Menu
A+ A A-

Μέτρα για την ενίσχυση της ρευστότητας των αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγής

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΓΕΛΑΔΟΤΡΟΦΩΝ ΓΑΛΑΚΤΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Η ύφεση που συνεχώς βαθαίνει επιβαρύνοντας περαιτέρω την οικονομική κατάσταση της χώρας οξύνει την έλλειψη ρευστότητας, η οποία πλήττει και τον κλάδο της κτηνοτροφίας και ιδιαίτερα τους αγελαδοτρόφους γαλακτοπαραγωγής.

Πολλοί αγελαδοτρόφοι έχουν συνεχείς δοσοληψίες με πιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να εξασφαλίσουν την απαραίτητη ρευστότητα για την κάλυψη των αναγκών τους, όπως η προμήθεια ζωοτροφών για το χειμώνα. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, όμως, έχουν ενταθεί οι διαμαρτυρίες για την απροθυμία των τραπεζών να τους χορηγήσουν δάνεια.

Τα τελευταία χρόνια το κόστος για την αγορά των ζωοτροφών αυξήθηκε σημαντικά, με την τιμή του γάλακτος όμως να παραμένει χαμηλή. Ταυτόχρονα, οι καθυστερήσεις στην καταβολή της κρατικής συμμετοχής στα επιδοτούμενα προγράμματα εκσυγχρονισμού των αγελαδοτροφικών μονάδων επέτειναν το πρόβλημα ρευστότητας.

Στις τάξεις των αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγής επικρατεί διάχυτος προβληματισμός και κλίμα αβεβαιότητας για το άμεσο μέλλον και ιδιαίτερα για την επικείμενη χειμερινή περίοδο. Οι τράπεζες δεν τους δανείζουν αφενός λόγω έλλειψης ρευστότητας και αφετέρου λόγω του ότι η πλειοψηφία τους δεν έχει εγγυήσεις να προσφέρει λόγω υπαγωγής στον «Τειρεσία». Συνεπώς, η παροχή κάποιων διευκολύνσεων, άμεσα, ώστε να προμηθευτούν φθηνά τις ζωοτροφές για το χειμώνα, θα μπορούσε να τους δώσει την ανάσα που χρειάζονται για να συνεχίσουν να παράγουν, γεγονός ουσιαστικό για την αναθέρμανση των τοπικών οικονομιών.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Δεδομένου ότι ανάλογη πρωτοβουλία έχει αναληφθεί για τους χοιροτρόφους και τους πτηνοτρόφους, σκοπεύετε να διερευνήσετε το ζήτημα παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου στα πιστωτικά ιδρύματα ώστε να εξασφαλιστεί η δανειοδότηση στους αγελαδοτρόφους και να ενισχυθεί η ρευστότητα;
  2. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το μεγαλύτερο μέρος των συγκεκριμένων αγελαδοτρόφων έχουν υπαχθεί στον Τειρεσία, προτίθεστε να διερευνήσετε τη δυνατότητα να δανείζονται  θέτοντας σαν εγγύηση στα πιστωτικά ιδρύματα, ανάλογα με τις δυνατότητες του ο καθένας, τμήμα της ποσόστωσης ή της αξίας του παραγόμενου γάλακτος;

Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

__

Read more...

Φιάσκο στην εισαγωγή παιδιών πολυτέκνων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση - επαναφορά των μετεγγραφών

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΦΙΑΣΚΟ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΩΝ

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ «ξηλώνει» ένα-ένα τα μέτρα που θέσπισε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για τη στήριξη της πολύτεκνης και της τρίτεκνης οικογένειας. Πιο πρόσφατη, η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει τις μετεγγραφές τέκνων πολυτέκνων και τριτέκνων, δικαιολογώντας την από την αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση των ειδικών κατηγοριών. Η αλλαγή αυτή είχε ως αποτέλεσμα το φιάσκο των πανελλαδικών με την εγγραφή ως επιτυχόντων ακόμη και υποψήφιων που παρέδωσαν λευκές κόλλες και το διασυρμό των πολυτέκνων.

Τα παιδιά πολυτέκνων, με βάση το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιόρισαν ουσιαστικά τις επιλογές τους στα όρια της διοικητικής περιφέρειας του τόπου διαμονής της οικογένειας τους. Όσοι όμως περνούν σε σχολές μακριά από τον τόπο διαμονής τους, μετά την κατάργηση των μετεγγραφών, είτε θα «γονατίσουν» οικονομικά τις οικογένειες τους προκειμένου να μετακομίσουν, είτε τελικά θα εγκαταλείψουν το όνειρο των σπουδών.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση πολύτεκνου εκπαιδευτικού από τον Αμπελώνα, Λάρισας, (εφημερίδα «Ελευθερία» 5-9-2011), μοναδικού εργαζόμενου στην οικογένεια, που σπουδάζει ήδη τρία παιδιά (σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Βέροια), με το τέταρτο να έχει εισαχθεί σε σχολή στην Τρίπολη!

Την ίδια στιγμή η πολιτεία, δυστυχώς, δεν έχει εξασφαλίσει τη δυνατότητα διαμονής όλων των ενδιαφερόμενων φοιτητών σε φοιτητικές εστίες ως μια εναλλακτική λύση για τις πολύτεκνες οικογένειες που αδυνατούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους μακριά από τον τόπο της κατοικίας τους.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1.Μετά το φιάσκο με τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων, προτίθεστε να επαναφέρεται το προηγούμενο σύστημα εισαγωγής στα  Πανεπιστήμια για τα παιδιά πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών;

2. Θα επαναφέρετε τις μετεγγραφές τόσο σε φοιτητές ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τρίτεκνων, αναπήρων και ορφανά), αλλά και γενικότερα για τα αδέρφια που φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις;

Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

__

Read more...

Κατάργηση οργανικών θέσεων και στα νοσοκομεία

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ

Έκρυθμη είναι το τελευταίο διάστημα η κατάσταση και στα δημόσια νοσοκομεία της χώρας, καθώς γιατροί, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του κ. Λοβέρδου ότι το προσωπικό του ΕΣΥ θα μείνει εκτός εργασιακής εφεδρείας, φοβούνται ότι επίκεινται και για εκείνους απολύσεις.

