Menu
A+ A A-

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΙΦΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣ ΣΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΤΣΙΦΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ

Στις 28 Οκτωβρίου, στο χωριό Βουλιαράτες της Β. Ηπείρου, δολοφονήθηκε από ειδικές δυνάμεις της Αλβανικής Αστυνομίας ο Κωνσταντίνος Κατσίφας, Έλληνας υπήκοος που καταγόταν από το συγκεκριμένο χωριό, το οποίο ανήκει στην περιοχή της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας στην Αλβανία. Οι ακριβείς συνθήκες και τα λεπτομερή γεγονότα του τραγικού συμβάντος δεν είναι ακόμη γνωστά, με ευθύνη του αλβανικού κράτους, το οποίο δεν έχει προβεί σε επίσημη ενημέρωση, ενώ ταυτοχρόνως παρέδωσε τη σωρό του Κατσίφα στην οικογένειά του για να γίνει η ταφή με προκλητική καθυστέρηση μετά την παρέλευση 10ημέρου από την ημέρα της δολοφονίας του. Εντύπωση, ωστόσο, προκάλεσαν στην ελληνική κοινή γνώμη, η στάση της Ελληνικής Πολιτείας και των οργάνων της στο συγκεκριμένο επεισόδιο, τη στιγμή, μάλιστα, που πολιτικοί της γείτονος, με πρώτο τον Αλβανό πρωθυπουργό Έντι Ράμα, ασχημονούσαν με αναρτήσεις τους αμαυρώνοντας τη μνήμη του άταφου ομογενούς.
Συγκεκριμένα, ενώ το Υπουργείο Εξωτερικών με την πρώτη ανακοίνωσή του, αφού χαρακτήρισε ως «απαράδεκτο το γεγονός» ανέφερε ότι «περιμένει να χυθεί άπλετο φως», στα ΜΜΕ δημοσιεύεται η είδηση ότι πηγές της ΕΛΑΣ υποστήριζαν πως «δεν υπάρχουν στοιχεία ή μαρτυρίες που να συνδέουν την ένοπλη συμπλοκή κατά την οποία σκοτώθηκε ο Κατσίφας με την ύψωση τη ελληνικής σημαίας», υιοθετώντας, προφανώς, την εκδοχή της αλβανικής πλευράς, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε άλλη ενημέρωση, και ενώ, σύμφωνα με την ίδια πηγή, «το αίτημα για συνδρομή που διατυπώθηκε μέσω των συνδέσμων των δύο αστυνομιών δεν απαντήθηκε από την αλβανική πλευρά». Επιπλέον, πάλι από πηγές της ΕΛΑΣ πληροφορούμαστε ότι ο δολοφονηθείς είχε συλληφθεί το 2008 «για κατοχή και διακίνηση ναρκωτικών». Τις επόμενες ημέρες, ωστόσο, έγινε γνωστό ότι ο Κατσίφας στην υπόθεση αυτή είχε αθωωθεί πανηγυρικά από το δικαστήριο, κάτι που οι «πηγές της ΕΛΑΣ» το απέκρυψαν επιμελώς, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα την παραπλάνηση της κοινής γνώμης για την προσωπικότητα του δολοφονηθέντος ομογενούς, και την ενίσχυση της επιχειρηματολογίας της αλβανικής πλευράς.
Εύλογες απορίες προκαλούν επίσης:
Α) Το γεγονός ότι τα Τίρανα επέτρεψαν την επίσκεψη Έλληνα ιατροδικαστή, για να εξετάσει τη σορό του νεαρού ομογενή, και αυτό μόνο για 5 λεπτά, και αφού είχαν πλυθεί και ραφτεί τα σημεία του σώματός του που είχαν πλήξει οι σφαίρες των Αλβανών αστυνομικών.
Β) Η πρωτοφανής καθυστέρηση αποστολής αρμοδίων αξιωματικών της ΕΛΑΣ (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για συνεργασία από τις διμερείς συμφωνίες) για να συμμετάσχουν στις έρευνες για την ένοπλη συμπλοκή και τον θάνατο του αειμνήστου Κατσίφα.
Η όλη αυτή συμπεριφορά, εκτός του ότι δεν συνάδει με ένα κράτος δικαίου, που επιδιώκει, θεωρητικά τουλάχιστον, να εισέλθει ως πλήρες μέλος στην ΕΕ, προκαλεί ερωτηματικά για το αν από πλευράς του ελληνικού κράτους έγιναν όλες οι ενδεδειγμένες ενέργειες, ώστε να πιεστεί η Αλβανία να πράξει όλα όσα απορρέουν από τις διεθνείς και διμερείς συνθήκες.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Ποιες ήταν οι «πηγές της ΕΛΑΣ» που διέρρευσαν τα περί εμπλοκής του Κ. Κατσίφα σε διακίνηση ναρκωτικών και οι οποίες διαβεβαίωναν ότι η δολοφονία του δεν είχε σχέση με την ανάρτηση της ελληνικής σημαίας στο χωριό του, κάτι που υποστήριξε και η αλβανική πλευρά; Προτίθεστε να ζητήσετε άμεσα τη διενέργεια ΕΔΕ για την απόδοση ευθυνών;
2. Τι προβλέπεται από τις διακρατικές συμφωνίες και το διεθνές δίκαιο όταν υπήκοος μιας χώρας δολοφονείται από τις αστυνομικές αρχές άλλης; Ποια η επίσημη ενημέρωση που είχατε για το συμβάν και σε ποιες ενέργειες προβήκατε ώστε να πεισθούν οι αλβανικές αρχές να συμμετάσχουν Έλληνες εμπειρογνώμονες στη διαλεύκανση των συνθηκών της δολοφονίας του Κ. Κατσίφα; Για ποιο λόγο επετράπη ο Έλληνας ιατροδικαστής να κάνει αυτοψία της σορού μόνον για ένα 5λεπτο, και αφού είχαν αλλοιωθεί τα στοιχεία επ’ αυτής;
3. Προτίθεσθε να καταγγείλετε τις αρχές της Αλβανίας για τον τρόπο που χειρίστηκαν το όλο θέμα και την άρνησή τους να παράσχουν, ως όφειλαν, στην Ελλάδα τη δυνατότητα να έχει άμεση ενημέρωση, καθώς ο δολοφονηθείς ομογενής ήταν Έλληνας υπήκοος;

Αθήνα, 15 Νοεμβρίου 2018

 

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Read more...

ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΟΥ ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ;

Στο σχέδιο νόμου που είδε το φως της δημοσιότητας για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Θεσσαλίας με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Τμήμα των Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ καταργείται, ενώ προβλέπεται οι φοιτητές του θα ενταχθούν στο τμήμα Νοσηλευτικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι φοιτητές , ωστόσο, διαφωνούν με τη συγκεκριμένη απόφαση και διαμαρτύρονται, εστιάζοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που διαθέτει το υπάρχον Τμήμα.
Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι διαπιστώνεται ταχύτερη επαγγελματική αποκατάσταση για τους απόφοιτούς του σε σχέση με άλλα τμήματα. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη στενή σύνδεση που έχει ήδη επιτευχθεί με την αγορά εργασίας, που είναι άλλωστε και το ζητούμενο σε μια χώρα που μαστίζεται από την ανεργία.
Ταυτοχρόνως, το συγκεκριμένο Τμήμα βρίσκεται ψηλά στις προτιμήσεις των υποψήφιων σπουδαστών και οι βάσεις εισαγωγής του ξεπερνούν ακόμα και πανεπιστημιακά τμήματα.
Ως εκ τούτου, η ποιότητα των σπουδών, που διασφαλίζεται από το έμπειρο διδακτικό προσωπικό, τις αρτιότατες εγκαταστάσεις και το σύγχρονο εξοπλισμό, για τις οποίες η ελληνική πολιτεία ξόδεψε λίαν προσφάτως 7 εκατομμύρια ευρώ, είναι δεδομένη και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί, ότι, στη σύγχρονη ιατρική επιστήμη, παγκοσμίως, επεκτείνεται ταχύτατα η χρήση νέων τεχνολογιών που απαιτούν περισσότερο εξειδικευμένο και καλύτερα εκπαιδευμένο προσωπικό.
Επομένως, ένα τμήμα όπως αυτό των Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, που εγγυάται την υψηλότερη εξειδίκευση στον τομέα της υγείας θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα και όχι να καταργείται.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Ποιοι οι λόγοι και ποια τα ακαδημαϊκά κριτήρια που οδήγησαν στην κατάργηση του τμήματος Ιατρικών Εργαστηρίων του ΤΕΙ Θεσσαλίας, παρά τη βεβαιωμένη αρτιότητα εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και εκπαιδευτικού προσωπικού και τη μεγάλη προτίμηση των υποψηφίων να εισέλθουν σε αυτό;
2. Με δεδομένη τη διεθνώς αυξανόμενη ανάγκη για εξειδικευμένο προσωπικό στα ιατρικά εργαστήρια, η ενσωμάτωσή του εν λόγω Τμήματος στη Νοσηλευτική σχολή δεν κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση;
3. Πριν προχωρήσετε στην εν λόγω απόφαση, συμβουλευτήκατε την ΑΔΙΠ και τις υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας για την αναγκαιότητα ύπαρξης της εξειδίκευσης και της επαγγελματικής επάρκειας που προσφέρουν οι απόφοιτοι του τμήματος;

Αθήνα, 8 Νοεμβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

Το Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας (ΓΝΛ) παλεύει με πενιχρά μέσα και με αυταπάρνηση του προσωπικού του να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ανάγκες υπηρεσιών υγείας των πολιτών του νομού. Ωστόσο, η παλαιότητα των κτιριακών εγκαταστάσεων, του ξενοδοχειακού εξοπλισμού και των λοιπών υποδομών, η έλλειψη αποθηκευτικών χώρων, ακόμη και τουαλέτας σε κάθε θάλαμο νοσηλείας, όπως και ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού αλλά και των σοβαρών δυσκολιών στη συντήρηση του υπάρχοντος, δεν επιτρέπουν τη δέουσα ανταπόκριση προς τους ασθενείς. Παρά τα εύσημα που αποδίδονται από ασθενείς στο προσωπικό για τις φιλότιμες προσπάθειές του, η περιορισμένη χρηματοδότηση δεν αφήνει περιθώρια δραστικών λύσεων για τα ανωτέρω προβλήματα. Ταυτόχρονα, εκφράζονται ανησυχίες για την αδυναμία έγκαιρης αντικατάστασης έμπειρου προσωπικού (π.χ. διευθυντών κλινικών) που πρόκειται να αποχωρήσουν μαζικά λόγω συνταξιοδότησης, καθώς και την έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού για την συντήρηση του εξοπλισμού.
Επιπροσθέτως, σε μονάδες όπου η πληρότητα ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες εξυπηρέτησης, όπως για παράδειγμα στην ογκολογική που φτάνει στο 270%, απαιτείται δραστική αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις.
Ο ρόλος που καλείται να παίξει το ΓΝΛ, ως δευτεροβάθμιο ίδρυμα υγείας εντός του αστικού ιστού, μπορεί να αναβαθμιστεί με την απαιτούμενη οικονομική ενίσχυση, επαρκή στελέχωση και επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που δυσχεραίνουν την αποστολή του.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Προτίθεστε να λάβετε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την επίλυση των προβλημάτων που αφορούν τις κτιριακές υποδομές και τον ξενοδοχειακό εξοπλισμό του ΓΝΛ; Αν ναι, ποιες είναι αυτές και με ποιο χρονοδιάγραμμα;
2. Για τη βελτίωση των κτιριακών υποδομών του νοσοκομείου έχει προταθεί στο παρελθόν η δημιουργία μιας 3ης πτέρυγας. Υπάρχει στο σχεδιασμό σας τέτοια προοπτική; Αν ναι ποια είναι αυτή; Αν όχι προτίθεστε να την διερευνήσετε;
3. Λόγω της αυξημένης προσέλευσης πολιτών στην ογκολογική μονάδα και της σοβαρότητας των περιστατικών προτίθεστε να συνδράμετε στην αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων;
4. Πώς προτίθεστε να αντιμετωπίσετε τις μαζικές αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδοτήσεων ιατρών διευθυντών κλινικών, την ανεπάρκεια προσωπικού στις ΜΑΦ και ΜΕΘ, και τις ελλείψεις σε διάφορες άλλες ειδικότητες, όπως και βοηθητικού προσωπικού; Υπάρχει σχεδιασμός και αν ναι ποιος είναι αυτός;
5. Τι προτίθεστε να πράξετε για τα προβλήματα στη συντήρηση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, λόγω έλλειψης εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού;
6. Πάγιο αίτημα των εργαζομένων του ΓΝΛ είναι η αποσύνδεσή του από το Πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Υπάρχει πρόθεση από μέρους σας να υλοποιηθεί κάτι τέτοιο; Αν ναι με ποιο χρονοδιάγραμμα; Αν όχι για ποιους λόγους;

Αθήνα, 2 Νοεμβρίου 2018

 

Ο ερωτών Βουλευτής :

