Menu
A+ A A-

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ Ν/Σ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ: Αποθαρρύνει τους αγρότες να συνεταιρισθούν • Μετέωρο και ατελέσφορο βήμα εξυγίανσης

maximosvoulideltiotipou

«Οι αγροτικοί συνεταιρισμοί στη δεκαετία του ’80 αλώθηκαν από τον κομματισμό και μετατράπηκαν σε εστίες κακοδιαχείρησης και σκανδάλων. Από του 7.500 συνεταιρισμούς, ελάχιστοι είναι οι ενεργοί, ενώ οι υπόλοιποι είναι οργανώσεις-σφραγίδες, που λειτουργούν ως μηχανισμός εκλογής για την αναπαραγωγή ενός φαύλου συστήματος» τόνισε ο Μάξιμος Χαρακόπουλος μιλώντας στη βουλή για το νομοσχέδιο των συνεταιρισμών.

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης μεταξύ άλλων σημείωσε τα εξής:

Η εξυγίανση των συνεταιρισμών είναι στόχος στον οποίο κανείς δεν μπορεί να διαφωνεί. Τη θέση αυτή διακηρύττει η κυβέρνηση ότι υπηρετεί με το παρόν νομοσχέδιο. Είναι όμως έτσι; Στην καλύτερη των περιπτώσεων πρόκειται για ένα μετέωρο και ατελέσφορο βήμα.

Με το νομοσχέδιο δημιουργείται αβεβαιότητα και ανασφάλεια στους αγρότες που θα τους αποθαρρύνει να συνεταιρισθούν. Δεν υπάρχει η γενναία ρύθμιση των οφειλών και της υποθηκευμένης περιουσίας των ΑΣ και ΕΑΣ, έτσι ώστε οι νέοι ΑΣ να ξεκινήσουν από νέα αφετηρία.

Διαφωνούμε με τον καταναγκαστικό χαρακτήρα και την κρατική παρέμβαση σε θέματα που μπορούν να ρυθμιστούν από τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των ΑΣ. Ουσιαστικά βιάζεται η ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι.

Η έκθεση της επιστημονικής υπηρεσίας της βουλής σημειώνει χαρακτηριστικά: «μολονότι η μετατροπή ή η συγχώνευση των ΕΑΣ γίνεται με απόφαση των ΓΣ, δεν αποφασίζεται ελευθέρως, αφού η επιλογή της μη μετατροπής ή συγχώνευσης συνεπάγεται τη διαγραφή της συγκεκριμένης οργάνωσης από το Μητρώο και την αναγκαστική εκκαθάρισή της».

Είναι αναγκαία η επαναφορά του εποπτικού συμβουλίου στους ΑΣ. Ήταν λάθος η κατάργησή του τη δεκαετία του ’80. Την πληρώσαμε ακριβά.

Λάθος είναι και η κατάργηση του λογαριασμού για τη χορήγηση υποτροφιών σε παιδιά αγροτών που πέρναγαν σε πανεπιστήμια ή ΤΕΙ με αντικείμενο τον αγροδιατροφικό τομέα. Προσωπικά πιστεύω ότι ο συνδικαλισμός για να είναι ανεξάρτητος δεν θα πρέπει να είναι κρατικοδίαιτος. Σεις εξακολουθείτε να χρηματοδοτείται της ΓΕΣΑΣΕ και τη ΣΥΔΑΣΕ που ελάχιστα εκπροσωπούν τους αγρότες.

Επειδή πολλά λέγονται και ψιθυρίζονται, θα πρέπει να επεκταθεί το πόθεν έσχες και στα μέλη των ΔΣ των συνεταιριστικών οργανώσεων και στους συγγενείς τους μέχρι πρώτου βαθμού».

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤ-1 ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ VPRC

ant1

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος ερωτηθείς από την τηλεόραση του ΑΝΤ1 για τη δημοσκόπηση της VPRC που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Επίκαιρα» έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι η ακολουθούμενη πολιτική είναι αδιέξοδη. Βυθίζει στην ύφεση την ελληνική οικονομία και οδηγεί στην απόγνωση την κοινωνία. Εκ των πραγμάτων οι εκλογές είναι η μόνη διέξοδος. Η χώρα χρειάζεται επανεκκίνηση».
Read more...