Μετά τις σημαντικές μειώσεις κλινικών και κλινών, η εντολή του Υπουργού Υγείας για τροποποίηση των οργανισμών των νοσοκομείων δρομολογεί κατάργηση οργανικών θέσεων ακόμη και στο ζωτικό χώρο της δημόσιας υγείας που επί χρόνια παραμένει υποστελεχωμένη. Εντάσσοντας και το ΕΣΥ στην προκρούστεια κλίνη της λιτότητας και των περικοπών, υπό το πρόσχημα της αλλαγής των οργανισμών, το αρμόδιο Υπουργείο προωθεί τη μείωση προσωπικού. Και αυτό τη στιγμή που οι πολίτες της χώρας, εν μέσω βαθιάς ύφεσης και οικονομικής κρίσης, αδυνατούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στα έξοδα νοσηλείας στα ιδιωτικά και συρρέουν στα δημόσια νοσοκομεία.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας (ΠΝΛ), το οποίο, σύμφωνα με δημοσιεύματα, μετά τη μείωση των κλινών του από 708 στις 650, κινδυνεύει και με σημαντική μείωση προσωπικού.  Όπως καταγγέλλεται, με αφορμή την αλλαγή του οργανισμού του νοσοκομείου, προτείνεται η μείωση των οργανικών θέσεων προσωπικού από τις προβλεπόμενες 1.747 σε 1.509 (εκτός των γιατρών), δηλαδή κατάργηση κατά 238 θέσεις.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Γιατί αποδομείτε το ΕΣΥ, καταργώντας κρεβάτια και θέσεις εργασίας, εν μέσω οικονομικής κρίσης;
  2. Πώς θα αντιμετωπιστεί η αυξημένη, λόγω κρίσης, ζήτηση των υπηρεσιών του ΕΣΥ από τη στιγμή που το αποδυναμώνετε σε βαθμό που δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την παροχή ικανοποιητικών νοσηλευτικών υπηρεσιών στο σύνολο του πληθυσμού;

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

________

Read more...

Διακοπή εκπομπής "Αρχονταρίκι" από την ΕΡΤ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΔΙΑΚΟΠΗ ΕΚΠΟΜΠΗΣ «ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΤ

Η αναίτια και αδικαιολόγητη απόφαση της διοίκησης της ΕΡΤ να διακόψει τον Μάρτιο την προβολή της δημοφιλούς κυριακάτικης εκπομπής «Αρχονταρίκι», του Μητροπολίτη Δημητριάδος κ. Ιγνατίου, συνεχίζει να προκαλεί την αντίδραση του πολυάριθμου επί 19 συναπτά έτη ακροατηρίου της. Οι μόνιμοι όλα αυτά τα χρόνια τηλεθεατές της εκπομπής από Ελλάδα, Κύπρο αλλά και η ελληνική Ομογένεια εκφράζουν όλο αυτό το διάστημα με πολλούς τρόπους την έντονη δυσαρέσκεια τους για την απόφαση αυτή.

Απαντώντας σε προηγούμενη σχετική ερώτησή μου, ο αναπληρωτής Υπουργός του τότε αρμόδιου για τη δημόσια τηλεόραση Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Χυτήρης παρέπεμπε σε σημείωμα του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ κ. Ταγματάρχη, σύμφωνα με το οποίο «στο πλαίσιο του σχεδιασμού του νέου τηλεοπτικού προγράμματός της, η ΕΡΤ ΑΕ, προτίθεται να εντάξει νέες εκπομπές που στόχο θα έχουν την ανάδειξη και την προαγωγή τόσο του Ορθόδοξου Λόγου και των παραδόσεών του, όσο και του σημαντικού ρόλου που επιτελεί, ιδίως τις εποχές που διανύουμε, η Εκκλησία».

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε συνάντησή του με τον Μητροπολίτη Δημητριάδος, ο κ. Ταγματάρχης δεσμεύτηκε ότι τον Σεπτέμβριο θα γυριστούν αρχικά 13 νέες εκπομπές με άλλο, όμως, τίτλο: αντί «Αρχονταρίκι» η εκπομπή επρόκειτο να ονομασθεί «Στον ανοιχτό ουρανό» με παρουσιαστή και πάλι τον κ. Ιγνάτιο.

Η ανάληψη, όμως, της υπουργικής ευθύνης για τα ΜΜΕ από τον κ. Μόσιαλο και η ανακοίνωσή του για κατάργηση της ΕΤ-1 ανέτρεψε και πάλι τα δεδομένα, καθώς η διοίκηση της ΝΕΤ επέλεξε να μην αλλάξει το κυριακάτικο πρόγραμμά της.

Δημιουργείται έτσι διάσταση με την απαίτηση των τηλεθεατών που πληρώνουν την ΕΡΤ για να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν και ποιοτικές εκπομπές που δεν προβάλλονται από ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Το «Αρχονταρίκι», ήταν κατεξοχήν μια τέτοια  εκπομπή, η οποία δεν περιοριζόταν σε θέματα θρησκευτικού περιεχομένου, αλλά απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο ακροατήριο.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Προτίθεται τελικά η διοίκηση της ΕΡΤ να αναθεωρήσει την απόφασή της και να επανεντάξει την εκπομπή «Αρχονταρίκι» στο πρόγραμμά της;
  2. Θα περιλαμβάνει το νέο πρόγραμμα της δημόσιας τηλεόρασης εκπομπές με πνευματικά, ιστορικά, παιδαγωγικά και κοινωνικά θέματα που προβάλλουν ταυτόχρονα και την οπτική της Ορθόδοξης παράδοσης;

Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

______

Read more...

Παραχώρηση τίτλων κυριότητας για αγροτεμάχια στην Κάρλα


ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΙΤΛΩΝ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΛΑ


Η γη που απελευθερώθηκε από την αποξήρανση της λίμνης Κάρλας μοιράστηκε στους ακτήμονες των γύρω περιοχών. Με το νομοθετικό διάταγμα 130/1974 και το νόμο 351/1974 καθορίστηκαν στο παρελθόν οι λεπτομέρειες για την παραχώρηση των αποστραγγισθεισών γαιών άλλα και οι διαδικασίες προκειμένου να εκδοθούν τίτλοι κυριότητας. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα που έχει επανασυσταθεί τμήμα της παλιάς λίμνης, υπάρχουν άλυτα προβλήματα σχετικά με τις ιδιοκτησίες και τους τίτλους κυριότητας των αγροτεμαχίων γύρω από αυτή.