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στην χερσόνησο της Κριμαίας, ως γνωστόν, η ελληνική παρουσία είναι αδιάλειπτη από την εποχή των πρώτων αποικισμών των αρχαίων ελληνικών πόλεων. Η χερσόνησος στάθηκε πάντοτε ένας γεωπολιτισμικός κρίκος που συνέδεε τον ελληνισμό και τις ποικίλες φυλές που ζούσαν στις βόρειες ακτές του Εύξεινου Πόντου. Ακόμη και μετά την μετανάστευση, το 1778, των Ελλήνων της Κριμαίας από το τότε Ταταρικό χανάτο στην περιοχή που ίδρυσαν στη συνέχεια την Μαριούπολη, Έλληνες συνέχισαν να ζουν στην Ταυρική χερσόνησο. Σύντομα, μάλιστα, αναζωογονήθηκαν με νέο αίμα από τις περιοχές του οθωμανοκρατούμενου ελληνισμού, όταν η Κριμαία κατέστη ρωσικό έδαφος. Την περίοδο δε του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, ο ελληνικός πληθυσμός πολέμησε καθολικά τον Γερμανό κατακτητή, με αποτέλεσμα να υποστεί μαζικά αντίποινα, ενώ το 1944 εξορίστηκε ολόκληρος από τον Στάλιν στην Κεντρική Ασία, απ’ όπου επέστρεψε μετά από δεκαετίες. Οι Έλληνες της Κριμαίας, ωστόσο, στο διάβα της ιστορίας τους δεν λησμόνησαν ποτέ την εθνική τους ταυτότητα, την οποία διατήρησαν άσβεστη και μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης, όταν πλέον μπορούσαν ελεύθερα να επισκέπτονται την Ελλάδα.
Δυστυχώς, όμως, μετά το 2014, οι Έλληνες της Κριμαίας, που υπολογίζονται γύρω στις 7.000, βρέθηκαν σε μια λίαν δυσχερή θέση, καθώς έγιναν θύματα των πρόσφατων γεωπολιτικών ανακατατάξεων και πλέον δεν μπορούν να ταξιδεύσουν στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλεται από τους ίδιους, μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσική Ομοσπονδία, οι ελληνικές διπλωματικές αρχές στη Ρωσία δεν τους εκδίδουν θεωρήσεις για να επισκεφθούν την Ελλάδα, θεωρώντας ότι αυτές πρέπει να τις δίνουν τα ελληνικά προξενικά γραφεία στην Ουκρανία. Κάτι τέτοιο, όμως, είναι αδύνατο, καθώς, πέραν του γεγονότος ότι Ρωσία και Ουκρανία βρίσκονται σχεδόν σε εμπόλεμη κατάσταση, δεν διαθέτουν και τα απαραίτητα ουκρανικά έγγραφα για να πάρουν βίζα από τις ελληνικές αρχές επί ουκρανικού εδάφους.
Είναι προφανές ότι οι ομογενείς στην Κριμαία έρχονται αντιμέτωποι με μια κατάσταση για την οποία οι ίδιοι δεν ευθύνονται, και για τούτο η Ελλάδα πρέπει να δώσει απαραιτήτως μια λύση. Δεν είναι επιτρεπτό οι άνθρωποι αυτοί, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν πολλοί διακεκριμένοι επιστήμονες, και οι οποίοι διατηρούν ζωντανή την ελληνική ταυτότητα χιλιετιών στον τόπο αυτό, να στερούνται του δικαιώματος της επίσκεψης στην Ελλάδα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Αληθεύει ότι οι ελληνικές προξενικές αρχές στη Ρωσική Ομοσπονδία δεν δίνουν θεωρήσεις στους Έλληνες της Κριμαίας; Αν ναι, πώς προτίθεσθε να επιλύσετε το πρόβλημα, καθώς, λόγω των υφιστάμεων προβλημάτων, στην ουσία οι ομογενείς μας από την συγκεκριμένη περιοχή αποκλείονται από το να επισκεφθούν την Ελλάδα;

Αθήνα, 1 Νοεμβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής: 

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΝΕΑ ΕΞΑΡΣΗ ΤΩΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΘΕΜΑ: ΝΕΑ ΕΞΑΡΣΗ ΤΩΝ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Για μα ακόμη φορά, ομάδες του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου καταλύουν την νομιμότητα και εκθέτουν το κράτος δικαίου. Μετά από την επίθεση από ομάδες κουκουλοφόρων που πέταξαν βόμβες μολότοφ με ανθρωποκτόνο πρόθεση, στο Αστυνομικό Μέγαρο Πατρών (6.10), το ίδιο σκηνικό επαναλήφθηκε την Δευτέρα (15.10) εναντίον του ΑΤ Ομονοίας. Δεκάδες άτομα, με καλυμμένα τα πρόσωπά τους, από διαφορετικές κατευθύνσεις στο κέντρο κυριολεκτικά της πρωτεύουσας, προφανώς ορμώμενοι από το «άβατο» των Εξαρχείων, έφθασαν δίπλα και απέναντι από το κτίριο του ΑΤ και εκσφενδόνισαν βόμβες μολότοφ και πέτρες, στο όχημα μεταφοράς - μετακίνησης των πεζών περιπολιών , επιχειρώντας να κάψουν ζωντανούς τους αστυνομικούς των περιπολιών και αυτών που εκτελούσαν υπηρεσία στο Αστυνομικό Τμήμα. Το αποτέλεσμα ήταν να κινδυνεύσουν να χάσουν τη ζωή τους οι αστυνομικοί που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή εν υπηρεσία και τελικώς να τραυματιστούν 4 από αυτούς. Μετά από την πρωτοφανή αυτή επίθεση, δεν υπήρξε ούτε καταδίωξη των δραστών και ως εκ τούτου καμία προσαγωγή. Το συγκεκριμένο επεισόδιο προκάλεσε τη δικαιολογημένη αντίδραση των αστυνομικών, που διαπιστώνουν ότι βρίσκονται απροστάτευτοι από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου απέναντι στις επιθέσεις των κάθε λογής βανδάλων και μπαχαλάκηδων.
Την ίδια ώρα η γνωστή αναρχική ομάδα του «Ρουβίκωνα», η οποία τα τελευταία χρόνια ευθύνεται για δεκάδες επιθέσεις και βίαια περιστατικά εναντίον ξένων πρεσβειών, προξενείων, πρεσβευτικών κατοικιών, δημοσιών υπηρεσιών, ιδιωτικών εταιρειών, δικαστηρίων και της ίδιας της Βουλής εγκατέστησε «γραφείο» στη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ. Παρά τις αποφάσεις της Κοσμητείας της Σχολής και της, ηρωικής, προσπάθειας των ίδιων των καθηγητών να αποσυρθεί το «γραφείο», μέλη αυτής της ομάδας με τη βία ξαναβρίσκονται στον ίδιο χώρο. Οι διδάσκοντες της Σχολής και όλου του Πανεπιστημίου ζήτησαν επανειλημμένως τη βοήθειας της κυβέρνησης, η οποία και σ’ αυτήν την περίπτωση κώφευσε, προφανώς για να μην στενοχωρήσει τις φιλικές της «συλλογικότητες».
Τα πιο πάνω περιστατικά αποδεικνύουν ότι η κυβερνητική πολιτική «στοργής» προς τους περιθωριακούς κύκλους, και η έλλειψη στήριξης τόσο προς τους αστυνομικούς όσο και προς τους καθηγητές να επιτελέσουν το έργο τους, ουσιαστικά εκκολάπτει την ανομία και την παραβατικότητα. Η παράταση αυτής της απαράδεκτης στάσης μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδιος υπουργός:

1. Ποιες είναι οι οδηγίες- εντολές που έχουν οι αστυνομικοί για να ενεργούν όταν έρχονται αντιμέτωποι με στοιχεία που διαπράττουν τέτοιου είδους βίαιες ενέργειες;
2. Για ποιο λόγο δεν υπήρξαν συλλήψεις ή προσαγωγές μετά την επίθεση στο ΑΤ Ομονοίας;
3. Για ποιο λόγο δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση, από τις αρμόδιες προς τούτο υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ, για την προσέγγιση στο ΑΤ ύποπτων ομάδων, πριν την επίθεση;
4. Υπάρχει σχέδιο προστασίας των Αστυνομικών Τμημάτων (και κατά συνέπεια των εργαζομένων σ’ αυτά) και αν ναι επικαιροποιήθηκε μετά τα συνεχή κρούσματα επιθέσεων;
5. Για ποιο λόγο η περιοχή των Εξαρχείων εξακολουθεί να είναι το άντρο παραβατικών στοιχείων;
6. Προτίθεσθε να παρέμβετε στην Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ ώστε να αποσυρθεί δια παντός το «γραφείο» του Ρουβίκωνα, όπως σας έχουν ζητήσει οι καθηγητές της Σχολής; Αν όχι, ποιος είναι ο λόγος
7. Εξακολουθείτε να υποστηρίζετε την εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου για το άσυλο, ο οποίος επιτρέπει την απρόσκοπτη διάπραξη παράνομων ενεργειών εντός των πανεπιστημιακών χώρων, εις βάρος διδασκόντων, φοιτητών και εργαζομένων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση;

Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΛΕΩ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

ΘΕΜΑ: ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΛΕΩ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ

Η προχειρότητα με την οποία τέθηκε πέρυσι το θέμα των δασικών χαρτών επιφέρει, ήδη, αρνητικές συνέπειες στον αγροκτηνοτροφικό κόσμο. Σε πολλές περιπτώσεις, εκτάσεις με αγροτική ή κτηνοτροφική χρήση φαινόταν ότι εμπίπτουν στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας και αυτό είχε ανησυχήσει ιδιαίτερα τους ενδιαφερόμενους αγρότες και τους κτηνοτρόφους, που πέραν του ιδιοκτησιακού, εξέφραζαν φόβους για απώλεια κοινοτικών ενισχύσεων.
Δυστυχώς, με την πληρωμή της προκαταβολής της ενιαίας ενίσχυσης οι φόβοι τους επιβεβαιώθηκαν και οι διαμαρτυρίες τους για αυτό είναι εντονότατες. Πολλοί αγρότες, παρότι είχαν προβεί στις ενδεδειγμένες ενέργειες, προκειμένου να επιλυθούν τα θέματα που είχαν με τους δασικούς χάρτες, είδαν στους λογαριασμούς τους λιγότερα χρήματα από αυτά που υπολόγιζαν. Αυτό έχει άμεση επίπτωση στη ρευστότητά τους, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις προς τους προμηθευτές τους και ανατρέπεται ο οικογενειακός τους προϋπολογισμός. Συνεπώς, σε περιοχές -όπως τα Φάρσαλα- όπου τα προβλήματα με τους δασικούς χάρτες αφορούσαν πολλούς αγρότες, δημιουργούνται έντονα προβλήματα και στην τοπική οικονομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΠΕΚΕΠΕ ενσωματώνει τους δασικούς χάρτες στη διαδικασία που πρέπει να προηγηθεί της πληρωμής των ενισχύσεων. Στην πληρωμή της προκαταβολής της ενιαίας ενίσχυσης, ενσωματώθηκε ο μερικώς κυρωμένος δασικός χάρτης της Π.Ε. Λάρισας, βάσει της υπ. αριθμ. 7068/229076/21-12-2017 απόφασης (ΦΕΚ 14/Δ/2-2-2018). Ωστόσο, σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους αγρότες οι κακές πληρωμές, οφείλονται στην ασυνεννοησία μεταξύ των αρμόδιων υπηρεσιών που εμπλέκονται. Υποστηρίζουν δε, ότι, στους μερικώς κυρωμένους δασικούς χάρτες δεν έχουν συμπεριληφθεί τα αποτελέσματα της εξέτασης του συνόλου των ενστάσεων, των αντιρρήσεων και των προφανών σφαλμάτων για τα οποία έχουν γίνει οι ανάλογες αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εκκρεμότητες που υφίστανται και δεν έχουν περάσει στους δασικούς χάρτες, αγροτικών εκτάσεων από αναδασμούς ή διανομές ή περιπτώσεις όπου επιτρέπεται η εξαγορά.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Για ποιο λόγο δεν είχε προβλεφθεί το πρόβλημα που ανακύπτει με την απώλεια ενισχύσεων σε αγρότες λόγω δασικών χαρτών;
2. Προτίθεστε να προβείτε σε ενέργειες προκειμένου να ξεπεραστεί το πρόβλημα μέχρι την εξόφληση της ενιαίας ενίσχυσης το Δεκέμβριο; Αν ναι, ποιες είναι αυτές;
3. Θα υπάρχουν επιπτώσεις στις πληρωμές άλλων μέτρων του ΠΑΑ που εκκρεμούν, όπως το πρόγραμμα της νιτρορύπανσης και της βιολογικής γεωργίας; Αν ναι, τι προτίθεστε να πράξετε για να τις αποτρέψετε;

Αθήνα, 29 Οκτωβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Η ΦΕΤΙΝΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΥΤΛΑ;

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΘΕΜΑ: ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Η ΦΕΤΙΝΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΥΤΛΑ;