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΜΑΞIMOY ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΝΔ: Η κυβέρνηση βρίσκεται σε μακαριότητα • Χρειάζεται άμεσα άλλη πολιτική

maximos_nd

Στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία και τις αναμενόμενες εξελίξεις, στις οποίες δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο των εκλογών, εστίασε την προσοχή της η Επιτροπή Στρατηγικής και Πολιτικής Ανάλυσης της Γραμματείας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, που συνεδρίασε σε ολομέλεια στα κεντρικά γραφεία του κόμματος στη Λεωφόρο Συγγρού.

Στην εισήγησή του προς τα μέλη της Επιτροπής, ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Η αποτυχία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ είναι ολοκληρωτική. Όλοι οι στόχοι της κατέρρευσαν. Η οικονομία αιωρείται στην άκρη του γκρεμού. Η κοινωνία είναι σε αναβρασμό και όλοι φοβόμαστε την έκρηξη. Ωστόσο, η κυβέρνηση βρίσκεται σε μακαριότητα. Το κυβερνητικό έργο δεν έχει κανέναν συντονισμό, ενώ οι υπουργοί “αλληλοτρώγονται” δημοσίως.

Την ίδια ώρα, η ηθική παρακμή είναι έκδηλη. Το σκάνδαλο με τις ΜΚΟ που θα εκμεταλλεύονται την αγωνία των ανέργων είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Τα επικοινωνιακά κόλπα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, που δήθεν αντιστέκεται στην τρόικα, δεν πείθουν ούτε τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ.

Η κοινωνία τώρα ξέρει. Οι δημοσκοπήσεις το επιβεβαιώνουν. Μόνος δρόμος σωτηρίας είναι μια άλλη πολιτική, χωρίς καθυστέρηση. Στο σημερινό αδιέξοδο, η απάντηση δεν μπορεί να είναι ούτε νοθευμένες λύσεις, ούτε θνησιγενή και αναποτελεσματικά σχήματα. Χρειάζεται καθαρή εντολή. Το μεγάλο πλειοψηφικό ρεύμα για τη Νέα Μεταπολίτευση θα γίνει πραγματικότητα με τη συμβολή των ενεργών πολιτών».

Ο Αναπληρωτής Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού, βουλευτής Β΄ Αθηνών, κ. Αργύρης Ντινόπουλος, επεσήμανε μεταξύ άλλων τα εξής:

«Η συνεπής πολιτική στάση της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στο μνημόνιο και στο μεσοπρόθεσμο αναγνωρίζεται από τον κόσμο και καταγράφεται στις δημοσκοπήσεις, οι οποίες της δίνουν σταθερό προβάδισμα. Αυτό το δημοσκοπικό προβάδισμα θα εξελιχθεί σε πλειοψηφικό ρεύμα, καθώς το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την έξοδο από την κρίση αποδεικνύεται καθημερινά ότι συνιστά αξιόπιστη εναλλακτική οικονομική και πολιτική πρόταση. Το κοστολογημένο και ρεαλιστικό μας πρόγραμμα βρίσκει απήχηση στην ελληνική κοινωνία».

Read more...

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ: Επί ένα ολόκληρο χρόνο υπολογίζετε τη ζημιά από το πράσινο σκουλήκι; • Προκλητική η ασυνέπεια της κυβέρνησης

maximos_grafon

«Οι δικαιολογίες που ψελλίζει ο κ. Σκανδαλίδης για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην καταβολή αποζημιώσεων για το πράσινο σκουλήκι είναι προκλητικές. Δεν φτάνει ένας ολόκληρος χρόνος για να διερευνηθεί το μέγεθος της ζημιάς και να υπολογιστούν οι αποζημιώσεις;» Τα παραπάνω τονίζει σε δήλωσή του ο Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας απάντηση του  Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης σε ερώτησή του σχετικά με την τύχη των ζημιών από το πράσινο σκουλήκι, αλλά και τις αποζημιώσεις των χαλαζόπληκτων παραγωγών σε χωριά του Δήμου Κιλελέρ.

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης κάνει λόγο για «ασυνέπεια της κυβέρνησης στην καταβολή αποζημιώσεων από το περυσινό πράσινο σκουλήκι» υπογραμμίζοντας ότι «πιο έντιμο θα ήταν να πουν ευθέως στους αγρότες την αλήθεια και όχι να παραπέμπουν κάθε φορά στο αβέβαιο μέλλον την καταβολή των αποζημιώσεων».