Πιο  συγκεκριμένα, υπάρχουν αρκετοί κάτοχοι αγροτεμαχίων σε οικισμούς και δημοτικά διαμερίσματα του νομού Λάρισας όπως η Αναγέννηση, η Μέλισσα, η Μελία, ο Μόδεστος και ο Λοφίσκος που δεν μπορούν να αποκτήσουν ισχυρό τίτλο κυριότητας για αγροτεμάχια που κατέχουν μεταξύ της ανώτατης και κατώτατης στάθμης της λίμνης, παρότι έχει ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία. Σε άλλες περιπτώσεις, κάποιοι δεν έχουν ακόμη κατοχυρώσει το δικαίωμα κυριότητας λόγω πλημμελούς τους ενημέρωσης για τις προβλεπόμενες διαδικασίες που θα έπρεπε να ακολουθηθούν σύμφωνα με τους εκδοθέντες στη συνέχεια νόμους (ν. 1341/83, ν. 1790/88), αλλά και της ασάφειας αυτών.

Η διενέργεια του αναδασμού στην εν λόγω περιοχή οδήγησε τελικά στην εξής κατάσταση: 20 χρόνια μετά, υπάρχουν ιδιοκτήτες που ενώ είχαν παραχωρήσει αγροτεμάχια κατά πλήρη κυριότητα, βρίσκονται να είναι απλοί κάτοχοι αγροτεμαχίων ανάμεσα στην ανώτατη και κατώτατη στάθμη της τέως λίμνης, με την κυριότητα να ανήκει στο ελληνικό δημόσιο.

Σημειώνεται πως η αρμόδια υπηρεσία του νομού Λάρισας (πρώην Δ/νση Αγροτικής Ανάπτυξης, τμήμα Εποικισμού-Αναδασμού), έχει γνωστοποιήσει το θέμα και έχει υποβάλλει τις προτάσεις της προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Προτίθεστε να δώσετε λύση στο συγκεκριμένο ζήτημα και εάν ναι, με ποια διαδικασία;

2. Θα αποκαταστήσετε, έστω και μετά από τόσα χρόνια, τους θιγόμενους ιδιοκτήτες παραχωρώντας τους τίτλους κυριότητας για τα αγροτεμάχια τους που προέκυψαν μετά τον αναδασμό της εν λόγω περιοχής;

Αθήνα, 21 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών Βουλευτής


Μάξιμος Χαρακόπουλος

_____

Read more...

Αναποτελεσματικότητα των μηχανισμών ελέγχου και αδράνεια όσον αφορά στον αμπελοοινικό τομέα

ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Αναποτελεσματικότητα των μηχανισμών ελέγχου και αδράνεια όσον αφορά στον αμπελοοινικό τομέα.


Ο ρόλος του αμπελοοινικού τομέα είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την ανάπτυξη της αγροτικής μας οικονομίας. Αποτελεί παραδοσιακά έναν από τους πιο σημαντικούς τομείς τόσο στην εγχώρια αγορά ποτών, όσο και στην ανάπτυξη και προώθηση ελληνικών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού. Προσφέρει στην κατανάλωση, λόγω ευνοϊκών κλιματικών συνθηκών, προϊόντα ποιοτικά, με ευεργετικές ιδιότητες στην υγεία, σε προσιτές τιμές για τους καταναλωτές και συμβάλλει στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας.

Στη χώρα μας σήμερα καλλιεργούνται περίπου 715.000 στρέμματα με οινοποιήσιμες ποικιλίες. Ο αριθμός των αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων ανέρχεται στις 150.000 με μέσο όρο τα 4 στρέμματα. Πολλές οινοποιητικές επιχειρήσεις, ιδίως στην περιφέρεια, έχουν ιδιόκτητους αμπελώνες που ξεπερνούν τα 100 στρέμματα.

Η οινοπαραγωγή στη χώρα για το 2010 ανήλθε στα 3.1 εκατ. εκατόλιτρα ενώ η μέση ετήσια ανέρχεται στα 3.5 εκ. εκατόλιτρα και αποτελεί περίπου το 2% της συνολικής παραγωγής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντιπροσωπεύει όμως χαμηλότερο ποσοστό της συνολικής αξίας της ευρωπαϊκής παραγωγής.

Στον τομέα της εγχώριας προσφοράς κρασιού, ο αριθμός παραγωγικών επιχειρήσεων ανέρχεται περίπου στις 670, η  πλειοψηφία των οποίων είναι προσωπικές, σε ποσοστό που φτάνει το 60% του συνόλου. Ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγικών επιχειρήσεων οίνου εδρεύει στους νομούς Κορινθίας και Αττικής. Το έτος 2010 η παραγωγή οίνων Ονομασίας Προέλευσης Ανωτέρας Ποιότητας, σε είκοσι αναγνωρισμένες περιοχές της χώρας, ανήλθε στα 280 χιλ. εκατόλιτρα.  Η παραγωγή τοπικών οίνων, σε εκατό περίπου περιοχές της χώρας ανήλθε στα 550  χιλ. εκατόλιτρα. Συνολικά αντιπροσωπεύουν το 26,7% της εγχώριας παραγωγής (830 χιλ. εκατόλιτρα). Τόσο οι Ο.Π.Α.Π. οίνοι όσο και οι τοπικοί σύμφωνα με ευρωπαϊκή οδηγία, μετατρέπονται σε οίνους Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε. αντίστοιχα. Τέλος, η άλλη κατηγορία των επιτραπέζιων οίνων αποτελέσε το μεγαλύτερο όγκο παραγωγής, αγγίζοντας το 73,2% αυτής (2.270 χιλ. εκατόλιτρα). Η ετήσια κατανάλωση είναι περίπου στα 30 λίτρα κρασί κατά κεφαλή.

