουργοί του ΠΑΣΟΚ χαρακτήριζαν το χρηματιστήριο καθρέπτη της οικονομίας και μιλούσαν για το κόμμα του χρηματιστηρίου. Και φυσικά όταν το πάρτι τελείωσε βρέθηκαν χιλιάδες πολίτες εγκλωβισμένοι με χαρτιά χωρίς αντίκρισμα.

Προϊόντος του καιρού το ζήτημα του δανεισμού διογκώθηκε και δημιουργήθηκαν στρεβλώσεις που έφεραν πολλούς πολίτες στα πιστωτικά τους όρια.

Το παρόν σχέδιο νόμου θωρακίζει τα συμφέροντα των δανειοληπτών, ειδικά σε περιπτώσεις όπου οι υπερβολές και οι αδικίες εις βάρος τους είναι καταφανείς.

Πρώτο βήμα αποτελεί η παύση των αυθαίρετων πρακτικών, που έως σήμερα παρατηρούνται στους πλειστηριασμούς. Πλέον η διεξαγωγή τους θα γίνεται ενώπιον συμβολαιογράφου και κάθε πλειοδότης οφείλει να καταθέτει εγγυοδοσία ίση με την τιμή της πρώτης προσφοράς.

Παράλληλα θεσπίζεται και η χρήση γραπτών και σφραγισμένων προσφορών. Έτσι εξορθολογίζεται η υφιστάμενη διαδικασία πλειστηριασμού και παράλληλα αντιμετωπίζονται οι όποιες καταστρατηγήσεις, προκειμένου να προστατευτεί ο πολίτης από τις γνωστές πρακτικές επιτηδείων.

Το νομοσχέδιο που συζητούμε φιλοδοξεί να βάλει στο περιθώριο τα γνωστά «κοράκια» που σπεύδουν να κατασπαράξουν «μπιρ παρά» τους κόπους μιας ζωής, όσων σε κάποια χρονική στιγμή βρέθηκαν εγκλωβισμένοι με χρέη σε τράπεζες.

Με το σχέδιο νόμου αποτρέπεται η επαίσχυντη πρακτική της διενέργειας πλειστηριασμών ακινήτων σε ευτελή επίπεδα τιμών. Λαμβάνεται μάλιστα μέριμνα, ώστε να απαγορεύεται η εκποίηση ακινήτου σε τιμή κατώτερη της αντικειμενικής του αξίας. Έτσι και  αν ακόμη δεν φτάνει την πραγματική αξία αγοράς, τουλάχιστον διασφαλίζει στον δανειολήπτη ένα αυτονόητο minimum.

Επιπλέον λαμβάνεται περαιτέρω μέριμνα για το ευαίσθητο θέμα της προστασίας της πρώτης κατοικίας, για την οποία απαγορεύεται η επιβολή κατάσχεσης αν το ακίνητο δεν έχει προσημειωθεί, αν η απαίτηση της τράπεζας δεν υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ ή αν ο οφειλέτης βρίσκεται σε αποδεδειγμένη αδυναμία να εκπληρώσει τη συμβατική του υποχρέωση.

Εκτός μάλιστα από τις ακίνητες, το παρόν σχέδιο νόμου προστατεύει και τις κινητές περιουσίες, καθώς αποτρέπει την κατάσχεση μισθών και συντάξεων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι επεκτείνεται το ακατάσχετο του μισθού και της σύνταξης από τα 600 στα 1000 ευρώ το μήνα. Πρόκειται σαφώς για μια πρωτοβουλία που προασπίζει τον κοινωνικό ιστό, βάζοντας το μέτρο της προστασίας για τους πολίτες πολύ πιο ψηλά.

Η κερδοφορία των επιχειρήσεων, η πιστωτική φιλοσοφία ανάπτυξης και η φιλελεύθεροι όροι κίνησης της αγοράς, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται, ούτε να ενοχοποιείται η έννοια του κέρδους όπως ιδεοληπτικά συνέβαινε στο παρελθόν.

Τούτο δεν σημαίνει ότι οφείλουμε να παρακολουθούμε αδιάφοροι την κερδοσκοπική απληστία των τραπεζών, αλλά να διασφαλίσουμε τα συμφέροντα των συναλλασσομένων με αυτές. Το παρόν σχέδιο νόμου σε αυτό στοχεύει.