Η απάντηση του κ. Σκανδαλίδη στον Θεσσαλό πολιτικό έχει ως εξής:

«1. Για τις καλυπτόμενες από τον ΕΛ.Γ.Α. ζημιές που προξενήθηκαν από τη χαλαζόπτωση που -σημειώθηκε την 1η Αυγούστου 2011, κυρίως σε βαμβακοκαλλιέργειες, αλλά και σε καλαμποκαλλιέργειες και καλλιέργειες βιομηχανικής τομάτας,  σε διάφορα Δ.Δ. του Δήμου Κιλελέρ Νομού Λάρισας, διενεργήθηκαν οι απαραίτητες επισημάνσεις, έγιναν αναγγελίες και υποβάλλονται δηλώσεις, ενώ το έργο των εκτιμήσεων θα αρχίσει μετά τη λήξη υποβολής δηλώσεων εκ μέρους των παραγωγών. Οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν στους ενδιαφερόμενους παραγωγούς μετά την ολοκλήρωση της εκτιμητικής διαδικασίας και αφού κοινοποιηθούν πρώτα τα πορίσματα ζημιάς.

2. Από το προαναφερόμενο αίτιο, ζημιές προξενήθηκαν και σε πάγιο κεφάλαιο (αγροτικοί σωλήνες κ.λπ.) της παραπάνω περιοχής, αρμοδιότητας ΠΣΕΑ, η καταγραφή των οποίων θα διενεργηθεί σύντομα, Στη συνέχεια, οι ζημιές του παγίου κεφαλαίου, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που απαιτεί ο  Κανονισμός Κρατικών Οικονομικών  Ενισχύσεων και οι Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στον τομέα της γεωργίας και δασοκομίας 2007-2013 (2006/C 319/ΕΚ), θα ενταχθούν σε πρόγραμμα χορήγησης Κρατικών Ενισχύσεων, αρμοδιότητας ΠΣΕΑ, το οποίο θα υποβληθεί προς έγκριση στην Ε.Ε., ενώ οι αντίστοιχες ενισχύσεις θα καταβληθούν στους δικαιούχους παραγωγούς μετά την έγκριση του προγράμματος και οπωσδήποτε μετά την επιβεβαίωση αποκατάστασης-αντικατάστασης των ζημιών.

3. Ο ΕΛ.Γ.Α. καταβάλλει κάθε προσπάθεια ώστε οι αποζημιώσεις, για τις ζημιές στη Φυτική Παραγωγή κατά το δυνατόν, να καταβάλλονται έγκαιρα  μετά τη λήξη της συγκομιδής των ζημιωθέντων προϊόντων, γεγονός που επιτυγχάνεται ως επί το πλείστον.

Σημειώνεται ότι καθυστέρηση στην καταβολή των αποζημιώσεων μπορεί να παρατηρηθεί: α) σε περίπτωση πρόκλησης εκτεταμένων ζημιών, από ένα ή περισσότερα ζημιογόνα αίτια (παγετός, ανεμοθύελλα, χαλάζι κ.λπ.), γεγονός που έχει ως συνέπεια την υποβολή πολλών χιλιάδων δηλώσεων β) όταν η ίδια καλλιέργεια, στην ίδια καλλιεργητική περίοδο, πληγεί από περισσότερα του ενός ζημιογόνα αίτια, οπότε διατυπώνεται πόρισμα ενιαίο, αθροιστικό, που σημαίνει ότι πρέπει, να εκτιμηθούν όλες οι ζημιές, πριν διατυπωθεί το πόρισμα και γ) σε περίπτωση πρόκλησης ζημιών κατά τη διάρκεια της συγκομιδής.

4. Σχετικά με τις ζημιές από το πράσινο σκουλήκι, υπενθυμίζουμε ότι, πρόκειται να ενταχθούν σε πρόγραμμα Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΠΣΕΑ). Όμως για να μπορούν να δοθούν οι ενισχύσεις στους παραγωγούς που επλήγησαν οι καλλιέργειες τους από το πράσινο σκουλήκι πρέπει, ο φάκελος του προγράμματος που θα διαβιβαστεί από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην Ε.Ε για έγκριση, να είναι πλήρης χωρίς ασάφειες και επιστημονικά τεκμηριωμένος.

Αυτός είναι και ο λόγος της όποιας καθυστέρησης, η οποία και είναι δικαιολογημένη γιατί πρώτα έπρεπε να διερευνηθεί το μέγεθος της ζημιάς στις εν λόγω καλλιέργειες από τις βροχοπτώσεις, για να μπορεί στη συνέχεια να υπολογιστεί το ποσοστό ζημιάς από το πράσινο σκουλήκι.