Οι αόριστες απαντήσεις της Διοίκησης της ΕΒΖ για την έναρξη της φετινής καμπάνιας στα τεύτλα έχουν προκαλέσει δικαιολογημένη αναστάτωση και ανησυχία στις τάξεις των τευτλοπαραγωγών.
Μετά το σίριαλ της προηγούμενης καλλιεργητικής περιόδου, όπου η ασυνέπεια μεταξύ λόγων και έργων στις πληρωμές των τευτλοπαραγωγών υπήρξαν πρωτοφανείς, δεν πέρασαν παρά μερικοί μήνες και παρακολουθούμε το ίδιο έργο: απουσία σχεδιασμού και συγκεκριμένων αποφάσεων, που απειλούν να τινάξουν στον αέρα τη φετινή καλλιεργητική περίοδο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τους τευτλοκαλλιεργητές, η έναρξη των παραδόσεων του προϊόντος στο σημείο συγκέντρωσης στη Λάρισα έπρεπε, ήδη, να είχε ξεκινήσει στις 25 Σεπτεμβρίου. Μέχρι σήμερα, όμως, η έναρξη των παραδόσεων αναβάλλεται συνεχώς και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη ενημέρωση από πλευράς της διοίκησης της ΕΒΖ. Αντιθέτως, υφίστανται σοβαρές αμφιβολίες για το αν θα ξεκινήσει φέτος η καμπάνια λόγω ελλιπούς ρευστότητας και χρηματοδότησης της ΕΒΖ.
Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η πρόδηλη ανησυχία των παραγωγών της Λάρισας, όπου φέτος καλλιεργήθηκαν περίπου 4.500 στρέμματα τεύτλα, οφείλεται και στο γεγονός ότι με τις συνεχείς αναβολές έχουμε ήδη περάσει τα μέσα Οκτωβρίου και σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες αλλάξουν, η εξαγωγή και η παράδοση του προϊόντος θα δυσκολέψει σημαντικά.
Όσο περνάει ο καιρός και συνεχίζονται οι αόριστες απαντήσεις στα ερωτήματα των παραγωγών, διαπιστώνεται η απουσία χειροπιαστού χρονοδιαγράμματος, η επισφάλεια των αγροτών μεγαλώνει και η τευτλοκαλλιέργεια καταδικάζεται σε μαρασμό.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός για τα τεύτλα που παραμένουν ασυγκόμιστα στα χωράφια; Αν ναι ποιος είναι αυτός και ποιο το χρονοδιάγραμμα εκκίνησης της καμπάνιας και παράδοσης των τεύτλων από τους παραγωγούς της Λάρισας;
2. Αληθεύουν οι φόβοι των παραγωγών ότι οι καθυστερήσεις στην έναρξη της καμπάνιας οφείλονται στην έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης της ΕΒΖ; Αν ναι σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα άμεσα και να συγκομιστεί η φετινή παραγωγή;

Αθήνα, 19 Οκτωβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΑΝΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ

Στις ορεινές περιοχές, όπου υπάρχουν τα περισσότερα καστανοπερίβολα ως τμήματα δασικών εκτάσεων, οι καστανοκαλλιεργητές βλέποντας τις προοπτικές που ανοίγονται για το προϊόν τα τελευταία χρόνια, οργανώνονται και προσβλέπουν στην βοήθεια της πολιτείας. Κύρια αιτήματά τους είναι η επίλυση των δομικών προβλημάτων που δημιουργεί η περίπλοκη νομοθεσία και περισσότερα κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την πιστοποίηση του προϊόντος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα ιστορικά Αμπελάκια, όπου φέτος, το σύνολο σχεδόν της παραγωγής διακινήθηκε στο εξωτερικό μέσω του νεοσύστατου αγροτικού συνεταιρισμού. Σε συνεργασία με τους συνεταιρισμούς Μελιβοίας, Καρίτσας και Ποταμιάς –Σκήτης του Κισσάβου, θέτουν ως κοινούς στόχους την εξωστρέφεια και την πιστοποίηση για την ποιότητα της παραγωγής τους. Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι καστανοπαραγωγοί, το “ιδιοκτησιακό καθεστώς” ορθώνεται εμπόδιο στην προσπάθειά τους:
Α) Πολλοί εδώ και χρόνια καστανοκαλλιεργητές, που για λόγους επιβίωσης αναγκάστηκαν να έχουν και άλλη δραστηριότητα απώλεσαν την ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη και δεν καλύπτονται πλήρως από την κείμενη νομοθεσία, με αποτέλεσμα να βρίσκουν δυσκολίες στη συνέχιση της παραγωγής.
Β) Στην παραχώρηση του δικαιώματος καλλιέργειας αντί αντιτίμου, αποκλείονται οι επί χρόνια καστανοπαραγωγοί αν δεν είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες ή μόνιμοι κάτοικοι των οικείων ΟΤΑ.
Γ) Με την κείμενη νομοθεσία οι καστανοκαλλιεργητές αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο με τους καταπατητές ή όσους έχουν εκχερσώσει δασικές εκτάσεις προκειμένου να εγκαταστήσουν διάφορες καλλιέργειες. Καλούνται, δηλαδή, να πληρώνουν υψηλό αντάλλαγμα χρήσης ή να προβούν σε αναδάσωση ίσης έκτασης με εκείνη που εγκρίθηκε επέμβαση. Εύλογα, λοιπόν, αντιδρούν καθώς θεωρούν ότι η ύπαρξη καστανοπερίβολων είναι κομμάτι των δασικών εκτάσεων και η εργασία τους σε αυτά ουσιαστικά συνεισφέρει στη συντήρηση του δάσους και αποτρέπει χειρότερες παρεμβάσεις ή ατασθαλίες. Γι’ αυτό ζητούν την αναθεώρηση των διατάξεων αυτών, τη μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση σε δόσεις και την απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης.
Δ) Η προϋπόθεση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45% για την αποφυγή της διάβρωσης αποκλείει καστανοτεμάχια με μεγαλύτερη κλίση, που μέχρι σήμερα καλλιεργούνται και δεν έχουν εμφανίσει διάβρωση.

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

1. Προτίθεστε να προχωρήσετε σε νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε στις διατάξεις του ν. 4280/2014 στις οποίες προβλέπεται η ισχύς των παλιών παραχωρητηρίων με τους παλιούς όρους παραχώρησης να μην απαιτείται η ιδιότητα του κατά κύριο επάγγελμα αγρότη, ώστε οι σημερινοί διάδοχοι να μπορούν να συνεχίσουν απρόσκοπτα την καλλιέργεια των καστανοπερίβολων;
2. Σκοπεύετε να τροποποιήσετε την νομοθεσία (άρθρο 2, της υπ. αριθμ 143555/2413/13-6-16 Υ.Α) ώστε για την παραχώρηση χρήσης του δικαιώματος δενδροκομικής εκμετάλλευσης αντί τιμήματος, να προτάσσονται στη σειρά προτίμησης, όσοι αποδεικνύουν ότι καλλιεργούσαν προσφάτως και επί σειρά ετών τους καστανεώνες, προκειμένου να συνεχιστεί ανεμπόδιστα η παραγωγική διαδικασία;
3. Προτίθεσθε να προχωρήσετε στην μείωση του ανταλλάγματος χρήσης στο 10% της καθοριζόμενης αξίας των καστανοτεμαχίων με ευνοϊκή ρύθμιση μέχρι 100 δόσεις, χαμηλού ύψους, ανεξάρτητα από την επιφάνεια των καστανοτεμαχίων, καθώς και στην απαλοιφή της υποχρεωτικής δάσωσης ή αναδάσωσης;
4. Καθότι υφίστανται καστανοτεμάχια με κλίση μεγαλύτερη του 45% χωρίς σημάδια διάβρωσης εδώ και χρόνια και η υφιστάμενη νομοθεσία (υπ’ αριθμ. 161980/2692/23-10-2017 ΥΑ) προβλέπει ότι για την παραχώρηση δεν πρέπει να υφίσταται κίνδυνος διάβρωσης ή να έχουν ληφθεί μέτρα για την αποφυγή τέτοιου κινδύνου, προτίθεστε να απαλείψετε την προϋπόθεση για παραχώρηση που αφορά την κλίση του εδάφους ως 45%;
5. Θα δώσετε επιπλέον κίνητρα για την οργάνωση της παραγωγής και την κατοχύρωση της ποιότητας ως ΠΟΠ η ΠΓΕ, ειδικά σε νεότευκτα συνεταιριστικά σχήματα, όπως ο συνεταιρισμός των Αμπελακίων; Αν ναι ποια είναι αυτά;