Η εξέλιξη των εισαγωγών παρουσιάζει διακυμάνσεις, ιδιαίτερα ως προς την ποσότητα, με συνέπεια να μην παρατηρείται μία σαφής τάση. Το 2009 εισήχθησαν 162,9 χιλ. εκατόλιτρα, εμφανίζοντας μείωση (κατά 7,9%) σε σύγκριση με το 2008. Οι χώρες της Ε.Ε. κάλυψαν το 95% της εισαγόμενης ποσότητας οίνου για το 2009. Οι εξαγωγές οίνου το 2009, ύστερα από μια διετία σημαντικής μείωσης, επανήλθαν σε ανοδική πορεία, με την εξαγόμενη ποσότητα να φτάνει τα 304 χιλ. εκατόλιτρα, αυξημένη κατά 5,7% από το 2008, ενώ η αξία των εξαγωγών ανήλθε σε €57 εκατ. περίπου. Συνολικά οι χώρες της Ε.Ε. απορρόφησαν το 86% της εξαγόμενης ποσότητας.

Παράλληλα, μεγάλες ευκαιρίες για τα ελληνικά κρασιά προσφέρουν η διείσδυση στις ανερχόμενες αγορές της Κίνας, Ρωσίας και Ινδίας, η επένδυση στην ποιότητα και στην έρευνα, η πτώση του Ευρώ που κάνει τα προϊόντα πιο ανταγωνιστικά (σε επίπεδο τιμής) απέναντι στα προϊόντα τρίτων χωρών και η ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός).

Επιπρόσθετα, στο Συμβούλιο των Υπουργών Γεωργίας και Αλιείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 17-19 Δεκεμβρίου 2007, επετεύχθη πολιτική συμφωνία για τη μεταρρύθμιση της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (Κ.Ο.Α.) του Οίνου. Ο 479/2008 κανονισμός (ΕΚ) της 29ης Απριλίου 2008 αφορά στην κοινή οργάνωση της αμπελοοινικής αγοράς και προβλέπει μέτρα στήριξης, κανονιστικά μέτρα, κανόνες για τις συναλλαγές με τρίτες χώρες και κανόνες που διέπουν το δυναμικό της παραγωγής των προϊόντων της αγοράς αυτής. Σύμφωνα με τη μεταρρύθμιση της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς (Κ.Ο.Α.), ο συνολικός προϋπολογισμός της Κ.Ο.Α. του οίνου θα φτάσει στα €1,42 δισ. ετησίως για όλα τα μέλη της ΕΕ, δηλαδή €100 εκατ. περισσότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό. Η Ελλάδα εξασφάλισε για τις δράσεις του εθνικού φακέλου €14,3 εκατ. το 2009 (έναντι €11,2 εκατ. της αρχικής πρότασης της επιτροπής), ποσό που το 2015 θα φθάσει τα €24 εκατ. (έναντι €15 εκατ. της αρχικής πρότασης). Ως εκ τούτου οι κοινοτικοί πόροι που θα εισρεύσουν στην Ελλάδα με το νέο καθεστώς παρουσιάζονται σημαντικά αυξημένοι, σε σχέση με αυτούς που εισέρεαν με το έως τώρα ισχύον καθεστώς.

Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια οι αδυναμίες του αμπελοοινικού τομέα είναι εμφανείς σε όλες τις φάσεις ανάπτυξης του προϊόντος, από το αμπέλι έως τον καταναλωτή. Ο αμπελοοινικός τομέας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με κύριο χαρακτηριστικό την απουσία αντανακλαστικών αντιδράσεων και την πλήρη αδράνεια από την πλευρά της πολιτείας (ανεπίκαιρο και ελλιπές Αμπελουργικό Μητρώο, παράνομη διακίνηση σταφυλιών που προέρχονται από παράνομες φυτεύσεις, πρακτικές ελληνοποιήσεων οίνων, μηδαμινά περιθώρια μεικτού κέρδους, κλπ). Οι χρόνιες αυτές παθογένειες που τείνουν να γιγαντωθούν, αν δεν επιλυθούν άμεσα υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει ένας δυναμικός κλάδος της αγροτικής μας οικονομίας. Κάτι τέτοιο, την αυτή περίοδο της οικονομικής κρίσης θα είναι καίριο πλήγμα για την Εθνική μας οικονομία αλλά και για το μέλλον των επιχειρήσεων του κλάδου.

Επιπροσθέτως, η οικονομική κατάσταση των αμπελουργών είναι ιδιαίτερα κρίσιμη αφού ένα μεγάλο τμήμα του πληθυσμού είναι απλήρωτο για την περσινή συγκομιδή.

Η πραγματικότητα όμως γίνεται ακόμα δυσκολότερη εξαιτίας της προσβολής των αμπελώνων από την ασθένεια του περονόσπορου, που έπληξε τις περισσότερες αμπελουργικές περιοχές στη χώρα, αποκτώντας μάλιστα χαρακτηριστικά επιδημικής μορφής καταστροφικού χαρακτήρα. Λόγω της έκτακτης αυτής μετεωρολογικής συγκυρίας (πολλές βροχές σε κρίσιμα στάδια της παραγωγής) οι αμπελουργοί δεν είχαν τη δυνατότητα να την αντιμετωπίσουν με τα συνήθη μέσα.

Επειδή, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν, το σύνολο των Ελλήνων οινοπαραγωγών αντιμετωπίζει όχι μόνο δυσχέρειες στη συνέχιση της παραγωγικής τους δραστηριότητας, αλλά και στην επιβίωση των ιδίων και των οικογενειών τους.

Επειδή οι περισσότερες αμπελουργικές ζώνες της χώρας στερούνται των απαραίτητων μετεωρολογικών υποδομών για την έγκαιρη πρόβλεψη ευνοϊκών συνθηκών ανάπτυξης εχθρών και ασθενειών των καλλιεργειών.

Επειδή οι αμπελουργοί αναγκάστηκαν να καταβάλουν υψηλό τίμημα ασφάλιστρων στον ΕΛΓΑ, εξαιτίας των υψηλών τεκμαρτών τιμών σταφυλιών.

Επειδή κατά παράβαση της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας, δεν πραγματοποιούνται έλεγχοι ως προς τη νόμιμη οινοποίηση, με αποτέλεσμα όχι μόνο τη στρέβλωση της αγοράς οίνου, αλλά και την επιβολή υψηλότατων προστίμων στη χώρα μας κατ’ έτος, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, ελάχιστο ποσοστό των οποίων θα μπορούσε να διατεθεί για πολιτικές στον αμπελοοινικό τομέα.