Σε κάθε περίπτωση κοινωνική απαίτηση είναι η αλλαγή κατεύθυνσης της πολιτικής των τραπεζών, ώστε να ανακτηθεί η απαραίτητη αμοιβαία εμπιστοσύνη με τους πολίτες. Τα πιστωτικά ιδρύματα και οι καταναλωτές πρέπει να λειτουργούν ως αναπτυξιακοί σύμμαχοι και όχι ως εχθροί.

Για να συμβεί όμως αυτό απαιτείται οι τραπεζικοί οργανισμοί να αποκτήσουν μεγαλύτερη κοινωνική συνείδηση και οι καταναλωτές να μη λησμονούν ότι η τράπεζα μπορεί να γίνει το αναπτυξιακό ή το στεγαστικό τους μέσο, σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορεί να μετατρέπεται σε όχημα επίπλαστης ευημερίας. Γιατί η ώρα του λογαριασμού αργά ή γρήγορα φτάνει για όλους.

Read more...

ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΞΙΜΟΥ ΣΤΟ ΝΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μέτρο πολιτισμού για κάθε ευνομούμενη πολιτεία είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζει τα άτομα με αναπηρία. Και η αναπηρία αποτελεί ένα πρόβλημα που απαιτεί κοινωνία ευαισθητοποιημένη και πολίτες με παιδεία, έτσι ώστε τα άτομα με αναπηρία να μην αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Ο στόχος του παρόντος νομοσχεδίου αυτός ακριβώς είναι. Να επιτύχει ώστε τα άτομα με αναπηρία να μη διαφοροποιούνται από το υπόλοιπο σύνολο σε σχέση με τη δυνατότητα συμμετοχής τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Να επιτύχει ώστε η έννοια της αναπηρίας να συνυφανθεί με την έννοια της συνεισφοράς και της συμμετοχής. Και τότε μόνο το χρέος της πολιτείας θα εκπληρωθεί, όταν η όποια αναπηρία δεν θα έχει λειτουργικό αντίκτυπο για τους φέροντες το αναπηρικό φορτίο.

Ευθύνη έχει ασφαλώς και το σύνολο της κοινωνίας. Την πολιτεία όμως βαραίνει η ευθύνη με τη λήψη των κατάλληλων πρωτοβουλιών να άρει κάθε κοινωνική προκατάληψη. Να δημιουργήσει την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, να εξασφαλίσει την παροχή ίσων ευκαιριών και να καταστήσει τη διαβίωση των ατόμων με αναπηρία ανεξάρτητη.

Το παρόν σχέδιο νόμου θέτει ως πρώτη προτεραιότητα να υπηρετήσει το ζητούμενο της αξιοποίησης του συνόλου των δυνατοτήτων και δεξιοτήτων που φέρει ο κάθε πολίτης με πρόβλημα αναπηρίας.

Είναι γνωστό πως η έλλειψη κάποιας δεξιότητας υπεραναπτύσσει άλλες. Η δύναμη της αυτοσυντήρησης στους ανθρώπους είναι πανίσχυρη και αν τους δοθούν τα απαραίτητα εκπαιδευτικά και επαγγελματικά κίνητρα τότε σαφώς και μπορούν να γίνουν απολύτως δημιουργικοί και λειτουργικοί.

Και βέβαια κάθε κρατική πρωτοβουλία αυτονόητο είναι πως οφείλει να ξεκινά από τα πρώτα ηλικιακά στάδια, ώστε να διευκολύνεται κατά το δυνατόν η κοινωνική ενσωμάτωση.

Με το σχέδιο νόμου που φέρει προς συζήτηση η κυβέρνηση προωθούνται όλες οι απαραίτητες θεσμικές και λειτουργικές αλλαγές στο υπάρχον σύστημα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης με στόχο να διασφαλιστούν για όλους τους μαθητές με αναπηρία ίσες ευκαιρίες, πράγμα που αποτελεί και καθολική ηθική επιταγή.