Σήμερα είναι γνωστό το μέγεθος των ζημιών και μετά την τεκμηρίωση τους από την επιστημονική επιτροπή, της οποίας το πόρισμα αναμένεται από το ΥΠΑΑΤ, ο φάκελος του προγράμματος θα διαβιβαστεί προς έγκριση στην Ε.Ε.».

Read more...

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ: Κυβέρνηση ανεπίδεκτη μαθήσεως • Η οικονομία σε φαύλο κύκλο

maximos_omilon

«Δυστυχώς, αυτή η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανεπίδεκτη μαθήσεως, καθώς αρνείται πεισματικά να μάθει από τα λάθη της. Επιμένει στις ίδιες αποτυχημένες πολιτικές, που οδηγούν σε βαθύτερη ύφεση, μεγαλύτερα ελλείμματα και μοιραία σε νέα μέτρα. Ένας καταστροφικός για την οικονομία φαύλος κύκλος. Μόνη διέξοδος είναι μια άλλη πολιτική, με μέτρα που θα στοχεύουν στην κινητοποίηση των υγιών παραγωγικών δυνάμεων και στην ανάπτυξη». Αυτά τονίζει σε δήλωσή του ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος σχολιάζοντας την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Φίλιππου Σαχινίδη σε ερώτηση που υπέβαλλε στη βουλή για τον απόλυτο εκτροχιασμό του προϋπολογισμού του 2011.

Η απάντηση του κ. Σαχινίδη στον Γραμματέα Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτή Λαρίσης έχει ως εξής:

«Βασική προτεραιότητα του Υπουργείου Οικονομικών είναι η διενέργεια φορολογικών ελέγχων (τακτικών, προσωρινών και προληπτικών) προς όλες τις κατευθύνσεις, χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις, για την αποτροπή και την καταστολή των φαινομένων φοροδιαφυγής, οπουδήποτε αυτά κι αν εκδηλώνονται.

Προς το σκοπό αυτό, προωθείται κάθε αναγκαίο διοικητικό και νομοθετικό μέτρο και κάθε απαραίτητη ενέργεια για την ενίσχυση του φοροελεγκτικού μηχανισμού, την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και την ενίσχυση των δημοσίων εσόδων από ελέγχους.

Σημειώνεται τέλος ότι, συνήθως αυξημένη βεβαίωση εσόδων από ελέγχους παρατηρείται τους τελευταίους μήνες του έτους όπου απελευθερώνεται το ελεγκτικό προσωπικό από παράπλευρες εργασίες, π.χ. παραλαβή και κωδικογράφηση δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος.

Αναλυτικότερα σας πληροφορούμε τα ακόλουθα:

Α. Η υστέρηση των εσόδων του τακτικού προϋπολογισμού σε επίπεδο εξαμήνου οφείλεται κυρίως στους παρακάτω λόγους: Στη μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη, κατά την περίοδο σύνταξης του προϋπολογισμού, ύφεση, στη μη επανάληψη των εισπράξεων τελών κυκλοφορίας ύψους 393 εκατ. ευρώ τον μήνα Ιανουάριο, αφού φέτος δεν δόθηκε η ίδια παράταση στην εξόφληση των τελών, στις μειωμένες εισπράξεις από παρακράτηση φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά το τρέχον έτος, λόγω της ευνοϊκότερης φορολόγησης βάσει του νέου φορολογικού νόμου, και της μείωσης των εισοδημάτων, στη μη απόδοση, από τα πιστωτικά ιδρύματα, του δικαιώματος του Δημοσίου επί των προνομιούχων μετοχών (10%) λόγω της μετάθεσης των Γενικών Συνελεύσεων και, τέλος, στις αυξημένες επιστροφές φόρων λόγω συμψηφισμού εκκρεμοτήτων παρελθόντων ετών.

Β. Τα έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων παρουσιάζουν αύξηση κατά 79,6% ή κατά 306 εκατ. ευρώ.

Γ. Η παρατηρούμενη αύξηση στις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού οφείλεται κυρίως: στις αυξημένες επιχορηγήσεις, στα Ασφαλιστικά Ταμεία λόγω μείωσης των εσόδων τους από ασφαλιστικές εισφορές και ειδικότερα: Στον ΟΓΑ κατά 371 εκατ. ευρώ και στο ΙΚΑ κατά 867 εκατ. ευρώ, στον ΟΑΕΔ για την καταβολή επιδομάτων ανεργίας κατά 348 εκατ. ευρώ και στα Νοσοκομεία για την πληρωμή των προμηθευτών τους κατά 506 εκατ. ευρώ. Στη   διάθεση   ποσού   ύψους   429   εκατ.  ευρώ για   παλαιές   οφειλές νοσοκομείων και στις αυξημένες δαπάνες για τόκους κατά 1.277 εκατ. ευρώ.