Επειδή η αναποτελεσματικότητα των μηχανισμών ελέγχου πλήττει καίρια πρώτα απ’ όλα το αμπελουργικό εισόδημα, αλλά και την εικόνα του ελληνικού οίνου στην εγχώρια και στις διεθνείς αγορές.

Επειδή οι παρανομίες που συμβαίνουν στον αμπελοοινικό τομέα της χώρας (παραγωγή και διακίνηση μεγάλων ποσοτήτων σταφυλιών που οινοποιούνται παράνομα, ελληνοποιήσεις) συμβάλλει στην ένταση του φαινομένου της εγκατάλειψης των νόμιμων αμπελώνων.

Επειδή σήμερα ένα παραδοσιακό ελληνικό προϊόν όπως το ούζο παρασκευάζεται από πρώτη ύλη που σε ποσοστό 99.9% είναι εισαγόμενη (αλκοόλη), στην οποία εφαρμόζεται μειωμένος κατά 50% ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης.

Επειδή μπορεί να ενισχυθεί ο κλάδος και η προστιθέμενη αξία του προϊόντος, με την καθιέρωση χρήσης ελληνικής σταφυλικής αλκοόλης στην παρασκευή του παραδοσιακού ελληνικού ούζου.

Επειδή το φαινόμενο της υπερβολικής τιμολόγησης του εμφιαλωμένου κρασιού στα κέντρα εστίασης περιορίζει δραστικά την προώθηση του ελληνικού οίνου στην εγχώρια αγορά.

Επερωτάται ο κύριος Υπουργός,


  1. Ποιες οι προθέσεις της Κυβέρνησης για την εφαρμογή αξιόπιστων διαδικασιών και αποτελεσματικών εργαλείων ελέγχου στην παραγωγή, μεταποίηση και εμπορία του οίνου στην πατρίδα μας;
  2. Πόσοι έλεγχοι έχουν γίνει και από ποιούς την τελευταία πενταετία σε κάθε στάδιο ανάπτυξης του οίνου, από το αμπελοτεμάχιο, την αποθήκη του οινοποιείου μέχρι την αγορά; Ποια τα πορίσματα ελέγχων; Πόσες παρανομίες εντοπίστηκαν και τι ποινές επιβλήθηκαν;
  3. Προτίθεται η Κυβέρνηση να εντατικοποιήσει τους ελέγχους τη φετινή χρονιά που η εγχώρια παραγωγή σταφυλιών και οίνου θα είναι μειωμένη, ώστε να καταγραφεί με μεγαλύτερη ευκολία και ακρίβεια η πραγματική παραγωγική βάση της χώρας;
  4. Σε τι ενέργειες προτίθεται να προβεί το ΥπΑΑΤ ώστε να διορθώσει στην πράξη το αμπελουργικό μητρώο και να εξαλείψει τις αποκλίσεις του από το χαρτογραφικό υπόβαθρο του Ο.Σ.Δ.Ε., για λόγους ελεγκτικούς και εξάλειψης των παρατυπιών, δεδομένου ότι η ταύτιση είναι υποχρεωτική σύμφωνα με το 436/2009 Καν. (Ε.Ε.) ;
  5. Ποιες οι προθέσεις της Κυβέρνησης για την εξασφάλιση και το συντονισμό των απαραίτητων υποδομών καταγραφής και έγκαιρης πρόβλεψης συνθηκών ευνοϊκών για την ανάπτυξη ασθενειών και εχθρών, που προκαλούν σοβαρές ζημιές στην παραγωγή;
  6. Ποιες οι προθέσεις της Κυβέρνησης προκειμένου να σταματήσει η πριμοδότηση της εισαγωγής αλκοόλης, εις βάρος των ομοειδών ελληνικών γεωργικών προϊόντων και του καταναλωτή;
  7. Τι μέτρα προτίθεται να λάβει για την ενίσχυση των εξαγωγών, δεδομένου ότι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τον τόπο ο δρόμος της κατάκτησης των ξένων αγορών είναι επιτακτικός;
  8. Πόσες αιτήσεις για την προστασία ονομασιών οίνων, ως ονομασιών προέλευσης ή γεωγραφικών ενδείξεων, έχουν κατατεθεί στο ΥπΑΑΤ μέχρι σήμερα, δεδομένου ότι η ημερομηνία υποβολής λήγει στις 31.12.11;
  9. Πως προτίθεται η Κυβέρνηση να υλοποιήσει τη δέσμευσή της προς τους εκπροσώπους των θεσμικών οργάνων των αμπελουργών, για στήριξή των πληγέντων παραγωγών από τη φετινή καταστροφή;

Αθήνα, 15.09.2011

Οι επερωτώντες βουλευτές:

Γεώργιος Κασαπίδης

Κωνσταντίνος Κόλλιας

Ανδρέας Λυκουρέντζος

Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος

Μιχαήλ Γιαννάκης

Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

Κωνσταντίνος Μουσουρούλης

Κωνσταντίνος Τζαβάρας

Εμμανουήλ Κεφαλογιάννης

Μαργαρίτης Τζίμας

Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

Μιχαήλ Χαλκίδης

Γεώργιος Βλάχος

Θεόδωρος Καράογλου

Νικόλαος Καντερές

Νικόλαος Νικολόπουλος

Συμεών Κεδίκογλου

Ευστάθιος Κωνσταντινίδης

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Αναστάσιος Καριπίδης

Σάββας Αναστασιάδης

Μιχαήλ Μπεκίρης

Θεόφιλος Λεονταρίδης

Ιωάννης Ανδριανός

Νικόλαος Δένδιας

Ιωάννης Βρούτσης

Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά

Αθανάσιος Νάκος

Σπυρίδων Γαληνός

 

Read more...