Αθήνα, 17 Οκτωβρίου 2018

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον: ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

Θέμα: «ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ».

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ υποσχόταν, το 2014, άμεσα έσοδα της τάξεως των 3 δισ. ευρώ από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Σήμερα, στο λυκόφως της θητείας της, έχει να παρουσιάσει πενιχρά αποτελέσματα, ειδικά στον τομέα της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου στα καύσιμα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ παρέλαβε έτοιμο και εγκατεστημένο το σύστημα εισροών - εκροών στα πρατήρια καυσίμων, μια υποδομή που αποτελεί τη βάση για διασταυρώσεις, ελέγχους και πάταξη της φοροδιαφυγής, αυτό παραμένει ανενεργό λόγω κυβερνητικής ολιγωρίας.
Εδώ και 45 μήνες, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ δεν έχει κάνει τίποτα για την επέκταση του συστήματος εισροών - εκροών στα διυλιστήρια και στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων, ενώ δεν προχώρησε στο διαγωνισμό για τη μοριακή ιχνηθέτηση των καυσίμων έτσι ώστε, μαζί με την πλήρη εφαρμογή του συστήματος καταγραφής σημάτων GPS σε βυτιοφόρα οχήματα και πλωτά μέσα μεταφοράς ενεργειακών προϊόντων, να ελεγχθεί η διακίνηση των καυσίμων σε όλα τα στάδια.
Αποκαλύπτεται, σύμφωνα με την έκθεση της ΑΑΔΕ του 2017, ότι όλα αυτά βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της προετοιμασίας και του σχεδιασμού.
Σε ότι αφορά τα εισπραχθέντα ποσά για υποθέσεις παραβάσεων στο πεδίο των καυσίμων, σύμφωνα με απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών σε κοινοβουλευτική ερώτηση υπ’ αριθμ. πρωτ. 6694/27.06.2017, αυτά ανέρχονταν στα 27 εκατ. ευρώ την περίοδο 2013 - 2014, μειώθηκαν στα 8,1 εκατ. ευρώ την περίοδο 2015 - 2016, ενώ εισπράχθηκαν μόλις 3,1 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2017.
Υπενθυμίζετε ότι αν και έχουν ζητηθεί μέσω της κοινοβουλευτικής διαδικασίας (ερώτηση υπ’ αριθμ. πρωτ. 7350/04.07.2018) στοιχεία μεταγενέστερα, αυτά ουδέποτε χορηγήθηκαν.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι επιδόσεις της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ στο θέμα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στα καύσιμα είναι απογοητευτικές. Αντίθετα οι επιδόσεις της στην φοροεπιδρομή, την καθιστούν «πρωταθλήτρια».
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ όταν αύξησε τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, αρχικά στο πετρέλαιο θέρμανσης το 2016 και ακολούθως στα υπόλοιπα καύσιμα από τις αρχές του 2017, θα έπρεπε να έχει λάβει ήδη όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση έξαρσης φαινομένων λαθρεμπορίας στα καύσιμα. Ιδιαίτερα όταν η απώλεια δημοσίων εσόδων από το λαθρεμπόριο στα καύσιμα εκτιμάται, από τους παράγοντες του χώρου, τουλάχιστον στα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Κατόπιν των ανωτέρω, Επερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσοι έλεγχοι διενεργήθηκαν το 2017 για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα εισπράχθηκαν;

2. Πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί μέχρι σήμερα το 2018, ποια είναι τα ποσά που βεβαιώθηκαν και πόσα έχουν εισπραχθεί;

3. Για ποιο λόγο εδώ και 4 χρόνια δεν διενεργούνται διασταυρώσεις με βάση το ήδη εγκατεστημένο σύστημα εισροών-εκροών στα πρατήρια;

4. Για ποιο λόγο δεν προχώρησαν εδώ και 4 σχεδόν χρόνια, η μοριακή ιχνηθέτηση στα καύσιμα, η τοποθέτηση συστήματος εισροών-εκροών στις εταιρείες εμπορίας και διακίνησης καυσίμων και στα διυλιστήρια και η τοποθέτηση συστήματος GPS στα βυτιοφόρα και στα πλωτά μέσα;

 

Αθήνα, 10.10.2018

ΟΙ ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ:

1. Χρήστος Σταϊκούρας
2. Θεόδωρος Φορτσάκης
3. Απόστολος Βεσυρόπουλος
4. Χαράλαμπος Αθανάσιου
5. Ιωάννης Αντωνιάδης
6. Φωτεινή Αραμπατζή
7. Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου
8. Ελευθέριος Αυγενάκης
9. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
10. Γεώργιος Βλάχος
11. Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης
12. Σοφία Βούλτεψη
13. Γεώργιος Γεωργαντάς
14. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας
15. Αθανάσιος Δαβάκης
16. Νικόλαος - Γεώργιος Δένδιας
17. Χρίστος Δήμας
18. Κωνσταντίνος Καραγκούνης
19. Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής
20. Θεόδωρος Καράογλου
21. Γεώργιος Καρασμάνης
22. Ανδρέας Κατσανιώτης
23. Κωνσταντίνος Κατσαφάδος
24. Εμμανουήλ ( Μάνος) Κόνσολας
25. Δημήτριος Κυριαζίδης
26. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη
27. Χρήστος Μπουκώρος
28. Αθανάσιος Μπούρας
29. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος
30. Ιωάννης Πλακιωτάκης
31. Κωνσταντίνος Σκρέκας
32. Δημήτριος Σταμάτης
33. Γεώργιος Στύλιος
34. Κωνσταντίνος Τασούλας
35. Κωνσταντίνος Τζαβάρας
36. Ιωάννης Τραγάκης
37. Κωνσταντίνος Τσιάρας
38. Κωνσταντίνος Χατζηδάκης
39. Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Read more...