Δ. Τέλος, οι δαπάνες του ΠΔΕ παρουσιάζονται μειωμένες κατά 42,3% ή 1.563 εκατ. ευρώ.

Ε. Για την επίτευξη του στόχου της μείωσης του ελλείμματος, όπως αυτός έχει τεθεί στο Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής, έχουν ενσωματωθεί σχετικές παρεμβάσεις στο ψηφισθέν Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011-2015 συνολικού ύψους 6.744 εκατ. ευρώ για το 2011 (4.058 εκατ. ευρώ στο σκέλος των δαπανών και 2.686 στο σκέλος των εσόδων)».

Read more...

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΕΡΓΩΝ: Το colpo grosso του ΠΑΣΟΚ με τις ΜΚΟ! • Και Σύμβουλος της Υπ. Παιδείας στην «κοινωφελή εργασία»

maximos_nd

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, ερωτηθείς σχετικά με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα», σύμφωνα με την οποία «διορισμένος ειδικός σύμβουλος της υπουργού Παιδείας κας Διαμαντοπούλου, δημιούργησε ΜΚΟ που μετέχει στις προσλήψεις ανέργων», έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Οι αποκαλύψεις για ΜΚΟ που σχετίζονται με το ΠΑΣΟΚ και θα χρηματοδοτηθούν για τα προγράμματα “κοινωφελούς εργασίας” έχουν πάρει, πλέον, μορφή χιονοστιβάδας.

Μετά τους κυβερνητικούς βουλευτές, τους κουμπάρους υφυπουργών, τους πολιτευτές και τα κομματικά στελέχη, τώρα και σύμβουλοι πρωτοκλασάτων υπουργών, αποδεικνύεται ότι συμμετέχουν στο σχέδιο για την… με το αζημίωτο πρόσληψη ανέργων.

Πρόκειται, τελικά, για colpo grosso, το οποίο έχει εξυφανθεί στα γραφεία του ίδιου του ΠΑΣΟΚ.

Το σκάνδαλο αυτό πρέπει να σταματήσει τώρα. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Μετά και την άρνηση του ΑΣΕΠ να συνδράμει σε αυτή την απάτη, την ευθύνη έχει ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

Και η ορθή απόφαση είναι μία: Αποκλεισμός των ΜΚΟ από τα προγράμματα “κοινωφελούς εργασίας” και ανάθεση στο ΑΣΕΠ της διαδικασίας επιλογής των συμβασιούχων».
Read more...

ΜΑΞΙΜΟΣ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ: Αδικαιολόγητη η συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ • Δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό

maximosvoulideltiotipou

Να μην καταργηθεί ο ΕΛΟΓΑΚ ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο Μάξιμος Χαρακόπουλος. Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης χαρακτηρίζει αδικαιολόγητη την απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ με άλλους τρεις φορείς του ΥΠΑΑΤ, όταν χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό συμβάλλει στην πάταξη των ελληνοποιήσεων στο γάλα και στο κρέας.

Η ερώτηση του κ. Χαρακόπουλου προς τον κ. Σκανδαλίδη έχει ως εξής:

«Η δραστηριότητα του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ) τα τελευταία χρόνια είναι ιδιαίτερα σημαντική με τα αποτελέσματα της να ικανοποιούν τόσο τους κτηνοτρόφους, όσο και τον καταναλωτή. Είναι αρμόδιος, μεταξύ άλλων, για τον έλεγχο της ποιότητας του γάλακτος, την τήρηση και τον έλεγχο των ισοζυγίων γάλακτος και κρέατος. Χρηματοδοτείται από τις εισφορές των κτηνοτρόφων, των μεταποιητών γάλακτος και των εμπόρων κρέατος, χωρίς να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. Η θεσμοθέτησή του, άλλωστε, από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έγινε κατόπιν κοινού αιτήματος των κτηνοτροφικών φορέων για την αποτελεσματικότερη πάταξη των ελληνοποιήσεων στο γάλα και στο κρέας.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τη συγχώνευση του ΕΛΟΓΑΚ με άλλους τρείς (3) φορείς του ΥΠΑΑΤ έχει δυσαρεστήσει έντονα τον κτηνοτροφικό κόσμο. Η δυσαρέσκεια αυτή προκύπτει από τις σχετικές δηλώσεις τοπικών, αλλά και πανελλήνιων συνδικαλιστικών οργάνων των κτηνοτρόφων, όπως επίσης και από τις επιστολές διαμαρτυρίας προς την ηγεσία του ΥΠΑΑΤ και του Υπουργείου Οικονομικών που είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι κτηνοτρόφοι τονίζουν την οικονομική ανεξαρτησία του ΕΛΟΓΑΚ, το ιδιαίτερο αντικείμενό του σε σχέση με τους άλλους τρεις οργανισμούς και την αποτελεσματικότητά του.