Δυσαρέσκεια αγροτών για καταβολή εισφορών υπέρ ΓΟΕΒ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, αποκέντρωσης & ηλεκτρονικής ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΘΕΜΑ: ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΥΠΕΡ ΓΟΕΒ

Αγρότες, αλλά και άλλοι κάτοχοι αγροτεμαχίων στην ευρύτερη περιοχή του Πλατυκάμπου του νομού Λάρισας δηλώνουν αγανακτισμένοι με τις  εισφορές που καλούνται να πληρώνουν υπέρ του ΓΟΕΒ Θεσσαλίας. Οι διαμαρτυρίες τους εστιάζονται κυρίως στην υποχρεωτική καταβολή εισφορών από πλευράς των ιδιοκτητών αγροτεμαχίων τη στιγμή που, όπως υποστηρίζουν, ο ΓΟΕΒ δεν προσφέρει το ανάλογο ανταποδοτικό έργο.

Οι διαμαρτυρόμενοι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων αντιδρούν στην καταβολή των εισφορών που τους επιβάλλονται από τον αρμόδιο Οργανισμό αφού δεν βλέπουν κανένα αντισταθμιστικό όφελος σε έργα ή υποδομές εδώ και χρόνια και δεν λαμβάνουν καμία ενημέρωση για την δραστηριότητά του. Επίσης, κάποιοι από τους ιδιοκτήτες γης ισχυρίζονται ότι αγνοούσαν την ύπαρξη της εισφοράς και ότι αναγκάστηκαν να την καταβάλουν όταν θέλησαν να πουλήσουν ή να μεταβιβάσουν την ιδιοκτησία τους, ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις όπου παλαιοί ιδιοκτήτες καλούνται να πληρώσουν τις εισφορές παρότι έχουν μεταβιβάσει την κυριότητα του αγροτεμαχίου σε τρίτους.

Επιπλέον, περαιτέρω αναστάτωση δημιουργεί και το γεγονός ότι επειδή οι ΓΟΕΒ κατά κανόνα δεν εισπράττουν τις εισφορές, αξιώνουν πλέον μέσω των αρμοδίων ΔΟΥ τα οφειλόμενα από τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους λόγω της οικονομικής ασφυξίας στην οποία έχουν περιέλθει εν μέσω κρίσης αδυνατούν να τις καταβάλλουν.

Από όλα τα ανωτέρω γίνεται φανερό ότι επικρατεί μεγάλη σύγχυση σχετικά με τις αρμοδιότητες των ΓΟΕΒ, την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων με τους ΤΟΕΒ,  το ρόλο και τη συμβολή τους στην παραγωγή και εν τέλει τη βιωσιμότητά τους. Στη Θεσσαλία ειδικά, σε μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, η διαχείριση των νερών είναι εξαιρετικά αναποτελεσματική, γιατί λείπουν τα έργα υποδομής. Λαμβάνοντας δε υπόψη και ότι τα θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση του νερού θα απαιτούν πιο γρήγορες και ίσως οδυνηρές αποφάσεις στο μέλλον, η ανάγκη για την απαλοιφή ασαφειών και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών είναι επιτακτική.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

  1. Ποιες είναι επακριβώς οι αρμοδιότητες του ΓΟΕΒ Θεσσαλίας; Ποια έργα έχει εκτελέσει την τελευταία δεκαετία και ποια προγραμματίζει να προωθήσει στο άμεσο μέλλον;
  2. Αληθεύει ότι ο ΓΟΕΒ έχει περιπέσει σε καθεστώς «οργανισμού-σφραγίδας»; Εάν δεν υπάρχει ορατό ανταποδοτικό όφελος για τους αγρότες, πώς θα ρυθμίσετε το θέμα των οφειλών τους από εισφορές τη στιγμή μάλιστα που λόγω οικονομικής κρίσης βρίσκονται σε οικονομικό αδιέξοδο;
  3. Δεδομένης της σύγχυσης και της αλληλοεπικάλυψης αρμοδιοτήτων και στον τομέα της διαχείρισης των υδατικών πόρων, προτίθεστε να επανεξετάσετε το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη διαχείριση των υδάτων στη σύγχρονη γεωργική παραγωγή;

Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Να μην καταργηθεί το Δημοτικό Σχολείο Αμπελίων Βερδικούσιας

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΜΠΕΛΙΩΝ ΒΕΡΔΙΚΟΥΣΙΑΣ

Την έντονη αντίδραση των γονέων, δασκάλων και της τοπικής κοινωνίας των Αμπελίων Βερδικούσιας έχει προκαλέσει η εντελώς βεβιασμένη και αδικαιολόγητη απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να καταργήσει το δημοτικό σχολείο της περιοχής.

Ένα σχολείο που, αν και βρίσκεται σε μια απομονωμένη γεωγραφικά περιοχή,  πληροί τις σύγχρονες σχολικές κτιριακές προδιαγραφές, λειτουργεί επί χρόνια ως 4θέσιο και έχει περίπου σαράντα μαθητές. Η περιοχή των Αμπελίων διακρίνεται όμως και για την εξής ιδιαιτερότητα: οι κάτοικοι της στην πλειοψηφία τους είναι πολύτεκνοι, με την κάθε οικογένεια να έχει τουλάχιστον 5 με έξι παιδιά. Πρόκειται για δεκάδες πολύτεκνες οικογένειες, κυρίως κτηνοτρόφων, τα παιδιά των οποίων εξυπηρετούνται μέχρι τώρα χωρίς κανένα πρόβλημα από το συγκεκριμένο δημοτικό σχολείο.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για κατάργηση του σχολείου των Αμπελίων Βερδικούσιας και μετακίνηση των σαράντα μικρών μαθητών στο Βλαχογιάννι δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα. Καταρχήν, οι περισσότεροι γονείς, κτηνοτρόφοι στο επάγγελμα, απουσιάζουν τις πρώτες πρωινές ώρες από τα σπίτια τους, αδυνατούν επομένως είτε να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο είτε να τα συνοδεύουν κάθε μέρα στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπως τους ζητήθηκε, ώστε να επιβιβαστούν στη μισθωμένη γραμμή ΚΤΕΛ.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες των γονιών, τα παιδιά τους θα αναγκαστούν να στριμωχτούν σε ένα σχολείο στο Βλαχογιάννι, το οποίο λειτουργούσε μέχρι πρότινος ως 4θέσιο και τώρα εντελώς βιαστικά καλείται ελέω συγχωνεύσεων να λειτουργήσει ως 6θέσιο, ενώ δεν διαθέτει την απαιτούμενη κτιριακή υποδομή (επαρκείς αίθουσες, προαύλιο χώρο κ.ά.) ώστε να στεγάσει έναν αρκετά μεγαλύτερο αριθμό μαθητών. Οι γονείς ανησυχούν ακόμη και για την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών τους στο χώρο του σχολείου, καθώς η είσοδος του βρίσκεται επί του περιφερειακού δρόμου της περιοχής, τον οποίο διέρχονται καθημερινά πολλά φορτηγά και αγροτικά μηχανήματα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Προτίθεστε να ανακαλέσετε την απόφαση για κατάργηση του δημοτικού σχολείου στα Αμπέλια Βερδικούσιας ώστε να μην ερημώσει και αυτή η αγροτική περιοχή;

2. Ποια είναι η κοινωνική αντιμετώπιση των πολυτέκνων όταν αναγκάζετε τα παιδιά τους να μεταφερθούν σε άλλο σχολείο σε ένα δύσκολο γεωγραφικά περιβάλλον;

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

________

Read more...