Σχετικά με τις αλλεπάλληλες και σοβαρές καταγγελίες για τη διοίκηση και λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον: Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
κο Νίκο Παππά.

Θέμα: «Σχετικά με τις αλλεπάλληλες και σοβαρές καταγγελίες για τη διοίκηση και λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε.»

Ενώ ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ, κ. Παππάς πανηγυρίζει για τη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. επί των ημερών της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι αλλεπάλληλες καταγγελίες όσον αφορά στη διοίκηση και στη λειτουργία της ΕΡΤ Α.Ε. από στελέχη της ΕΡΤ Α.Ε. αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, επιβεβαιώνουν κάθε φορά και με πιο έντονο τρόπο, ότι η δημόσια τηλεόραση απαξιώνεται από διάφορους εγκάθετους της Κυβέρνησης οι οποίοι τη χρησιμοποιούν ως όχημα για την άσκηση προπαγάνδας.
Συγκεκριμένα με την από 5.10.2018 ανοιχτή επιστολή του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Προγράμματος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Κρίμπαλης προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσής εγκαλεί τη διοίκηση της ΕΡΤ Α.Ε. , ότι λειτουργεί «σαν ενιαίο σύστημα εξουσίας που θυμίζει περισσότερο εμπόλεμη φατρία παρά ορθολογική εταιρική δομή» και έχει ως βασικό δόγμα «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας και άρα πρέπει να εξοντωθεί με κάθε τρόπο». Στόχος της, υποστηρίζει ο Εντεταλμένος Σύμβουλος, είναι «η εκμετάλλευση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ως μέσο εξυπηρέτησης ποικίλων ιδιοτελών και συντεχνιακών συμφερόντων, σε βάρος της ποιότητας, της αξιοπιστίας και της ανταποδοτικότητας του προγράμματος» και σημειώνει εμφατικά, ότι «αυτό το σύστημα εξουσίας έχει εξαπολύσει έναν ανελέητο πόλεμο «ανακατάληψης» της ΕΡΤ εξοστρακίζοντας σταδιακά όλα τα έμπειρα και ικανά στελέχη με μοναδικό κριτήριο αν ανήκουν στην σφαίρα επιρροής της φατρίας ή όχι.». Και αναφέρεται στην «απαξίωση των οργανικών δομών και αντικατάσταση τους από πλήρως ελεγχόμενες επιτροπές, σε ψήφιση νέου οργανογράμματος με σωρεία ανορθολογικών και φωτογραφικών διατάξεων και σε τοποθέτηση ημετέρων στις θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων ενάντια σε κάθε έννοια αξιοκρατίας και αποτελεσματικότητα».
Επίσης στις 12.9.2018 ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Αλαφογιώργος με ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης κάλεσε τον πρόεδρο της Ένωσης Εισαγγελέων «να επιληφθεί των δαπανών εκτός ΕΡΤ που επιβαρύνουν άσκοπα την υπηρεσία και να ελέγξει το δημόσιο χρήμα». Και επειδή έκανε την παραπάνω καταγγελία, σύμφωνα με ανάρτησή του ίδιου σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, παραπέμφθηκε στο πειθαρχικό.
Στην από 2.9.2018 δημόσια παρέμβαση του ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΤ, κ. Θαλασσινός αναφερόμενος στον τρόπο διοίκησης της ΕΡΤ καταγγέλλει, ότι «Με έωλες –στα όρια της παρατυπίας – διαδικασίες, με αποκλεισμούς και εξοστρακισμούς ικανών στελεχών, με ένα ΔΣ διχασμένο και αμήχανο, χωρίς στρατηγικό σχέδιο και χωρίς όραμα, η ΕΡΤ παραδίδεται σταδιακά στην απαξίωση, την περιθωριοποίηση και την αδράνεια, με αποκλειστική ευθύνη των «διοικούντων…Οδηγούμαστε σε μία ΕΡΤ που –επιτέλους – οι συνδικαλιστές και η ομήγυρης δεν εργάζεται, αλλά διοικεί, οι Γενικοί Διευθυντές δεν έχουν απαραίτητα πτυχίο ΑΕΙ, αλλά μπάρμπα στην Κορώνη, οι συνταξιούχοι διοικούν επιτροπές, ενώ οι υπεύθυνοι σημαντικών διευθύνσεων δεν γνωρίζουν αγγλικά.».
Στην από 11.5.2018 επιστολή παραίτησης του ο γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας της ΕΡΤ, κ. Νίκος Μιχαλίτσης κατηγορεί τη διοίκηση της ΕΡΤ Α.Ε. διότι, έχει «υποβαθμίσει το πρόγραμμα της ΕΡΤ, αφήνοντάς το χωρίς στοιχειώδη σχεδιασμό», ισχυρίζεται πως έχει «ξεδοντιάσει την ΕΡΤ απομακρύνοντας ικανότατα στελέχη», πως «αδιαφορεί συστηματικά για τη διαμόρφωση στοιχειώδους επιχειρησιακού ή στρατηγικού σχεδίου» και πως «σχεδίασε αδιαφανώς και ενέκρινε αιφνιδιαστικά, χωρίς στοιειώδη διάλογο ένα εξάμβλωμα που ονόμασε “νέο Οργανόγραμμα” που γυρίζει οργανωτικά την εταιρείᬬ¬¬ μας στον προηγούμενο αιώνα».
Ακόμα και ο πρώην Πρόεδρος της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Τσακνής με την από τον Οκτώβριο 2017 ανακοίνωση παραίτησής του αφήνει σαφείς αιχμές κατά της διοίκησης της ΕΡΤ.
Αλλά και από την πλευρά της Συμπολίτευσης σύμφωνα με την από 2.10.2018 δήλωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ.Φίλη: «Η ΕΡΤ δεν λειτουργεί όπως είναι αναγκαίο για μια δημόσια τηλεόραση. Η ΕΡΤ είναι ένα κανάλι που έχει παραδιοίκηση. Κυβερνάται από το παλιό συντεχνιακό καθεστώς, ένα καθεστώς ιδιοτελών συμφερόντων. Πολιτικά αυτό που παράγεται, δεν είναι ποιοτικό προϊόν. Ούτε προσφέρει απροκατάληπτη και σε βάθος ενημέρωση.» και καταλήγει, ότι «Στον τομέα της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης η ευθύνη της κυβέρνησης είναι αποκλειστική.».
Αντιδράσεις ως προς την έλλειψη αμεροληψίας της ΕΡΤ έχουν υπάρξει και μετά από δυο σοβαρά επεισόδια, που σημειώθηκαν από «ανθρώπους» της ΕΡΤ, οι οποίοι εκφράστηκαν με αήθη τρόπο κατά του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και κατά του πρώην Πρωθυπουργού, κ. Αντώνη Σαμαρά. Πρόκειται για τον κ. Καψώχα, ο οποίος τον περασμένο Σεπτέμβριο μιλώντας μέσα από εκπομπή της ΕΡΤ Α.Ε. είπε, ότι ακούγοντας τον αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης νόμιζε, ότι άκουγε «τον θεωρητικό του φασισμού τον Σέρτζιο Πανούτσιο ο οποίος εισήγαγε στοιχεία εθνικισμού στην Ιταλία του Μουσολίνι» και τον παραγωγό της ΕΡΤ Α.Ε., κ. Δημήτρη Αναστασόπουλο, ο οποίος προέτρεψε τον Φεβρουάριο του 2018 δημόσια μέσω μέσου κοινωνικής δικτύωσης να «γιαουρτώσουν» οι πολίτες τον πρώην Πρωθυπουργό, κ. Αντώνη Σαμαρά. Η ΕΡΤ Α.Ε. σε ερώτηση, που καταθέσαμε, αποποιήθηκε των ευθυνών της και απάντησε, ότι οι εργαζόμενοι στην ΕΡΤ έχουν αποκλειστική ευθύνη για τα γραφόμενα τους και τις απόψεις τους.
Επειδή η εύρυθμη λειτουργία της δημόσια τηλεόρασης αποτελεί για τη Νέα Δημοκρατία πολιτική προτεραιότητα καθώς τη δημόσια τηλεόραση την πληρώνουν όλοι οι Έλληνες πολίτες και αποστολή της με βάση το Σύνταγμα είναι η αντικειμενική και με ίσους όρους μετάδοση πληροφοριών και ειδήσεων καθώς και προϊόντων του λόγου και της τέχνης, η εξασφάλιση της ποιοτικής στάθμης των προγραμμάτων καθώς και ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπου και η προστασία της παιδικής ηλικίας και της νεότητα καταθέσαμε προς τον Υπουργό ΨΗΠΤΕ μια σειρά ερωτήσεων στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, αλλά μέχρι στιγμής έχουμε λάβει ελλιπείς και αποσπασματικές απαντήσεις.
Αναφερόμαστε στην ερώτηση σχετικά με το Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΕΡΤ ΑΕ για τα έτη 2017-2020, όπου η ΕΡΤ Α.Ε. απάντησε, ότι έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων την αξιολόγηση των υπαρχουσών δομών προκειμένου να καταρτιστεί στη συνέχεια το επιχειρησιακό της σχέδιο.
Επίσης ρωτήσαμε το λόγο για τον οποίο από τη μια ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ με τη δικαιολογία ότι η ΕΡΤ Α.Ε. έχει υπεράριθμο προσωπικό έφερε τροπολογία στις 12.4.2016 για τη απόσπαση τακτικού προσωπικού από τη ΕΡΤ Α.Ε. σε άλλους φορείς του δημοσίου και από την άλλη ισχυρίζεται, ότι θα προχωρήσει στις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού. Αλλά και τότε η απάντηση ήταν γενικόλογη, ότι δηλαδή η ΕΡΤ Α.Ε. βρίσκεται σε φάση αξιολόγησης των δομών της.
Τέλος μεταξύ άλλων και ύστερα από διάφορες καταγγελίες και δημοσιεύματα ρωτήσαμε για τα κριτήρια επιλογής εξωτερικών και μεικτών παραγωγών από την ΕΡΤ ΑΕ και δεν έχουμε λάβει ακόμα απάντηση.
Κατόπιν των ανωτέρω, επερωτάται ο κ. Υπουργός :