Η λογική της συγχώνευσης αναμένεται να δημιουργήσει ένα γραφειοκρατικό «τέρας» που θα μπερδεύεται ανάμεσα στην έρευνα, την εκπαίδευση, την πιστοποίηση, τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων».

Κατόπιν τούτων ο κ. Χαρακόπουλος ρωτά τον αρμόδιο υπουργό:

1. Σκοπεύετε να εξαιρέσετε τον ΕΛΟΓΑΚ από το σχέδιο της συγχώνευσης, ώστε να συνεχίσει το έργο του προς όφελος των κτηνοτρόφων; Εάν όχι, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο ποσοστό γάλακτος παράγεται σε Θεσσαλία, Μακεδονία, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, εξετάζετε την περίπτωση να συσταθεί με το νέο οργανόγραμμα και να λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη –παρούσα έδρα του οργανισμού- μια Γενική Διεύθυνση αρμόδια για τους ελέγχους Γάλακτος και Κρέατος, στην οποία θα μεταφερθούν όλες οι υπηρεσιακές μονάδες του ΕΛ.Ο.ΓΑ.Κ, ώστε να μην ανατραπεί η εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών του;

2. Με ποια λογική επιτυγχάνεται οικονομία κλίμακος, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του ΥΠΑΑΤ, όταν  συγχωνεύεται ένας αυτοχρηματοδοτούμενος και με υψηλό αποθεματικό φορέας με άλλους τρεις κρατικά χρηματοδοτούμενους φορείς; Μήπως υπό αυτό το σχήμα θα πρέπει να αναζητηθούν επιπλέον κρατικοί πόροι για να καλύψουν και τις ανάγκες του έργου του ΕΛΟΓΑΚ;

3. Θα υπάρξουν αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς των υπαλλήλων του νέου φορέα; Είναι διασφαλισμένες οι θέσεις εργασίας των νυν εργαζομένων στους υπό συγχώνευση οργανισμούς ή θα υπάρξουν απολύσεις;

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΔ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

maximos

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Μετά τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ και ο υπουργός Εσωτερικών ουσιαστικά «αδειάζει» τον υπουργό Εργασίας για τον αμαρτωλό μηχανισμό προσλήψεων που έστησε μέσω ΜΚΟ.

Θα συμφωνήσουμε με τον κ. Καστανίδη ότι «αυτές οι οργανώσεις (ΜΚΟ) είναι για άλλη δουλειά. Δεν είναι για να κάνουν προσλήψεις». Το θέμα είναι ότι η κυβέρνηση στην οποία και ο ίδιος συμμετέχει, παρά τον ορυμαγδό των αποκαλύψεων, δεν έχει ακόμη αποδεχθεί την εξαίρεση των ΜΚΟ από την διάτρητη διαδικασία επιλογής των συμβασιούχων και  την ανάθεση των προσλήψεων, αποκλειστικά και μόνο στο ΑΣΕΠ, όπως αξιώνουν όχι μόνο η Νέα Δημοκρατία, αλλά και βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος.

Για μία ακόμη φορά, τα περί διαφάνειας και αξιοκρατίας της κυβέρνησης αποδεικνύονται λόγια του αέρα, ενώ η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας συλλαμβάνεται ψευδόμενη. Στις 29 Ιουλίου, ανήμερα της κατάθεσης της πρώτης ερώτησής μας για την εμπλοκή των ΜΚΟ στις προσλήψεις της «κοινωφελούς εργασίας» -που αποτέλεσε την αφορμή για τις αποκαλύψεις εμπλοκής κομματικών εγκαθέτων στη «φάμπρικα» διορισμών που έστησε το ΠΑΣΟΚ- το υπουργείο Εργασίας με ανακοίνωσή του έσπευδε να διαβεβαιώσει για το αδιάβλητο της διαδικασίας, ισχυριζόμενο ότι «το ΑΣΕΠ ανέλαβε την εποπτεία και τον έλεγχο για τις συγκεκριμένες προσλήψεις».