Αδικαιολόγητη η συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ Η ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΟΓΑΚ

Η δραστηριότητα του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ) τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα σημαντική με τα αποτελέσματα της να ικανοποιούν τόσο τους κτηνοτρόφους, όσο και τον καταναλωτή. Είναι αρμόδιος, μεταξύ άλλων, για τον έλεγχο της ποιότητας του γάλακτος, την τήρηση και τον έλεγχο των ισοζυγίων γάλακτος και κρέατος. Χρηματοδοτείται από τις εισφορές των κτηνοτρόφων, των μεταποιητών γάλακτος και των εμπόρων κρέατος, χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Η θεσμοθέτησή του, άλλωστε, από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έγινε κατόπιν κοινού αιτήματος των κτηνοτροφικών φορέων για την αποτελεσματικότερη πάταξη των ελληνοποιήσεων στο γάλα και στο κρέας.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τη συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ με άλλους τρείς (3) φορείς του ΥΠΑΑΤ έχει δυσαρεστήσει έντονα τον κτηνοτροφικό κόσμο. Η δυσαρέσκεια αυτή προκύπτει από τις σχετικές δηλώσεις τοπικών, αλλά και πανελλήνιων συνδικαλιστικών οργάνων των κτηνοτρόφων, όπως επίσης και από τις επιστολές διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του ΥΠΑΑΤ και του Υπουργείου Οικονομικών που είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι κτηνοτρόφοι τονίζουν την οικονομική ανεξαρτησία του ΕΛΟΓΑΚ, το ιδιαίτερο αντικείμενό του σε σχέση με τους άλλους τρεις οργανισμούς και την αποτελεσματικότητά του.

Η λογική της συγχώνευσης αναμένεται να δημιουργήσει ένα γραφειοκρατικό «τέρας» που θα μπερδεύεται ανάμεσα στην έρευνα, την εκπαίδευση, την πιστοποίηση, τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Σκοπεύετε να εξαιρέσετε τον ΕΛΟΓΑΚ από το σχέδιο της συγχώνευσης, ώστε να συνεχίσει το έργο του προς όφελος των κτηνοτρόφων; Εάν όχι, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο ποσοστό γάλακτος παράγεται σε Θεσσαλία, Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, εξετάζετε την περίπτωση να συσταθεί με το νέο οργανόγραμμα και να λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη –παρούσα έδρα του οργανισμού- μια Γενική Διεύθυνση αρμόδια για τους ελέγχους Γάλακτος και Κρέατος, στην οποία θα μεταφερθούν όλες οι υπηρεσιακές μονάδες του ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ, ώστε να μην ανατραπεί η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του;
  2. Με ποια λογική επιτυγχάνεται οικονομία κλίμακος, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, όταν  συγχωνεύεται ένας αυτοχρηματοδοτούμενος και με υψηλό αποθεματικό φορέας με άλλους τρεις κρατικά χρηματοδοτούμενους φορείς; Μήπως υπό αυτό το σχήμα θα πρέπει να αναζητηθούν επιπλέον κρατικοί πόροι για να καλύψουν και τις ανάγκες του έργου του ΕΛΟΓΑΚ;
  3. Θα υπάρξουν αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων του νέου φορέα; Είναι διασφαλισμένες οι θέσεις εργασίας των νυν εργαζομένων στους υπό συγχώνευση οργανισμούς ή θα υπάρξουν απολύσεις;

Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2011

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Η συμμετοχή Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) στα προγράμματα "κοινωφελούς εργασίας"

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

ΘΕΜΑ: Η συμμετοχή Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) στα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας»

Η ακολουθούμενη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης έχει οδηγήσει σε βαθιά ύφεση και πρωτοφανή έκρηξη της ανεργίας, που πλησιάζει επισήμως το 17%, ενώ οι προβλέψεις για το άμεσο μέλλον είναι κυριολεκτικά εφιαλτικές.

Τη στιγμή αυτή επέλεξε το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης να εντάξει, κατά δυσεξήγητο τρόπο, τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) σε ρόλο «μεσάζοντα» στα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας», που προβλέπουν την πρόσληψη 55.000 ανέργων. Τα προγράμματα εντάσσονται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δημιουργία θέσεων απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο μέσω προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα» στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς για την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013. Όσοι επιλεγούν θα απασχολούνται σε φορείς της αυτοδιοίκησης, καθώς και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου για 5 μήνες.

Η συγκεκριμένη επιλογή του υπουργείου εγείρει σοβαρότατα ερωτηματικά για τα κίνητρα που οδήγησαν σε αυτή. Λήφθηκε μάλιστα σε μια περίοδο που βλέπουν το φως της δημοσιότητας καταγγελίες ακραίας κακοδιαχείρισης ευρωπαϊκών και εθνικών χρηματοδοτήσεων από ΜΚΟ. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ΜΚΟ που χρηματοδοτήθηκαν από την Υπηρεσία Διεθνούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας (ΥΔΑΣ) του Υπουργείου Εξωτερικών και που σήμερα ελέγχονται από το Σώμα Ελεγκτών Ορκωτών Λογιστών για τη διαχείριση αυτών των κονδυλίων στο πλαίσιο συμμετοχής τους σε 195 προγράμματα.