1. Έχει καταρτιστεί το επιχειρησιακό σχέδιο για την ΕΡΤ Α.Ε. για τα έτη 2017-2020;
2. Έχει γίνει αξιολόγηση των δομών της ΕΡΤ Α.Ε.; Έχει γίνει τοποθέτηση του προσωπικού της ΕΡΤ Α.Ε. βάσει του νέου Εσωτερικού Κανονισμού και του Οργανογράμματος; Περιλαμβάνεται στον Εσωτερικό Κανονισμό η περιγραφή των οργανικών θέσεων; Με ποια κριτήρια γίνεται η τοποθέτηση σε θέσεις γενικών διευθυντών, διευθυντών και προϊσταμένων στην ΕΡΤ Α.Ε.; Τι έχετε να απαντήσετε στις καταγγελίες, ότι οι οργανωτικές δομές της ΕΡΤ Α.Ε. έχουν απαξιωθεί και το νέο οργανόγραμμα έχει φωτογραφικές διατάξεις;
3. Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η αμεροληψία και η αντικειμενικότητα στο πρόγραμμα της ΕΡΤ Α.Ε.;
4. Με ποιον τρόπο εξασφαλίζεται η διαφάνεια όσον αφορά στην εκτέλεση του προϋπολογισμού της ΕΡΤ Α.Ε.;
5. Πώς αποτυπώνεται η σχέση κόστους οφέλους όσον αφορά στις μεικτές και εξωτερικές παραγωγές της ΕΡΤ Α.Ε.; Δεδομένου ότι το προσωπικό της ΕΡΤ Α.Ε. είναι επαρκές για ποιο λόγο επιλέγονται οι εξωτερικές και μεικτές παραγωγές;
6. Όσον αφορά στην ΕΡΤ3, ποιο είναι το σχέδιο του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ;
7. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξη του δικτύου ψηφιακών πομπών της ΕΡΤ Α.Ε. και πότε θα εκπέμψει αυτόνομα το σήμα της;
8. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί για να διερευνήσετε τις παραπάνω καταγγελίες;

 

Αθήνα, 09.10.2018

Οι Επερωτώντες Βουλευτές:

1. Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου

2. Ελευθέριος Αυγενάκης

3. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης

4. Απόστολος Βεσυρόπουλος

5. Μαυρουδής (Μάκης) Βορίδης

6. Γεώργιος Βλάχος

7. Σοφία Βούλτεψη

8. Γεώργιος Γεωργαντάς

9. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας

10. Αθανάσιος Δαβάκης

11. Νικόλαος – Γεώργιος Δένδιας

12. Κωνσταντίνος Καραγκούνης

13. Θεόδωρος Καράογλου

14. Γεώργιος Καρασμάνης

15. Δημήτριος Κυριαζίδης

16. Παναγιώτης (Νότης) Μηταράκης

17. Θεοδώρα (Ντόρα) Μπακογιάννη

18. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος

19. Χρήστος Σταϊκούρας

20. Δημήτριος Σταμάτης

21. Κωνσταντίνος Τασούλας

22. Κωνσταντίνος Τζαβάρας

23. Ιωάννης Τραγάκης

24. Κωνσταντίνος Τσιάρας

25. Θεόδωρος Φορτσάκης

26. Μάξιμος Χαρακόπουλος

27. Κωνσταντίνος (Κωστής) Χατζηδάκης

Read more...