Παρά την κατηγορηματική διάψευση του Προέδρου του ΑΣΕΠ κ. Βέη, μέχρι σήμερα δεν υπήρξε καμία αντίδραση της κυβέρνησης, η οποία πλέον είναι βαρύτατα εκτεθειμένη.

Η θέση της Νέας Δημοκρατίας είναι ξεκάθαρη. Οι προσλήψεις της «κοινωφελούς εργασίας» πρέπει να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ με απόλυτη διαφάνεια. Κανείς δεν δικαιούται να παίζει με τον πόνο των ανέργων, ο αριθμός των οποίων έχει σπάσει κάθε ρεκόρ».

Read more...

ΜΑΞΙΜΟΣ ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ: «Μικρό καλάθι για τους τευτλοπαραγωγούς» • Στα 2,7 και όχι 10 ευρώ το στρέμμα η συμπληρωματική ενίσχυση

maximos_site_2

Διευκρινίσεις για την συμπληρωματική ενίσχυση που αναλογεί στους τευτλοπαραγωγούς δίνει με απάντησή του σε σχετική ερώτηση του Μάξιμου Χαρακόπουλου και άλλων 17 βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευση ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης.

Ειδικότερα, από την απάντηση του Σκανδαλίδη προκύπτει ότι δικαιούχοι της πληρωμής που έγινε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ (στις 11-7-2011) είναι τελικά οι παραγωγοί που καλλιέργησαν τεύτλα το 2009, καθώς η παραγωγή ζάχαρης για το έτος αυτό υπερέβη την εθνική ποσόστωση. Σύμφωνα με το άρθρο 63 του Καν. (ΕΚ) 1234/2007, η πλεονάζουσα από το πλαφόν παραγωγή ζάχαρης του 2009 (13.084,57 τόνοι) –και συνεπώς η ενίσχυση που τη συνοδεύει– μεταφέρεται στο επόμενο έτος ενίσχυσης (2010) και θεωρείται παραγωγή του έτους αυτού.

Σχολιάζοντας την απάντηση του αρμόδιου υπουργού ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Λαρίσης υπογραμμίζει ότι «ο κ. Σκανδαλίδης αποφεύγει επιμελώς κάθε αναφορά στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν στους τευτλοπαραγωγούς από τη διοίκηση της ΕΒΖ και κυβερνητικά στελέχη περί συμπληρωματικού ποσού ενίσχυσης, περίπου 10 ευρώ το στρέμμα, για την καλλιέργεια του 2010. Δεδομένου ότι τελικά δόθηκαν 2,7 ευρώ το στρέμμα καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του. Στην προκειμένη περίπτωση ισχύει η λαϊκή ρήση “όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι”».

Η απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης έχει ως εξής:

«Από το έτος 2007, χορηγείται στους παραγωγούς ζαχαρότευτλων συνδεδεμένη με την παραγωγή Κοινοτική ενίσχυση. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης προκύπτει σύμφωνα με την παραγόμενη ποσότητα ζάχαρης κάθε έτους πολλαπλασιαζόμενη με το καθορισμένο από τον Κανονισμό ποσό ενίσχυσης ανά τόνο ζάχαρης. Ανώτατο όριο κάθε έτους για την παραγόμενη ποσότητα ζάχαρης αποτελεί το ύψος της Εθνικής ποσόστωσης, ειδικότερα:

-Βάσει του άρθρου 110ιθ του Καν. (ΕΚ) 1782/2003 το συνολικό ποσό της ενίσχυσης για τη χώρα μας ανέρχεται σε 29.384.000 €.

-Σύμφωνα με το υπ. αριθμ. 35242/3-5-2010 έγγραφο της Δ/νσης ΠΑΠ-ΦΜΚ του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την εμπορική περίοδο 2009-2010, η ποσόστωση της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης (ΕΒΖ) ανέρχεται στους 158.702 τόνους.

-Βάσει του άρθρου 110ιη του Καν. (ΕΚ) 1782/2003 και σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, η συνολική παραγωγή ζάχαρης κατά το έτος 2009 ανήλθε σε 171.786,57 τόνους, υπερβαίνοντας την Εθνική   ποσόστωση  κατά 13.084,57 τόνους.

-Βάσει του άρθρου 110ιθ του Καν. (ΕΚ) 1782/2003, το ποσό ενίσχυσης για το έτος 2009 καθορίστηκε σε 158.702 tn χ 46,27€/tn = 7.343.141,54 € (και μοναδιαίο ποσό ενίσχυσης 328.34 €/ha) το οποίο και κατεβλήθη στους τευτλοκαλλιεργητές, ενώ για το μεταφερθέν ποσό των 13.084,57 τόνων ζάχαρης δεν χορηγήθηκε ενίσχυση.