Η εκπαίδευση των παιδιών με οποιοδήποτε πρόβλημα αναπηρίας δεν νοείται να επαφίεται μόνο στην γονεϊκή προαίρεση ή δυνατότητα. Ούτε τα άτομα αυτά είναι δυνατόν να αντιμετωπίζονται ρατσιστικά ως παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

Στη λογική αυτή, και κατ’ αναλογία με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της τυπικής εκπαίδευσης, θεσπίζεται με το σχέδιο νόμου και ο υποχρεωτικός χαρακτήρας της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης. Ένα δικαίωμα που είναι καθολικό και συμβαδίζει με το συνταγματικό δικαίωμα όλων των Ελλήνων πολιτών για εκπαίδευση, εργασία και κοινωνική ενσωμάτωση.

Μάλιστα η μέριμνα του σχεδίου νόμου για τα άτομα με αναπηρία προχωρεί και πλέον των ορίων της απλής αντιπαραβολής με την τυπική εκπαίδευση. Προνοεί και για τη δια βίου μάθηση των ατόμων αυτών με στόχο τη μέγιστη δυνατή παρεμβατικότητα σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, έτσι ώστε να προλάβει το ενδεχόμενο μιας δευτερογενούς αναπηρίας.

Η πραγμάτωση όλων αυτών απαιτεί βεβαίως και απαραίτητη κτιριακή υποδομή, απλοποίηση της νομοθετικής διαδικασίας, ώστε να είναι ευκόλως καταληπτό το νομοθετικό πλαίσιο αναφορικά με τις δευτερεύουσες διαδικασίες, καθώς και η προσαρμογή του στα διεθνή χαρακτηριστικά.

Το παρόν σχέδιο νόμου διαφυλάσσει αυτό το τρίπτυχο των δικαιωμάτων των ατόμων με αναπηρία στη λογική της διευκόλυνσης της ανάδειξης των κοινωνικών, εκπαιδευτικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων τους.

Στα άρθρα του σχεδίου νόμου περιλαμβάνεται με σαφήνεια το σύνολο των υπηρεσιών που απορρέουν από την κατοχύρωση της υποχρεωτικότητας και της συστηματικής παρέμβασης της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό οφείλω να αναφερθώ και στην ίδρυση του βασικότερου φορέα που διερευνά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με αναπηρία, τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ).

Ένας φορέας διεπιστημονικός που παρέχει εκτός των άλλων συμβουλευτικές και υποστηρικτικές υπηρεσίες. Ένας φορέας που ιδρύεται σε κάθε έδρα νομών και περιφερειών, προωθείται η συνεργασία του με τα δημόσια νοσηλευτικά ιδρύματα και ασκεί εξατομικευμένη πολιτική για κάθε μαθητή με τη δημιουργική συμμετοχή των γονέων. Παράλληλα μπορεί να παρέμβει στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, να προτείνει την κατά το δυνατόν πιο ευέλικτη λειτουργία των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), ενώ υπόκειται και το ίδιο ετήσια αξιολόγηση για τον επαρκή ή μη τρόπο λειτουργίας του.

Το σχέδιο νόμου λαμβάνει πρόνοια και για την ύπαρξη ολοήμερων εκπαιδευτικών τμημάτων, τη μεταφορά των εν λόγω μαθητών και τις απαιτούμενες δεξιότητες του ειδικού και του βοηθητικού εκπαιδευτικού προσωπικού.

Ειδικά για το προσωπικό αυτό είναι άδικο να μη λαμβάνει το επίδομα Ειδικής Αγωγής, διότι οι εργασιακές συνθήκες και το μέτρο της κοινωνικής προσφοράς του αναμφίβολα είναι διαφοροποιημένο. Πόσο μάλλον όταν το επίδομα αυτό προβλέπεται να λαμβάνεται από μέρος του προσωπικού των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ) και των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ). Αυτή η αδικία πρέπει να αρθεί!

Σε κάθε περίπτωση η γενικότερη φιλοσοφία του σχεδίου νόμου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και οι όποιες παρατηρήσεις αφορούν μόνο τη δυνατότητα κάποιων επί μέρους βελτιώσεων και όχι την κατά τα άλλα επαινετή πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και γι’ αυτό σας καλώ να το υπερψηφίσετε.

Read more...