Η συμμετοχή των ΜΚΟ στα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας» έχει προκαλέσει καθολικό κλίμα αμφισβήτησης, ακόμη και στο εσωτερικό της συμπολίτευσης, για:

α) την αδρή χρηματοδότηση των ΜΚΟ, που στερεί πόρους από τους πραγματικούς δικαιούχους που είναι οι άνεργοι,

β) την έλλειψη διαφάνειας στη διαδικασία επιλογής της κάθε ΜΚΟ που προχωρά σε συμφωνία με δημόσιο φορέα, και

γ) την απουσία αξιοκρατίας στον τρόπο επιλογής των ανέργων που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, όπου το ΑΣΕΠ δεν έχει ουσιαστικό ρόλο.

Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά σε πρόγραμμα για την ανεργία, δεν κατευθύνεται όλο το διατιθέμενο ποσό προς τους ανέργους, αλλά προβλέπεται σκανδαλωδώς «έμμεσο κόστος του Δικαιούχου» που ανέρχεται στο 5% των συνολικών δαπανών. Δηλαδή, οι ΜΚΟ θα λαμβάνουν ένα σεβαστό ποσό ανά άνεργο που θα εντάσσεται στο πρόγραμμα ως «μεσιτικά», γεγονός που συνιστά απαράδεκτη πρακτική.

Σοβαρότατο ζήτημα προκύπτει και με την καταλληλότητα των φορέων υλοποίησης, καθώς οι δικαιούχοι –ΜΚΟ, Σωματεία, Αστικές μη Κερδοσκοπικές Εταιρείες, Συνδικαλιστικές Οργανώσεις- δεν επιβάλλεται από τους όρους του προγράμματος να έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία ή δραστηριοποίηση σε παρόμοιο πεδίο. Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες, που δεν διαψεύδονται, για ΜΚΟ οι οποίες έχουν συσταθεί τους τελευταίους μήνες με προφανή και αποκλειστικό σκοπό τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Επιπλέον, ήδη μεγάλος αριθμός δημοσιευμάτων στον Αθηναϊκό και Επαρχιακό Τύπο αναφέρονται σε παράτυπη, και προφανώς ύποπτη συναλλαγής, συμμετοχή σε Διοικητικά Συμβούλια κάποιων ΜΚΟ, που λαμβάνουν μέρος στο πρόγραμμα, κομματικών στελεχών, παραγόντων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πολιτευτών ή συγγενών τους. Δημοσιεύθηκε μάλιστα και η είδηση, σύμφωνα με την οποία, ΜΚΟ στη βόρειο Ελλάδα, που είχε συνάψει συμφωνίες με δημόσιους φορείς, δήλωνε ως τηλέφωνά της εκείνα του πολιτικού γραφείου τοπικού κυβερνητικού βουλευτή.

Πρόβλημα διαφάνειας προκύπτει σαφώς και για τη διαδικασία επιλογής των ανέργων στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, καθώς, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν έχει ανατεθεί στο ΑΣΕΠ η ευθύνη των προσλήψεων, επιτρέποντας έτσι τις όποιες παράνομες συναλλαγές και αθέμιτες εξαρτήσεις. Η ευθύνη ιεράρχησης και μοριοδότησης των αιτούντων ανέργων για τη συμμετοχή τους στα προγράμματα εξακολουθεί να ανήκει στις ΜΚΟ.

Τέλος, όπως προκύπτει από τα μέχρι τώρα στοιχεία, δεν έχει εξασφαλισθεί επαρκής χρηματοδότηση για την κάλυψη όλου του προγράμματος.

Κατόπιν τούτων επερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Ποιοί είναι οι λόγοι που οδήγησαν το υπουργείο σας στην απόφαση να συμμετάσχουν οι ΜΚΟ στα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας»;

2. Για ποιο λόγο δεν κατευθύνεται όλο το διατιθέμενο ποσό προς τους ανέργους αλλά προβλέπεται «έμμεσο κόστος του Δικαιούχου» που ανέρχεται στο 5% των συνολικών δαπανών;

3. Πώς εξασφαλίζεται η καταλληλότητα των φορέων υλοποίησης και ποια τα κριτήρια διαχειριστικής επάρκειας των δικαιούχων ΜΚΟ, καθώς δεν επιβάλλεται να έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία ή δραστηριοποίηση σε παρόμοιο πεδίο;

4. Υπάρχει έλεγχος των ΜΚΟ για τον τρόπο διαχείρισης κοινοτικών και εθνικών χρηματοδοτήσεων κατά το παρελθόν;

5. Πώς θα αποτραπεί η συμμετοχή βουλευτών, παραγόντων της τοπικής αυτοδιοίκησης, πολιτευτών, κομματικών στελεχών, καθώς και συγγενών τους στις ΜΚΟ που συμμετέχουν στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας;

6. Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η αξιοπιστία της μοριοδότησης των ανέργων καθώς την ευθύνη έχουν οι ίδιες οι ΜΚΟ, χωρίς ουσιαστικό ρόλο του ΑΣΕΠ;

7. Λαμβανομένων υπ’ όψιν των πολλών και σοβαρών προβλημάτων διαφάνειας και αξιοκρατίας που προκύπτουν από τη συμμετοχή των ΜΚΟ στα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας», και της καθολικής αντίδρασης που έχει εκδηλωθεί για τη συμμετοχή αυτή, εξετάζετε το ενδεχόμενο να εξαιρέσετε τις ΜΚΟ από τα συγκεκριμένα προγράμματα;

8. Έχει εξασφαλισθεί επαρκής χρηματοδότηση για την υλοποίηση του προγράμματος «κοινωφελούς εργασίας»;

9. Προβλέπεται παράταση πέραν των 5 μηνών για όσους συμμετάσχουν στο πρόγραμμα;

Αθήνα, 30 Αυγούστου 2011

Οι επερωτώντες βουλευτές:

  1. Μάξιμος Χαρακόπουλος
  2. Κώστας Τασούλας
  3. Νίκος Νικολόπουλος
  4. Κωστής Χατζηδάκης
  5. Μάριος Σαλμάς
  6. Ανδρέας Λυκουρέντζος
  7. Γιάννης Βρούτσης
  8. Κώστας Τσαβάρας
  9. Κώστας Καραγκούνης
  10. Κώστας Μαρκόπουλος
___1___2
Read more...