-Σύμφωνα με το άρθρο 63 του Καν.(ΕΚ)1234/2007, η διαφορά των 13.084,57 τόνων παραχθείσας ποσότητας ζάχαρης μεταφέρεται για την επόμενη χρονιά δηλαδή το έτος 2010 και θεωρείται ως παραγωγή της περιόδου αυτής, συμπληρωματικά και μετά από σχετικό ερώτημα της   αρμόδιας Δ/νσης ΠΑΠ-ΦΜΚ του ΥΠΑΑΤ διευκρινίστηκε από τις υπηρεσίες της Ε.Ε. (με το υπό στοιχεία ΑGRI/C5/DF(8.7.4)D(2011) 376006/13-04-2011 έγγραφο), ότι δικαιούχοι της ενίσχυσης που αφορά την μεταφερθείσα ποσότητα είναι οι τευτλοπαραγωγοί από τα τεύτλα (παραγωγή έτους 2009) των οποίων προήλθε η εν λόγω ποσότητα ζάχαρης, οι τελευταίοι θεωρούνται δικαιούχοι του ποσού την επόμενη περίοδο.

Συμπερασματικά, δικαιούχοι του εναπομένοντος ποσού που αντιστοιχεί στην μεταφερθείσα ποσότητα ζάχαρης (13.084,57 tn χ 46,27 €/tn = 605.423,0539€) είναι όλοι οι παραγωγοί που καλλιέργησαν και παρέδωσαν τεύτλα στην ΕΒΖ το έτος 2009, η δε πληρωμή τους θα πρέπει να ενταχθεί στις πληρωμές του έτους 2010.Το συμπληρωματικό ποσό που χορηγήθηκε καθορίστηκε σε 27,070€/ha».

Read more...

ΔΗΛΩΣΗ ΜΑΞΙΜΟΥ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΑΤ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ

maximos_nd

Ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Λαρίσης κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, ερωτηθείς για το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας μπορεί υπό προϋποθέσεις να γίνει ευκαιρία για την αναστροφή του ρεύματος της αστυφιλίας και την αναζωογόνηση της ελληνικής περιφέρειας με την απασχόληση νέων ανθρώπων στον πρωτογενή τομέα.

Για να υπάρξει, όμως, πραγματική ανάταξη της αγροτικής παραγωγής είναι αναγκαία η εξυγίανση και η ενδυνάμωση των Αγροτικών Συνεταιρισμών. Έτσι μόνο θα ανταποκριθούν στις προκλήσεις της νέας εποχής. Όπως χαρακτηριστικά τόνιζε ο Αντώνης Σαμαράς τον Απρίλιο του 2010 από το Προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας για τα αγροτικά, στη Λάρισα, «χωρίς την ριζική εξυγίανση των συνεταιρισμών δεν μπορούμε να προχωρήσουμε σε αληθινή παραγωγική ανασυγκρότηση του Αγροτικού τομέα».

Παρωχημένοι συνεταιρισμοί-σφραγίδες, δεν μπορεί να είναι οι φάροι του μέλλοντος για την ελληνική γεωργία. Χρειαζόμαστε ισχυρές συνεταιριστικές οργανώσεις, ικανές να σταθούν εμπόδιο σε συμπεριφορές καρτέλ στην αγορά και διακίνηση των αγροκτηνοτροφικών προϊόντων.  Δυνατές συνεταιριστικές ενώσεις μπορούν να συμβάλουν στο κλείσιμο της «ψαλίδας» στις τιμές, παραγωγού-καταναλωτή.

Στις δύσκολες στιγμές που περνά η πατρίδα μας, ο αγροτικός τομέας έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε βασικό πυλώνα της εθνικής προσπάθειας για να ορθοποδήσει ο τόπος.

Σε κάθε περίπτωση, η ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα θα πρέπει να γίνει σε υγιείς βάσεις. Τόσο η Γραμματεία Αγροτικού όσο και ο Τομέας Αγροτικής Ανάπτυξης του κόμματος επί μήνες εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση.

Στη συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής της Βουλής, ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας και οι βουλευτές της που είναι μέλη της Επιτροπής προσήλθαν με συγκεκριμένες προτάσεις και παρατηρήσεις. Το ίδιο θα πράξουμε και κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου στην Ολομέλεια».

Read more...